Úvodná stránka » Diskusné fóra » Správy z iných médií »

Ladislav Hagara pripravuje najväčší atlas húb na svete


portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 2.5.2010 12:57

http://www.metoo.sk/11834/slovensky-myko...

Reagovať na správu

portret

Vojto PN 2.5.2010 17:13

Veru autogram do takejto knihy od autora.....to by som tiež bral

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 2.5.2010 20:15

už sa teším, ako si pozriem svoju fotku v tom atlase

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 3.5.2010 18:31

už sa neviem dočkať

Reagovať na správu

portret

momo 4.5.2010 09:59

aj ja....

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 5.5.2010 21:23

Veľmi sa na ňu teším.Bude ďalšia do zbierky a na štúdium.

Reagovať na správu

portret

Martula pokročilý 5.5.2010 22:01

Tiež netrpezlivo čakám na jej vydanie.

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 6.5.2010 18:05

Dík za super info!

Reagovať na správu

portret

Máčik 7.5.2010 11:18

Keby som vedel približný počet záujemcov o signovaný exemplár knihy,možno by sa mi podarilo zorganizovať autogramiádu v jednom kníhkupectve v Bratislave.

Reagovať na správu

portret

Henrieta 7.5.2010 14:25

No ja mam 100% ný zaujem, k autogramiade sa rada pridam...urcite aj s Rolandom.

Reagovať na správu

portret

mp pokročilý, atlasár, mykológ 8.5.2010 00:44

tak aspoň v strede Slovenska to vybav...

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 8.5.2010 19:28

ja zaujem mam

Reagovať na správu

portret

kukulienka 9.5.2010 22:17

...ja tiez chcem mat vo svojej hubarskej zbierke tuto knihu..

Reagovať na správu

portret

Máčik 12.5.2010 17:46

Mám kontakt na veľmi milú dámu z nakladateľstva.Ak pán Hagara načas odovzdá "rukopis",bude kniha vydaná ca.o rok.Autogramiády t.č.nie sú obligatórne,mám ale prísľub,že sa niečo dá zorganizovať.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 14.5.2010 17:59

Kniha sa vraj bude tlačiť v Číne.

Reagovať na správu

portret

grafik 14.10.2014 11:17

V Číne určite nie

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 22.5.2010 20:44

Aj ja sa hlásim!

Reagovať na správu

portret

bzučko 20.11.2010 08:39

Môžeš si ma pripísať.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 14.5.2010 11:31

2000 zdokumentovanych druhov a 2 500 fotiek - to je fantazia.Dufam, ze mi neujde jej vydanie. Martinus mi posiela info o vydanych knihach, od vydavatelstva OTO vsak echa nemam. No verim ze mam dost kamosov tu v nahuby ai, ktori na mna nezabudnu a upozornia,prip. objednaju i pre mna.

Reagovať na správu

portret

Máčik 17.5.2010 08:12

Možno sa podarí aj signovaný exemplár.

Reagovať na správu

portret

maroš atlasár 15.5.2010 23:45

Atlas pána Hagaru z roku 1987 patrí k mojim najobľúbenejším a najviac používaným.Teším sa na tento avizovaný...

Reagovať na správu

portret

dubrava 22.5.2010 10:57

Doma máme od Hagara,Antonín,Baier knihu Veľký atlas húb z Ottovho nakladatelství z roku 2006, ktorí sa hrdí že je najväčší jednozväzkový atlas na svete.
Viď napr.: http://www.martinus.sk/?uItem=22823
Myslíte, že tá nová kniha bude rozšírenie mnou uvedeného titulu?

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 14.6.2010 10:02

Pán Gazdík,
pripravovaný nový atlas húb nebude rozšíreným vydaním titulu Veľký atlas húb, ale novým dielom. Predpokladaný rozsah diela (2000 druhov) sa rozšíri na cca 3000 druhov a cca 3500 fotografií. Vzhľadom na to musí atlas vyjsť vo dvoch zväzkoch. V 1. zväzku bude 1500 druhov zo skupiny "huby bez lupeňov" (napr. vreckaté huby, korticioidné a rúrkaté drevné huby, plávky, rýdziky, hríbovité huby atď.), v 2. zväzku bude ďalších asi 1500 druhov tradične označovaných ako lupeňovité huby (rad Agaricales). Slovenská verzia prvého zväzku aj jej český preklad bude dokončený najneskôr v septembri 2010 a druhý zväzok mám dokončiť a odovzdať vydavateľstvu do jari 2011. Výber fotografií do 2. zväzku budem uzatvárať koncom roka 2010, takže z produkcie slovenských a českých fotografov húb obsiahnem aj tohtoročné zbery. Väčšinu fotografií od externých autorov získavam vďaka ich prezentácii na stránke Nahuby. Niektorí autori mi poslali digitálne fotografie vzácnych druhov húb na CD, prípadne priamo, na moju mejlovú adresu [email protected]
Ladislav Hagara

Reagovať na správu

portret

Henrieta 19.11.2010 11:23

Je možné už túto úžasnú knihu niekde kúpiť? Bol by to vynikajúci vianočný darček

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 19.11.2010 18:12

Pravdepodobne si na ňu ešte asi rok počkáme.

Reagovať na správu

portret

Jarott atlasár 4.12.2010 08:53

Som zacul,v krdli prelietajucich vrabcov,cosi o zmluvach,o autorskych pravach na obrazky.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 4.12.2010 16:57

Ja som na nich netrval .

Reagovať na správu

portret

Hubár195 22.5.2010 19:29

Už sa teším! Jeho Atlas húb z roku 1993, ktorý mám vo svojej knižnici,je vynikajúci. Autor je zárukou, že to bude nielen najväčší atlas húb na svete, ale aj kvalitný obsahom.

Reagovať na správu

portret

yvona atlasár 14.6.2010 19:16

Na toto dílo se s Jirkou moc těšíme. Smekáme před autorem, musí to být náročná práce a přejeme hodně úspěchů. O tom, že to bude vynikající publikace není třeba pochybovat.

Reagovať na správu

portret

Mirka (junior užívateľ) atlasár 17.6.2010 20:10

presne ako vravíš!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.12.2010 13:43

Věřím, že pokud vše dobře půjde, mohl by být 1. díl atlasu na pultech příští rok v létě. Ale i kdyby ne, vyplatí se počkat, protože tam budou fotky mnohých excelentních fotografů "nahubárů" Polčáci, Kunca, Glejdura......a jistě mnoho dalších, omlouvám se, ale takhle narychlo jsem si vzpoměl jen na těchto pár.

Reagovať na správu

portret

miki49 pokročilý, atlasár 6.12.2010 19:28

A dúfam,že v ňom budú zjednotené názvy húb,hlavne slovenské.

Reagovať na správu

portret

aspius 7.7.2011 06:52

Neviete niekto, nejakú aktuálnu správu o vydaní tej pripravovanej knihy? Ďakujem.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 7.7.2011 13:44

Podle posledních informací by první díl měl vyjít někdy koncem tohoto roku, druhý díl pak v průběhu příštího roku.

Reagovať na správu

portret

yuyka atlasár 3.8.2011 22:27

v Quarku č.7 z júla tohto roku je článok o tejto knihe a rozhovor s autorom..

Reagovať na správu

portret

mamka 22.11.2011 17:51

Neviete niekto, o vydaní tej pripravovanej knihy , idú sviatky a bol by to pekný darček? Ďakujem.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 22.11.2011 23:36

Zatiaľ sa ani len náznakom nepovráva, že by mala vyjsť do Vianoc.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 23.11.2011 00:24

...dufam, ze tu knihu nakoniec neprepasiem, ....hoci bude urcite dost draha, bola by som jej velmi rada ...nech uz vyjde kedykolvek, spolieham na tuto diskuziu ze ma tukne aby som na SR niekoho poverila jej kupou

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.11.2011 15:45

Pan doktor Hagara na knize pilně pracuje, nedávno byl na velmi závažné operaci, z které se zotavuje. Pokud vím, co se týče textů a fotek, první díl je uzavřený, takže tam je to otázka skenování, sazby atd...což trvá nějakou dobu, druhý díl je hotový tak z cca ze dvou třetin. Vzhledem k tomu, že kniha se bude, pokud mám správné informace, tisknout v Číně, neboť je to nejlevnější, budou se asi tisknout oba díly naráz, což je ekonomičtější, dle mého názoru vyjdou oba díly tak v druhé polovině příštího roku. Ale určitě se vyplatí počkat, protože toto je dílo, které asi nikdo nikdy nepřekoná a i já se na něj moc těším a přeji ňám všem ať se, hlavně po tiskové stránce podaří. O obsahovou kvalitu knihy strach nemám.

Takže vyčkejme, ale nebojte příští rok bude rokem mnoho novýh titulů, hlavně původních, takže je se na co těšit.

Reagovať na správu

portret

nenar 26.11.2011 18:59

Dúfam, že sa všetci v zdraví dočkáme. Čakám, čakám, čakáme....
netrpezlivo. Prajem autorovi veľa zdravia.

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 29.11.2011 11:45

Priateľ Mikšík to ako človek so skúsenosťami z vydavateľskej praxe vystihol správne - pripravovaný dvojzväzkový atlas je nielen autorsky, ale aj vydavateľsky náročným a veľmi nákladným projektom, pri akom sa plánovaný termín vydania môže z objektívnych príčin posunúť na neskôr. Prvý zväzok atlasu určite nevyjde v tomto roku, ale presúva sa do budúceho roku. Nie je vylúčené, že oba diely vyjdú naraz. V každom z nich bude po vyše 1500 druhov predstavených na vyše 2000 fotografiách. Druhý diel je skutočne pripravený asi z dvoch tretín a vzhľadom na niekoľkomesačný výpadok spôsobený chorobou ho do vydavateľstva neodovzdám 31. 12. 2011, ako bolo plánované, ale až na jar 2012. To fotografom dáva možnosť, aby do konca januára prispeli do diela fotografiami takých druhov húb, ktoré v knihe zatiaľ nemám zastúpené. Priaznivcov tohto atlasu uisťujem, že prostredníctvom portálu Nahuby dostanú spresnenú informáciu o termíne vydania krátko predtým, ako sa začne s tlačou atlasu. Harmonogram vydavateľských prác je mimo mojej kompetencie, ale okrem určitého časového posunu vydania nenastal nijaký iný problém pri autorskej a edičnej príprave diela.
Ladislav Hagara

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 29.11.2011 12:42

Vaz.pan dr.Hagara. Prajem co najskorsie uzdravenie a vela sil do tak uzasneho projektu ako je vydanie dalsieho atlasu.

Reagovať na správu

portret

greenhorn 29.11.2011 13:49

Dovolím si za seba, ba možno aj za tých, ktorý sa tešia na nové dielo, pripojiť sa k tomuto prianiu.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 29.11.2011 16:31

Aj ja sa pripájam k prianiu,čo naskoršieho uzdravenia.Na atlasy sa veľmi teším.

Reagovať na správu

portret

maroš atlasár 29.11.2011 18:28

Tešíme sa,a veľa zdravia!

Reagovať na správu

portret

FerŠa pokročilý, atlasár, správca galérií 29.11.2011 21:46

... veľa zdravíčka a zdaru s atlasmi

Reagovať na správu

portret

mamka 1.12.2011 08:59

Pripájam sa k prianiu,čo najskoršieho uzdravenia.Na atlasy sa veľmi teším.

