Úvodná stránka » Diskusné fóra » Diskusie o hubách »

Vysnívaná huba


portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 8.1.2010 21:23

Určite každý má každý nejakú vysnívanú hubu/y, ktorú by rád videl, či nafotil. Podeľte sa o vaše "mykosny" na našej stránke! Mojimi favoritmi sú Plectania melastoma a Microglossum viride.

Reagovať na správu

portret

SG atlasár, mykológ 10.1.2010 13:04

Mirko, všetko bude. Pištospóra mrkvičková sa isto musí nájsť aj inde, pretože v dospelosti trčí nad povech pôdy

Reagovať na správu

portret

sibyla pokročilý 17.1.2010 12:37

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 8.1.2010 21:57

Všetky, ktoré nemajú fotku v atlase....

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 20.12.2010 18:04

Pekne si to vystihol.
Pripájam sa.
Nech máte v budúcom roku všetci také
úlovky o akých snívate a k tomu zdravie
všetkým prajem, aby ste sa mohli pokojne
túlať po našom krásnom Slovensku i mimo
neho.

Reagovať na správu

portret

Jarott atlasár 8.1.2010 22:26

Ja som este nenasiel ani "obycajny" bronzak,nehovoriac o ostatnych farebnych teplomilnych. Aj take nieco by som chcel vidiet http://www.nahuby.sk/obrazok_detail.php?...

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 9.1.2010 16:09

kyjak jazykovitý OBR 131763 Jaro, Ty snívaš a niekto ich má celú farmu .

Reagovať na správu

portret

gabriell 29.7.2011 14:07

Našiel som už, ale veľmi rád by som s Tebou vymenil za Trudnik klobučkatý.

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 8.1.2010 22:27

Sakra,to by som i ja rád našiel.Tvrdé nálezy chceš,no nájsť ich je veľmi ťažké.Obdivujem toho kto ich už objavil a krásne nafotil.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 8.1.2010 23:09

Hm, Milan, dobrá téma na vlhké zimné večery... Bral by som aj tú Plectaniu, hoci som ju doteraz hľadal asi tak len pol hodiny. No, čo niekoľko rokov a najdlhšie hľadám a o čom snívam je šťavnačka marcová (Hygrophorus marzuolus) . Už som aj rozmýšľal nad tým, že vypíšem "odmenu" vo forme výmeny lokality akejkoľvek mnou nájdenej huby za lokalitu tejto huby v "mojom rajóne", teda do 50 km od ZV.

P.S. Husi teda dal originálnu odpoveď...

Reagovať na správu

portret

Janisto správca galérií, atlasár 9.1.2010 07:47

veľmi by ma totešil Microstoma protracta

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 9.1.2010 09:45

Tiež "pekný sen", Janko. Túto tiež hľadám asi 2 roky, ale aspoň som ju pri BA videl naživo.

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 9.1.2010 10:35

Ano nad ohnivcekom som tiez rozmyslal

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 9.1.2010 15:39

Ten by aj mňa potešil,tu ho nevidno.Mám okolie riadne pobehané a nič...........

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 8.12.2010 21:08

Na ohnivčeky treba deti. Tie ich vysnoria.

Reagovať na správu

portret

milouš 5.2.2011 20:52

Březnovka (nové lokality) se nejlépe hledají kolem poloviny května.Zapomenuté-nenalezené plodnice jsou napadeny plísní a podle toho snadno nelezitelné-ale až příští rok.Jedna vyhlášená lokalita v Čisovicích u Prahy se nazývala "Václavák" kvůli koncentraci hledačů březnovek.Březnovky rostou pod jehličím i listím,podmínkou je povrch s dostatkem surového humusu.Maximum je když v borůvčí okolo se prodlužují pupeny-začínají zesvětlovat.Dají se nalézt i krátce po odkvětu borůvek.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 6.2.2011 10:05

Ďakujem veľmi pekne za neskutočne zaujímavé informácie. Teda v blízkosti rastú borůvky (Vaccinium myrtillus)? Ide o kyslé spoločenstvá?

Inak, svojím spôsobom tak už v princípe niekoľký rok postupujem, ale na vápencoch a dolomitoch, kde kyslomilné "borůvky" v žiadnom prípade bežne rásť nemôžu.

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 17:49

Borůvka nevyžaduje kyselé podloží,indikuje výživnnější půdu než brusinka-lesáci proto vidí raději borůvku než brusinku.Klasická lokalita Čisovice je na břidlicích.Roste v borůvčí ve borovém lese s hloučky dubů jeno jestli pod jehličím nebo listím.Nalezení jedné plodnice znamená plnou tašku po prohlídce-spíše prohmatání okolí.Viděl jsem nález březnovky (z označeného místa) z hloubky přes 20cm.Chce to roční předstih a vyhledat "plesnivé kruhy" a pak se tam chodit v březnu až dubnu dívat.Lidově se jim říká "fizlovky".Taky jsem viděl březnovku vyrostlou zcela volně - jako třeba holubinku.Dobrá místa (místečka) jsou na rozhraní mlází a paseky.Na stejných mistech se vyskytuje dlouho-sleduji 40 let.Když nebyla někde,vyrostla na jiném místě opodál.Nesnáší vyhrabávání.

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 18:15

Borůvka - Vaccinium mirtillus-neznamená kyselé podloží.Roste i na vápencích,podmínkou je kyselejší hrabanka-třeba modřínový spad.Kdysi jsem zkoušel indikačními papírky PH nálevů ze spadů a výsledkům jsem se nestačil divit,téměř vše bylo kyselé.Pak jsem měl blbý nápad podívat se na známou lokalitu mikrofosilií ve spraši na buližníkovém podkladu.Nenašel jsem ani jednu,červená (bývalo) vrstva spraše už byla bělavé a mikrofosile rozpuštěné v kyselých deštích.
Myslím že pro diskuze by bylo vhodné tema týkající se více mykologie (třeba fytoindikátory,fenologická pozorování,fytocenologická charakteristika osvědčených lokalit a pod.Budu se snažit něčím přispět.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 6.2.2011 21:19

U nás je Vaccinium myrtillus typický acidofilný, oligotrofný druh, v zmysle Zlatníkovej typologickej školy. Zatiaľ som sa nikdy nestretol s tým, žeby to na SK nesedelo. V nižších nadmorských výškach alebo do 800 m n.m. (napr. na kyslejších andezitoch už v horských podmienkach) je čučoriedka len na veľmi kyslých horninách ako kremenec alebo žula. Na vápencoch a dolomitoch som ju videl len od 1000 m n.m., s výnimkou nejakých tých chladných doliniek, kde tam bola aj nižšie. Čo je logické, zvlášť pod ihličnanmi sa vytvára hrubšia vrstva surového humusu, čo jej stačí. Je pravda, že v takýchto podmienkach som ešte pH nemeral, ale to sa teda toho roku zmení.
Rozmýšľam, že vo Vašom prípade môže byť ešte "v hre" lokálne, mikroregionálne zakyslenie pôdy spôsobené imisiami, čo je extra fenomén.

