jelenie stehno !
Diskusia je uzamknutá. Ďalšie pridávanie diskusných príspevkov do tejto diskusie nie je možné.

Andy (&y) atlasár 3.1.2012 21:19
Ja. Nestrieľať a nepotrebuješ recept
...ale ak som pochopil, už sa však stalo...

Igor atlasár 3.1.2012 23:37
Tak je. Nestrieľať. Okrem toho mi divina vôbec nechutí aj keď mi ju niekto nanúti! Radšej nech behá v lese.

Andy (&y) atlasár 4.1.2012 06:40
Tak nejak. Nech behá zver po horách, slabá a chorá bude pre vlky, medvede, rysy. Trofejná, zdravá čo má najviac CIC bodov sa bude množiť a zveľaďovať genetiku, nie steny na chatách. Predátory nebudú zbiehať ku vyzývavým kontajnerom a istá skupina ľudí - teda ich aktívna činnosť nebude potrebná a môže vrátiť flinty.
Finančne nenáročné riešenie prirodzeným výberom. Len z iného sveta.

Buki 10.1.2012 23:18
Riešenie vhodné tak pre Kanadu :-{))))))))))))))))))))))))))))))))
Resp. dotiahnuté do extrému: treba nám zlikvidovať "stavovskú vrstvu" poľovníkov ... nech naše hory-lesy ovládnu výhradne rôzne zločinecké skupiny (či už z radov developerov, alebo pytliakov) - a my napokon nebudeme mať kam chodiť na huby

Andy (&y) atlasár 11.1.2012 21:39
Len aby ťa dobrý ujo poľovník čoskoro nehnal z lesa, bo tam neslobodno - ich revír.
A si potenciálny pytliak, lebo si tam asi bol klásť oká ???
Fikcia ? nie - realita z neskorej jesene .... a na Slovensku...

Buki 14.1.2012 09:43
Andy, kde sa to stalo? Ja by som sa teda nedal alebo by som z toho narobil oficiálne konzekvencie (neznášam svojprávnosť, zvlášť ak pochádza od novozbohatlíckej olichargistickej chamrade) - právo na peší vstup do lesa vrátane užívania "lesných plodov" zaručujú zákony (a vlastne aj ústava).
A otočím: mne raz jeden príliš horlivý ochrankár chcel brániť vo výkone práva na rybolov. Tak som mu povedal svoje - o jeho trestnej zodpovednosti (+ zodpovednosti tých, čo mu také dačo nariadili).
Takže ak by u nás nejakí extrémisti "zrušili" poľovníkov a rybárov, iba by uvoľnili priestor, kde teraz poľovníci a rybári pôsobia na prospech ochrany prírody. Zločinecké skupiny sú žiaľ u nás príliš silné - okamžite by ten priestor zabrali a samozrejme by tam stratili šancu aj ochranári.

Andy (&y) atlasár 14.1.2012 12:12
Z mojich úst o zrušení poľovníkov a rybárov nepadlo ani slovo. Len mám výhrady voči spôsobu reálneho vykonávania ich práva. Poviem inak. Prečítam pár kníh, zákonov toho sa týkajúcich, urobím zbroják, skúšky, zaregistrujem sa v PZ. Kúpim si odlov a je to. Stačí mať prachy. Nemusím prírode rozumieť a všetcia mi môžu...
Lov na vlky.. za dva roky 277ks - nikoho nezaujíma vodca, samica... sú to kusy a spadajú do kvóty- basta- na základe akého výskumu ??? mediálneho ? keď ich ani nik nesčítal?
Z tej armády poľovníkov možno 20-30% vie o čom príroda skutočne je a z toho možno 10% sa riadi heslom. Poznaj a chráň. Iní chránia hlavne lovnú a trofejnú zver.
Presné miesto tej katastrofy sa ti budem snažiť zistiť.