Reagovať na správu

portret

babrli 2.12.2011 18:35

Mám Vaše dve knihy o hubách a veľmi sa teším na nové dva Atlasy, preto Vám prajem veľa zdravia a sily na úspešné dokončenie Vášho diela. Môžem iba potvrdiť, že vďaka Vašej knihe sa v Turci celkom obstojne orientujem v zbieraní húb. Fotky sú veľmi verné kópie živých húb. Hlavne sa dobre orientujem podľa dátumov výskytu, čo je v súčasnej dobe dosť obtiažne, vďaka nevyspytateľnej matke - prírode. °-)

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.8.2012 13:18

Snad se na mne p. Hagara nebude zlobit, když napíšu nové skutečnosti ohledně přípravy knihy, abych vás navnadil. První díl je hotový v tom smyslu, že je připraven pro grafika na zalomení textů a obrázků. Po dokončení této části bude vlastně kniha připravena v el. podobě a následně již může jít do tisku. U druhého dílu probíhá dokončování textů (které se současně překládají do ČJ) s tím, že výběr fotek je asi také v podstatě hotový. Přeji tímto autorovi mnoho sil a zdraví při dokončování obou dílů, na které já se osobně těším jako malý kluk (:

Reagovať na správu

portret

mamka 28.8.2012 18:09

Teším sa , snáď to vyjde a budem mať darček pod stromček

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 28.8.2012 21:41

Ja sa už neviem dočkať.

Reagovať na správu

portret

Martula pokročilý 29.8.2012 00:21

Ja tiež.

Reagovať na správu

portret

bleky pokročilý 3.9.2012 16:54

aj ja sa teším

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 15.12.2012 11:07

Už tu máme druhé Vianoce, vie z Vás niekto kde to viazne? Nemôžem sa dočkať

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 15.12.2012 16:52

želajme pánu Hagarovi pevné zdravie a verím, že sa budúci rok dočkáme. Ja sa už tiež naň teším

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.12.2012 18:56

Pokud vím, tak se připravuje sazba prvního dílu., takže se vlastně vytváří tiskové PDF. Je nutné si uvědomit, že poskládat tisíce fotek a stovky stránek textů trvá dosti dlouho. Co se týče druhého dílu, tam se dokončují texty a taky ho pak pak čeká sazba. Z hlediska ekonomického bude pro vydavatele ekonomické poslat oba díly naráz do tisku, aby to bylo co nejlevnější, takže si myslím, že dokud nebude hotový druhý díl, tak do tisku nepůjde ani první, ale uvidíme. Můj střízlivý odhad je tak léto 2013. Ale to čekání na takové dílo se vyplatí!

Reagovať na správu

portret

dudo 17.12.2012 10:27

Už ich mám "objednané". .
Ak vydržím ešte 1 rok ,v 2013 budem oslavovať 50 -ku. Rodina nemusí vymýšľať ,čím ma prekvapkať.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 17.12.2012 12:58

Dušan,moja má už pár rokov po probléme,aký darček zohnať pod stromček,či na narodeniny Na knihu sa veľmi teším.

Reagovať na správu

portret

Roman pokročilý 20.12.2012 20:32

No, já tentokrát budu rozumější. Žádné vánoce, žádné narozeniny, nic takového. Už měsíc čekám na skvělou knížku "Přehled hub střední Evropy", kterou dostanu pod stromeček. Každý den je bez ní delší a delší Takže u tohoto atlasu budu rozumný a objednám si jej hned jak vyjde a budu se jím kochat, hned jak přijde a ne abych měsíc čekal na dárek Už aby to bylo...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 21.12.2012 10:04

Tak objednávejte, už vyšel (:

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 22.12.2012 10:16

Treba dat link na objednavku, kto ho uz vie. Dik

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 25.12.2012 22:52

To nie je link na objednanie velkeho atlasu hub od p:Hagaru ale Prehlad hub strednej Europy.

Reagovať na správu

portret

Anči 26.12.2012 19:43

Ospravedlňujem sa, Božka, máš pravdu.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 28.12.2012 09:53

v pohode

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 27.12.2012 09:47

Jen upřesňuji, že má poznámka že atlas už vyšel se vztahovala ke knize "Přehled hub střední Evropy", který byl v diskusi zmíněn a došlo zde k určitému promíchání diskusí ke dvou rozdílným knihám.

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 4.1.2013 19:12

Na Hagarov najväčší atlas húb na svete si kľudne počkám aj do leta 2013
Teším sa už teraz

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.8.2013 15:02

http://hnonline.sk/slovensko/c1-60368790...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2013 21:18

To čekání za to stojí !!!

Reagovať na správu

portret

mamka 11.8.2013 16:57

teším sa a čakám

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 14.8.2013 18:27

Vojto,budem tam mať tri fotky,Teším sa na atlas.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 6.8.2013 08:07

čakám a teším sa

Reagovať na správu

portret

Jarott atlasár 6.8.2013 09:14

15. 7. 2013 bol p. Hagara vo vydavatelstve zariadit posledne vymeny obrazkov. Tak snad sa uz pomaly schyluje aj k tlaci.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.8.2013 09:56

Bojím se, že nikoliv, myslím, že te´d bude probíhat zdlouhavá a náročná práce, kdy se veškeré texty a fotografie musí poskldádat do finálního tiskového souboru. Tato část práce je dosti časově náročná a podle mého bude trvat do konce roku. Samotný tisk je pak již otázkou týdnů nebo max. měsíce, protože je zde ještě určitě nutná kvalitní šitá vazba.

Reagovať na správu

portret

ivann 11.8.2013 19:03

ked bude vtedy bude bo skor nebude ako bude a ked nie skor tak ked bude, hlavne ze bude.
(z cyklu nezlomna logika)

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.8.2013 21:37

pěkné, pro neslováka jen strašně těžko v hlavě uchopitelné (((:

Reagovať na správu

portret

Bambus 12.8.2013 19:21

PIękna sprawa Czekamy na wydanie. Jak będzie gotowe, dajcie znać Bracia Słowacy

Reagovať na správu

portret

dudo 21.11.2013 15:07

Nevie niekto z Vás ,v akom stave je vydanie atlasu ( oboch kníh). Už sa neviem dočkať. Aj oslava prebehla bez darčeku.
Ďakujem.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 21.11.2013 16:26

Oba díly by měly vyjít v průběhu roku 2014, ale přesný termín zatím není známý

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 27.11.2013 00:26

Práve dnes (27. 11. 2013) dokončujem autorskú korektúru 1. zväzku slovenskej verzie atlasu (vyše 600 strán veľkého formátu, opisy a vyobrazenia viac než 1500 druhov húb, vyše 2000 fotografií). Knihu zatiaľ vidím len v elektronickej podobe a do jej knižného vydania uplynie ešte niekoľko mesiacov. - V decembri a januári 2014 budeme pripravovať českú verziu atlasu (nalievanie a korektúra českých textov; fotografie budú rovnaké). Obe verzie pôjdu do tlačiarne naraz a vyjdú v rovnakom čase, - Po dokončení českej verzie by sa hneď malo začať s predtlačovou prípravou 2. zväzku, v ktorom bude ďalších viac než 1500 druhov húb (všetky z radu Agaricales). Skenovanie diapozitívov + úprava všetkých (aj digitálnych) fotografií + zalamovanie textu a fotografií + korektúry oboch jazykových verzií tejto druhej časti aj pri veľkom pracovnom nasadení znovu potrvajú niekoľko mesiacov. - Keď budem mať ďalšie nové podstatné informácie o postupe prác, ozvem sa na tejto webovej stránke.. - Ladislav Hagara.

Reagovať na správu

portret

dudo 28.11.2013 21:36

Ďakujem za info.

Reagovať na správu

portret

12Indián 20.2.2014 19:43

Už sa nemôžem dočkať,tento rok už konečne,veľmi sa na to teším.

Reagovať na správu

portret

12Indián 20.2.2014 19:45

Bude aj neaký krst,stretnutie pri vydaní atlasu??

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 27.7.2014 22:46

Snad se autor nebude zlobit, že to povím za něj, ale dle posledních informací oba díly vyjdou nejdříve v září a nejpozději v prosinci tohoto roku.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 28.7.2014 15:14

Tak tomu sa povie dobrá správa

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 28.7.2014 16:22

super-už sa veľmi teším.

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 30.7.2014 23:29

Michal Mikšík ma bonzol, ale môžem potvrdiť, že sa končí druhá (konečná) korektúra slovenskej verzie atlasu, ktorý mal pôvodne vyjsť v dvoch zväzkoch v Číne. Vyjde však v Prahe, a to v jedinom štvorkilovom zväzku, ktorý bude mať rozsah takmer 1200 strán veľkého formátu. Sú v ňom opisy asi 3100 druhov húb, ktoré budú zobrazené na 4160 fotografiách (huby s premenlivým vzhľadom na 2 či 3 snímkach). Slovenská verzia má názov ENCYKLOPÉDIA HÚB, český preklad vyjde pod názvom ENCYKLOPEDIE HUB. V súčasnosti sa robia korektúry českej verzie. Podľa odhadu vydavateľa sa elektronická tlačová forma dostane z vydavateľstva do tlačiarne asi začiatkom septembra a v ideálnom prípade by mohla prísť do predaja koncom septembra. O promócii (krste) knihy sa zatiaľ neuvažovalo. - Ladislav Hagara.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2014 07:19

Tak kniha by dle ofic. vyjádření nakladatele měla vyjít 30.10.2014

Viz:

http://kniha.elimpisek.cz/encyklopedi e-h...

Michal

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 5.8.2014 14:12

...len v češtine?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2014 19:35

Samozřejmě že ne. Jak bylo již mnohokrát řečeno, kniha bude jak v češtině tak ve slovenštině. Obě jazykové mutace vyjdou ve stejný čas.

Reagovať na správu

portret

Houbamat 6.8.2014 11:00

Dobrý den,
právě teď jsem se zde poprvé registroval.
O knize p. Hagary vím a sním už několikátý rok. Jen mám trochu obavy z vytvoření předobjednávky na výše uvedeném odkazu. Jedná se mi o cenu (p. Hagarovi rád zaplatím plnou cenu za velký kus poctivé práce, ale nechci platit vysokou marži internetovému obchodu). Zároveň se obávám že když nepředobjednám tak pak už neseženu. Poradíte mi?

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 6.8.2014 11:09

http://www.gorila.sk/product/52 4002

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 6.8.2014 13:51

Len neviem,prečo nemajú v ponuke aj po slovensky

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 6.8.2014 13:57

Veru je to pravda.Ja som zohnal knihu od Papouška Velký fotoatlas hub z Jižních Čech priamo z tlačiarne v Českých Budejoviciach.Našťastie tam môj sused pracuje a tak som nemusel cestovať dva dni po ňu.Tiež ju nedávali do predaja pre jej predraženie v obchodoch.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 5.8.2014 22:30

Ja len pevne verím,že ju bude možné zohnať.Ešte nevyšla a už je niekde, trebárs na ABC "vypredaná" a k tomu super cena 1614 Eur

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2014 22:52

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2014 22:52

Reagovať na správu

portret

Lesik 10.8.2014 20:48

75,52 € aj s poštou http://www.martinus.sk/?uItem=1838 45

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 10.8.2014 22:04

Na ABC 71.92-už som objednal

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 10.8.2014 22:36

idem šetriť

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 10.8.2014 22:40

Myslím,že sa oplatí investovať

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 11.8.2014 08:19

Jasnačka, túto ho majú skoro zadarmo http://www.ahakniha.sk /292946/encykloped...

