Úvodná stránka » Diskusné fóra » Diskusie o hubách »

Zber húb a drancovanie lesa


Diskusia je uzamknutá. Ďalšie pridávanie diskusných príspevkov do tejto diskusie nie je možné.

portret

sipovec 14.10.2013 17:18

Je to zrejme dosť kontroverzná téma a preto vás prosím, zachovajte pri príspevkoch chladnú hlavu. Hubárčenie sa stalo slovenským národným športom.
K tejto téme ma inšpiroval príspevok z rubriky "Výskyt húb". Autor príspevku kritizuje nazbierané množstvo 700 ks suchohríbov hnedých. Ja to odhadujem na cca 10 kg. Zamyslel som sa nad tým a prišiel som k názoru, že to vôbec nie je veľa. Keby to bolo 700 ks dubákov, asi 40 - 45 kg, to je už veľa.
My s manželkou dokážeme za deň nazbierať a spracovať 20 kg húb na sušenie, mrazenie a nakladanie /samozrejme keď rastú/. Je to ale poriadna "makačka". Čiže spracovať 10 kg húb je pre dobrých hubárov "malina" a treba ich zbierať, keď rastú. Veď na budúci rok možno nebudú. My pravidelne pred Vianocami rozdáme 3 - 4 štvorlitrové poháre sušených húb a samozrejme aj nejaké nakladané. Je to pre rodinu, priateľov a známych. Máme z toho dobrý pocit, lebo vieme, že pri štedrovečernej kapustnici si na nás spomenú. A je to aj lepšie, keby som im dal čerstvé tak polovica z nich skončí v kontajneri. Nie každý má čas a trpezlivosť so sušením a nakladaním húb.
Autor toho príspevku hovorí, že jemu bohate stačí nazbierať 100 - 150 ks suchohríbov hnedých. Čiže mne z toho vyplýva, že keď nazbierajú 2 ľudia 700 ks, tak je to veľa a drancujú les. Keby so sebou vzali 3 susedov a nazbierali 700 ks, tak je to v poriadku. Ale stále je to 700 ks a 700 ks. Vtedy nedrancujú les? Hľadám v tom logiku a neviem ju nájsť. Potrebujem poradiť, pomôcť!
Už dávnejšie som čítal, že zablúdilci v tajge sa orientujú aj rastom húb. Hlboko v tajge vraj rastie málo húb, neviem to potvrdiť, nebol som tam. Keď narazia na väčší výskyt húb /najmä jedlých/, tak vedia, že v blízkosti sú ľudské obydlia. Čiže z toho vyplýva, že kde sa huby zbierajú, aj viacej rastú. Akoby podhubie, v rámci zachovania rodu, produkovalo viac plodníc.
Raz sme mali muškáty, ktoré nie a nie kvitnúť. Tak som sa rozhodol, že ich nebudem polievať. A div sa svete, začali nahadzovať puky. Keď som ich polial, krásne rozkvitli. Neviem či je moja teória správna, ale pre zachovanie rodu nasadili kvety /plody/.
Keď idem na huby na Záhorie, tak na ceste z Malaciek do Studienky, stojí neskutočne veľa áut. Keď sú splnené podmienky rastu húb, každý hubár vykračuje z lesa s plným košíkom húb. Za sezónu, len na tomto úseku, sú to zrejme desiatky ton vyzbieraných húb. A stále rastú.
Preto sa pýtam, kedy vlastne začína zber húb prerastať do drancovania lesa?

portret

filtes 14.10.2013 20:49

Nemám žiadny problém s tým, aby si každý nazbieral toľko, koľko potrebuje pre seba, pre svoju rodinu, popr. i priateľov a známych.
Nie som za to, aby sa stanovovali množstevné limity, ako je tomu na mnohých miestach v zahraničí.
Vadí mi ale, ak niekto chodí na huby každý deň, nič iné okrem dubákov nezbiera, obdaroval už aj všetkých príbuzných a známych a ešte stále si dopĺňa zásoby, lebo má nasušených iba 15 päťlitrových pohárov. Možno si niekto povie, že je to chválenkárstvo. Bohužiaľ, nie je, dotyční si dokonca nezabúdajú tieto svoje úlovky rok čo rok vždy nanovo zvečniť aj do médií...
Lebo toto sa za normálnych okolností skonzumovať nedá. A väčšia časť potom pochopiteľne skončí iba bez úžitku v kontajneri alebo v komposte...