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 22:09

Asi ano,ale průmyslové imise omezily růst pravých hřibů,B.badiusu to nevadilo,dříve vzácnější,teď rostl masově.Pozor,u žuly jsou zvětraliny neutrální až alkalické.Názorně vidíte že mykologie vyžaduje studium botaniky,geologie.....atd. všechno se hodí.Ještě jedna poznámka-v kyselé hornině bývají žíly vyplněné zásaditou vyplní a obráceně.Připomínám to kvůli ekologii vzácných hvězdovek (Berkeleyova a Pouzarova).Jsou i různá překvapení-mám diák ucha jidášova na dubovém špalku.
Okyselení imisemi je jasně rozeznatelné pohledem na sprašové vrstvy.

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 9.1.2010 10:03

Popri všetkých bežných až vzácnich druhoch je u mňa na prvom mieste Coltricia montagnei. Je to vzácna huba Severnej Ameriky a Európy. Má nezameniteľný hymenofor. http://www.mushroomexpert.com/images/dsm...

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 9.1.2010 11:17

Ejha, Rado, tak toto je iný mykosen...

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 9.1.2010 12:32

taký The Best

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 9.1.2010 17:27

ale taky dubak je krajsi

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 10.1.2010 18:41

a vieš, že ani nie. Osobne sa mi hríbovité veľmi nepáčia. Ale take prilbičky! To už je iné cafe

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 9.1.2010 11:08

mrežovka kvetovitáHubársky sen , mám ich viac, napr. nájsť nejakú chránenú,od začiatku ako navštevujem stránku ma naujala huba, ktorá sa fakt podobá kvetu.
Kvetovec Archerov (Clathrus archeri) OBR 87139
Zaujala ma nielen svojím kráľovským vzhľadom, ale aj pôvodom. Zavlečená bola z Austrálie spolu s ovčou vlnou. Napriek tomu, že v Európe sa začala šíriť pravdepodobne z Francúzka, paradoxne u nás ju viac nachádzajú na východe.

Reagovať na správu

portret

maroš atlasár 9.1.2010 13:31

Na jeseň ich býva v okolí Bystrice dosť(teda nie nejaké veľké množstvá,ale na niektorých pasienkoch sa vyskytuje pravidelne).Musíš prísť na "mykonávštevu"...

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 9.1.2010 13:51

Ďakujem za pozvanie.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 10.1.2010 01:04

Tato informacia od P.Skublu aj mna zaujala. Pisala som uz pod malbou J.Polcaka, ze jej vyskyt sledujem od roku cca 1985 pod Javornikmi. Teraz jej je tam uz ovela viacej. Aj mna ocarila farebnostou,ale pachom zasa naopak odradza. Od 18rokov chcem najst stavnacku marcovu, no unika mi zatial. Velmi by som sa potesila Ohnivceku zimnemu, Zrnuli zlatej, Vlocnici agatovej, hluzovke letnej, Samonii modrejucej ale kope dalsich. Naopak nemusim plevel Plavku smradlavu

Reagovať na správu

portret

jarokan pokročilý 17.1.2010 00:31

Pokiaľ viem, rozšírila sa u nás z Ázie, teda bližšie k Východnému Slovensku.

Reagovať na správu

portret

tony1 pokročilý 12.12.2010 10:26

na východ prišla z Ruska, tam ju rozsiala ruská armáda

Reagovať na správu

portret

babrli 26.12.2010 22:08

Ja som túto hubu našla na Trusalovej a zaniesla som ju k ochranárom vo Veľkej Fatre. Tiež mi povedali, že je donesená a taktiež som zistila, že ako je krásna, tak strašne smrdí.Váš príspevok som len dnes objavila, keď relaxujem po sviatkoch. Do Nového roku 2011 prajem všetko naj... ale len v tom dobrom. S pozdravom babrli.

Reagovať na správu

portret

Tori pokročilý, mykológ 22.2.2014 20:18

Možná ten posun výskytu na východ je prostě proto, že květnatec ví, odkud ho odvezli a snaží se dostat domů.

Reagovať na správu

portret

peterf pokročilý 9.1.2010 12:16

Muchotrávka Vittadiniho

Reagovať na správu

portret

maroš atlasár 9.1.2010 13:51

Éj,veľa je takých...Taký ohnivček zimný by ma potešil,hríb quéletov,aj tú šťavnačku by bolo s Vladom treba konečne nájsť.Aspoň sa máme stále na čo tešiť.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 9.1.2010 18:32

Queleťák ešte nemáš? Ten by mohol rásť aj v tom vašom bývalom Leninovom parku.
No a na ďalšie dve je Sásová ako stvorená. Mám ju pre tieto huby v súkromnom zozname. Už len čas nech na ňu zostane...

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 9.1.2010 15:01

Hríb dubový. Ten ešte nemám nafotený...

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 9.1.2010 17:29

ten je u nas vzacny..ale pozyvam ta na smrekovy!

Reagovať na správu

portret

MajaMi 3.2.2010 12:10

Reagovať na správu

portret

Rado mykológ, atlasár 9.1.2010 22:08

Zatiaľ bez úspechu pátram po Tuber brumale, Tulostoma kotlabae a Disciseda arida.

Reagovať na správu

portret

adalim pokročilý 9.1.2010 22:50

Pokial som este tu,tuzim najst aspon jednu z tychto smradlosiek;
http://mushroomexpert.com/phallus_indusi...

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 9.1.2010 23:25

lúčnica granátovočervenáJsem skromný,moje trápení jsou voskovky-lúčnice(Hygrocybe),najít jednu z nich jako tuto. OBR 176593

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 10.1.2010 11:00

toz tuto jesen treba prist

Reagovať na správu

portret

tony1 pokročilý 12.12.2010 10:32

Miladka tak tie sú krásne s tými závojmi, pristal by som aj ja ich nájsť

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 10.1.2010 08:28

Ja by som chcel nájsť všetky, ktoré som do teraz nenašiel a niektoré by som chcel nájsť ešte raz, aby som ich lepšie vyfotil

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 18:26

Souhlasím,já taky.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 10.1.2010 12:14

H.satanský,H.kráľovský,Kyjaky,Žezlovky,Kvetovec ,Lúčnice....