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 11.8.2014 08:25

už ju vypredali

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 11.8.2014 13:34

Reagovať na správu

portret

dudo 11.8.2014 11:58

Objednané cez Ikarus 71,02€ (Slovenská pošta,platba dobierkou ).
http://www.ikarus.sk/kniha/encyklopedia-...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.8.2014 18:57

No musím říci, že ta obálka slovenské verze se mi líbí více. Ta česká je tedy nic moc, i co se týče výběru druhů.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 31.8.2014 22:26

Michal,písalo sa ,že pán Hagara pripravuje knihu vo dvoch zväzkoch.Ten čo vychádza teraz v októbri je prvý diel?Bude aj druhý,alebo sa tie zväzky spojili do jednej knihy?

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 31.8.2014 22:32

30.7. tu písal pán Hagara že bude len jedna

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 1.9.2014 22:06

Vďaka-nejako mi to ušlo

Reagovať na správu

portret

ivann 17.8.2014 12:43

objednane, vianoce budu uz v oktobri

Reagovať na správu

portret

chameleon 14.9.2014 20:07

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 20.11.2014 18:51

Objednané. Cena cez Martinus 37,90 €. Osobný odber v predajni v Košiciach.
http://www.martinus.sk/?uItem=183845

Reagovať na správu

portret

Rad0 1.9.2014 13:57

Na Knihy Sova ju maju za 62,03EUR (postovne zdarma vyzera byt): http://www.knihysova.sk/kniha/encykloped...

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 1.9.2014 21:22

nechcem robiť antireklamu,ale bol som tak vybabraný s knihou Prehled hub strední evropy.Bola tu lákavá cenová ponuka,ale nakoniec z toho nič nebolo.Ešte že som ju zohnal inde.

Reagovať na správu

portret

Rad0 1.9.2014 21:47

Tak neviem: moja zena uz cez nich nieco objednavala, vzdy prislo. Uvidime. Nic s nimi nemam, takze ak to zlyha, dam vediet...

Reagovať na správu

portret

chameleon 3.9.2014 16:59

pozrite si recenzie z 31.augusta 2014:
http://obchody.heureka.sk/knihysova-sk/r...

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 3.9.2014 17:07

to by si si cez net nekúpil nič, majú tam 1250 recenzií a 98% dorazil tovar ok, a aj konkurencia vie písať recenzie

Reagovať na správu

portret

chameleon 3.9.2014 22:38

máš recht

Reagovať na správu

portret

chameleon 4.10.2014 09:48

Ajaj, vydanie sa presunulo na november...prečo...?!
Väzba je šitá alebo lepená?

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 5.10.2014 00:46

Encyklopédia húb vyjde pod názvom Ottova encyklopédia húb. Kniha sa v Prahe už 1 týždeň tlačí. Tlač ukončia v prvej polovici októbra. Vytlačené hárky slovenskej aj českej verzie sa potom zviažu, čo tiež nejaký čas trvá. Väzba bude, samozrejme , šitá, pretože knižný blok váži asi 4 kg a pri lepenej väzbe by sa rozsypal. Je možné, že do distribúcie sa kniha dostane predsa len koncom októbra, ako bolo avizované. Na tejto stránke dám vedieť, kedy sa vytlačené exempláre slovenskej verzie dostanú do distribučnej siete v SR. - Autor L. Hagara.

Reagovať na správu

portret

dubanek 5.10.2014 08:01

Ďakujeme

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 5.10.2014 08:44

Super. Ďakujeme za aktuálnu správu

Reagovať na správu

portret

chameleon 5.10.2014 17:36

vďaka za odpoveď

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 7.10.2014 21:17

Ukázky z knihy můžete vidět zde:
http://www.knihcentrum.cz /ottova-encyklo...

Reagovať na správu

portret

Lesik 10.10.2014 22:00

na ukážky som čakal, text síce nevidno, ale idem do toho

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 11.10.2014 08:37

Tie ukážky z encyklopédie sú prezentované neprofesionálne a sklamali aj mňa - text na nich je nečitateľný a pohľad na fotografie je veľmi skreslený. Je to spôsobené tým, že oproti skutočnej veľkosti sú ukážky trojnásobne zmenšené, pričom na monitore počítača sa nedajú zväčšiť. Grafik nimi vlastne len ilustroval propagačný leták a nemyslel na to, že majú slúžiť na orientáciu tým, ktorí zvažujú kúpu či nekúpu tejto nelacnej knihy. Našťastie - skutočnosť bude podstatne lepšia, než naznačujú tie ukážky.

Reagovať na správu

portret

Pmlčoch mykológ 11.10.2014 15:51

Už se na knihu těším a určitě ji budu mít do letošních vánoc , doufám, že je tam hodně druhů askoušů a pavučinců (i když si myslím, že všechny makromycety tam stejně nemůžou být, protože právě askoušů a pavučinců je nejvíc), jak již sice pan Mikšík psal, že doporučuje určité cizojazyčné publikace na to zaměřené, můj problém je ale ten, že na cizí jazyky já nejsem a dělají mi problém, takže se musím spoléhat na slovenskočeské publikace a google překládač ...

Je sice pravda, že náhledy knihy nejsou úplně dokonalé, ale pro mě stačí vědět, že jsou tam k určení dostačující popisy hub a věrohodná vyobrazení, na kterých si dal záležet jeden z nejúznávanějšíc h mykologů

Reagovať na správu

portret

chameleon 14.10.2014 15:25

a nachystaj si pevnu policku v kniznici, ktora zvladne dalsie 4 kila

Reagovať na správu

portret

Pmlčoch mykológ 14.10.2014 19:34

Myslím, že pro mě bude problém v kniznici vobec nějaké miesto najsť

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 27.10.2014 20:20

vydavatelstvo avizuje na stranke datum vydania - 17.11.2014
tak ci tak, jeziskovi som uz napisala, ze by ma potesila
pod stromcekom
hadam do vianoc bude v knihkupectvach

Reagovať na správu

portret

Juli 28.10.2014 12:39

Uz sa na nu velmi tesim. Zlozia sa mi na nu rodicia pod stromcek.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 8.11.2014 22:17

Vydání je posunuté na 27.11.2014 (původně 3.11.2014)

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 8.11.2014 22:52

diky za informaciu, dufamze bude do vianoc

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 8.11.2014 23:54

Vydavateľ mi oznámil, že OTTOVA ENCYKLOPÉDIA HÚB je už vytlačená aj zviazana a od pondelka 10. novembra sa bude z pražskej tlačiarne Europrint expedovať do distribučnej siete v ČR a SR. - Ladislav Hagara, autor.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.11.2014 01:02

Takto jsem moc rád, že jsem se mýlil a že to bude dříve než uváději internetové obchody

Reagovať na správu

portret

Ján Gmiterko pokročilý 9.11.2014 07:49

ďakujeme za informáciu a najmä za tu obrovskú prácu...vcera naozaj vacsina e-shopov posunula termin vyjdenia na 27.10.2014, niektore na 17.10.2014 ...hlavne ze sa to podarilo dotiahnut do zdarneho konca...

Reagovať na správu

portret

Ťapka 9.11.2014 16:34

Ďakujeme! Už sa na ňu veľmi teším!!!!

Reagovať na správu

portret

turistka pokročilý 10.11.2014 07:42

V Martinuse, cena cca 80.- eur, viac sa dočítate na Teraz magazín.

Reagovať na správu

portret

turistka pokročilý 21.1.2015 12:46

Mám už dávno kúpenú cez Martinus

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 10.11.2014 10:57

http://www.teraz.sk/magazin/otm-hagara-e...

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 11.11.2014 08:44

Prave som tento clanok docitala jednym dychom. Skutocne obdivuhodne dielo. Budem musiet dat zaslat knihu na synovu adresu, aby mi neunikla. I ked na Slovensko v decembri pridem. Som rada, ze sa dielo vydarilo a mykologovi a autorovi velkolepeho diela dakujem.

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 11.11.2014 09:24

Nemusíte sa obávať, že vám encyklopédia unikne. Vyšla v dosť vysokom náklade 20 000 výtlačkov (8000 v slovenčine, 12 000 v českom preklade).

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 11.11.2014 11:13

V akom termíne bude dielo distribuované autorom fotografií?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.11.2014 12:42

Zdravím. Psal jsem nedávno na nakladatelství a teprve se chystají posílat smlouvy autorům, takže přepokládám, že jakmile dorazí a pošlu je zpět podepsané, pošlou mi knihu, ale možná, že knihou pošlou nezávisle na podpisu smlouvy dříve. Ale počítám, že do konce listopadu bych ji měl mít doma.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 11.11.2014 14:11

Aha, ďakujem za informáciu.

Reagovať na správu

portret

ladislav hagara 11.11.2014 18:32

Vydavateľ sa ma pýtal, ktorí fotografi by si encyklopédiu mohli prevziať osobne na vydavateľskom pracovisku v Bratislave a Prahe. Vzhľadom na veľkú hmotnosť knihy a možnú drsnú manipuláciu pri poštovej preprave sa obáva poškodenia väzby alebo dosiek obálky. Bratislavčania a Pražáci zrejme uprednostia osobný odber, ale až po podpise autorskej dohody, pretože autori fotografií sa musia rozhodnúť, či chcú finančnú odmenu alebo jeden či viac výtlačkov zodpovedajúcich tejto odmene. Pri niekoľkých autoroch s vysokým počtom fotografií zrejme umožní kombináciu "naturálna odmena + honorár". Dátum dodania autorských výtlačkov neviem odhadnúť. Je isté, že obchody budú mať knihu skôr než fotografi. Svoju knihu Atlas jedlých húb, vydanú v októbri, som videl v predajni asi o 2 týždne skôr, než ju zo skladov doručili mne.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.11.2014 21:59

Česká verze za bezkonkurenční cenu. Ojednávejte !!!!

http://www.dobre-knihy.cz/encyk lopedie-h...
Jinak ve středu už bych měl knihu mít, tak sem hodím pár postřehů

Michal

Reagovať na správu

portret

Ján Gmiterko pokročilý 16.11.2014 07:39

ufff ...taka cena ze zacinam rozmyslat o ceskom vydani namiesto slovenskeho...dik za link

Reagovať na správu

portret

Gabcika a Jirko 16.11.2014 08:58

Ta cena je naozaj lakava a tiez rozmyslam aj ked priratam 350KC dovoz, 10KC balne + poplatok za platbu kartou tak stale ta cena je skvela (a hned aj viac pribuznym pod stromcek).

Reagovať na správu

portret

Martin Mička pokročilý 16.11.2014 08:47

Tak to je bomba cena, mám objednáno

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 16.11.2014 13:19

Jen doporučuji, pokud máte možnost, neposílat knihu poštou, protože při tak těžké knize se může vazba při manipulaci na poště hodně uvolnit až poškodit. A víme, jak na poště hází s balíky.