Tomi_no! pokročilý 14.1.2012 18:48
neviem čo je na tom pravdy, ale hovoril jeden maník, čo bol v Afrike (už neviem presne kde), že keď máš sedemsto eur môžeš si zastreliť geparda a podobne je to aj so žirafou a strieľajú to tam jedna radosť, tak to ešte sme na tom s tými vlkmi dobre... ale vážne- je to katastrofa

Andy (&y) atlasár 14.1.2012 19:06
poslúž si : http://www.lesy.sk/showdoc.d o?docid=477
no takéhoto biznisu sa vzdať ?
a ten gepard je nejaký lacný ...

Buki 16.1.2012 16:33
To s tými poľovnými kvótami na vlky je zaujímavá záležitosť ... minulú sezónu bolo 150, túto 120 - v oboch prípadoch predčasne naplnené a lov oficiálne zastavený ... vlk je podľa mňa dosť fiškus, nerád sa ukazuje ak nemusí (ja som po nich vždy videl len stopy, exkrementy a raz mal v rukách strateného vĺčika
) - keď sa kvóty tak rýchlo naplnili uprostred výnimočných lehôt, [ja som optimista] môže to svedčiť o dobrej vlčej "populácii" (ale nemusí).
Minule som vygúglil nedávnu štúdiu zo združenia Vlk - že vlkov tu máme cca. 150 až 300 - tiež zaujímavá téza, ktorý mi s realitou odstrelu akosi nesedí...

Andy (&y) atlasár 17.1.2012 06:59
veď to.v prírode ich temer nevidíš, len stopy po nich a cez to všetko ich treba redukovať. Dôvod ?
...Inak na googli toho nájdeš
napríklad aj toto :
Dávne povesti ako vlčie svorky napádali a vyzabíjali celé dediny alebo rozprávky ako Červená Čiapočka alebo Zlý vlk a tri prasiatka vštepujú každému dieťaťu pocit, že vlk je krvilačný a voči človeku agresívny.
Vlk je v skutočnosti veľmi plachý a človeka sa bojí. V súčasnosti je trendom propagácia jeho významu v prírodnom potravinovom reťazci. Na Slovensku s prítomnosťou vlka v naších lesoch súhlasí 57,6 % obyvaťeľstva. V USA so znovuprivedením vlka do Yellowstonského parku súhlasilo 73 % opýtaných respondentov.
Obavy pastierov o dobytok sú pochopiteľné, ale z veľkej miery je zapríčinený nízkou úrovňou ochrany stád. Jedným z účinných spôsobov ochrany stád je používanie pastierskych strážnych psov na ich ochranu. Výskumy prípadov napadnutia stád potvrdili, že 80,6 % slovenských salašov mali v roku 2001 pastierskych strážnych psov uviazaných, čím bola znemožnená aktívna ochrana čried hospodárskych zvierat . V roku 2002 bolo len 28 zo 152 (18,4 %) čried zabezpečených nainštalovaním ochranných elektrických oplôtok. Aj napriek nižším bezpečnostným opatreniam zabili vlky na Slovensku v rokoch 2001-2003 iba 0,5 – 0,7 % oviec z celkového chovu oviec v oblasti výskytu týchto šeliem . To predstavovalo škodu vo výške medzi 3 – 4 miliónmi slovenských korún . Vhodným riešením krytia možných vzniknutých škôd na hospodárskych zvieratách je uzavretie príslušných poistných zmlúv.
zdroj: Wikipedia

Buki 23.1.2012 09:09
ešte si mal doplniť čas, kde je ten podstatný baču Imra výrok: 3.40 :-{))))))))))))))))

Andy (&y) atlasár 14.1.2012 22:20
Táto katastrofa je v lokalite Oščadnica - Rieky , a vraj ešte horšie dopadla lokalita Tichá. ![]()