Takisto mám napr. kolegu, ktorý keď objaví množstvo húb, tak neprestane, kým ich všetky nevyzbiera, aj keby sa mal niekoľkokrát s nákladiakom obrátiť. A takýchto ľudí poznám vo svojom okolí dosť.

Osobne som bol veľmi prekvapený, keď som zistil, že takto chamtivo sa nesprávajú ani profesionáli, čo tie huby zbierajú na predaj...

O to viac si vážim tých, ktorí síce chodia do prírody i niekoľkokrát za týždeň, odnesú si odtiaľ za plný košík krásnych húb, no ešte viac si ich odnesú vo svojej mysli a vo svojich fotoaparátoch. A neničia prírodu, ale ju chránia, aby do nej mohli chodiť na huby i ich deti a vnúčatá... a tiež i ich susedia a ďalší záujemcovia...

Sorry, nehnevajte sa na mňa, no chovanie mnohých našich hubárov mi pripomína typických slovenských turistov na zahraničnej dovolenke v hoteli s all inclusive, ktorí si vo svojej lakomosti a chamtivosti naložia zo švédskych stolov vždy toľko, že to nezvládzu zjesť a obsluha to potom musí vyhodiť... a doplácajú potom na to kvôli nim i ostatní...

A to sa ešte nebavíme o tom, že kopa ľudí má tendenciu chodiť na huby autom, a to pokiaľ možno až priamo k samotnému nálezisku a ich snom je zrejme kosiť huby priamo z auta...

portret

Palo70+ 15.10.2013 08:14

Páči sa mi tento príspevok. Pridám len myšlienku, že s prírodou by sme sa mali deliť a nie všetko jej brať (ak už nechcem použiť slovo drancovať).

portret

Buki 16.10.2013 15:56

len pár komentárov ku poslednej vete (...má tendenciu chodiť na huby autom...):

1. pešo sa dá chodiť na huby, ak je les maximálne tak 3-5 km / bicyklom možno aj 10 km / dalo by sa uvažovať o vlaku resp. autobuse, ak je zastávka dosť blízko „na pešo“ od lesa / na všetky ostatné vzdialenejšie „revíry“ asi treba auto...

2. odhadujem, že mnohí ľudia zachádzajú hlbšie do lesa aj z bezpečnostných dôvodov - lebo iní „tiež-kolegovia“ alebo „domorodci“ sa snažia aplikovať terorizmus na autách, ktoré sú slušne zaparkované na okraji lesa ... predminule sme pri návrate k autu našli napoly sfúknuté zadné koleso, pneu stále mierne strácala tlak - včera som prezúval na zimné gumy a mechanik našiel v tej letnej zapichnutý nejaký kovový tŕň - náklady na opravu cca. 15 € (týmto pozdravujem dotyčného gazembera a odporúčam jeho osud na vyriešenie podobným pekelníkom / tak a je zakliaty - jeho problém :-{)))))))))))))))))))))))))))))))))

portret

filtes 17.10.2013 06:07

Ospravedlňujem sa, ak som sa vyjadril nejednoznačne, no auto ako normálny dopravný prostriedok som vo svojom príspevku kritizovať ani spochybňovať naozaj nemienil.
Moja poznámka sa týkala výlučne necitlivého a arogantného správania sa určitých jednotlivcov so zvýšeným egom hlboko v lese a na miestach, kde auto nemá čo robiť...

portret

sipovec 17.10.2013 13:10

Nemáš sa za čo ospravedlňovať. Podľa reakcií na svoj príspevok určite vieš, že väčšina čítajúcich to pochopila tak ako si to myslel. Možno práve po tomto mojom príspevku dostaneš aj nejaké červené. Ale ber to tak, že patria mne. Možno tu nejakých pár návštevníkov iritujem.

portret

Buki 18.10.2013 14:23

no hej ... ja by som to necharakterizoval ako „so zvýšeným egom“ - skôr by som povedal „drahé terénne autá“ ... tí si myslia, že s peniazmi prichádza aj právo a rešpekt ...