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 17.11.2014 05:44

http://vydavatel.sk/kn iha/huby-atlas,

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 17.11.2014 12:46

Odkazuješ na něco jiného

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 17.11.2014 14:21

Viem, len som bol na mobile a natukat komentar by bolo umenie, na tej stranke maju zlacnenu knihu Huby z 15 eur na 3 eura, preto som to chcel zviditelnit.

Reagovať na správu

portret

Mahony pokročilý 17.11.2014 12:00

je mě to nějaké podezřelé, u stejné firmy mám objednáno za 1.852,- Kč z 2.400,-!!! a z ničeho nic jdou na 752,- Kč, tj. - 70%, světe div se, rád bych tomu věřil , takže stornovat a znovu objednat???:, to by bylo za babku nebo za dědka , co vy na to???

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 17.11.2014 12:49

Já s tím problém nemám,, možná se uklikli ale to je jejich problém, teď už musí splnit coslíbili, pokdu si to objednáš. Jinak je to obchod s dobrými referencemi, takže za mne je to ok. Koneckonců knihy si půjdu vyzvednou u nás v Praze a pokud budou mít nějaký problém s tou cenou, tak si je nevemu,.,..

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 18.11.2014 12:31

Že kniha je pěkná bichle už lze vidět i na fotkách,

viz: http://www.knihcentr um.cz/fotocache/biga ...

ale pořád prodlužují dodání do distribuční sítě. Dnes bylo zase
posunuté datum o týden na 24.11.2014

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 19.11.2014 12:49

To by mně zajímalo, co se tam dějě... už to zase zdražili, i když jen o trochu... nechápu.

Reagovať na správu

portret

Mahony pokročilý 19.11.2014 14:30

...a dodávku pořád odsouvají, teď píší na 26.11.?!

Reagovať na správu

portret

Martin Mička pokročilý 27.11.2014 10:12

Kniha mi dorazila a je v pořádku a jsem z ní unešen.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 19.11.2014 15:42

Přizpůsobují se cenám na trhu, protože knihu náhle zlevnili další knihkupci.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 19.11.2014 20:21

Alebo sledujú túto diskusiu a monitorujú dopyt

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 19.11.2014 20:40

Na Slovensku Martinus 75,52 Eur - To je 2091 CK - cize dvojnasobne drahsia, ako je ponuka z Ciech vyssie.
http://www.martinus. sk/?uItem=183845

Reagovať na správu

portret

sipovec 19.11.2014 21:54

Alebo http://www.e-capri.s k/ottova-encyklopedi ... , čo je zhruba na tej istej úrovni, ako zaslané poštou z Čiech na Slovensko.

Reagovať na správu

portret

Ján Gmiterko pokročilý 20.11.2014 09:11

na martinuse dnes so zlavou 58 percent uz sa da objednat>
http://www.martinus. sk/?uItem=183845&z=r ...

Reagovať na správu

portret

turistka pokročilý 20.11.2014 09:23

Áno, je so zľavou v Martinuse, už som objednala a do troch dní by mi mala prísť, teším sa

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 20.11.2014 10:03

No je z tých cien dosť veľký guláš.Som zvedavý,čo z toho všetkého vznikne.Niekde začínala s cenou okolo 100- vky teraz je už za tretinovú cenu.To sú tie kníhkupectvá ozaj takí nenažraní,veď do mínusu určite nepôjdu

Reagovať na správu

portret

turistka pokročilý 20.11.2014 10:35

Stanko, tiež ma cena prekvapila, že niečo po mesiaci je práve táto. Ale budem jej rada, lebo stále potrebujem pomoc pri určovaní od všetkých Vás a takto snáď budem úspešnejšia.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 20.11.2014 13:45

Ja len verím,že od tej ceny neodskočia.Už sa mi to raz stalo ,že v predpredaji mali veľmi podhodnotenú knihu a keď vyšla,tak mi zavolali,že to bol omyl a cenu ponúkali vyššiu ako v iných kníhkupectvách.Ale nebolo to v Martinuse,tam som nemal nikdy problém.

Reagovať na správu

portret

Kúďo pokročilý 20.11.2014 15:03

už je doma , Panta Rhei 39.90 eura
Gratulujem p. Hagarovi k unikátnemu dielu, veľmi ste ma potešil.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 20.11.2014 15:26

to si kúpil na predajni ? v eshope ju nemajú ani v ponuke

Reagovať na správu

portret

Kúďo pokročilý 20.11.2014 15:29

áno, povedal som im, že keď príde, nech mi zavolajú

Reagovať na správu

portret

spišak 21.11.2014 13:01

V (prešovskom) Panta rhei mi povedali (takmer citujem): Ešte ju nemáme. Objednali sme JEDEN výtlačok, lebo má stáť 113 eúr. Guláš, rošády, špekulácie...

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 21.11.2014 13:18

Martinus.sk zišiel s cenou od včera len na 35,51€. Je to zaujímavé.

Reagovať na správu

portret

Kúďo pokročilý 21.11.2014 15:07

Tak to potom neviem ako fungujú.

Reagovať na správu

portret

fivan 21.11.2014 15:21

Pravdepodobne sa zatiaľ o knihu zaujíma každé kníhkupectvo samostatne.
Ja som si ju dnes ráno o 9.00 "zabeštelovala" a dohodla som sa tiež na ozname cez mobil...no a už ju mám od 15.00 aj doma,cena 39.9O€.Súhlasili, že môžem dať odkaz v prípade záujmu na:
Kníhkupectvo Panta Rhei ,Aupark Piešťany.

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 21.11.2014 15:28

Predajcovia evidentne nesledujú aktuálne ceny svojich konkurentov. Inak by sa nemohlo stať, že jeden ponúka tú istú knihu za 105,50€ a druhý za 35,51€. Zaujímala by ma ich nákupná cena. Niektorí si tam zrejme nahadzujú maržu, ako úžerníci v rómskej osade. Hanba! Je to dobré akurát na jedno. Teraz viem, na ktorého predajcu sa obrátiť v budúcnosti.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 22.11.2014 00:13

V Bratislave som dnes v Panta Rhei videl 2 ks na Poštovej a 1 ks v Auparku.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 21.11.2014 14:00

taky tomu nerozumím a čekám na to jako chuj a dále viz to, co píše Laďa!

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 21.11.2014 16:36

A je v supliku.

Reagovať na správu

portret

Martin Mička pokročilý 24.11.2014 14:16

Dnes mě byla kniha poslána za 752Kč, jsem zvědav co dojde .

Reagovať na správu

portret

Mahony pokročilý 24.11.2014 15:31

potom mě napiš, objednal jsem stejně a zatím se nikdo neozval

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 24.11.2014 16:06

Já jsem si ji zažádal zaslat na odběrné místo na Prahu 1 (nemám to daleko jak z domova tak z firmy); pokud nebudu spokojený s tím, co uvidím, nechť si ji strčí zpět do... krabice a prodají někomu jinému.
Před chvílí mi přišel mail, že tento týden by to mělo být na odběrném místě, že prý napíší sms i mail, tak uvidíme. Poreferuji.

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 27.11.2014 13:03

Dnes mi prišla huráá
1152 strán poučného čítania
Gratulujem k dielu!
Ja som veľmi spokojná + budem aj posilovať

Reagovať na správu

portret

Juli 27.11.2014 16:08

Dnes mi prisla a musim Vam pogratulovat. Fantasticka encyklopedia. Dakujem

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 20.11.2014 18:56

Poponáhľajte sa. Akcia platí do 27. 11. 2014.
http://www.martinus.sk/?uItem=183845

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 21.11.2014 20:05

Ti kdo již atlas mají, mohu se zeptat na první dojmy, jsou fotografie dobře barevně podané ? Jak se vám kniha líbí ?

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 21.11.2014 21:00

Za seba - knihu som nerozbalil, bude prekvapenim pod stromcek.

Reagovať na správu

portret

fivan 22.11.2014 03:38

Zatiaľ sa veľmi teším,že mám atlas už doma (v šuplíku)...ale listovať v ňom začnem tiež až cez vianočné sviatky

Reagovať na správu

portret

Kúďo pokročilý 22.11.2014 06:55

Veľmi sa mi páči široká paleta druhov v rodoch aj takých ktoré nie sú moc populárne. Fotografie sa podarili, iba na niektorých je vidieť, že sú staršieho dáta, ale mne to osobne nevadí. Páči sa mi viac fotografií jedného druhu, myslím, že spĺňajú svoj účel.
Opisy sú trefné a stručné presne určené pre cieľovú skupinu odbornú verejnosť.
Kniha určite prekonala moje očakávania. To je môj prvý postreh.

Reagovať na správu

portret

Ján Gmiterko pokročilý 22.11.2014 07:34

vďaka za prvé postrehy --- ja mám knihu objednanú. ale ešte mi nedošla...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 22.11.2014 22:31

Zatím nejlepší cena české mutace:

http://www.megaknihy.cz/priroda-zemedels ...

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 23.11.2014 22:01

Tak na to už nemám, potřetí to přeobjednávat... Počkám, až přijdeš s tím, že někde stojí 100 Kč.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.11.2014 17:05

Už ji mám doma. Pořádně ji prostuduji a napíši obsáhlejší recenzi z mého pohledu.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.11.2014 23:30

Česká verze:

V rámci čirůvek a hřibů jsem našel bohužel několik chyb.

U hřibů je chyba na str. 510 (foto vpravo nahoře):Pod jménem Boletus fuscoroseus je vyobrazen typický Boletus legaliae
na str. 543 (foto nahoře vpravo) - asi chybí popisek, každopádně na fotce je Leccinum variicolor
na str. 544 (foto vpravo dole) - na fotce je Leccinum brunneogriseolum (místo Leccinum scabrum)
str, 718 - Tricholoma ulvinenii - velmi sporný druh.....
str. 720 (foto vlevo nahoře) - na fotografii je čirůvka Guldenova (Tricholoma guldeniae) ne Tricholoma luridum - ta má šedoolivové lupeny
na str. 725 místo Tricholoma scalpturatum jsou vyobrazeny Tricholoma argyraceum (obě fotky)
str.730 - Tricholoma ustaloides var. aurantioides - (je vyobrazena Tricholoma ustale)
str. 733 - Tricholoma dulciolens (vyobrazena je Tricholoma ilkkaii)
str. 733 - Tricholoma calligatum (buďto vellmi atypické plodnice, ale pravděpodobně zcela jiný druh)
str.734 - (obrázek vlevo nahoře) - vyorazena typická Tricholoma subfusipes (zde uvedena jako Tricholoma imbricatum)
str.739 - vyobrazen druh Tricholoma boreosulphurescens (zde uveden jako Tricholoma sulphurescens)

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 25.11.2014 17:22

Takže se dají čekat chyby i v dalších taxonech. Zvažuji, zda si objednávku vyzvednout či nikoli. Díky Michale.

Reagovať na správu

portret

peterVR46 pokročilý 27.11.2014 19:27

Neverím, že odoláš. Ja už ju mám pár dni doma.