Margot atlasár 12.1.2012 19:06
Andy,ono by to už bohužiaľ v tejto dobe už tak dobre nefungovalo a podľa mňa nie je na mieste niektoré veci v prírode nechávať tak,a to preto lebo je už systém prírody človekom narušený.Keby sme chceli aby to prirodzene klapalo museli by sme sa vrátiť minimálne o stovky až tisícky rokov vzad a to už myslím nejde.Dám príklad,zver potrebuje na ozdravovanie krvi a udržiavanie si bodovej hodnoty a dobrého genofondu migráciu,ktorá už teraz veľmi obmedzená-dialnice,cesty,stavby atď tomu už zčasti zabraňujú.Ešte dôležitejšia je pre zver potrava,za ktorou musí zver ešte viac migrovať,a opäť už nemá nato vytvorené podmienky,tak potrebuje pomoc v podobe prikrmovania a zveľadovania,lebo je už ostrovčekovito izolovaná v jednotlivých pohoriach(nie všetkých,ale väčšine).Prirodzený výber funguje 100% v prirodzených podmienkach,ktoré už u nás ale existujú len minimálne,skoro vôbec,preto musí zasiahnuť človek,práve z dôvodov,o ktorých píšem vyššie.A to som neni teda ani žiadny extra milovník diviny. ![]()

Andy (&y) atlasár 12.1.2012 21:34
S niečím s tebou súhlasím . A síce, že sme to tu celkom pekne "preorali". Áno vyrobili sme umelé prekážky, zamedzili resp. zťažili migráciu... A kto to napraví, alebo sa to samo ? Alebo je lepšie sanovať a izolovať si zver vo svojich revíroch aby neušla susedovi? V kultúrnej spoločnosti sa to rieši migračnými podchodmi a podobnými nápravnými opatreniami znižujúcimi tento problematický vývojový moment.
Existuje taktiež niečo ako úživnosť prostredia, ale ak viac umelo prežije a menej predátorov bude...na čom sa tiež intenzívne pracuje ... bude sa lepšie vodiť tu hľa : http://www.inovec.info/cennik_pol_sk.pdf
Takže človek by naozaj zasiahnuť mal a to aspoň čiastkovými nápravami škôd a minimalizovaním chýb podobného druhu do budúcna.
Príroda nie je len o vysokej, čiernej, vlkoch a medveďoch... na ne sú naviazané a oni sú naviazaný na ďalšie desiatky a stovky živočíchov, rastlín...
O práci lesníkov už radšej hovoriť nebudem. Viem čo ich v Štiavnici učili, ale to bola len zbožná teória. Prax je o tomto :
http://fotonet.sk/es_photos_orig.php?idp ...
Kysuce - Oščadnica .

Margot atlasár 12.1.2012 23:35
Je to tak,je jasné,že s tými podchodmi a prechodmi by to mala byť samozrejmosť,len ja to z toho dôvodu neberem ako samozrejmosť,lebo Slovensko mi nepripadá moc ako kultúrna krajina v tomto ohľade a na takéto veci sa tu maximálne kašle a príde mi to ako nereálne.
Izolovať zver a celú prírodu je samozrejme najhoršia vec aká môže byť,a je fakt,že veľa poľovných združení sa snaží práve o to udržať si u seba čo najviac zveri prekrmovaním a potom z toho ryžovať poplatkovým odstrelom,v tom prípade to ale neni poľovníctvo,ale lovectvo a pseudopoľovníctvo...

Buki 14.1.2012 09:53
Andy - ten obrázok z Kysúc je otrasný, ale nie je to pravidlo - všade medzi "gazdami" sa nájdu čierne ovce, ktoré sa nevedia správať ... aj v našej širšej rodine sa také prihodilo - darební susedia zneužili príležitosť a v honbe za ziskom zrúbali svoje pozemky tak, že už na ostatných neostali kvóty v rámci desaťročného plánu (a nemohli robiť ani prebierkovú ťažbu) - potom to tak vyzerá, ako bolo na tom obrázku... zas je to len o dobrých mravoch a dodržiavaní/vynucovaní zákonov ... tá oligarchia, ktorá nám všetkým môže najviac uškodiť, sa slušne správa len vtedy, keď ju k tomu donúti moc (štátna, ekonomická)...
A čo sa týka tých migračných mostov pre zver (biokoridorov) - teraz by už mali byť povinné, vyplývajú z legislatívy EÚ. Malo by sa to uplatňovať aj pri rekonštrukciách diaľnic - dúfam, že sa aj bude... (aj pri budovaní "zelených" malých vodných elektrární sa musia budovať povinné rybochody pre udržanie prirodzenej migrácie, ale väčšinou ich narobia tak mizerne/formálne, že vlastne nefungujú)