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 10.1.2010 12:36

Jednoznačne Hríb kráľovský

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 10.1.2010 13:33

Tonko, k splneniu tvojho sna by stacilo dohodnut si vymenny pobyt so serpicom
(v okoli BS je hribov kralovskych na mraky a on by mozno uvital vasu "baranu hlavu")

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 10.1.2010 19:02

Je to celkom možné, ale mal som skôr na mysli v mojom regióne. Ako chlapec som ho tu zbieral, tak verím že ho nájdem, podmienky na jeho výskyt tu sú. A keď som našiel v 2009 príveskatý a aj striebristý tak ....

Reagovať na správu

portret

Jozef 66 17.1.2010 19:32

Tóno , pravidelne sme ho nachádzali nad táborom na Bystrej , neviem či to tam poznáš - rástli napravo od potôčika , ktorý preteká areálom tábora , v hrubom lese. Naposledy som ho našiel asi pred tromi rokmi (to som bol ešte Humenčan ). Takisto sme ho našli pri Nižných Ladičkovciach.

Reagovať na správu

portret

Sade atlasár 19.1.2010 23:54

Na ten sa musíme vybrať do Osadného.

Reagovať na správu

portret

SG atlasár, mykológ 10.1.2010 13:01

Mojím snom je aby na každom výtruse ktorý mikroskopujem bolo napísané ako sa volá

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 10.1.2010 13:04

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 10.1.2010 13:39

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 10.1.2010 15:19

tak to fakt ostane len pri sne

Reagovať na správu

portret

Sade atlasár 20.1.2010 00:00

Napísané určite nebude, ale ak by bola v počítačovej sieti banka výtrusov... ubralo by to hodne mravenčej práce.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 11.1.2010 16:57

Stano, tvoj šplech nemá chybu :D

Reagovať na správu

portret

MajaMi 3.2.2010 12:12

hehehe

Reagovať na správu

portret

ester 10.1.2010 15:27

ja milujem scutellinie a rôzne drobotinky

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 10.1.2010 16:48

Trúdnik klobúčkatý-ešte som ho naživo nevidel.

Reagovať na správu

portret

Aneri pokročilý 10.1.2010 19:21

Ja by som v tomto roku chcela nájsť mená hubám, ktoré som našla a nafotila v minulom roku. Tiež by som chcela nájsť literatúru o Pavučinovcoch.

Reagovať na správu

portret

Zuzka mykológ 10.1.2010 22:17

Hygrocybe calyptriformis

Reagovať na správu

portret

Jiří Véle atlasár 10.1.2010 22:29

Já skromný nebudu, mě by stačil pouhý Sarcosoma globosum.

Reagovať na správu

portret

SG atlasár, mykológ 10.1.2010 22:33

mne aj jeden mikroskopický rez

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 10.1.2010 22:36

Jirko, veľmi pekný mykosen. Tú sme už so Stanom raz hľadali. Ak bude priaznivý rok, tak sa po nej ešte pozrieme na pôvodnej lokalite.

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 10.1.2010 23:54

to by bola bomba

Reagovať na správu

portret

Jiří Véle atlasár 11.1.2010 19:53

Je tu několik původních lokalit(ČR) i jedna kde byl viděn (bez položky)ale mám to v zorném poli.Ovšem je to velký sen.

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 11.1.2010 04:18

...tvarohovec Kmetov je urcity cas moja srdcovka-od doby, co si viac "vsimam" Kmeta, jeho aktivity, ...., (tipy uz mam na lokality)
stavnacka marcova (uz i kolenacky som si zadovazil-podobné, ako nosia "plochodraznici), ale i taka hliva kotucova ma zaujima (asi i preto, ze ma chalani zvali onehdy "kotúč"-om, v preklade "k...t tucny, neviem, preco mi to prisudili, hmotnost, ani "okato" som na to nemal, mozno ta podstata (k...ti !) ....a na prachnovcek lekarsky som skoro pozabudol-ale na ten vraj treba aspon 10 000 cervenych smrekov obzriet, povodnych (?!), capnutych bleskom, odlomenych vo vyske cca 5,5 m, este zivych, tak v tretom roku po "uraze", a vela vetra priazniveho....
..a co je hlavne, vraj si to treba zasluzit, tam mam velke resty....

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 11.1.2010 17:42

Vladko, tak tie Tvoje mykosny ešte musíme osobne prebrať! Všetky by sa podľa mňa dali nájsť v Štiavnických.

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 11.1.2010 17:45

...to vedz, ze preberieme, aj prebehneme daco z potencialnych lokalit, uz sa tesim !

Reagovať na správu

portret

lucnyk atlasár 11.1.2010 08:54

Favoritov je veľa, osobne asi náramkovku cisársku.

Reagovať na správu

portret

spišak 11.1.2010 12:51

V snoch nebývam skromný. Celkom rád by som znovu nachádzal tie druhy húb a na tých istých lokalitách ako pred štyridsať a viac rokmi.

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 11.1.2010 16:48

Sarcosoma globosum, to je nejspíš sen všech i můj. Těch vysněných hub mám opravdu hodně např. Pseudorhizina sphaerospora, Helvella spadicea, Mikroglossum viride, Psilopeziza babingtonii, Amanita ovoidea, Amanita vitadinii, Catathelasma imperiale, Chamonixia caespitosa, Clavariadelphus truncatus,Endoptychum agaricoides, Gomphus clavatus,Suillus tridentinus, Montagnea radiosa, Myriostoma coliforme a Hygrophorus marzuolus...sakra já se rozepsal...už dost...

Reagovať na správu

portret

Martula pokročilý 11.1.2010 18:27

Aké sú moje vysnívané huby? No predsa všetky, ktoré som ešte nenašla a neodfotila. Ale najväčším snom sú lúčnice.

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 11.1.2010 23:15

Jirko, myslis ze by bola nadej v nejakych pralesoch okolo hranic? Nepoznam ekologiu toho druhu.

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 12.1.2010 10:22

Milane, který druh myslíš ?

