Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

Treba na Slovensku zaviesť celoročnú ochranu vlka ? (anketa)


Diskusia je uzamknutá. Ďalšie pridávanie diskusných príspevkov do tejto diskusie nie je možné.

portret

golgolik atlasár, mykológ 10.1.2016 20:20

Ahojte,

prosím zahlasujte na tejto stránke, voľba je na vás: http://www.cergovfilm.com/

ďakujem

portret

fugi 13.1.2016 19:34

treba regulovať, inak to dopadne ako s medvedmi a premnozia sa

portret

golgolik atlasár, mykológ 13.1.2016 20:01

neprovokuj

portret

fugi 24.1.2016 18:36

neprovokujem, prirodu treba v nasich podmienkach regulovat - to vedeli uz i nasi pradedovia

portret

karibu 24.1.2016 21:32

budeme regulovať dovtedy, kým tu to tu nebude vyzerať ako na Marse.

portret

Joži. pokročilý 25.1.2016 14:02

...presne tak,žijem v oblasti kde sa vlk objavuje častejšie,už som sa s nimi aj v prírode stretol a poviem Vám je to krásne zviera,no v poslednej dobe ich poľovníci lovia akože na ochranu salašov.
Salaše však stavajú ďalej od dediny,praktický v ich teritóriách a potom sa čudujú,že im vlci dlávia ovce.

portret

golgolik atlasár, mykológ 25.1.2016 15:11

mne stačí len dodať toľko, že vlkov na území Slovenska je okolo 350 (sú to len odhady, každý udáva iné číslo), pričom tento rok ich bolo zabitých niečo cez 40, dva roky nazad 150, tak o premnoženosti a podobných bludoch tu nesmie byť ani reč ... podotýkam, že ľudí na území Slovenska je 5,5 milióna, tj. na jedného vlka pripadá okolo 15000 ľudí, navyše neustále im zmenšujeme prirodzené miesta výskytu ...

portret

Marcel 30.1.2016 10:07

Vlkov je 350.Poľovníkov je 150000 a každý TÚŽI ZABIŤ vlka.(ruku na srdce,lebo taká je realita) Keď nebude chránený tak nemá šancu.Ešte predtým,keď ho tu nebude vôbec,tak by som ho chcel naživo vidiet aspoň raz.

portret

háj73 30.1.2016 10:53

Marcel, spoznám sa s veľa /viac ako stovka/ poľovníkmi, ale vo väčšine to tak nie je. Je to vzácna trofej, ale nie za každú cenu. Zvlášť, keď je ich ochrana, kto by strelil, úctu u ostatných by nemal .Aspoň ja takých vlkobijcov nepoznám .

portret

Marcel 30.1.2016 12:49

S tou úctou máš asi pravdu.Ja som nemal ešte šťastie vlka v prírode stretnúť,ale to asi preto,lebo stale chodím s Badym a aj pred nim som mal psa.A tu v okolí Stropkova ich je určite málo.

portret

eso pokročilý 22.6.2021 20:01

Stačí si všímať chlpaté hovná.

portret

fugi 21.6.2021 10:14

) čo tak návšteva zoo?

portret

karibu 25.1.2016 16:47

Chyba je, ze sme sa odnaucili zit s vlkmi. Nevieme nielen chranit ovce, ale ani polia od diviakov.

portret

ivann 24.6.2021 14:37

hej, velka chyba, snad sme ale este stale ucenlivi aj ked aj na vlastnej skode

portret

fugi 21.6.2021 10:12

.... po pár rokoch:
môžete mať pravdu o tom Marse. To čo sa ale deje v ,,našich" lesoch nie je regulácia.

portret

karibu 28.6.2021 19:03

Aj tu mnohe miesta vyzeraju uplne inak ako v 2016, vraj sa aj zalesňuje, len neviem kde.

portret

Ešli atlasár, mykológ 28.6.2021 20:46

V telke nedávali?
Keď to nevysielali na Markíze, tak to znamená že sa nezalesňuje.