milustek pokročilý, atlasár 4.1.2012 00:53
Vlado, ja mám osvedčený recept iba na "jelenie" stehno z hovädziny, ale byť tebou, určite by som pridala víno a brusnice ![]()

serpico atlasár 4.1.2012 17:19
Milka, brusnice nemam, ale ríbezle ala brusnice...a su vyborné...a vino som vylogal, a v noci uz nic nebolo otvorene!

zvara 4.1.2012 12:46
Jelenie stehno: Nasolené a nakorenené ho v kuse sprudka opečieme na panvici. Po opečení vyberieme, do výpeku pridáme na jemno nakrájanú cibuľku. Keď je cibuľka hotová vložíme späť mäso podlejeme vrelou vodou a necháme dusiť. Pred dokončením podlejeme červeným vínom / nie veľa, na 1kg tak 2dcl/. Pridáme brusnicový kompót. Spravíme si bešamel s hladkej múky ktorím zahustíme výpek. Mäso keď je všetko hotové pokrájame na plátky a vložíme spať. Podávame s knedlou. Prajem dobrú chuť Laco.

Igor V 4.1.2012 13:43
Dávno tu nebola zvada. ![]()
Jelenie stehno.
Vyhľadávanie google
Približný počet výsledkov: 3 610 (0,45 sekúnd)
Provokácia zo strany zadávateľa otázky (zrejme myslená s humorným podtónom)

Rados3berny 4.1.2012 15:27
Prečo provokácia? To sa tu človek nesmie slušne opýtať na recept? Alebo je jedenie diviny smrteľný hriech?

serpico atlasár 4.1.2012 16:10
...serpico nemal na ume ani máčny mak provokácie !!!
dostal stehno ako podarúnok, a oslovil ctenu komunitu o radu...a dakuje vsetkym !
(a ss som dostal jedinecny recept, ale az odpoludnia dnes, a kedze som stehno este v noci robil ( podla svojho) a okolo 2-ej nad ranom aj kostoval...a odvtedy asi 5 X (hi ! hi ! )...recept pouzijem neskor (a znovu mam slubeny podarunok, tentokrat diviaka...mam odmietnut, aby som pnutie nerobil ? takze sa budem musiet asi znovu opytat (hi ! hi ! )
...a bolo jedinečné !!!

serpico atlasár 4.1.2012 17:18
a foto samo ze mam....ale som prechodne v činžovnej chyži, a kable mam v domčeku...a kedze cely den si gulky vyvalujem, taky som lenivy, ze len ležim a jem, a jem a lezim, a takto to neustale striedam...

Andy (&y) atlasár 4.1.2012 17:01
Ja som to nebral ako provokáciu a bolo mi jasné že starý vlk Serpico by to musel uloviť zubami, alebo dostať ako podarúnok. ![]()

serpico atlasár 4.1.2012 17:04
..ej veru, to by uz koniec sveta nastaval, keby sme sa v takomto zlození čertili jeden na dalsieho !

milustek pokročilý, atlasár 4.1.2012 18:39
Neodmietaj, veď človek lovcom od nepamäti bol a jedlo (aj podarované) si ctil a vážil..
Nech teda padne na úžitok každému, kto si váži prírodu a jej dary, a ľudí vôkol seba tiež ![]()

Igor V 4.1.2012 16:36
..."Alebo je jedenie diviny smrteľný hriech?" Nie je, samozrejme, ja mám tiež "rád" ochranárov, ktorí bojujú s nasadením života za práva zvierat a pritom chrumkajú bravčový rezeň. Takto to už raz na tomto svete chodí a ani jeden z nás s tým nič neurobí, preto je tam hneď na začiatku ten smajlík, tak to neber tak vážne.