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 12.1.2010 11:36

Sarcosoma globosum

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 12.1.2010 14:15

Je to extremně vzácný druh v celé Evropě. Myslím si, že v Beskydech nebo Javorníkách nebude. Roste ve starých podmáčených smrčinách, nejčastěji v mechu či rašeliníku. Na naší straně takové lesy nejspíš nejsou. Z minulosti nejsou s těchto míst žádné údaje. Rostl v jižních Čechách, na Šumavě, v Posázaví a na dvou lokalitách jihozápadní Moravy. Poslední nález je z roku 1966 z lokality Vlažinka u Ostojkovic na Dačicku. Tento druh by se dal v současné době vidět snad jen na Sibiři. U nás by mohl být ve vojenském prostoru Libavá, podobné biotopy tam jsou. Na letošní rok už máme povolení. Pokud se najde tak si myslím, že to bude někde v jižních Čechách. Roste po odtání sněhu v březnu a dubnu. Ten kdo tento druh znovu najde bude na dlouho zapsán zlatým písmem v evropských mykologických dokumentech...a já bych mu tu zlatou desku s radostí udělal...

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 12.1.2010 17:53

Dakujem, Poznam velmi pekne podmacane a prameniskove lokalitky s raselinikom v okoli statnej hranice v Klokocove, kde robim diplomovku. Tento rok sa tam budem pohybovat viac a dufam ze najdem aj nejake zaujimave druhy hub. Vzacnejsie Hydnellum peckii som tam nasiel minuly rok priamo pri hlavnej ceste na mraky, som zvedavy co bude dalej od domov. Ale take typicke podmacane smreciny ako v napr. Podtatranskej brazde to nie su.

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 12.1.2010 20:07

Tak to je paráda. Na naší straně je jen pár mikrolokalit, tam bych to asi neviděl. určitě tam najdeš spoustu zajímavých věcí. Tak držím palce ať máš těch vzácností co nejvíce.

Reagovať na správu

portret

cordyceps3 mykológ, atlasár 10.12.2010 10:48

Reagovať na správu

portret

kozaroš pokročilý 11.1.2010 21:29

Mojim snom je najsť lúčnicu žltozelenú,alebo rôsolovec červený,žezlovky,ale aj kučierky.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 17.1.2010 09:12

Vlado, myslím, že niečo by sa tam aj rovno u vás dalo nájsť. Neviem presne, či ten celý kopec SZ od Strážskeho je z vápencov a dolomitov. Ak áno, tak od Jasenova sú tam v dolinkách aj nejaké smreky, čo by mohlo byť ono pre rôsolovce. A smerom na Kladzany od Strážskeho je dosť veľa borovíc, takže prečo nie kučierka veľká.

Reagovať na správu

portret

kozaroš pokročilý 18.1.2010 15:08

Ďakujem Vlado,tuto sezónu to skúsim prehľadať . Mohlo by sa mi to podariť.

Reagovať na správu

portret

ROAN pokročilý 12.1.2010 19:53

Koľko húb som už videl a ani som nevedel že sú chránené chcel by som vidieť hlavne tie a aby ich bolo stále viac...

Reagovať na správu

portret

ivo atlasár 12.1.2010 22:08

Tohtoročný môj sen je nafotiť kompletne všetky muchotravky rastúce na Slovensku.

Reagovať na správu

portret

° pokročilý, atlasár, mykológ 17.1.2010 18:25

dufam ze druhy lebo plodnice to by bola ina kava

Reagovať na správu

portret

MajaMi 3.2.2010 12:16

držím prsty

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 17.1.2010 15:50

...a este na co sa tesi serpico...na toto:
kedze dupainii som nasiel uplnou nahodou pri uteku z lesa, tesim sa nan (verim ze uz tohto roku, ak nan natrafim, zbehnem domov pre stan a spacak, "ubytujem" sa nedaleko, a v noci si pri nom-najradsej pri nich, lahnem, a budem pocuvat, ako rastu, a ak bude slnecna noc, mozno i kukat budem, ako sa zvacsuju...., i kameru vezmem... (...mozno i na docentovej lokalite to bude mozne, musim zistit, kolko pyta za "zaujatie verejneho priestranstva", 2 toliare za štvorec a noc som ochotny dat, pravda, ak da suhlas....)

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 17.1.2010 19:29

Jasne, máš to mať serpico, je to v pohode! Mne bude stačiť, ak ho ustrážiš pred "akože hubármi".

Reagovať na správu

portret

Nezmar atlasár, mykológ 18.1.2010 06:51

No čtu si všechny krásné sny a tak mne to nedá a taky se přidám Mám sen najít Boletus dupainii v ČR, ale zatím a to je reálnější pátrám po Tulostoma, Geastrum a Microstoma protracta. Jsem ale rád za každý druh který roste a naleznuho.

Reagovať na správu

portret

px pokročilý 18.1.2010 18:55

Pri skromnosti Šťavnačka marcová-tiež 20-ročný sen,nejaké prilbičky/určiteľné/,ohnivček,náramkovku cisársku.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 23.1.2010 23:33

No, Paľo, tak si "lepší". Tú šťavnačku chceš predsa len dlhšie. Ale podmienky tu podľa mňa máme na ňu ideálne. Ohnivček tu tiež určite niekde bude. Ako som Marošovi písal, hádam aj nad Sásovou v nejakej tej dolinke. No a náramkovky sa už našli na niekoľkých miestach. Stále (a už aj dávnejšie som ju hľadal) po nej pátram dokonca aj v dubinách, tak ako ju údajne našiel prof. Kodrík počas mykologických dní medzi ZV a BB, ale v tom skoro jesennom čase je v našom regióne dosť sucho, tak ako úspešné ostávajú len hory.

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 20:13

Možná mimo fytocenologického popisu lokality by byl užitečný snímek lokality.Mám diáky,ale musím je naskenovat a pošlu to jako soukromý mail.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 18.1.2010 20:23

nemam nejaku vysnivanu hubu, u mna je kazda dobre urcena huba zaujimava.

Reagovať na správu

portret

voloďa 19.1.2010 08:51

Pre mňa je "top" trúdnik klobúčkatý. Aj keď ho nachádzame v pomerne hojnom počte, tak stále sa mi rozbuší srdce!

Reagovať na správu

portret

Hasič 20.1.2010 09:17

Vlado- suhlas na celej čiare.

Reagovať na správu

portret

Morak13 19.1.2010 20:04

Mňa by veľmi potešil krásny, zdravý Vatovec...