... ale možno nastala situácia keď lesníci už nezohnali nikoho kto by bol ochotný s nasadením života ísť medzi medvede sadiť stromčeky a pokiaľ dostal rezort toľko peňazí ako poľnohospodári, tak to môže byť aj pravda.

portret

karibu 28.6.2021 21:40

Nuž naozaj neviem čo dávajú na Markíze, ako platenú ju ani nemôžem pozerať. Asi je to prekvapujúce, ale radšej som v prírode. Hovorím o tom čo vidím vlastnými očami.

portret

eso pokročilý 28.6.2021 21:17

Nezalesňuje sa len tam, kde ochranári zakázali.

portret

snakan 25.1.2016 10:26

Mám 62 rokov a ako dieťa som počul že vlk žije v lese ale nikdy som ho na hubách nestretol, teraz keď chodím za hubami tak do rok aj tri krát ho vidím, zrejme ich je veľa a je potrebná regulácia.

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 25.1.2016 19:55

Zrejme sa snaží dohnať trend stúpajúcej ľudskej populácie na Zemi.

portret

háj73 30.1.2016 10:38

Áno aj nie. Možno v niektorých lokalitách je ich viac. Ja poľujem vyše 40 rokov, stopy vlka občas nájdem, najmä v zime, no stretol som ho za tie roky len 3x. Ako viem v našom PZ- cca 100 členov, 4000 ha, sa strelilo za tie roky 3-4 ks, ja nič. Tak ja si myslím, že aspoň tu ich veľa niet/pod Vihorlatom/. Nepočul som o stretnutí s vlkom ani od hubárov. Verím, že zodpovední -SPZ,SPK,MŽP,....to uregulujú správne.

portret

karibu 30.1.2016 18:15

Neda mi byt ticho, musim vyjadrit nesuhlas. Nakoniec sam si protirecite, ked v predposlednej vete tvrdite, ze ste nepoculi o stretnuti s vlkom a v poslednej vyjadrujete vieru v jeho "uregulovanie". A uz vobec si nemyslim, ze organizacie ktore uvadzate by mali "regulaciu" riadit.

portret

háj73 31.1.2016 15:50

Regulovať dáva možnosť aj zakázať.

portret

karibu 3.2.2016 11:04

život sa nedá zakázať.

portret

rudolf2 pokročilý 31.1.2016 23:28

Ja si prosím silnú svorku vlkov do Bielych Karpát, tá jediná možno zreguluje totálne premožené stáda danielov (už chcem konečne vidieť aj kvety), srnčej a diviačej zvery. Ďalšiu svorku do Malých Karpát na reguláciu hlavne muflónov a diviakov a jednu si prosím do Borskej nížiny na reguláciu jeleňov a diviakov...

portret

háj73 1.2.2016 10:02

Teda platí, niekde áno, niekde nie. Pridal som súhlasím.

portret

Ešli atlasár, mykológ 21.6.2021 20:52


A ja si prosím jednu svorku vlkov. V jednej lokalite na Spiši sa bačovi totálne premnožili ovce a tiež spásajú kvety
Pušku majú ale nemajú náboje

portret

Ešli atlasár, mykológ 22.6.2021 13:57

Mnohí "milovníci zvierat" to asi nepochopili, nevideli totiž strhnuté zviera ako je žraté za živa, pri plnom nedoví od zadu.
Zrušme poľovníctvo, rozmnožme vlkov!
PS
Každá sprostosť prinesie svoje ovocie, ale to už je väčšinou neskoro.