Reagovať na správu

portret

sipovec 25.11.2014 22:58

To je trochu smutné poznanie...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 25.11.2014 23:09

Takto, abych byl spravedlivý. Některé taxony vyžadují pohled experta a i zkušený mykolog který má všeobecný přehled by to nepoznal. To se týká hlavně čirůvek. Navíc se tam odráží nutnost znalosti poslední literatury....u hřibů...no myslím ten legaliae je veliký fópá, a i když jsou si druhy relativně podobné, tady v tom případě by asi chyba vzniknout neměla. Škoda, že jsem neměl možnost vidět fotky z těchto skupin předem abych tyhle chyby mohl pomoci eliminovat. Nedokážu posoudit, zda jsou chyby i v ostatních skupinách, k tomu se musí vyjádřit případně odborník nebo odborníci na dané skupiny.

Ať tak či onak, škoda to každopádně je a když už se dělá takové mega dílo, mělo by se udělat maximum na eliminaci chyb.

Michal

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 27.11.2014 12:36

Čo sa týka hnojníkov, za správnosť určenia v prípade fotografií zo Slovenska ručím. Ak by vznikla nejaká pochybnosť, treba ju adresovať mne.

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 27.11.2014 14:38

už ju mám veru aj ja doma, ak niekto chce môžem pofotiť čo som si zatiaľ všimol, tak je to brutálna knižka, 60 stránok pavučinovcov, 22 stránok číroviek, 30 stránok rýdzikov, 40 stránok plávok ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 27.11.2014 23:14

Kvantita nerovná se kvalita

Reagovať na správu

portret

Dušan71 pokročilý, atlasár 24.11.2014 20:13

Dnes ráno dorazila aj s kurierom. Prvý dojem výborný, zatiaľ som podrobnejšie nepozeral.

Reagovať na správu

portret

MajaMi 25.11.2014 17:09

Netreba sa ponáhľať, v kamenných predajniach najväčšieho kníhkupectva (a najlepšieho ) ju majú v akcii za 39,90 Eur a bude v akcii minimálne do konca roka.

Reagovať na správu

portret

Gabcika a Jirko 27.11.2014 17:13

Nesuhlasim len s tym ze ju budu mat do konca roka za tu istu cenu nakolko v jednej BA predajni tohto knihkupectva maju len 5ks {v druhej podobne} a je zname ak je velky dopit po knihe tak nove ceny sa budu upravovat (smerom kam je vzdy len na politike obchodu).
Inak pravda ze ju v tomto knihkupectve maju za taku cenu - internetova cena je este lepsia u nich. (kamarat mi dnes pisal ze konecne prisla od objednania - 5prac. dni cez internet)
Dufam za neho ze spominane chyby co sa tu uvadzaju v slovenskom zneni niesu moc zrejme.

Reagovať na správu

portret

Petr Novotný 27.11.2014 21:53

Každá kniha si zasluhuje poctivou kritiku a tak jsem se rozhodl, že se na knihu podívám podrobněji. Bohužel nemohu sdílet nadšení z knihy od ostatních uživatelů. Naopak bohužel nevím, co knize vytknout dříve. V prvé řadě mne překvapilo, že u tak veliké knihy, která by měla být uceleným dílem pro širokou veřejnost, nejsou žádné úvodní kapitoly o houbách, jejich ekologii, anatomii, ochraně, otravách, atd....Trochu samolibě na mě působí také, že autor, který by se nikdy neobešel bez podpory mnoha fotografů a mnoho lidí jistě na jednotlivých skupinách participovalo i jako konzultanti, se ani slovem nezmínil, že těmto lidem děkuje, což se bere v úvodu jako samozřejmost. Místo toho sem dává zcela nesmyslný chaotický jednostránkový úvod, který absolutně nic neříká. Pominu seznam literatury netradičně na začátku knihy, který by mi až tak nevadil pokud by zbytek knihy neměl několik zásadních vad. První věcí je špatně zvolená gramáž a typ papíru a navíc matná křída, která se při prohlížení začne okamžitě postupně vlnit a nepochybuji ze pokud se na to zaměříte, určitě si toho všimnete. Je to vidět i pokud se podíváte na zavřenou knihu. Slabý papír bohužel neudrží rovnost papíru a navíc matný povrch ještě zhoršuje a zvýrazňuje to hlavní, co knihu totálně pohřbilo.....Pan Hagara je bezpochyby vynikající mykolog, mykoflorista a i po textové stránce bych nemohl knize nic vyčíst. Problém je v nosné, tedy obrazové části knihy, jejíž značná část je naplněna fotkami pana Hagary. Jenže problém je, že pana Hagara vůbec neumí houby fotit, respektive jeho snímky do cca roku 2007 (dále už byly docela až na výjimky slušné). Kniha je naplněna mnoha stovkami, možná minimálně tisícovkou fotek, které jsou buď neostré, focené v přímém slunečním světle, nebo jsou totálně tmavé, jednolitě zbarvené - žluté, zelené, šedé....apod...zkrátka pokud si člověk hub naprosto neznalý přečte text u hub, kde jsou tyto fotky, ty barvy co tam autor uvádí by hledal marně. Autor zkrátka použil asi všechny své fotky, z nichž většinu fotil na DIA a v knize jsou tak fotky i dvacet a více let staré...což prostě není možné do takové knihy dát, která má na mnoho let být něčím krásným, výjimečným, unikátním, v době kdy fotky umí nádherně fotit mnoho fotografů. Ty DIA by až tak nevadili, pokud by byly fotky dobře nafocené tak i desetiletý diák nebo i více má stále vynikající obrazovou kvalitu a pokud je kvalitně naskenovaný, tak je použitelný. Zkrátka autor tam dal prakticky všechny své fotky, bez ohledu na to jak vypadají a pak teprve u ostatních autorů hledal fotky u druhů ostatních. Pokud by chtěl aby kniha byla kvalitní, neupřednostňoval by za každou cenu své a mohla být kniha něčím zcela výjimečným. Bohužel autor tuto možnost, kterou už nikdy asi nikdy nikdo nebude mít nevyužil (asi z ekonomického hlediska) a svou vysněnou knihu na kterou se těšilo tolik lidí, sám pohřbil....pochopil bych tento přístup u fotek druhů, které jsou třeba vzácné a jiná fotka by se nenašla, tam asi pak jedna fotka lepší než žádná, pak by tam takových fotek bylo třeba 5-10% a dalo by se to pochopit, ale tam je takových druhů hub (a často běžných), u kterých by si tady autor na www.nahuby.sk mohl vybrat tu nejlepší a poprosit autora, který by jistě fotografii rád poskytl. Udělal to ale jen v takovém procentu fotek, které bohužel svým počtem knize nedominují a ta většina špatných je snadno překryje. Abych nemluvil obecně, dám sem několik málo příkladů fotek, které jsou typickým příkladem toho, o čem mluvím: stročkovec kyjovitý (stará neostrá fotka - proč ?.....), hřib žlučník (stará fotka z diáku focená na přímém slunci), muchomůrka zelená bílá (no comment), pavučinec náramkkovitý (focené na přímém světle, fotka celá červená), pavučinec olivový (no comment), pavučinec nafilaovělý, ucháč obrovský - stará hnusná neostrá fotka, sluka svraskalá (proč fotka z roku 1985, stará hnusná, zelenožlutá, ta houba takto vůbec nevypadá), kotrč kadeřavý - no comment, muchomůrka ryšavá - staré foto, focené na přímém slunci, líha chrupavčitá - to samé, náramkovitka císařská - žádné přirozené barvy, čirůvka narůžovělá - fotka stará, vyblitá, čirůvka kravská - typické červenorezavé tóny byste na fotce hledali marně, hřib červený - tak tady skutečně nemáte šanci vidět na snímku červenou, hřib osmahlý - no comment, hřib žlutonachový - panebože fotit žlutou houbu a ještě v plném světle...., hřib kříšť - opravu "typická" plodnice, hřib bronzový (malé foto) - no comment, kuřátka lososová - přes plodnici je nějaká tráva...bohužel autor při tvorbě knihy nemohl myslet na kvalitu, protože každý člověk by přeci musel usoudit, že kdokoliv jiný má u takovýchto fotek lepší foto, kde ta houba skutečně vypadá jak má.....a nemohl by tak slepě za každou cenu dát svoji fotku. Knihu naštěstí podržely fotky ostatních autorů a novější Hagarovy fotky nebo i ty starší ale povedené, zejména skvělé dokumentační fota Martina Kříže a dalších. Samozřejmě je i tak dílo svou velikostí, vyčerpávajícím počtem druhů a textovou částí opravdu úctyhodné ale nelze ho jen otevřít a slepě hned bez zamyšlení a pozitivních předsudků říci, to je bomba. Bohužel není......byť jsem si strašně strašně přál abych po otevření knihy každou její stránku hltal a říkal si no comment...myslím, že každý člověk s trochu spravedlivým a kritickým přístupem by měl dojít ke stejnému závěru. Vím, že tu schytám spoustu negativních lajků, ale myslím, že je spravedlivé knihu vidět i v tom světle bez růžových brýlí a věřte mi, že málo co se mi píše tak smutně jako tato kritika. Kniha určitě stojí za koupi a nechci odrazovat lidi od koupě, ale je nutné vědět co čekat. Chápu, že ne každý je tak náročný na kvalitu fotek, ale nelze prostě vydat knihu v roce 2014 s fotkami, které svou kvalitou jsou 25 let pozadu zejména v porovnání s tím, jaké má česká i slovenská republika špičkové mykofotografy. Bohužel autor nad každým druhem nevybíral tu nejlepší fotku a z očekávaného naprosto dech beroucího díla se stal jen průměrný výtvor, který daleko zaostal za svým cílem, možná, možná že ani nedoběhl do půlky.....je to obrovská škoda, kterou už nelze zachránit. Je smutné, že autor si knihu pohřbil sám a ne tisk, jak to většinou bývá.

Reagovať na správu

portret

Petr Novotný 27.11.2014 22:29

Už jen taková malá poznámka. Autor uvádí seznam fotografů. Sebe uvádí s tituly. Mělo by to být sjednocené a uvádět to všude stejně a dopřát tak autorům fotografů také uvedení titulu, pokud jej mají. Jinak mne trochu pobavilo jak autor píše o fotce na titulní straně, že kotrč Němcův je houba hojná v ČR i SR. Houba vázaná hlavně na jedle v podhorských a horských oblastech určitě není hojná ani v ČR ani v SR....O tom, že je to největší houba, jde také s úspěchem pochybovat, vějířovec obrovský dorůstá nezřídka šířky 1 metr a více.

Reagovať na správu

portret

cilko mykológ, atlasár 28.11.2014 09:22

Veľmi som sa na ňu tešil. Ale po prelistovaní niekoľkých strán som zistil, že predchádzajúci atlas je minimálne o triedu, čo sa týka kvality papiera, veľkosti písma, kvality fotiek, lepší. Mrzí ma tiež, že pri mojich troch uverejnených fotkách mám zle uvedené meno. Toto by sa nemalo stávať.