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 21.10.2013 07:44

boletustiež "hubár" OBR 423076

portret

Roman pokročilý 14.10.2013 21:05

Těžko říct, co ještě je a co už není drancování lesa. Co já osobně ale za drancování lesa považuju, že spousta lidí dost necitlivým způsobem rozhrabává listí v okolí nalezeného hřibu. Ano, má to reálný základ - pokud už je tam jedna houba, tak je šance že ze stejného podhoubí někde poblíž můžou vyrůstat další. Ale tímto rozhrabáváním dochází k obnažení podhoubí nebo aspoň obnažení povrchu (když už je podhoubí o něco níž) a tím pádem rychlejšímu vysychání.

A dále je podle mě drancováním sběr naprosto malinkatých plodniček. Nejednou jsem viděl košík zpola plných centimetrových hříbků! A k tomuto vlastně víceméně nabádají i autoři některých houbařských publikací. Větu "sbíráme pouze mladé zdravé plodnice" si mnoho houbařů přebere po svém a seberou opravdu i ty miniatury. A to už nehledím na to, že takovéto malinké plodnice se můžou snadno zaměnit s nějakým jiným, nedej bože jedovatým druhem.

Další možností, kterou považuju za drancování lesa je dodnes časté rozkopávání plodnic, to by spíš ale mělo patřit do ještě horší kategorie než jen drancování lesa, totiž do kategorie "zvěrstvo".

*HORNOSRNANSKY HUBAR* 14.10.2013 21:39

Užívateľ Stano Husár označil správu ako nerelevantnú.

portret

rudolf2 pokročilý 14.10.2013 23:50

Kedysi dávnejšie som sa chválil množstvom, dnes mi stačí pár plodníc a pekné zábery vo fotoaparáte...
Dnes som bol na chvíľu v Šaštínskom polesí, stretol som domácu pani so synom, prehodili sme pár slov v ktorých mi povedala že včera bolo lepšie, tri koše "modrákov"(s. hnedý) a kôš "dubákov" (h. smrekový) a na druhý deň idú zase...
Rozmýšľal som nad tým, neodsudzujem, tiež by som to pred pár rokmi spravil, bude to asi o prioritách, poznaní a výchove...

portret

sipovec 15.10.2013 19:15

Rudo, nereagujem na Teba, ale na ten nesúhlas k Tvojmu príspevku. Chcem sa dotyčného spýtať s čím nesúhlasíš. Myslím si, že takýto "anonymný" nesúhlas je naprd. Napíš napr. Nesúhlasím s tým, že si zmenil svoje názory, priority a pod., alebo Nesúhlasím s tým, že si bol v šaštínskom polesí a stretol si babku. Potom je jasné s čím nesúhlasíš!

portret

rudolf2 pokročilý 15.10.2013 20:29

Ľudia majú právo na svoj názor i na svoju mentalitu.
Anonymita , tak ako všetko má v sebe niečo dobré, aj niečo zlé.
Tiež som radšej vecnému svojprávnemu názoru, aj keď negatívnemu, ako bezbrehému pochlebovaniu a skrývanie sa v anonymite je mi priamo protivné.
Komplikuje sa to ešte tým, že tá osoba nemusela vyjadriť svoj nesúhlas s daným názorom, ale správa sa vrcholne "politicky" a dáva automaticky nesúhlas „en bloc” k osobe...

portret

sipovec 15.10.2013 20:42

Úplne s Tebou súhlasím a kliknem aj na tú zatiaľ zelenú nulu.

portret

Buki 21.10.2013 14:09

Ako som už inde napísal, nie je to také jednoznačné - takéto diskusie nie sú ako stredoveký „tournement“, kde museli byť protivníci aj diváci fyzicky prítomní (mohli si svoje emócie hneď ventilovať ručne a stručne) a po turnaji sa možno všetci zišli na hostine (aj tam si „v pohode“ mohli dať po papuli) a potom rozišli v pokoji ... v týchto virtuálnych slovných súbojoch je príliš ľahké vylievať zlobu resp. poňať zlé úmysly ...

nemajme preto za zlé, ak sa niekto „opováži“ nesúhlasiť a to dokonca anonymne ...