portret

ivann 25.6.2021 10:58

Ano, kazda hlupost prinesie svoje ovocie. Aky je argument o strhnutom zvierati? Podla mna utoci iba na city: Aku ma argumentacnu silu? Takto by sme mohli povedat ze treba regulovat automobilizmus lebo zrazenych zvierat som videl radovo viac ako strhnutych a tiez boli zrazene za ziva a trpeli. Preco si teda neprisiel s poziadavkou na regulaciu automobilizmu? A ako ho regulovat? Tiez budeme strielat? Budme k sebe uprimni. Bolest co sposobime my nie je ina ako bolest co sposobia vlci. Riesenia je treba hladat, ale musia byt rieseniami. Navrhovana regulacia v podobe odstrelov polovnikmi riesenim podla mna nie je. A ani vodicov by som nestrielal.

portret

fugi 27.6.2021 11:49

..... Navrhovana regulacia v podobe odstrelov polovnikmi riesenim podla mna nie je. ....
Ako to potom treba riešiť? Nejedná sa len o vlkov. Stačí sa prejsť po cestách SR a vidieť stáda vysokej
v ich tesnej blízkosti. Je jasné, že potom musí prísť ku stretom. A nie vždy na to doplatí len zver!!!

portret

ivann 29.6.2021 11:43

ano, vsetci doplacame na rozne veci vratane svojich chyb.. ako chcete mat menej stretov so zverou ked sa tu krizia zaujmy ludi so zaujmami ludi a dalsimi zaujmami ludi? t.j. zaujmy ludi (nemat kolizie na cestach co idu kade tade cez lesy) so zaujmami ludi (vykrmit polovnu zver) so zaujmami ludi (nemat tu predatory co by zver regulovali) so zaujmami ludi (aby sa nic nepremnozovalo prilis) so zaujmami ludi (aby sa nesirili choroby a populacie boli zdrave) so zaujmami ludi (aby hospodarili na co najvacsej ploche) so zaujmami ludi (aby sa zver drzala v lese a nechodila do poli a dedin aj ked im z lesa stale ukrajujeme a menime ho na plantaze stromov s nedostatkom rozmanitosti a potravy)? ...atd... proste vsetkoho prilis skodi.. ako regulacie (ktoru pouzit je zda sa lepsie skor vynimocne ako bezne) tak chybajuceho vplyvu cloveka zijuceho v sulade s prirodou (lebo je tiez sucastou prirody, ale s vydobytkami civilizacie a velkostou populacie akosi zabudol ze ma na prirodu vacsi vplyv ako kedykolvek predtym).. clovek tu "regulaciu" ako si ju predstavuje zjavne nevie robit dobre a vzdy nieco vybuchne.. teraz takto bucha hodne veci naraz a nie je to chyba prirody ale cloveka ktory s nou nezije v sulade ale snazi sa ju ovladnut a velit..

ako to riesit? ja sa snazim pocuvat ludi ake problemy kde nastavaju a aj roznych odbornikov ktori sa nezaoberaju vyhradne ochranou prirody ale aj sposobmi prezitia druhov aj sposobmi prezitia nasich predkov co to dokazali bez takeho vplyvu na prirodu ako mame dnes my, ale nebolo to zadarmo, nemali take pohodlicko ako nam dava civilizacia.. a samozrejme by som uvital trvalu diskusiu odbornikov na riesenie vsetkych takychto problemov a prenasanie do praxe aby sme zacali zit udrzatelne a s minimom problemovych stretov (ktore uplne nikdy nevymiznu - aj nasi predkovia ked mali ovciarske psy tak urcite o nejaku ovecku prisli).. tiez mi chyba vola ludskej spolocnosti spolupracovat na tom aby sa tu dalo dobre zit a rozpravat sa ako to mat za ciel a dosahovat namiesto maximalizacie ziskov a co si kto urve na vsetkych urovniach ludskej spolocnosti.. nie je to lahke ked treba na niecom spolupracovat a davat hlavy dokopy ze? tak radsej strielat, to je lahsie.

portret

Ešli atlasár, mykológ 22.6.2021 15:09

Moja hlava tomu nerozume
Vychutnajte si: https://www.youtube.com/watch?v=SzF1WYvV...
https://www.youtube.com/watch?v=CSlfxYgf...
https://www.youtube.com/watch?v=CSlfxYgf...