Reagovať na správu

portret

Sade atlasár 20.1.2010 00:45

Ja som mal sen nájsť u nás urničku a ohnivčeka a obidve som minulú sezónu našiel (s urničkou mi pomohol Fero Frimmer). Mňa fascinujú drobné hubky a tých je určite veľa. Napríklad včera som náhodou našiel nejaké pálkovky (Typhula - aspoň podľa tvaru plodníc) vysoké len 1 mm, ktoré prezradil len obláčik výtrusov. Pozrieť som si ich mohol dobre až pod mikroskopom (90x)pri bočnom nasvietení. Takže nielen nájsť, ale nafoťiť a určiť.

Reagovať na správu

portret

SecuritykBA 29.1.2011 15:14

V Turzovke na Kysuciach som našiel Vatovec obrovský a bol veľmi zdravý. Taktiež sa rok čo rok objavujú na trávniku pri mojom dvore.

Reagovať na správu

portret

shimie atlasár, moderátor 20.1.2010 23:00

čiapočka močiarna mihavka vodná žezlovka osia
Rad by som nasiel, vsetko co som doteraz nenasiel.

Zopar po ktorych dlho patram:
OBR 153440 [183616] OBR 151705 OBR 180814
atd...

Reagovať na správu

portret

honza atlasár 23.1.2010 22:08

Myslím, že ta Vibrissea a Mitrula jsou celkem reálné sny, s těmi žezlovkami to asi bude horší. Ale určitě neztrácej naději.

Reagovať na správu

portret

Pekosek mykológ 22.1.2010 17:42

Zůstanu při zemi - mi stačí "obyčejný" hřib královský

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 31.1.2010 11:43

...asi som naozaj "chorobac",...snivalo sa mi o "marcovke", kolenacky som ju nasiel, v borine,aj lahsie sa tam do oka pritrafi ako pod listim...asi vnuknutie,...davam dokopy tie lokality v mojom rajone...a s ubudajucim snehom idem na nu...

Reagovať na správu

portret

0dedo 31.1.2010 11:54

Z klobúka dubáka rástla nová plodnica,nového dubáka,no žial sa mi ho nepodarilo zachytit (nevišla mi fotografia),ale možem povedat bola to nádhera

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 31.1.2010 12:22

tiez som take nasiel raz v zivote, bohuzial vtedy som este nefotil

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 2.2.2010 10:49

kozák dubový ...kedze je to o snivani....tak takyto by som chcel mat (hi ! hi !)
OBR 115221

Reagovať na správu

portret

voloďa 2.2.2010 13:51

Dúfam, že bez tej plesne

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 2.2.2010 16:45

...jasne ze bez, "proporčne" !

Reagovať na správu

portret

Hasič 2.2.2010 18:10

Afrika-mamba čierna?albín

Reagovať na správu

portret

Pekosek mykológ 19.12.2010 22:32

Někde jsem viděl podobnou homoli cukru s názvem "Dívčí sen"

Reagovať na správu

portret

Valda botanik 3.2.2010 09:54

A co třeba vysněná rostlina nebo živočich?
Já bych třeba moc rád někdy v přírodě vyfotil včelník rakouský, hvozdík pyšný, hvozdík písečný český, kuřičku hadcovou, sklenobýl bezlistý, korálici trojklannou, vemeníček zelený, pětiprstku vonnou, všivec krkonošský, koukol polní, suchokvět roční, rojovník bahenní, hořec panonský, mandloň nízkou atd.

Z říše hmyzu mě zase nedají spát kobylka sága, ploskoroh pestrý, pakudlanka jižní, klínatka rohatá, krajník pižmový, krasec měďák, tesařík obrovský, tesařík alpský, nosorožík kapucínek, martináč hruškový, strakáč březový, lišaj smrtihlav, hranostajník vrbový, nesytka sršňová, štětconoš ořechový, přástevník angreštový, špenátový, pomněnkový, starčkový a střemchový, okáč skalní a jílkový, bělopásek topolový a tavolníkový, modrásek stříbroskvrnný, hnědásek osikový, jasoň červenooký a spousta dalších motýlů.
Mám asi celý život co dělat, abych si aspoň některé sny splnil.
A jak jste na tom vy?

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 3.2.2010 11:14

Juuj tych rastlin by bolo, staci spomenut poniklec jarny, zimmermanov, pystek alpinsky, vstavac uhladny, vstavacovec Rutheov, vresoviskovy, rumenica turnianska, lykovec muransky, jazycnik sivy, marsilea stvorlista, kozinec drsny, hmyzovnik cmelovity, skalokraska pyrenejska, vsivec chochlaty, hlavacik plamenny, kotvicnik zemny, pakost cesky ....atd atd atd... Pozitivom je, ze vela z nich sa mi splni snad uz tento rok

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 5.2.2010 13:21

ráta sa aj poniklec jarný zo záhrady? Viem, že je to chránená rastlina, ale raz priniesla susedka z botanickej záhrady semiačka, vysiala som ich a zišli pred bránou. Odvtedy už asi 20 rokov rozdávam odrezky. Veľmi ľahko sa množí. Naposledy som dala Mihalnici do Gbelou. Žiaľ u nás na chate v Šaštíne mu piesok nesvedčí, takže sama ho nemám, iba pred bránou paneláku v Rači, kde každý rok krásne vykvitne.

Reagovať na správu

portret

Ero atlasár 3.2.2010 11:44

zo živočíchov draka

Reagovať na správu

portret

Valda botanik 3.2.2010 14:13

Teda, to máš divoké sny.

Reagovať na správu

portret

karibu 5.2.2010 15:29

mozno staci najst lysohlavku, bude aj drak.

Reagovať na správu

portret

Ero atlasár 5.2.2010 15:32

dík, pobavil som sa

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 8.12.2010 21:16

tak vysnívaného živočícha by som mal - holú babu

Reagovať na správu

portret

babkaGabka 12.12.2010 05:22

tak to nechoď do lesa, ale na nuda pláž

Reagovať na správu

portret

MajaMi 3.2.2010 12:08

Trúdnik klobúčkatý, hľuzovka letná, žezlovka oranžová, zrnuľa zlatá, kvetovec archerov a po 35 rokoch by ma opäť potešil pohľad na muchotrávku cisársku.