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 28.11.2014 10:27

Úprimne som sa sklamal úrovňou niektorých fotografií - knihu som vrátil. Stačí mi malý atlas od pána Hagaru.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 10:35

Byť jsem samozřejmě rád, že mám v knize fotky, ta radost z knihy bohužel nepřišla a musím souhlasit s tím co je tu psáno. Je to strašná škoda. Mám obrovský respekt k rpáci, kterou pan Hagara nad knihou strávil i k panu hagarovi samotnému O to více nechápu, když už knize věnoval tolik času, proč nedbal na maximální obrazovou kvalitu knihy. Ta kniha mohla být neskutečná...snažím se s tím vyrovnat a knihu si stále prohlížím, ale prostě to nadšení nepřišlo a ani nemohlo. Těch špatných fotek je tam opravdu strašně moc. Jakmile si nalistují stránku, kde je třeba holubinka zlatá, nejraději bych stránku vytrhnul. A určitě souhlasím, že by si zasloužili autoři fotek poděkování. Vždyť polovinu knihy tvoří jejich fotografie a bez nich by ta kniha ani nevznikla...Jsem z toho opravdu upřímně smutný. Snad pro ty co sdílejí stejný názor bude malou naplastí atlas co připravujeme s V. Kuncou. Bude tam sice "jen" 1000 druhů, ale za sebe mohu zaručit, že pro každý druh vybírám jen to nejlepší foto a nazřídka vybírám u jednoho druhu i z 20 potenciálních fotek. Již velmi brzy na mnoho zdejších fotografů zašlu email s prosbou o fotografie (jak již dlouho slibuji, ale znáte to....), tak předem děkuji všem, kdo se na knize budou podílet.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 28.11.2014 10:46

po obrazovej stránke je to veľké sklamanie, čo som si napríklad všimol, tak pri chránenom kyjaku useknutom Clavariadelphus truncatus je uvedené "Je jedlý, vhodný do zmesí."

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 28.11.2014 11:05

Ano, je to jako z Járy Cimrmana - prvek očekávání vystřídal prvek zklamání...

Reagovať na správu

portret

Gabcika a Jirko 28.11.2014 13:25

Taktiez suhlasim ze ma kvalita knihy sklamala (ta ista odozva je aj od kamarata hubara s ktorym sme sa na nu uz vela rokov tesili) ale nielen fotkami ale pri niektorych druhoch hub aj slabsim popisom - hlavne pri takych ktore si zasluzia mat viac obsirnejsie a podrobnejsie informacii o sebe, kedze kniha je urcena "aj" pre masovu verejnost (tak napr. vyberiem jednu hubu a to napr. taku muchotravku zelenu).
Co sa tyka papiera taktiez suhlasim s kritikou a pridal by som pre mna potrebny ochranny obal knihy, ktory by mal knihu chranit pred samozrejmymi moznymi skrabancami a pripadnym zaspinenim tvrdeho pevneho obalu (ako tomu bolo u predoslej najvacsej knihy pana Hagaru Velky Atlas Hub z 2005).
Knihu uz vracat nebudem, ale ako tu niekto spominal postacila by mi prave spominana aj kniha Pana Hagaru Velky Atlas Hub z 2005 - ale aspon som rad ze som nekupoval dalsie dve ktore som mal v plane sirsej hubarskej rodine dat pod stromcek.

No je to skoda ale aj pripadne oneskorenie distrubucie trebars o pol roka a zlepsenie tychto bodov by bolo lepsie ako mozne "uponahlanie" sa s nou s tymyto nedostatkami, ale verim ze akakolvek konstruktivna kritika bude len prinosom k dalsej tvorbe p.Hagaru (alebo aj inych kvalitnych autorov hub. knih) na ktorej vycibri spominane "detialy" a zanecha len pozitivnejsie ohlasy.

Tak ci tak chcem podakovat p.Hagarovi (som vlastnikom uz 4 diel), ze sa ale vobec pustil do takejto tvorby, nakolko na nej zanechal vela rokov prace a snahy nam spostredkovat tuto najvacsiu knihu na svete. A v nemalom rade chut a optimizmus do dalsej jeho tvorby, ktora ako som spominal verim ze bude len na kvalite a ohlasoch gradovat.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 28.11.2014 17:48

Som odchovaný na atlasoch Ladislava Hagaru. Oproti tomu, ako sa fotia huby dnes tam ozaj niesu zrovnateľné fotky, ale vždy splnili svoj účel. Tak si myslím, že sa svet nezrúti, ak sú použité aj v novom atlase. Pre určovanie húb je dôležitý opis, fotka je druhoradá. Lenže 95% uživateľov stránok fotí o dušu a na popis kašle, takže trend je taký, že fotka je základ celej mykologie. Nieje!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 18:52

Samozřejmě že fotka není základ mykologie, ale pokud je dominantní složkou knihy obrazová pak by takvalita měla být znát a navíc pokud na fotce barvy nekorespondují s popisem, tak to určitě jako problém vidím. Něco čtu a vidím běco zcela jiného.

Reagovať na správu

portret

Juli 28.11.2014 20:17

Dobry vecer pan Miksik, osobne beriem s vaznostou, ale i s rozvahou kazdy komentar v diskusii. Len si osobne myslim, ze z Vasej strany (t.j. taktiez ste autorom atlasov hub a pripravujete dalsie) by som ocakavala skor diskretnejsie komentare, alebo aspon miernejsiu frekvenciu uz spomenutych komentarov. Niekto by si totiz mohol pomysliet, ze je za tym skryty osobny umysel....
Z mojej strany s uctou a respektom pan Miksik.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 20:34

Dobrý den, opravdu žádný zlý úmysl v ničem není. Příliš tedy nechápu váš příspěvek.

Reagovať na správu

portret

Juli 28.11.2014 20:45

Dakujem za odpoved.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 29.11.2014 01:21

slecna(pani) prepacte ale pridete mi ako z PR oddelenia. musim sa Michala zastat, pretoze ked sa vratime v tejto diskusii hore vyssie, tak taku PR ako urobil Michal tomuto atlasu neurobil nikto. takze nazor, ze by si niekto mohol pomysliet ze je za tym skryty umysel, si moze pomysliet iba pomyleny clovek.
bodka.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.11.2014 22:17

Musím oponovat, že těch opravdu špatných fotek tam určitě není mnoho set až tisícovka. Je tam mnoho desítek fotek nebo možná stovka a kousek v takové té nejhorší kvalitě, to jsou ty fotky focené v přímém slunci nebo již totálně barevně vyšisované, celé žluté, zelené, červené, apod.....nebo absolutně neostré, pak takové ty opravdu na hraně možná pár stovek....ostatní už je akceptovatelné.

Reagovať na správu

portret

Lesik 28.11.2014 14:09

No páni, musím sa smiať
Vidieť, že fotením žijete, ale ste trošku odtrhnutí od reality. Garantujem vám, že nefotograf si tie vaše "vyblité fotky" ani nevšimne. Ste trošku inde a s prehnanými nárokmi - to je v poriadku, no osobne si myslím, že 95% hubárskej komunity bude spokojných.
Autori fotografií sú bez titulov - i Hagara je ako autor fotografií bez titulov, tie má ako autor textu takže neviem čo je tu za problém. Asi iba trocha ješitnosti

Čo by som ja osobne vytkol, je akurát kvalita papiera. Ten sa krúti, na stránkach mám vlnky a to je kniha čisto nová. Obávam sa, že časom to bude len horšie a uvidíme čo spraví väzba. No za 35€ je to krádež. Ak by sa i väzba kompletne rozpadla, za tieto peniaze sa oplatia i tie samotné listy.
Tiež mám výhradu k textu "je jedlá, je nejedlá". Tento vnímam ako nadbytočný, postačil by piktogram.
Čo sa mi naopak veľmi páči je udané miesto nálezu. Je to príjemné vidieť huby z miest, ktoré sám dôverne poznám.

Ja osobne som s knihou spokojný, za tie peniaze je skvelá. Moje očakávania splnila, som rád, že si konečne nalistujem v knihe i s fotkou takmer všetko, čo v lese nájdem.

PS: Ide o prvé vydanie. V tom druhom môžu byť pokojne tie (vaše) fotky, ktoré sami vyberiete a na papieri o 2 triedy lepšom. Myslím, že p. Hagara sa vôbec nenahnevá, ak mu začnete posielať tipy na tie najlepšie fotky, z ktorých nebudete chytať hysterické záchvaty

Reagovať na správu

portret

chameleon 28.11.2014 18:30

Kniha je skvelá

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 18:50

V české verzi je pan Hagara s titulem. Sice s vámi nesouhlasím v ostatních bodech ale jsem rád, že se vám kniha líbí. Rád bych s vámi sdílel vaši radost ale nemohu.

Reagovať na správu

portret

chameleon 1.12.2014 21:39

veľmi sa mi páči to je môj názor, pričom ostatní nech si napíšu zase svoj
a bude tu viac názorov.

Reagovať na správu

portret

px pokročilý 28.11.2014 18:24

Dnes mi doštartovala z Martinus táto Ottova encyklopédia za 35. aj dačo euro bez poštovného. A hneď som zostal prekvapený koľko Náhubárov má tam uverejnené v tom skvelom atlase svoje vyfotené huby. A niektorých poznám aj osobne. Mám veľa fotiek a veľmi by ma potešilo, keby som tam mal aspoň 2 či tri skromné fotečky, ale asi som niečo premeškal a to je tým, že sa pasujem len za skromného amatéra, ktorého fotenie baví. Tak len tíško závidím/ ale v dobrom /. Doteraz som si nezarobil ani na jednej fotke húb , možno je to škoda , lebo tá moja drahá technika nadobudnutá zo skromného invalidného dôchodku mi neumožnila lepšie nadviazať tie správne kontakty. Ale nevadí, taký je už osud prílišnej skromnosti a menej širších ľaktov.

Reagovať na správu

portret

px pokročilý 28.11.2014 19:19

Svoj komentár som napísal bez toho, aby som si prečítal predošlé komentáre, najmä tie kritické. Iste, každé vydanie novej knihy je podrobené istej kritike a nezaobišlo sa to ani pri tejto knihe, je to logické. Kto pozná huby aj z iných atlasov aj z tých starších prác môže samozrejme porovnávať. No ten papier sa Samozrejme nie je najlepší to beriem, uvidím väzba ako ďalej, čo vydrží. Myslím že to je aj tým samozrejme, že na hrubšom a kriedovom papieri by ma kniha vyšla určite aj na 70-80 euro a určite by sa tak nepredávala ani širokej verejnosti, takže pekne krásne by sa mohla pri ekonomickej sile nášho obyvateľstva a hubárov- zberačov mohla stať aj ležiakom. Prínos tejto knihy oproti predchádzajúcemu Veľkému atlasu húb vidím v rozšírenom množstve húb aj fotografii / niekedy síce aj s menej kvalitnými fotkami / Toto ma naozaj dosť prekvapilo ako amatéra hubára a fotografa húb.Nekvalitnejšie fotografie mám možnosť porovnávať aj s iným encyklopédiami a a atlasmi , ktorých mám 22. Takže v tomto smere som optimista a skutočne ten opis ja asi najdôležitejší. Huby sú totiž farebne ,veľkosťou, prírodnými momentálnymi podmienkami, teda počasím, vekom aj tak často iné a samozrejme aj z toho vyplývajúcich výsledných fotografii. A konzumentov- zberačov to skutočne až tak nebude trápiť, a ani to nebude trápiť aj mňa ako fotografa aj zberača, či čiastočne aj konzumenta. A ten kto sa skutočne zaoberá len zberom si knihu ani nekúpi. Čiastkové nedostatky na ktoré si niektorí kritici v tejto diskusii posťažovali síce beriem, ale nemyslím si že pri tejto cene 37.90 euro, čo je v dnešnej dobe na toľkostránkovú knihu bagateľ . Jedna partia to minie za pár minút kdesi v reštike, alebo si kúpi niekoľko párov ponožiek. Nad čím nariekať ? A páni , ktorí tak " znosili" túto knihu - odborníci v tejto oblasti, majú možnosť vytvoriť takéto dielo, nech sa páči , po svojom, tak do toho, už teším na tú odbornosť, kvalitu a úspech a najmä cenu.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 28.11.2014 19:28