Žeby autogenocída?
Kde sa podel zdravý rozum?

portret

eso pokročilý 22.6.2021 20:04

Treba si prísť zobrať k nám.

portret

Ešli atlasár, mykológ 23.6.2021 13:07

https://www.youtube.com/watch?v=aqA0jPJh...

portret

Ešli atlasár, mykológ 21.6.2021 14:30

https://www.youtube.com/watch?v=rdmY3xWS...

portret

ivann 21.6.2021 19:37

Diik Esli za zaujimavy prispevok, ale je v nom vela problemov na riesenie a nemyslim ze ho najdu kym si uprimne neodpovedia a vsetky zucastnene strany sa na odpovedi nezhodnu ci vlk do prirody nepatri. Kym sa na odpovedi na tuto otazku nezhodnu tak ze si to priznaju sami pred sebou tak to podla mna nevyriesia. A nepomoze ziadna naoko odpoved, len uprimna a hladanie ako s tym zit.

portret

Ešli atlasár, mykológ 21.6.2021 20:45

Pozor, ja som nikdy netvrdil, že vlk, či medveď do prírody nepatrí. Patrí, ale stavy musia byť regulované.
Slovensko nieje Tajga, máme veľmi málo priestoru na taký počet.
Pastierov ako jednu zo zúčastnených strán nikto nevypočuje, tá nikoho nezaujíma, všetko je už dávno rozhodnuté.
Každý knceptuálne gramotný človek vie, že tento problém je súčasť procesu riadenia na štvrtej priorite.

portret

ivann 21.6.2021 22:35

klidek Esli, ani ja som netvrdil ze si nieco take niekedy tvrdil komentoval som video.. nemyslim si ze ich nikto nechce pocuvat (ja som si ich rad vypocul a video by nemalo zmysel ani tocit keby to nikto nemal pozerat) ani ze je cokolvek rozhodnute (je to na ludoch co budu robit).. porozumenie aj inym (ludom aj vlkom aj inym) ako sebe nikdy nebolo u ziadneho tvora samozrejmostou, chce to pracu, pozriet sa ako na svoj zivot tak aj na zivoty druchych (a nielen ludi), vnimat a hladat sposob spoluzitia.. nikdy to nebolo lahke ani zadarmo ako kazda robota a snaha hladat ako zit.. mne sa pacia male farmy, ale nemyslim ze by na svete uz mali vsade zostat iba male farmy, tak kde je hranica? rovnako si nemyslim ze o vsetkom ma rozhodovat iba a vyhradne clovek.. ak by bol lepsi a mudrejsi vedel by uz ze to nielen nebude dobre lebo svoju mudrost precenuje, ale aj ze mu na to nedal nikto pravo.. kto chce hladat raj nebude odtial druhych vyhanat ale hladat moznost ako spoluzit.. inak raj co najde pretvori na nieco ine a nebude ho mat ani on.

portret

eso pokročilý 22.6.2021 20:24

Chce to bývať na strednom Slovensku od Detvy vyššie a východnom Slovensku sever a stred a potom všetci uvidia, ako sa budú radovať, že uvideli vlka alebo medveďa alebo rozpáranú zver v lese.