Reagovať na správu

portret

Plashmushka 4.2.2010 10:02

každý rok prejdem svoje miesta kde rastú muchotrávky cisárske, vždy ma poteší keď ich tam nájdem /celé/...takže u mňa vyhráva muchotrávka cisárska

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 8.12.2010 13:22

Mne sa už sen vlastne splnil. Mám toho najlepšieho koníčka na svete.

Reagovať na správu

portret

m.gabris pokročilý 8.12.2010 17:44

super vyjadrenie
mne toho chyba az az..napr. bronzak

Reagovať na správu

portret

milouš 7.2.2011 12:23

Souhlas.Já taky.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 8.12.2010 21:06

U mňa je to dubák - vysnívaná huba.

hihihi

Reagovať na správu

portret

Recept 9.12.2010 19:06

moj najvacsi sen aby uz konecne zacala sezona 2011 a aby som mohol v lesoch stravit kazdy den

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 9.12.2010 22:47

Tak ak to zoberieme týmto spôsobom, bol by som rád, keby bola neustále hubárska sezóna 1981.

Reagovať na správu

portret

Recept 9.12.2010 22:55

joj vtedy som ani na svete nebol este :D

Reagovať na správu

portret

Miťko 10.12.2010 12:50

Ja som vysnívané huby našiel na jar. Blaváci mi ukázali ako a kde rastú kačenky české,smrčky obyčajné,hybridné a kužeľovité. Našiel som všetky . Teraz mi už ostáva len nájsť vysnívané májovčisko s májovkami. To mi však nik nezradí

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 11.12.2010 23:14

Čo kecáš? Príď a budú aj májovky!

Reagovať na správu

portret

Miťko 13.12.2010 12:52

Už idú! Tu je asi 60 centimetrov ,,sňahu,,.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 11.12.2010 23:56

Tiež prezradím.

Reagovať na správu

portret

babrli 1.2.2011 17:15

Ak prídeš, u nás rastú májovky niekedy už v apríli, príď, ukážem ti také májovisko, čo nám rastie rovno pod nosom - teda 100 m od domu - v parku.

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 19:03

Jediné co dokáže májovky vyhubit je chemické hnojení.Podívejte se na remízky v polích s hlohem-Cratageus-,planou třešní i jabloní.Ve spadu dubou i májovky obou rorem-bílá a žlutá.
Fytoindikátorem je kvetení jabloní,dobré je střídaní dešťů a sucha.Rostou až do začátku srpna (na zbytcích po bývalém list.porostu)v okrajích jehličí.
Ma loukách je nejlepší zajít v době zelenání první trávy,Tak se nejlépe najdou májovkové (nebo čirůvkové) kruhy.Vně kruhu je úzký pás zelenější trávy (čerstvé podhoubí),pak je pruh uschlé trávy a dále pruh téměř bez trávy.Nové plodnice jsou na rozhraní suché a zelené trávy.Malé se musí hledat prohmatáváním.Úspěšnější jsou proto polní remízky a okraje listnatých lesů. Dobrým fytoindikátorem jsou petrklíče-Primula-.

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 10.12.2010 21:05

ja by som sa uskromnila aj so sezonou 2002

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 11.12.2010 07:52

Milka, mě by stačila ta co byla letos. Tolik nových a vysněných druhů jsem jsem nikdy nenašel. . Teď už bych si přál Mikroglossum virede, věnoval jsem mu letos hodně času ale bez výsledku.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 11.12.2010 10:30

No keby si skôr povedal, mohol si ho mať

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 11.12.2010 12:13

Tak já se ozvu. Pokud ho nenajdu tak si ho přeji za 4 roky k 50 narozkám...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 11.12.2010 12:42

Ak to pôjde, budem tam zasa v septembri chodiť a hľadať ho. Miesto poznám. Už len aby rástli.

Reagovať na správu

portret

bzučko 11.12.2010 14:07

Nebolo to po Černobyle ?

Reagovať na správu

portret

Piber atlasár, mykológ 10.12.2010 13:47

pohárovka ohniváDobra tema, mas bod
Skromne by som rad nasiel Hygrocybe viola: http://www.bogiphoto.com/#5
alebo OBR 30051

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 10.12.2010 15:34

ked najdes violu mas u mna flasku uz davnejsie som ju pozeral na nete a vyzera dost dobre

Reagovať na správu

portret

Martin Kříž mykológ 11.12.2010 21:58

To je nářez, ta voskovka.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 22.2.2014 19:47

tak minulý rok si veľa ľudí plnilo mykosen uvidíme či aj toho roku budú

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 11.12.2010 20:23

Mne sa tento rok nepodaril H.satanský a sosnový, prekladám ich do r.2011 a pridám si ešte žezlovku/ďalší druh/.

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 11.12.2010 23:18

Satanáša plánuješ nájsť na Záhorí?

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 11.12.2010 23:54

Snažil som sa, predpokladám že by sa v B.Karpatoch mohol nachádzať, ale ak bude treba pôjdem ďalej.

Reagovať na správu

portret

Miťko 13.12.2010 12:55

Na sosnáky prídeš do Turca.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 13.12.2010 13:57

Dúfam, že mi dáš na jar avízo, keď začnú rásť a že už máš odložené dostatočné množstvo pálenky na moje privítanie .

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 11.12.2010 20:48

ja by som chcel nájsť Cotylidia pannosa

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 22.2.2014 19:47

tak pannosu už mám

Reagovať na správu

portret

Martin Kříž mykológ 11.12.2010 22:04

Od té doby, co jsem viděl hřib královský (a nejednou!) se nepokouším zvolit si další druh. Mým cílem je hledat to, co v přírodě skutečně roste, a ne to, co bych si tam zrovna přál...

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 18:22

Nebojte se že nebudete mít "příděl" nových druhů.Příroda se sama postará,žádnou lokalitu nelze vyzbírat-myslím druhově,pro pouhé určování ani za 40 let (ověřeno)a za 80let asi taky.Fandím vašemu přístupu.

Reagovať na správu

portret

Tribeti 12.12.2010 00:19

moji favoriti : Ganoderma lucidum a Boletus dupainii

Reagovať na správu

portret

Eldžej pokročilý 29.1.2011 16:40

ja by som rad nasiel hrib queltov,lucnicu granatovocervenu,trudnik zimny a smrcok kuzelovity

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 3.2.2011 16:29

To určitě najdeš, zas tak vzácné houby to nejsou, hlavně ty poslední dvě rostou snad všude. Držím palce.

Reagovať na správu

portret

Hubar z AT 4.2.2011 12:14

No moja vysnivana hubka je takato: http://www.morelmushroomhunting.com/_9_6... ...