a vôbec - toto je demokracia a v demokracii býva tajné hlasovanie a nemajú byť jednofarebné názory (ak príliš prevažujú, dačo nefunguje)

portret

palokm 15.10.2013 10:55

ja k tomu len tolko...kazdy by mal vediet kolko toho zvladne....ci uz pre seba,rodinu a znamych...u nas sa toho skonzumuje dost,moja nechce papat maso....ale aj tak som nikdy nezbieral sposobom ,ze kolko mam bedniciek....ja chodim na hribky sposobom,idem do lesa....zoberiem kosik a ked najdem mam....nenajdem aspon som sa presiel....pre mna je to zdravotny relax

co ma najviac ,ale trapi,je to,ze ludia zbieraju aj to co nepoznaju...ked uz chcem zistit,co to je,tak si zoberiem jeden kus alebo si to odfotim priamo na mieste

dalej,mnozstvo rozkopanych nejedlych alebo takych co napr, ja nezbieram....velka skoda...ved je to krasa,ked vidim krasne muchotravky alebo nejake ine

o tom,aky bordel ludia narobia v lese,to uz je skoda hovorit....zachodova misa v lese...kurna to uz je niekto tak pohodlny,ze aj to si nosi do lesa?

portret

strakoš 15.10.2013 12:13

Mám pro sebe svoje vlastní "pravidlo" - velké houby ponechávám na semeno,příliš malé pro ty,co přijdou po mně. Les nejvíce drancují dřevorubci,za těch 20 let co chodím na houby bych mohl vyprávět! zdraví Jaro z Olomouce

portret

Marián.Ke 15.10.2013 18:38

Úplný súhlas

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 16.10.2013 00:18

Najväčší bordelári sú drevorubači a lesní pracovníci.
Samá šľaška, plechovica, krabičky z cigariet a raždie
po vyťaženom dreve pália tak, že polievajú kopy naftou

portret

Buki 16.10.2013 16:05

... tak, tak ... až na to, že teraz sa už skôr zvykne vravieť „pilčíci“ - lebo namiesto sekier používajú motorové píly (aj tam, kde by stačila malá sekerka - napr. orezávanie vetvičiek z pňov a konárov)

portret

*HORNOSRNANSKY HUBAR* 16.10.2013 21:07

Tak ja pridám aj pozitívnu správu- huby obľubujú staré, vyrúbané pne, u nás na našom tajnom miestečku presvetlili drevorubači les, je tam veľa pňov, halúz, konárov a na nich sa darí suchohríbom a václavkám.

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 16.10.2013 21:09

Tak česť výnimkám.
Vo Višňovskej doline tiež urobili preriezku smrekovcov
aj hustej mladiny. Záleží strašne od ľudí a partie.
To máš ako s murármi. Jedni sú dobrí a druhí lajdáci.
Je to v celej spoločnosti, snáď čas to vylieči.

portret

miro543 20.10.2013 09:20

súhlas, najväčší bordel je po lesných pracovníkov !!!!!!!!!! včera na kysuciach sme celá rodinka boli na prechádzke lesom a niečo neuveriteľné hrozný bordel pri rúbaniskách ale hrozný bordel ... keby ich to vidím na vlastné oči tak asi odídu s prestreleným kolenom , to bolo až do plaču ...

portret

Buki 21.10.2013 13:35

keby si napísal, že by si im asi dal po papuli, dal by som Ti inú odozvu ... to čo má byť - uvažovať, že kvôli bordelu „je hodno“ človeka nenapraviteľne zmrzačiť? (a ešte k tomu na diaľku, bez priamej konfrontácie)

portret

Stenly 16.10.2013 21:44

Lesu veru najviac ubližuje ťažba dreva.

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 20.10.2013 18:28

Tak veru a ta preslopaná banda
čo to drevo ťaží
Kde ťažia zväčša sú flašky, pneumatiky, kanistre od oleja atď.

portret

Buki 21.10.2013 13:46

najviac fľašiek aj na vyťažených plochách nachádzam takých 1,5l PET - od minerálok a malinoviek ... akosi mi k tomu nesedí ten predsudok „preslopaná banda“ ... / ja keby som bol gazda, každú jednu plastovú fľašu by som strhol z platu a za fľašku od oleja aspoň 10x viac (však o tom sú záznamy, ktorá partia kedy pracovala v lese) ... potom by možno vyzbieravali fľaše aj po iných darebákoch - však väčšinou to nemajú ďaleko do služobného „voza“ alebo LKT-čka

portret

Tori pokročilý, mykológ 21.10.2013 16:06

V sobotu jsme byly na výletě a u jednoho rubaniska taky sebraly pár takovýchhle flašek. Z těch, které byly ještě zavřené, byl cítit nějaký benzín nebo co, zřejmě na podpal. (Někdo tu zmiňoval naftu, hořící benzín asi míň smrdí.)