Keďže je Dr. Hagara viac mykoflorista ako neúnavný pátrač po nedostatkoch vo fotografiách, predpokladám, že mu v tomto životnom diele išlo hlavne o čo najucelenejšie spracovanie československej mykoflóry, ako len o štvorkilovú výstavu fotografií. Nezahodil som, nevrátil a ani nerozdal atlasy s horšou kvalitou tlače, ba dokonca ani Dermekove atlasy s maľbami, ktoré sú verným fotografiám na míle vzdialené. Všetky majú totiž čo ponúknuť - či už sú lepšie alebo horšie. Je pravda, že nesprávne určené taxóny v knihách zamrzia každého - sám som ich už objavil dosť aj v iných knihách, no ak je huba správne určená a zobrazená +/- tak, že čitateľovi poskytne dostatočnú doplňujúcu informáciu k opisovanému druhu v diele, prednostne venovanom prehľadu československej mykoflóry, aj takáto fotografia má významnú hodnotu. Je evidentné, že autorovi veľmi záležalo na údaji o lokalite a opise biotopu, takže už pre toto je kniha z môjho pohľadu zaujímavá. Mnohé taxóny sa prostredníctvom knihy totiž automaticky stávajú po prvý raz publikovanými z nášho územia, ba dokonca iba druhýkrát z celého sveta. To, že boli zverejnené na internete, príliš veľkú váhu nemá, lebo webstránka nemusí prežiť ani sto rokov. Čo sa týka údajov o lokalite, viem si z mojej vlastnej skúsenosti predstaviť, aké prácne muselo byť ich získavanie od autorov a je naozaj obdivuhodné, že sa ich podarilo dať dokopy ku všetkým fotografiám. Kým opisy do atlasu na tejto webstránke môže poskytnúť každý z tisícov jej návštevníkov a atlas ani po vyše desaťročí nie je zďaleka kompletný a naplnený, jedinému človeku - L. Hagarovi sa podarilo za 3 roky aktívnej práce poznačenej vážnymi zdravotnými problémami dať dokopy celú našu mykoflóru v písme a obraze. Čo sa týka fotografií použitých v atlase, nie je úplne pravda to, že autor dal priestor prednostne svojím fotografiám (aj keď na to má právo). Mňa osobne prekvapilo, že u mnohých bežnejších druhov, ktoré má vo svojich predchádzajúcich atlasoch nafotené a často lepšie, uprednostnil fotky moje aj iných autorov tu zo stránky. Spolupracoval som s ním na posúdení obrazovej časti k rodom hnojníkov a aj napriek tomu, že som mu ponúkol aj niektoré nedávno opísané alebo menej preskúmané druhy, dal si záležať na kvalite a konkrétne pochybnejšie druhy po konzultácii so mnou pre istotu nezaradil do diela, aj keď pre vyšší počet druhov to mohol risknúť a nikto by si nič nevšimol. Na záver ešte zopár slov. Nemám notebook s určovacími kľúčmi a fotkami, preto si na terénne akcie okrem mikroskopu a vytlačených určovacích kľúčov nosím asi 10 najlepších atlasov, ktoré svojím obrazovým rozsahom však ani zďaleka nepokrývajú celú našu mykoflóru a veľakrát neviem, ako huba opisovaná v kľúči vyzerá. Niekedy váham, či mi to za to vôbec stojí vláčiť takú záťaž, keď určenie nechám aj tak na doma. Ale už mám jasno - Encyklopédia od L. Hagaru, oveľa ľahšia ako tých desať priemerných atlasov, je to, čo si odteraz vždy vezmem so sebou a rozhodne nebudem ľutovať.

Reagovať na správu

portret

Juli 28.11.2014 19:41

Pekny komentar Janko a suhlasim.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 20:46

Já souhlasím, že někomu se možná mé komentáře zdají příliš kritické. Vychází to z určitého perfekcionismu, který je mi v této věci vlastní a možná pro některé až násilně se snažím jej prosazovat v kontextu s knihou. Každý jsme nějaký. Rozhodně kniha má svou obrovskou hodnotu a nechci aby si někdo myslel, že tím autora nějak shazuji. Pan Hagara byl jedním z těch, díky kterým jsem se začal houbám více věnovat. To ale neznamená, že nemohu být kritický a je přirozené, že pro ty, jež nejsou tak nároční, je kniha super, ale z mé povahy prostě nemohu být spokojen a jsem smutný.... Nikomu jeho názor neberu a přeju dokonce autorovi mnoho pozitivních ohlasů za knihu a jsem rád, že se kniha mnohým lidem líbí. Já sice do té skupiny nepatřím, protože si prostě stojím za tím co jsem napsal a ztotožňuji se s kritikou pana Novotného. Ale jak říkám, není v tom žádný úmysl v pozadí, to skutečně rezolutně odmítám a je mi líto, že někdo posunul diskusi tímto směrem. Je v pořádku, že každý tu na knihu řekne svůj názor vzájemně své názory respektujme, to že má každý trochju jiný je v pořádku. Vždy budou +- dva tábory, kdy pro jedny bude něco dobré a pro druhé ne...Nikomu svůj náozor nevnucuji, jsem rád, že ho tu ale mohu napsat a myslím, že nahuby je skvělý prostor pro demokratické diskuse a já jsem za to rád, že je tady dobrá kultura, což se o jiných webech na houby nedá říci ani zdaleka

Reagovať na správu

portret

px pokročilý 28.11.2014 23:04

Janči tak toto si vystihol presne, plne súhlasím a je mi ľúto , ale musím to povedať aj takto tvrdo : nedám si "kydať" na pána Hagaru- to je v dnešnej dobe pomerne moderné, a ľudia, ktorí tak hovoria a kritizujú môžu byť radi , že tu nemáme "socialistický realizmus" s cenzúrou a v tých časoch by nemohlo byť ani pomyslenia na takéto rozsiahle dielo.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.11.2014 23:46

Naštěstí tu máme docela demokracii, tak máme svobodu slova a můžeme si dovolit i říci něco kritického

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 29.11.2014 12:46

dobry opis alebo dobre foto. oboje priatelia, oboje je velmi dolezite! nie nadarmo sa hovori, lepsie je raz vidiet ako tisickrat pocut. tieto 2 veci sa maju navzajom doplnovat a je dobre ked su v rovnovahe. casto pri dobrych fotkach vidim veci, ktore su spomenute v maloktorych opisoch. navyse pri opisoch si clovek musi casto veci asociovat, co pri dobrom fote odpada. a vela obycajnych ludi ma s dobrou asociaciou problem. a skusim take prirovnanie opis vs. foto. je to ako s rukami. ked clovek pride o jednu, ta druha ju dokaze ako tak nahradit. ale najlepsie je, ked su obe. tolko za mna.
i.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 29.11.2014 17:15

Takže Encyklopédiu od Antonína môžeme rovno zahodiť, lebo tam u väčšiny fotky nie sú...

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 29.11.2014 18:25

Encyklopedia nie je Atlas. a kazde dielo vo svojej dobre pracuje s urcitymi poznatkami a technologiami. co je dobre dnes, nemusi byt dobre zajtra.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 29.11.2014 18:35

To znamená, že Hagarova Encyklopédia tiež nie je atlas. Ďakujem za odpoveď.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 29.11.2014 18:41

ja sa nebavim o Hagarovi ale vseobecne. u atlasu dobre fotky vyzadujem, v encyklopedii nemusia byt ziadne.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 29.11.2014 18:48

A názov Hagarovho posledného diela je aký?

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 29.11.2014 18:56

to co som tu na skuske?! nezatahujte ma prosim do tych vasich "plodnych" diskusii!

Reagovať na správu

portret

Tori pokročilý, mykológ 28.11.2014 19:44

Chtěla bych poprosit majitele této knihy, jestli by mohli dát recenzi i čistě jen na textovou část - co je dobré, co ne, co případně chybí, jestli jako text se kniha pro ně za tu cenu oplatí.
Mohlo by být zajímavé i srovnání např. s Antonínovou encyklopedií (2006) - rozsahem je asi nejbližší, anebo Přehledem hub Stř. Evropy od Holce a kol. (2012) - kde je možná méně druhů než u Antonína, zato u většiny uvádějí i mikroznaky.

Reagovať na správu

portret

chameleon 3.12.2014 19:21

Kniha je super aj ako prekvapenie na vianoce je super aj cena je super Hagara je moja srdcovka => teraz dva Hagarove atlasy v mojej zbierke

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 3.12.2014 20:10

tak to nieje veľká srdcovka keď "už máš dva"

Reagovať na správu

portret

chameleon 4.12.2014 12:10

neni som ja atlasarom, nepotrebujem ich celu kopu, stacia mi tieto kvalitne knihy od pana odbornika + nejaké menšie do lesa

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 4.12.2014 12:20

ja len že keď je to tvoja srdcovka a mal si od neho jeden atlas on je autorom dobrej dvadsiatky kníh o hubách
môj prvý a dlho jediný atlas bol tiež od Hagaru

Reagovať na správu

portret

chameleon 4.12.2014 13:24

jj

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.12.2014 19:21

Na druhou stranu je škoda, že na Slovensku knihy o houbách nepíší i jiní lidé (kromě P. Škubly)....byť potenciálních autorů a fotografů je to podle mne hodně

Reagovať na správu

portret

Juli 4.12.2014 22:16

Suhlasim a potesilo ma, ze to pisete prave vy Michal.
Hovorim to uprimne, bez emocii a skrytych umyslov.
Z mojho pohladu, ako vdacneho clena tejto stranky a vasniveho hubara-amatera, by mi urcite urobilo radost pozorovat z diskusii, ze medzi existujucimi autormi kniznych publikacii a taktiez potencialne novymi autormi (SK a CZ) existuje ista kolegialnost, sudrznost, Pozitivna vymena nazorov. Diskusie a spolupraca, ktore by v konecnom dosledku vyustili v buducnosti do este nadhernejsich publikacii, ake boli doteraz vydane. Mozno vo forme kolektivneho diela, ako to bolo zvykom vo vydaniach starsieho datumu, kde slo najma o komlexny konecny vystup.
V nasej rodine mame vela hubarskych knih a to i starsieho datumu, no kazdu knihu a autora si vazime. Mame aj vasu knihu "Poznavame jarni houby", ktoru som ja osobne vlacila v ruksaku po lesoch tuto jar minimalne 1x za tyzden. Tymto by som vam rada vyslovila podakovanie.
No rada by som sa vratila k teme tejto diskusie, a to je dielo pana Hagaru.
Dlhodobo deklarovanym cielom celozivotneho diela pana Hagaru (este pred vydanim) bolo zmapovanie nasej mykroflory....Myslim, ze mu mozeme byt vdacni za Ottovu encyklopediu.
Nie som mykolog ani fotograf. Ale uprimne si myslim, ze ak mu bude pri poslednom diele odpustena kvalita papiera, niektore nekvalitne fotografie a vezmeme vsetci do uvahy fakt, ze sa k jeho vedomostiam dopracoval sam v ramci desatroci samostudia kedy neexistoval internet, mozme mu len zavidiet, vazit si ho a podakovat za jeho diela, z ktorych sa nadalej ucime........