Buki 10.1.2012 22:35
extrémizmus nikdy nerobí dobrotu ... všetkého s mierou, priatelia [tiež] ochranári
a propos: keď som tejto zimy preliezal primoravské lužné lesy, bol som zhrozený, ako sa menia kvôli bobrom (a najmä ako rýchlo) ... to dakto zbabral, chýbajú predátory a ľudská spoločnosť musí zatiaľ držať "ruky preč", nesmie regulovať biocenózu lesa tak, aby v nej bobry nezničili všetky staršie "chutné" stromy ... a na všetkých neobrábaných plochách sa tam šíri invázna monokultúra zlatobyle (Solidado gigantea) či ký čert to je - takisto dakto zbabral, ale našťastie to pomaly skúšajú vykášať ... ozaj - ja osobne mám taký dojem, že zlatobyľ spôsobuje "púšť" bez húb ako [tiež invázny] agát

Andy (&y) atlasár 11.1.2012 23:13
Zaujímavé bobry boli aj pri vodných tokoch Hrona, a iných riek a riečok stredného a východného slovenska. Boli tak pažravé, že vyholili brehy, a ešte to aj predali za dotácie na štiepku ![]()
Inak, pre tvoju informáciu, bobor u nás nemá prirodzeného nepriateľa. Ich činnosť nie je škodlivá, len by som skôr povedal že nepochopená.
Je len súčasťou biocenózy a zároveň na seba a svoje hrady viaže množstvo iných živočíchov vplyvom tvorby nových ekosystémov.
Inak :
Biocenóza je spoločenstvo organizmov obývajúcich určitý priestor. Organizmy sú vzájomne prepojené väzbami (producent, konzument, reducent).
Funkčná biocenóza je schopná autoregulácie.
... ak chceš regulovať autoreguláciu, čo dosiahneš ? Nemusíš odpovedať.

Buki 14.1.2012 10:19
Prosím neodolávaj sa príliš na autoreguláciu, na Slovensku to je iba alibistická fikcia. Treba nám v praxi zodpovedné správanie a nie sporné nepotvrdené nedotknuteľné sakramentá (a stále tu je "memento" z takých prípadov, ako som naznačoval tou zlatobyľou).

tonkam pokročilý 13.1.2012 10:52
...to ja keď prechádzam lesy a brehy riek vidím všade len výsledky premnoženia ľudskej rasy, či už bandasky od oleja po pilčíkoch alebo brehy riek lemované všetkým možným čo tam nepatrí....asi chýbajú predátory...

Buki 15.1.2012 10:22
Tonka, Igor - ČO to prezentujete? Chcete koncipovať "Mein Kampf" v zelenom? Pokúša vás také riešenie, aké bolo naplánované na konferencii vo Schwansee?

palin atlasár, entomológ 15.1.2012 15:56
...Tonka iba popísala (krátko a výstižne) následok ľudskej činnosti na životné prostredie. To ostatné je tvoja nevydarená konštrukcia. Je to hlúpe i keby si to myslel ako vtip.

Buki 16.1.2012 15:30
To nie je nevydarená konštrukcia, ale výčitka na základe [žiaľ] ozajstnej skúsenosti z diskusie na iných stránkach. Medzi zaprisahanými anti-mäsožravcami a anti-lovcami sa [žiaľ] nájdu aj osoby s potenciálom a tendenciami brutálneho terorizmu až genocídy (ako pri všetkých iných ľudských skupinách, ktoré medzi sebou pripúšťajú aj ultra-radikálne názory).
Zlý vtip je skôr v sentenciách "premnoženia ľudskej rasy" a "asi chýbajú predátory" - to nie je najlepší spôsob vtipkovania.

karibu 22.1.2012 20:41
takze ti co reguluju rovnovahu v prirode puskami su ti spravni ochranari a ti ktori maju na to iny nazor (a su neozbrojeni) su potencialni brutalni teroristi?