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 21.10.2013 16:34

Kopy surového raždia podpaľujú aby im lepšie chytilo.
Pacienti sú to

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 21.10.2013 16:33

Dobré riešenie.

portret

náramovka pokročilý 15.10.2013 13:49

môj skromný názor, je ten ako s tou kravičkou: čím častejšie a dôkladnejšie ju dojíme, tým viac mlečka dáva, len sa teba o ňu dobre starať. Myslím, že väčšina z nás pozbiera len toľko, koľko dokáže spracovať alebo niekomu inému urobiť radosť. Mňa skôr zaráža ten "bordel", ktorí sú schopní po sebe zanechať niektorí "milovníci" prírody, pretože tým jej ubližujú najviac.

portret

sipovec 15.10.2013 19:49

Pôvodne som do tejto diskusie vôbec nechcel vstupovať. Zámerne som do témy nevložil zmienku o "bordelároch tiežhubároch", chcel som, aby bola užšie zameraná. Lebo to je kapitola "sama o sebe" a keby som mal nejaký nápad ako by sa dala riešiť, tak ju hneď otvorím. Lebo bez riešenia tu môžeme akurát tak "mlátiť prázdnu slamu". A trošku ma nahnevali aj anonymné nesúhlasenia. Tiež som chcel Husiho požiadať, aby neskrýval negatívne príspevky, ale tu má pravdu, takéto mizantropické názory na túto stránku nepatria.

portret

*HORNOSRNANSKY HUBAR* 16.10.2013 20:33

Tak môj príspevok má už 12 nesúhlasov, nechcem sa skrývať a "hambiť" sa zaň. Veľa ľudí aj u nás v dedine tvrdia toto isté. Ale nemyslel som to vážne. Minulý rok to tak bolo, že začiatkom pracovného týždňa ľudia hovorili, že koľko toho našli, ja som nemohol odísť zo školy, že idem "na hríby". A cez víkend už sa to skončilo, nič nebolo. Som už taký, že na huby nechodím iba kôli prechádzke a neuteší ma to, že som sa iba prejdem. A v dedine som našiel hríby v kroví, kde sa niektorí nedostanú- pozerajte každé nedostupné miesto. Keď máte nejaké pripomienky k tomu, napíšte mi. ...bude mať tento aspoň 10?"

portret

Laci 16.10.2013 22:08

Skôr zverstvo a drancovanie lesa je zo strany majiteľov lesa a výrubov (ktorý len deklarujú novú výsadbu a nikdy sa tak nestane potom spúšť po drevo rubačoch, konáre rozhádzané, super útočište pre škodcov ,to je drancovanie lesa.)ako samotných hubárov, ale aj tu asi taká malá pripomienka, naozaj centimetrové plody treba nechať tam kde sú, žiadny úžitok z nich nie je, nak dorastú(ak aj ich zoberie ďalší hubár).Skôr by som povedal že tam kde chodia často hubári tak s tým že zbierajú huby a majú ich v košíku a nie v igelitových taškách tak pekne rozosievajú po okolí výtrusy a ešte viac húb rastie.

portret

bobineta atlasár, moderátor 18.10.2013 11:57

Jakub, ja som tvoj prispevok vyssie neoznacila nesuhlasom, no nesuhlasim s tvojim postojom k ludom, Myslis, ze je spravna nenavist k ludom ako su dochodcovia a ozrani len preto, ze chodia na huby v tyzdni ked ty nemozes? Ozrani nie su oblubeni vseobecne, ...ale preco nenavidis dochodcov? Asi si velmi mlady a nenaucil si sa tolerovat a najma ctit si sediny. Starsi ludia chodia do lesa v tyzdni asi prave preto, aby si nasli huby na zimu, prave v case ked je v hore menej ludi a ti ich nepredbehnu v zbierani. Mozno maju radi v prirode ticho a chcu vnimat iba prirodu. Cez vikend pride kopu mladych a skupiny rodin s detmi, a okolo takych skupin ako i okolo "mierne podgurazenych" je zvycajne hluk.
Myslim, ze si nezvazil slovo "nenavidim".