Reagovať na správu

portret

fogo 5.2.2011 21:02

Škoda, že neviem kde bývaš, lebo mne rastú na záhrade. Nie síce v takej veľkosti, ale na jar je ich tam 15 - 20 kúskov.

Reagovať na správu

portret

makina 4.2.2011 15:57

Možno sa mi niektorí budete smiať, ale ja by som chcela nájsť obyčajného uchovca bazového. Tu okolo Pukanca som ho nenašla

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 4.2.2011 16:08

Ja som ho na Kysuciach tiez este nevidel, je mozne ze niektore oblasti obchadza

Reagovať na správu

portret

SecuritykBA 6.2.2011 13:59

S tým súhlasím, na Kysuciach som ho nevidel tiež... a to po ňom márne pátram..

Reagovať na správu

portret

Recept 6.2.2011 14:41

u nas v kysuckom novom meste rastu zatial co viem iba popri rieke kysuca a pri jednom potoku, treba asi hladat blizko vody

Reagovať na správu

portret

milouš 6.2.2011 17:54

Podívejte se na místa v lese,kde roste bez černý -Sambucus nigra-ten lesáci dost neradi vidí.Po deštích tam roste po celý rok.Má rád úzké rokliny s potokem na dně = se vysoká vlhkost po celý rok.Čím je bez starší,tím je lepší

Reagovať na správu

portret

Sleipner 6.2.2011 21:17

Tiež som ho hľadal, ale ani pamiatky po ňom.Niekde je vcelku hojný, niekde chýba.Ale mojou vysnívanou hubou je Cortinarius kucmasii.

Reagovať na správu

portret

Sade atlasár 6.2.2011 21:39

To je nový druh, čo pomenuješ podľa seba?

Reagovať na správu

portret

Sleipner 6.2.2011 21:48

Tie pavučinovce by sa mohli všelijako skrížiť, tých je veľa druhov, no a potom ho stačí už len nájsť.Jednoduché.

Reagovať na správu

portret

Sleipner 29.7.2011 20:37

Dnes som našiel uchovca bazového,pozerám rád na baby, dnes to bolo skôr na bazy.

Reagovať na správu

portret

... 24.7.2011 13:54

ak budes niekedy v ke a bude po viacdnovom dazdi tak sa ozvi budes si moct urobit "cinu" s vlastnorucne nazbieranzm uchovcom

Reagovať na správu

portret

fivan 4.2.2011 17:08

Ja naďalej len o trúdniku klobúčkatom snívam,ale mám prísľúbené,dokonca dupľovane prísľúbené,že toho roku sa mi sen aj splní... !

Reagovať na správu

portret

ewa99 7.2.2011 20:42

Už iba dobré počasie, šťastenu v pätách a sen je splnený

Reagovať na správu

portret

fivan 24.7.2011 06:15

toto všetko sadlo Eva a svoj sen o trúdniku klobúčkatom som si aj šťastlivo dosnívala.

Extremicovci vďaka!
Marián skvele zabezpečil prieskum terénu a v piatok 22.7.2011 na Malkovskej hôrke som si prišla na svoje...na vlastné oči 3 ks baraních hláv vidieť,nadýchať sa ich absolútne špecifickej vône a vlastnoručne si ich uložiť do košíka (lebo moje rokmi odskúšané plátené tašky by tu viac škody než úžitku urobili).
Parádne hory to tam máte a tie obrovské listnáče,až závrate z nich išli.A večer tá úžasná chuť a vôňa Evinho rizota z baraních hláv,no pohodička,akú som dávno nemala...a ešte (akoby Eva ani žiadne kilometre v hore neabsolvovala) bol v chladničke veru riadny vandlík ciestka v pohotovosti a jeden langoš za druhým v okamžiku na tanieri...recept treba od nej pýtať,treba!
Eva a Marián,kamaráti,ďakujem za kompletnú starostlivosť,dávno mi tak dobrúčko nebolo,sme dohodnutí a čakám Vás tu v PN !

Prepáčte mi všetci,že som sa rozpísala,ale veď kto by sa chcel len tak rýchlo z nádherného sníčka prebudiť...prajem každému splnenie jeho hubosníčka.

Ešte P.S.:... tá sms od západniara,že...bez húb sa ani nevracaj!...je teda splnená do bodky a aj trúdnik klobúčkatý v mrazáku opatrený a v každom balíčku aj jeho charakteristická vôňa pribalená,už si len sem treba pre parádny pozdrav od východniarov prísť.
Peknú nedeľu prajem všetkým !

Reagovať na správu

portret

ewa99 24.7.2011 11:54

Som rada že sa pošťastilo, inak by si sa musela uspokojiť iba z mrazákovými
...túra bola zaberák, len som to nepriznala aby som nebola horšia ako Ty
...P.S: Dúfam, že aj západniarovi budú chutiť

Reagovať na správu

portret

Tribeti 24.7.2011 13:09

Super gratulujem! som myslel aj na vas ze dufam ze mate pekne pocasie ze neprsi jak ked sme spolu boli v stredu v tej Hubine
A este aj krasne ulovecky hubarska cest zachranena, vysnivana huba najdena- parada

Tento tyzden som si aj ja vdaka fivan prvy krat nazivo v lese obzrel zblizka Lesklokorovku obycajnu, pre niekoho beznu hubu ,no pre mna to bola vysnivana a bol to moj hlavny tohtosezonny ciel- skoda ze bol taky husty dazd ze som si ju nemohol cvaknut, ale pamatam si pekne miesto kde bola, snad ju tam najdem este a odfotim sa vedla nej

este raz Fivan mam radost ze vysiel ten vas vylet a boli tie baranie hlavy!

Reagovať na správu

portret

fivan 24.7.2011 20:02

Ďakujem Miloš,
vedela som,že mi po tej našej riadne zmoknutej strede na Hubine budeš držať palce.Nečakala som veru takýto "rýchlovkový" týždeň.A keď teda extremica večer zavolal,že treba prísť na baranie,nebolo čo rozmýšľať...štvrtok cesta tam,piatok sa na baranie išlo a sobota cesta domov s vysnívanými hubkami.
Tú lesklokôrovku ešte nájdeme,bola i napriek dažďu peknučká v zaujímavom štádiu rastu.Vlastne opravujem,nájdeš ju už aj sám,orientačne a to bol cieľ tej stredy,to už zvládneš určite (ja som si Ťa totiž trošku z poznania toho terénu aj preskúšala) a nepoblúdiš .