Buki 23.1.2012 09:40
NIE. Len vravím, že ani fundamentalistickí ochranári nie sú svätí - ani v tom, ako konajú, ani v tom, čo nakoniec dosiahnu. A tiež, že na tému násilnej regulácie [ľudskej] populácie sa vtipkovať nemá.
Mnohí sa asi budú čertiť, ale dodám ešte aj toto:
Ani tí poľovníci s puškami nie sú pekelníci ako ich tu podajedni maľujete...
Zachovalosť našich hôr a lesov nie je z väčšej miery dielom tých z vás, čo tu najzúrivejšie diskutujete - často si privlastňujete výsledky cudzieho stáročného úsilia. Pokúste sa byť viac ľudskejší - aj našej prírode to bude viac na úžitok.
Som ochranár a mám dosť vedomostí aj informácií, aby som si vedel utvárať a brániť vlastné názory (ktoré podľa mňa nie sú marginálne).

karibu 23.1.2012 09:59
Nema zmysel konkretne reagovat, moje a Vase videnie problematiky je diametralne odlisne. Mam tiez dost rokov a myslim ze aj skusenosti a vedmosti na to, aby som si vedel vytvorit vlastny nazor. Napriek tomu sa snazim vyhybat vyhrotenym diskusiam, preto som sa do tejto tu nezapajal. Prirovnanie nazorovych oponentov k teroristom a ich spajanie s genocidou vsak na mna bolo vela, musel som sa ozvat.

Buki 23.1.2012 10:59
Prosím všetkých o prepáčenie za moje reakcie, čo v rýchlosti vyzneli kontroverzne - ale keby sme úplne čušali my všetci "nie radikálni ochranári", bolo by tu vidno len jeden pól názorového spektra - to v diskusii určite nie je dobré.
Neprirovnával som časť ochranárov ku teroristom ani nespájal s genocídou - len som vravel, že aj medzi nimi sú takí, čo majú ten potenciál - to je dosť rozdiel. Viem, prečo to vravím - videl som diskusie plné "lásky ku zvieratám", kde sa bez mihnutia oka prezentovali krvilačné názory voči ľuďom. V tých diskusiách sa prejavovala ešte jedna črta - silná intolerancia voči iným názorom než vlastným.
Neozbrojenosť človeka neznamená, že ten človek nemá šancu niekoho/niečo zahubiť (slovo/vplyv má často väčší dopad než munícia).
Zvyčajne ani ja nezvyknem "začínať", ale nedalo mi čušať, keď som videl nepatričné reakcie na dobromyseľnú operatívnu žiadosť o recept na jelenie stehno, ktorú sem dal Serpico. Za pár hodín pár promptných reakcií, ale nie na pomoc v oblasti gastronómie, lež odmietavé mentorské karhanie - a potom prevaha odmietavých až zatracujúcich príspevkov.
Nie všetci dobrí ľudia musia byť vegetariáni, nie všetci dobrí ľudia musia byť ochranári, nie všetci ochranári musia mať jeden názor. Poľovníctvo ako stav a princíp nie je hodné zavrhnutia - skôr naopak. Správajme sa tu voči sebe ako ľudia.
Za to, ako sa po minulom režime zčasti v dobrom zmenila u nás príroda, určite vďačíme aj tým z nás, ktorí sú v ochrane prírody militantní - ale nielen im (tým nemienim bagatelizovať rolu ochranárskych radikálov a fundamentalistov - vážim si ju a zároveň kritizujem niektoré praktiky). Aj dobrý človek môže/má byť militantným, keď treba ... ale nie vždy a za každú cenu.

Andy (&y) atlasár 24.1.2012 22:54
Skús spraviť psychologický profil na základe vzhliadnutého:
http://www.lovuzdar. sk/foto-145750/jeden ...
http://www.lovuzdar. sk/foto-145751/tazky ...
http://www.lovuzdar. sk/foto-145848/ked-s ...
http://www.lovuzdar. sk/foto-146271/zopar ...
http://www.lovuzdar. sk/foto-148017/vo-sv ...
http://www.lovuzdar. sk/foto-145484/ja-a- ...
...
No povedz, nie je krásne si plniť sny ?