portret

ivann 24.6.2021 13:50

Predpokladam ze casom pridu aj do dalsich pohori a urcite nepotesi vidiet akukolvek bolest, ale odpovedi na to ci predatory do prirody nepatria to racionalne nepomaha hoci pocitovo to vyzera inak. To by sme potom museli hodnotit rovnako aj polovnikov nie? Tiez predatori.
Alebo ma byt odpovedou ze ludski predatori ano a ostatne predatory nie? To maju problem potom vsetky tvory okrem cloveka co sa zivia aj masom - macky, psy, lisky, jezovia, hady, zaby, snad vacsina vtakov, kopa chrobakov, vazok, komarov a co ja viem kto este. Ocakavam argument ze len tie co mozu ohrozit cloveka, ale ako vyhubime klieste alebo jedovate hady bez toho aby sme zlikvidovali aj ine tvory to fakt neviem. Este dolezitejsia je otazka ako sa budu sirit choroby a rozne premnozenia a ich dosledky ked predatorom nedame ich prirodzeny priestor v prirode. Hrat sa na bohov je kratkozrake. Neviem ze by cielom akehokolvek tvora bolo vyhladit iny druh. V tomto by sme zda sa boli unikatni. Ostatne predatory ohrozia max nejake jedince ineho druhu v konkurencnom boji o zdroje, ale nie druh cely. A mozno by sme nejaku vynimku nasli (cierny mor?), len umysel nie. Sme snad este horsi? Nemyslim. A dufam ze sa nemylim. Zit v sulade s prirodou vobec nie je lahke pre ziadneho tvora takze ani pre nas nie a podla mna sa to treba ucit, nie hrat na bohov.

portret

fugi 27.6.2021 11:55

odkedy ,,regulácia"=,,vyhladenie"?
add. mor - sme tu, či nie?