Reagovať na správu

portret

Tribeti 24.7.2011 20:48

To veru rychlovkovy tyzden bol, ale hlavna vec ze boli tie baranie hlavy, to uz je viac nez zachranena hubarska cest
ale lesklokorovku musim najst a pofotit si ju pekne , je to uzasna huba pre mna
Nezabludim ja mam v hlave GPSko, ale urcite pojedme este spolu na Hubinu , ked bude rast Dupainak pojdeme ho pozriet, zoberiem ja nejaku extra tasku a nazbieram pre toho sofera co chodi z PN do Hubiny trosku romp a nejakych hub

Reagovať na správu

portret

fivan 24.7.2011 21:08

No hríb Dupainov,tak to bol pre mňa minulý rok prekvapivý nález v týchto končinách a čo som vlastne našla,tak to mi správne identifikoval aj nafotil bocacha ...to isté platí aj o tulipánovke fialovej,len tú som si už sama podľa tu fotiek správne zaradila.

Reagovať na správu

portret

peterVR46 pokročilý 6.2.2011 19:57

Mňa poteší každý prvonález, ale top favoriti sú Tuber aestivum, Tuber brumale a všetky vzácne a chránené Boletusy.

Reagovať na správu

portret

... 24.7.2011 13:45

ja s mojou vysnivanou nemam problem :"Niet nad Hlivu ustricovú!" vonou a charizmou sa jej priblizuje snad len Solanum lycopersicum

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 24.7.2011 21:58

zelenica obyčajnáMojou vysnívanou hubou je zelenica medenková alebo aj obyčajná OBR 139155

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 29.7.2011 16:03

Tak tým sa toho roku celkom darí - majú radi vhlhkejšie podmienky. Osobne mám pocit, že sú to celkom časté huby. Na strednom a východnom SK som ich toho roku, teda tie zelenkavé drevá, stretal dosť často - dub, buk, jedľa. Plodnice nie sú všade, ale na takom dreve časom určite budú.

Reagovať na správu

portret

mistraal pokročilý 29.7.2011 22:15

na západe nič nového akosi nerastú

Reagovať na správu

portret

vlkodlak mykológ 23.2.2014 15:50

Haasiella venustissima

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 23.2.2014 19:46

urnička kráterovitá, pakorienkovka čierna, misôčka černastá, lúčnica Reidova, vlnuška, stopkovec zimný, rebrovička lopatkovitá, hliva ustricovitá, korálovec ježovitý, sliziak ružový, voskovička černastá-holwaya mucida, ohnivec jurský, ohnivček zimný, šťavnačka marcová, zelenica, misovka žilkovaná, pňovka fialovohnedá, žezlovka hmyzová, žezlovka hlavičkatá, plamienka letná, džbánočka obyčajná, terčovka vráskavejúca, jahňadka liesková, terčovka jedľová, dutinovka lužná, tvarohovník modrastý, rôsolovec červený, sírovec obyčajný, badhamia bublinatá, čírovnica májová, bulgária čierna, džbanočka borievková, šupinovky,stopkovec vláknitý, lesklokôrovka ihličnanová, ušiak zväzkovitý, ušiak obrovský, ušiak obyčajný, hríb purpurový, hríb vínovočervený, hríb bronzový, hríb sosnový, hríb Dupainov, hríb Le Galovej, hríb Queleteov, hríb zrnitohlúbikový odfarbený, kyjak useknutý, kyjak obrovský, všetky druhy smrčkov a smrčkovcov....
Keď nájde niekto z okolia Bytče ( 10km ) nejakú mnou menovanú hubu, nech ma prosím zavolá...
Ďakujem

Reagovať na správu

portret

Janko44 pokročilý 23.2.2014 20:23

Filip, tak máš čo hľadať aspoň 5 rokov

Reagovať na správu

portret

Hunter pokročilý, atlasár 24.2.2014 07:45

On to nechce hľadať, on chce, aby mu to iní našli . On je mladý , všetko ho ešte čaká.

Reagovať na správu

portret

sipovec 23.2.2014 20:27

Filip, to sa nachodíš. Čo chceš zaviesť súťaž "tisíc ročných kilometrov"?

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 23.2.2014 20:41

Odkedy som zalozil diskusiu, mnohi uz nasli nieco zo svojho vysnivaneho arzenalu, ja napriklad oba vysnivane druhy. Takze, ak budes Filip pokracovat v nastolenom trende, urcite budes uspesny!

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 23.2.2014 20:59

Filip, Ty si teda číslo.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 24.2.2014 08:32

s tými farebnými hríbmi budeš mať asi problém do 10 km od Bytče ale ostané kľudne môže byť

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 24.2.2014 09:44

Neboj aj tie objavím

Reagovať na správu

portret

peten atlasár, mykológ 24.2.2014 12:08

tjn, ale to budeš muset jet buď k Vladovi nebo ke mě

Reagovať na správu

portret

Aneri pokročilý 27.2.2014 13:20

Ja by som sa potešila (možno i vyskočila z kože), kebyže v budúcich 30 rokoch nájdem mäsovec guľový.

Reagovať na správu

portret

Tori pokročilý, mykológ 24.2.2014 11:02

Mně se dost líbí ježaté houby, cokoli z rodů Hydnellum, Bankera apod. by mi udělalo velkou radost. Amanita inopinata je taky dost zajímavá - ale té bude ještě pár let trvat než dorazí aspoň na naši zeměpisnou délku (a i tak se asi nejdřív objeví někde v severním Polsku).

Reagovať na správu

portret

vlkodlak mykológ 25.2.2014 11:35

Ta Amanita je zajímavá, nemáš k tomu nějakou literaturu - aktuální nález, mapka šíření...?

Reagovať na správu

portret

vlkodlak mykológ 27.2.2014 02:08

Po studiu literatury by asi bylo nejlepší ji sem přivézt a naházet do pár parků a hřbitovů pod cypřiše, túje, tisy a podobnou ne-ekto verbež Podle zatím známého světového rozšíření to vypadá, že preferuje oceánské klima, což u nás může být trochu problém, takže házet na zastíněná vlhčí místa.

Reagovať na správu

portret

juris84 atlasár, mykológ 25.2.2014 20:01

hubu ktorú by som rad fotil a videl naživo je momentálne Amicodisca svrcekii
http://www.svampe.dk/svampe/Issues/Vol43...

Reagovať na správu