portret

Tori pokročilý, mykológ 18.10.2013 14:46

Jen poznámka - to, že mnoho lidí tvrdí to samé, je jen statistický údaj, který nemá nic společného s tím, jestli to tvrzení je pravdivé, morálně správné, anebo jestli to je hovadina. Já třeba chodím do lesa radši uprostřed týdne, protože nesnáším lidi, kteří v lese žvaní, hulákají, telefonují apod. V úterý mám jistotu, že nepotkám nikoho, což je pro mě ideální stav. (A taky asi většina z nás tady sbírá i jiné houby než hřiby, takže víkendové nájezdy hřibařů nejsou žádná pohroma.)

portret

Tomi_no! pokročilý 18.10.2013 15:36

ak môžem , priatelia vstúpiť do tejtp diskusia, dôležité je najmä to, čo píše Roman Maňák, je obludné, keď niekto nesie za košík dvojcentimetrových májoviek, ktoré vyhrabal zo zeme, takto už o chvíľu nebudeme mať nič, toto je podľa mňa drancovanie lesa a to s tým rastom húb v Tajge je pekné, ale koľko domov je v tajge na jeden km štvorcový??? Keď dajme tomu podhubie viac plodí tam, kde je ohrozené, ale tu už nemá čo plodiť ani sa nemá kedy obnoviť a keď si prirátate k drancovaniu nešetrnú ťažbu dreva, nenávratné likvidovanie pôvodných lesov, klimatické zmeny, viete, aj v Stredomorí kedysi boli lesy plné muchotrávok cisárskych a čo je tam teraz?

portret

sipovec 18.10.2013 18:42

Tak to som veľmi, ale ozaj veľmi rád, že si do tejto diskusie vstúpil. Tvoje postrehy sú "k veci" a naozaj trefné. Ďakujem.

portret

Tomi_no! pokročilý 18.10.2013 21:45

dík

portret

Laci 18.10.2013 23:26

Aj v Afrike v Sahare boli dakedy lesy ,ja som na vlastné oči videl výrub v jednej oáze skoro posledný strom ,a potom si na tom Arabi opekali, neviem čo, asi aj my tak dopadneme za onedlho, ostane aj tu iba piesok.

portret

Tomi_no! pokročilý 20.10.2013 08:16

jasné, najprv všetko drevo predáme do zahraničia a potom si trochu poopekáme a budeme mať saharu

portret

Buki 21.10.2013 14:31

Lesy na Sahare vykapali nie kvôli ľuďom, ale kvôli klimatickej katastrofe, ktorej následky paradoxne posunuli ľudstvo ku novému rozmachu (neolitická revolúcia) - vtedy došlo ku výpadku dažďov monzúnového charakteru (pokiaľ viem, tie lesy vznikli s ústupom poslednej doby ľadovej) / potom sa tam vytvorila savana a keď vysychala aj tá, potomkovia lovcov a zberačov sa stiahli do údolia Nílu a založili roľnícku civilizáciu, ktorá tuším mala najdlhšiu kontinuitu v histórii ľudstva (starý Egypt) ... tam si veru riadne vážili všetky stromy - drevo bolo drahé

portret

Laci 21.10.2013 20:30

Samozrejme súhlasím, ale v terajšej dobe ešte tomu viacnásobne napomáhajú ľudia bezohľadnosťou k prírode to som chcel stým zdôrazniť. K tomu výrubu v Sahare ,som bol očitým svedkom ako jednu palmu vyrúbali len aby mali ohníček. Aj naši niektorí ľudia sa podobne správajú k prírode. Len toľko.

portret

Tomi_no! pokročilý 18.10.2013 15:40

vieš nemôžeš zakázať ľuďom chodiť do lesa cez týždeň, ale keby brali z lesa len skromnejšie, pre vlastnú spotrebu, ostalo by niečo aj na víkend Dnes je dosť veľká nezamestnanosť, to nie sú len asociáli a penzisti

portret

Buki 21.10.2013 13:29

Aj ja som ti na ten „irelevantný príspevok“ dal nesúhlas - nie kvôli Tebe osobne alebo komplet na celý príspevok, ale presne kvôli tej nenávisti ... inak, aj ja som dakedy podobne nenávidel podobných nešťastníkov, ale časom som z toho vyrástol ... nenávisť väčšinou uškodí viac tomu, kto nenávidí, než cieľu jeho nenávisti