portret

ivann 27.6.2021 14:45

nie, regulacia sa nerovna vyhladenie, take jednoduche to nie je, ale ako chces najst riesenie problemu stretu s vlkmi kym si neodpovies na otazku ci do prirody patria a ak si odpovies ze patria a to rovnako ako my ludia, tak odkial pokial bude priroda kde vlka akceptujeme a odkial pokial bude priestor kde nie aby ako vo videu hovorili mohli male deti chodit z lazov pesi do skoly same? kde je hranica? nechame nejaky priestor aj inej prirode ako ludskej civilizacii kde musi byt od vlkov absolutne bezpecno? ako to vyriesi regulacia? ved ta ludskymi predatormi za cenu strielania do vlkov problem len trosku potlaci ale nijak nevyriesi a strety budu pokracovat a nevieme nijak garantovat ani statisticky nejaku ucinnost takeho potlacenia nebezpecnych stretov t.j. kolko % vlcej populacie ked vystrielame tak o kolko klesne pocet a nebezpecnost stretov s vlkmi.. garantovat by si to vedel az vyhladenim, to je to co tu v minulosti na kope uzemi bolo ze ludia vlka vyhubili (ale to bolo pokial viem preto ze bol konkurentom v love na tu istu obzivu ako clovek).. jeho rolu v "udrziavani" populacii inych zvierat si potom privlastnili ludski predatori polovnici, ale nestrielaju slabe a chore zvierata a neudrzuju tak zdravie populacii zvierat ktorymi sa zivia ako to robili vlci.. radsej ako by lovom ktory zdrave a silne lovene jedince ustoja si to zjednodusia a daju strielnu rovno nad krmidlo.. chod sa pozriet.. ako to mam vnimat ako rozumnu starostlivost? tak sa stale znova pytam ako je mozne ze su ludia ktori s prirodou zit vedeli alebo vedia a ini nie? nie je to tym ze si to len zlahcuju civilizacnymi vydobytkami a v konecnom dosledku je to zle pre vsetkych? teda pre prirodu aj pre nas? nebolo fakt lepsie ked stada oviec strazili velke silne pastierske psy a vlci namiesto stretu, rizika zranenia a zbytocneho plytvania energiou na lov dobre strazenych oviec nesli radsej ulovit srnu ktoru nikto nestrazil a ulovili tu slabsiu zo stada cim sa stado udrziavalo v kondicii aj aktualne aj geneticky? ano, nieco to stoji mat take psy ako presne hovorili v tom videu, nie je to zadara, ale to nie je nic na tomto svete.. ked Ti niekto povie ze je nieco zadarmo tak Ti len nieco zastiera.. je ale cena jedine kriterium pre spravne riesenia? podla mna nie je, zase je to kratkozrake.. dlhodobo je daleko lepsie riesenie vymedzit si priestor pre zivot bez krviprelievania, jednoducho stazenim alebo stazenim pristupu.. proste nech sa to vlkovi nevyplati.. ked si vlk vyskusa ze je pre neho vyrazne tazsie ulovit strazenu ovcu tak to ani nebude skusat kym bude mat lahsie moznosti.. na tomto principe funguju aj ine vydobytky ako ploty ked je lahsie priestor obist ako preliezat.. ano, nic nie je dokonale a moze to byt boj to ustat.. ako ked som sa ucil piect chleba - co som sa nabojoval kym to bolo aspon trochu dobre.. tak je to aj s plotmi alebo chovom strazenym psami - vsetko sa treba ucit aby to malo kvalitu.. no a niekto si to radsej zjednodusi a zacne strielat lebo je to lahsie a niektori si este urobia aj dobre lebo strielat chcu.. potom si niektori dalsi zase spravia z lesa hospodarstvo na produkciu diviny a nevhodnym krmenim premnozia to ci ono na nejakej chabej ploche co akoze nechaju zvieratam na zivot a ono to nestaci.. zvierata sa nedzria len tam a dochadza k vacsej navstevnosti poli kde zase sposobia skody polnohospodarom ktori tie polia nevedia uchranit.. nie ze by tam nikdy predtym zver nechodila.. otazka je kolko.. ci je to pre polnohospodarov unosne, lebo uplne to eliminovat nevieme.. a zase je ohen na streche.. nechame teda prirode nejaky priestor na zivot alebo bude vsade uz iba clovek hospodarit a mysliet si ze si ze bude byvat hocikde a musi (to podciarkujem) mat moznost odtial pustit dieta do skoly same? co je teda riesenim? ja hovorim ze si musime najprv odpovedat na to ci nechame prirode nejaky priestor (no ak nie pilime si konar pod sebou lebo coho sa najeme a ako budeme zdravi?) a ak nechame tak ci ostatne predatory popri tych ludskych patria do prirody tiez.. preto sa pytam ako regulacia formou strelby riesi tento problem? lebo podla mna neriesi, leda ak vyhladenim, ale to dufam nechceme lebo to prinasa dalsie problemy ako ine premnozenia a sirenie chorob a cert vie co este. Preto som o tom pisal. Ufff, uz by som mal skoncit.

portret

Ešli atlasár, mykológ 25.6.2021 08:02

Ak by si niekto myslel, že som poľovník, alebo vlastník lesa, tak nie som!
Ja lobujem za zdravý rozum, ktorý mi na tejto stránke tak chýba
https://www.youtube.com/watch?v=k9ERLRBv...

portret

karibu 25.6.2021 16:38

Toto kde píšeme je nazvané diskusia, keď niekto trvá na tom, že pozná pravdu, tak diskusia nemá zmysel.

portret

eso pokročilý 26.6.2021 19:22

Treba tam aj žiť, kde sú medvede.

portret

eso pokročilý 27.6.2021 15:39

Pre tých červených palciarov, medvede nie sú len v lese, ale aj u nás v dedinách.

portret

karibu 27.6.2021 20:56

Reagujete na mňa, ale ja nemám problém vyjadriť svoj názor otvorene a nemám potrebu dávať anonymné palce dole, čo som tu aj opakovane deklaroval. Skrátka červené palce nikdy nedávam. Netuším kto Vám ich dáva, rovnako ako netuším kto ich dáva mne (Vy asi nie). Inak zobrazovanie palcov dole si môžete vypnúť, k Vám tak vadia.

portret

eso pokročilý 25.6.2021 18:09

Vďaka za video.