Buki 25.1.2012 10:36
Andy - čo to má byť? ako tie linky jedného pyšného človeka, ktorý si také dačo môže dovoliť súvisia s mojím diskusným príspevkom?
Snažíš sa niečo podsúvať, alebo to je to len nešťastný omyl?
Je to neadresná reakcia na zlom mieste (od veci, zle adresovaná - pripomína mi to štýl, ako zásadne odpovedal jeden známy politik na nepríjemné otázky, na ktoré odpovedať nechcel) - treba to vymazať / ak chceš, daj si to potom inam (ani do tejto gastro-témy to nepatrí
)
Idem upozorniť moderátorov, nech to zmažú (predpokladám, že Ty už vymazať nemôžeš - je na to reakcia 24.01.2012 23:24, JerryC)
Keď chceš reagovať na moje slová, reaguj k veci - oponuj názory, ktoré som povedal.

Buki 25.1.2012 12:07
ako to súvisí s mojím príspevkom 23.01.2012 10:59?
Alebo je to zaklincovanie odvrátenia diskusie "od veci" v štýle toho známeho politika?
Rád by som tu videl oponentúru mojich slov, nie odvracanie + podsúvanie...

tonkam pokročilý 25.1.2012 20:36
súhlasím, tiež som pochopila, že nemá zmysel reagovať. Realita je aká je - bohužiaľ, takže len mlčky odísť bokom a vnímať sám pre seba to čo tí ostatní nevidia....a majú smolu

tonkam pokročilý 9.1.2012 20:59
vidieť ho živého je podľa mňa výživnejší zážitok......a ja také podarúnky odmietam,veď keď sa poľovník takto môže niekomu zavďačiť tak zase niečo uloví...

Buki 10.1.2012 23:11
znie to ako paradox, ale bez poľovníkov by tých jeleňov u nás toľko nebolo a asi by boli viac degenerované ... netreba sa zamýšľat nad svetom len jednostranne

Andy (&y) atlasár 11.1.2012 21:48
Ak ti hovorí niečo spojenie " prirodzený výber " a vieš ako prebieha a končí ruja, tak by si toto asi nevyslovil.
Mimochodom ak myslíš že poľovnícke šľachtenie prikrmovaním má za následok že dlhé tisíce rokov sa prirodzene vyvíjajúci genofond Cervus epalhus je dnes ešte zdravý ...
Bez 55.000 poľovníkov by to len nebolo zdeformované.

Tomi_no! pokročilý 12.1.2012 09:09
Andy, ani nie si poľovník a trafil si do čierneho
skvele, presne tak

Buki 14.1.2012 10:29
Prirodzený výber je tiež v našich podmienkach fikcia - na Slovensku ani v strednej Európe neexistuje dostatočne kompaktné územie, kde by sa mal uplatňovať.
Ak to dovediem do dôsledkov - prirodzený výber v podmienkach izolácie často dospel ku negatívnym výsledkom (vymretiu, degenerácii do bizardných druhov).
A ešte k tej ruji - do ruje nastupujú aj tzv. "spiatočníci" (degenerované jelene s šabľovitým parožím, schopné ľahko zabiť aj tie najsilnejšie jelene) - hm?

Andy (&y) atlasár 14.1.2012 11:11
Nie som si istý, či rozprávame o tom istom prirodzenom výbere... Ten vždy bol a vždy bude. Jediným vplyvom, ktorý to môže výraznejšie ovplyvniť je antropický vplyv -teda vplyv človeka na prostredie a druhy v ňom žijúce.
"Spiatočník" nie je degenerovaný jedinec, ale starý kus, ktorý už dosiahol svojho vrcholu cca 12-14 ročný a počet jeho vetiev klesá. Samozrejme v tomto období môže byť nebezpečný pri stretoch ale je omnoho pomalší, slabší a mladšie ho vo veľkej väčšine súbojov porazia.
Je pravda, táto veková skupina nemá hodnotu pre poľovníkov. Staré mäso, trofej nemá žiadnu vyššiu hodnotu... Ale pre prírodu a potravný reťazec je zdrojom pre mäsožravce a ďalšie skupiny živočíchov. Takže aj tento je dôležitý. Hoci inak.