portret

px pokročilý 20.10.2013 12:30

No ono je to tak. Priveľký zber trochu poškodzuje aj prírodné prostredie. Les sa stáva ako neprirodzený neestetický prvok, keď je všetko rozšliapané, rozbité, vyhrabané, prehrabané, vychodené a nakoniec aj plné odpadkov z ľudskej činnosti. A k tomu prispievame žiaľ všetci. Nedovolím si nechať v lese čo len kúštik papierika. Kritizujem však najmä lesnícku lobby po ktorej zostáva zničený les, množstvo lesných a niekedy aj zbytočných zvážnic, po ťahačke dreva rozmlátené chodníky a najmä v čase dažďov hotová katastrofa. Lesná cesta označená ako turistický chodník je rozbitá, či už štátnou hospodárskou lobby, alebo súkromníkmi- urbárnikmi, ktorých zaujíma predovšetkým zisk z dreva / niekedy aj rozkradnutého/. No ale k veci , Hubárenie a les patrí k prirodzenému relaxačnému pobytu, veď od praveku to tak bolo a my ako ľudia sme súčasťou prírody. No žiaľ s postupom "civilizácie"sa z nás vytratilo to charakteristické čo nás zadefinovalo ako ľudský rod. objavili sa nové prvky a to chamtivosť, pažravosť. Samozrejme nie u všetkých. Nie som proti zberu húb, ale skutočne odklon od prírody a civilizácia nás poznačila.A tak sa aj správajú mnohí hubári. Takže keď to zhrniem už sa dnešný hubár neriadi zákonitosťami prírody PODĽA POTREBY, ale svojimi zištnými cieľmi. V lese je toho dosť-ak príde čas zberu, ale treba aj odhodiť svoje egoistické myslenie. Ak sme súčasť prírody, správajme sa ako súčasť prírody. Nie veľa, vždy a za každých okolností. ak mám byť osobný a nie príliš mentórsky tak nezdvihnem prestárnutý kus, alebo "frťana" len preto, že ho chcem a aby ho nemal iný. To je zlý postup a svedčí o hodnotách človeka - hubára.

portret

sipovec 20.10.2013 17:42

Páči sa mi Tvoj príspevok. Je naozaj "k veci".

portret

pakito13 pokročilý 20.10.2013 14:20

les II lesTakáto spúšť ostala po lesných robotníkoch na Španej Doline, preto ma vie prekvapiť keď niekto dá pokutu cyklistom mimo cyklotrasy, ktorí vraj ničia lesné chodníky. Ešte som nevidel, že by po sebe nenechali les v katastrofickom stave. Po nás potopa. Asi takto sa správajú títo ľudia. Veď čo, drevo sme vyťažili a ostatné nás netrápi.
OBR 422870 OBR 422869

portret

px pokročilý 20.10.2013 20:30

Áno typické a je to celoslovenský problém..

portret

wienerwald 21.10.2013 15:39

vobec nie len slovensky. podobna a mozno horsia spust ako na obrazkoch zostava po lesnych robotnikoch aj v rakusku.

portret

Husi moderátor, atlasár 21.10.2013 16:08

Nie som si istý, či to, čo vidím najmä na tom druhom obrázku je zrovna "spúšť". Lesáci ale hlavne "lesáci" majú určite "za ušami", ale haluzina ponechaná v lese je skôr v prospech lesa ako na škodu. Najhoršie sú holoruby, narušenie pôdneho krytu a chemické znečistenie (ropné látky).

portret

pakito13 pokročilý 21.10.2013 16:44

Z fotografie to nie je úplne jasné, ale je tam poškodený práve pôdny kryt, tak isto aj kôra na nevyrúbaných stromoch, chodníky aj lesné cesty. Viac som napísal pod fotografiu. Videl som viac lesov po ťažbe a na niektorých miestach bolo doslova "upratané". Konáre na hromadách, alebo v pásoch. Viem, aj to prináša riziká, ale ani hospodár si po žatve nenechá na svojom poli bordel pretože vie, že ho bude na ďalší rok potrebovať.

portret

Laci 21.10.2013 20:47

Dávam na zváženie ukončiť tento diskusný príspevok, pokiaľ nechceme dajakú petíciu rozpútať v záujme ochrany prírody .S týmto tu nič nedokážeme akurát vieme konštatovať zverstvá proti prírode. Hlasujte kto je za ukončenie a kto proti( súhlasím= za, nesúhlasím = proti)