Reagovať na správu

portret

babrli 4.12.2014 23:32

Aj ja som si kúpila novú knihu od L.Hagaru a tá je najčerstvejšia pretože má napísané:
Vydalo OTTOVO NAKLADATELSTVÍ, s.r.o. ... v roku 2015 ako svoju 2591.publikáciu.
Takže snáď tento tlačiarensky škriatok r.2015 bude mať raz hodnotu ako Modrý Maurícius. Cena knihy je v Martinuse aj v decembri rovnaká 35,51 €.

Reagovať na správu

portret

Juli 5.12.2014 10:26

Ups...ubehlo mi tam jedno "r" navyse

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 11.12.2014 12:19

Teším sa, až bude fungovať tá spolupráca, ktorá vyústi v budúcnosti do vydarených publikácií. Ak by som si nejaké diela mohol želať, tak také, ktoré sa podrobnejšie venujú rodom a celým čeľadiam zaujímavým pre hubárov (prednostne pre hubárov, ale zároveň pre mykológov). Vyšlo už niečo o hríbovitých hubách, niečo o plávkach, ale to sa mi zdá málo. Hubárov by iste zaujímali takto spracované muchotrávky, pečiarky, bedle a bedličky...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.12.2014 13:21

Dobrý den. Souhlasím. Problém takovýchto publikací je, že je někdo musí napsat a někdo vydat, což je v současné době problém v rámci těchto aspektů. Jednalo by se o málonákladová díla která by musela být vydána nějakým vědeckým nakladatelstvím za pomocí grantu, cenové náklady při malých nákladech jsou totiž v takovémto případě vysoké. Nemyslím, že třeba knihu o muchomůrkách v češtinu by si koupilo tisce lidí. To je velmi nepravděpoodbné. Stejně takto vyšly knihy i v českém nakladatelství Academia. Tam určitě je stále šance vydat v budoucnosti knihu o nějaké skupině hub a navázat na již existující monografickou sérii, kterou jsem tehdy započal.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 11.12.2014 14:30

No áno. Ja by som si to netrúfal napísať a tí, čo by to dokázali, asi nemajú dostatočnú motiváciu. Čo sa týka tých muchotrávok, ak by bol zaujímavý nadpis a obsah, možno by boli aj tisíce záujemcov. Veď by to možno vedel niekto tak urobiť, aby sa dobre predávali (sú tam vynikajúce jedlé aj smrteľne jedovaté, to by mohlo zavážiť). Ale nemuseli by to byť práve muchotrávky, čo tak rýdziky. Uvedomujem si však, že sa pohybujem v ríši snov, ktoré sa len sotva splnia.
P. S. Čírovky si určite zoženiem, ani najnovšie holubinky nemám.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 11.12.2014 17:03

Obsahovo kvalitné diela či monografie pre úzku skupinu ľudí sa dajú robiť aj na domácej tlačiarni, zviazané do hrebeňovej väzby. Výhodou je, že sa dajú tlačiť aj v malom náklade na objednávku, za prijateľnú cenu a pre reálny počet záujemcov (Vydavateľstvo "nechceš - nechaj tak").

Reagovať na správu

portret

L.Ď. pokročilý 11.12.2014 17:20

Alebo urobiť česko anglickú verziu a možno by bol záujem aj v zahraničí.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 14.12.2014 08:59

Hlásim sa k odberu takej samizdatovej literatúry, ale ak bude aj pre hubárov, nie iba pre mykológov.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 14.12.2014 09:16

Mykologická literatúra sa nemusí vždy vylučovať s hubárskou. Existuje tam vlastne nejaká hranica? Ja by som povedal, že literatúra pre mykológov je rozšírenou verziou hubárskej.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 14.12.2014 09:27

Ide len o to, aby sa bežný hubár nestratil v prísnej vede, aby si našiel pre seba dosť zaujímavostí.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 14.12.2014 17:34

Vo verzii pre hubárov by sa dala príliš odborná časť vymazať a populárna rozšíriť. Predpokladám, že by to mal byť rod významný pre konzumentov.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 16.12.2014 07:34

Áno, aj keď niektorí viac fotia ako jedia, ale konzumácia môže mať rôzne podoby. Určite by potešili nejaké grafy príbuznosti druhov, porovnávacie tabuľky s významnými znakmi, možnosti zámeny a na čo sa pritom sústrediť, no naobjednával by som toho dosť ...

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 16.12.2014 18:47

Mne sa páčia knihy, v ktorých taxonomická diskusia k druhu mä väčší rozsah ako samotný opis, ktorý je samozrejme tiež dôležitý. Práve v takýchto knihách sa dajú rozdiely medzi druhmi lepšie pochopiť. Niekedy aj drobné detaily, ktoré sa nikde nespomínajú, môžu byť nápomocné.

No a pre mykológov by sa zišla encyklopédia mikroskopických znakov húb. Občas sa pohrávam s myšlienkou pripraviť nízkorozpočtové ČB kreslené dielo s perokresbami mikroznakov húb a orientačne aj plodníc, s rozšírením na celosvetovú mykoflóru, keďže ma fascinujú exotické druhy húb. Rovnako tak by ma tešilo urobiť maľovaný atlas tropických druhov z nejakej vybranej oblasti.

Reagovať na správu

portret

Rado mykológ, atlasár 14.12.2014 13:30

Tisíce bude asi prestrelené, možno stovky. Ak si knihu napíšeš, pozalamuješ a pripravíš ju do PDF, TIFF, či iného formátu podľa želania tlačiarne, nie je problém si to nechať vytlačiť. Takým rozumným minimom je 500 ks, menej ti tlačiarne robia na iných strojoch a tým podstatne stúpa cena. Tiež si treba dohodnúť formát na ktorý sa to bude tlačiť, neštandardný rozmer vyjde aj na dvojnásobok. Švagor kvôli tomu najnovšiu knihu o podzemí prerábal na iný formát...

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 15.12.2014 09:41

Nechať si vytlačiť a zároveň si to zaplatiť?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.12.2014 10:02

Je to sice ideální řešení, ale abyste si vydali knihu vlastním nákladem je to otázka u větší knihy několika set tisíc, pokud by byla celobarevná, samozřejmě v případě jen ČB a malého formátu a malého počtu stran je to relativně shůdné, ale stejně si musíte zajistit jejich prodej aby se vám aspoň vrátily náklady.

Reagovať na správu

portret

Rado mykológ, atlasár 15.12.2014 17:48

Ano. Tak sa dá cena knihy zraziť dole. Ak to financuje vydavateľ (ak takého nájdeš), chce na tom zarobiť tiež. Riziko je, že nepredáš dosť kníh aby sa ti aspoň vrátili náklady. K ziskovosti však stačí predať menej kníh. Ideálne je ak sa na knihu podarí získať nejakú dotáciu, grant.. to riziko vlastnej straty podstatne znižuje.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 15.12.2014 18:11

Alebo knihu vydať v digitálnom formáte. Niečo táké už dokonca existuje. Nemci majú atlas, ako aplikáciu pre mobili.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.12.2014 22:37

Kniha je kniha

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 16.12.2014 16:59

Digitální atlas hub mě připadá jak pivo v prášku.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 16.12.2014 21:26

Veď ja tu nikde netvrdím, že je to lepšie ako kniha!
Nariekate tu nad velkými nákladmi pre vydanie knihy, tak ponúkam "lacnejšie" riešenie.
Toť vsjo.

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 17.12.2014 18:06

Tož, to s tebou souhlasím.

Reagovať na správu

portret

MarVa 17.12.2014 17:36

Nejsem odborník, byť o houby se zajímám nějakých 45 let. Encyklopedie mi plně vyhovuje (bez popisu mikroznaků hub se obejdu), rád se poučím i o druzích hub, které se u nás vůbec nevyskytují, pouze mne zarazila absence lišky nálevkovité, zmíněné (latinským názvem) pouze u popisu lišky žlutavé, což je zřejmě chybka... Při koupi doporučuji zabrouzdat si po internetu - na webu Dobré knihy jsem ji pořídil za 752 Kč, což u díla takového rozsahu považuji za úžasnou cenu; na webu Nejlevnější knihy (sic!) stála 2200 Kč...

Reagovať na správu

portret

MIHALNICA 5.12.2014 12:18

https://www.youtube.com/watch?v=5iR-4m0f... skúste si toto doma nenápadne pospevovať..

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 12:27

Reagovať na správu

portret

mamka 26.12.2014 15:45

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 10.1.2015 14:05

tak som si dnes osobne bol pozriet Ottovu encyklopediu hub od Hagaru aby som sa presvedcil na vlastne oci. prelistoval som, bol som v celku spokojny a kupil som.
Za terajsiu cenu(mna vysla v Panta Rhei za 39.9 €) knihu odporucam kupit, tu hodnotu ma.

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 10.1.2015 14:14

V Martinuse je za 37,91 oplatí sa
http://www.martinus.sk/?uItem=183845

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 10.1.2015 14:16

nepatrim medzi tych, ktory si knihu v jednom obchode pozru a v druhom kupia, hlavne ked je rozdiel len 2 eura.

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 10.1.2015 14:24

Igiš, nemyslela som tým oplatí sa, že ide o cenu o 2ečka menšiu,
avšak to, že sa oplatí mať ju doma, pretože je v nej množstvo informácií

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 10.1.2015 14:16

http://www.moja-kniha.sk/kniha/ottova-en...

Reagovať na správu

portret

bocacha pokročilý 16.1.2015 14:13

Kúpil som podľa fofoju. Dnes mi došla. Cena 30,72 plus poštové. Možno, keby som nečítal Novotného kritiku, nebol by som si všímal kritizovaných nedostatkov, ale aj napriek, nim som ňou potešený.

Reagovať na správu

portret

Aneri pokročilý 16.1.2015 14:56

Môj "Ježiško " bol tiež na nákupoch v Martinuse. Som rada, že tam zablúdil. Mám sa z čoho učiť.

Reagovať na správu

portret

Šerpa botanik, pokročilý 23.1.2015 18:36

Cena neustále padá.
Dnes jsem si českou mutaci koupil za 663 + 59 doprava, to je 26,23 euro
http://www.megaknihy.cz/priroda-zemedels...

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 23.1.2015 18:56

S tou knihou by sa normálne dalo obchodovať na finančnom trhu.

Reagovať na správu

portret

Šerpa botanik, pokročilý 30.1.2015 09:33

Tak mi atlas dorazil. Je bezkonkurenční. Nechápu, že se tu tak vyzdvihují nějaké nedostatky. Jediné, co mi tu chybí jsou slovenské názvy hub.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.1.2015 10:23

Kupte si slovenskou mutaci

Reagovať na správu

portret

Šerpa botanik, pokročilý 30.1.2015 10:34

Měl jsem na mysli názvy český a slovenský. U slovenské mutace opačně.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.1.2015 12:43

Aha, to mi nepřijde sice logické ale budiž

Reagovať na správu