Buki 16.1.2012 15:54
len pár poznámok:
1. u nás vlastne chýbajú dva pôvodné vrcholové bylinožravce: tur a zubor - určite to má dopad na prípadný prirodzený výber.
2. rád by som tu videl podobné rezolútne vyjadrenia zo strany poľovníkov - ja nie som poľovník.
Audiatur et altera pars :-{)))))))))))))))))))))

Andy (&y) atlasár 17.1.2012 07:02
Tak tu som v škole asi chýbal ![]()
***************
ad. 2. "rád by som tu videl podobné rezolútne vyjadrenia zo strany poľovníkov - ja nie som poľovník."
*
Toto je presne to, čo je zdeformované. Nepýtaš vyjadrenie od vedcov - zoológov, biológov a podobných vedných disciplín, ale od záujmovej skupiny, ktorá má svoje pohnútky smerované kus inam. Nevyčítam, takto je totiž deformovaná naša spoločnosť. Ak to bude takto pokračovať , vedci medzinárodne uznávaní budú čoskoro v našich úžasných bulvárnych médiách označovaní za EKOTERORISTOV...
Tak ako ten debil čo odpálil bombu a bol ním , lebo mal vraj rád zvieratá. A možno miloval v mladosti aj medvedíka Pú ![]()

Buki 17.1.2012 09:42
Andy - prepáč, že poviem, čo sa Ti nebude páčiť: aj ochranári sú "záujmová skupina". A ja to tak vidím, že globálne sa najviac samo-zviditeľňujú tí ochranári, ktorí si z témy ochrany prírody urobili bezohľadnú živnosť alebo sa vo svojom úsilí nakoniec stali zaslepenými a jednostrannými - dokonca dakedy bez ohľadu na samotnú prírodu (česť výnimkám). Vplyv týchto ochranárskych frakcií je podľa mňa nezaslúžene silný - robia medvediu službu ochrane prírody ako celku. Zodpovední ochranári so solídnym vedeckým zázemím potom majú zbytočne sťažené podmienky. Ja som toho názoru, že najmä u nás ochranári aj poľovníci "sú na jednej lodi" a proti nim obom stoja onakvejšie záujmové skupiny, ktoré robia Slovensku najväčšiu hanbu a najväčšie problémy.
A čo sa týka mojej "latiny", tá nie je zo školy, nie som v tom žiaden expert. Ale snažím sa ju pomaličky študovať, lebo neznášam, keď sa všade v rámci "ňjúspíku" pretláčajú latinské výrazy prežuvané angličtinou. My máme vlastné menej prežuvané slová latinského pôvodu :-{))))))))))))))))) ))))))

ždobec 14.1.2012 22:47
zverina je zdravé a výborné masko.A prečo-behá po čerstvom vzduchu,je stale v pohybe čiže je vyšportovaná a masko je kvalitnejšie.Domáce produkty sa dusia vo vlastnej štave-chlievcoch.Sú znúdené a masko majú riedké.To je moj názor a nech si každy vraví čo chce.

... 23.1.2012 14:38
nase ovce sa nahodou tolko naprechadzali ze ani sa im nechcelo ziadna zverina ale jahnacinka !

ivetatom pokročilý 12.1.2012 09:48
včera som uvarila teľacie mäsko so sušenou bedľou vysokou na smotane a tiež to chutilo ako divina
,
ale na Vladove zdravé bezlepkové menu by som sa rada nechala pozvať

Buki 16.1.2012 16:44
Nebola to skôr junčovina? (však teľacina má byť bledá a veľmi jemnej chuti - to divina nikdaj nebýva).
Inak, dák´ sme sa tu príliš rozohnili vo zvyčajnej "non-gastro" polemike (vrátane mňa - dobromyseľného mäsožravého ochranára a sympatizanta poľovníctva) ... možno by to bolo dobré stadeto odstrihať/kompilovať do inej diskusie...

roland vlastník stránok 25.1.2012 21:39
Diskusiu uzatvaram. Kto chcel dat recept ten dal, kto nema rad lov tak sa vyjadril ... ![]()





