Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

Tolerancia....


portret

bobineta atlasár, moderátor 14.8.2006 00:00

Prosím všetkých, čo navštevujú stránku nahuby,aby si uvedomili, že na tieto stránky nechodíme iba my Slováci a Slovenky, ale je to už medzinárodná webová stránka. Preto by sme mali tolerovať nesprávnu gramatiku tých čo na Slovensku nežijú od narodenia, alebo sa pripájajú z iných štátov a kontinentov, kde zabúdajú na svoj materský jazyk . Máloktorý z nás ovláda tak dokonale iný jazyk, aby nerobil gramatické chyby. Preto neurážajme tých druhých, snáď už stačilo.......
Aj "nám podaktorým" sa podarí hodiť kadečo nespisovné... a dokonca sa na tom bavíme...
Žiaľ tu na nástenke, keď sa aj pomýliš- už sa to stiahnuť a opraviť nedá, tak načo zbytočné urážanie pre maličkosti?
Venujme sa radšej nášmu hobby, ako hlúpym šarvátkam. Nerozoberajme kto je aký, múdry a či hlúpy, či vie dobre fotiť, či je na baby, či je pekný alebo škaredý, mladý a či starý, či je Slovák a či Maďar, či robí gramatické chyby......mňa zaujíma príroda a ľudia s ňou spojení pevným putom, a čisté priateľstvá vo veselom a dobrosrdečnom ovzduší.
Za to Vám všetkým, ktorí ste sa pričinili o dobré vzťahy ďakujem.

Reagovať na správu

portret

Tchert atlasár 14.8.2006 00:00

Súhlasím s Tebou.
Som však presvedčený, že každý by mal ovládať svoju RODNÚ reč slovom aj písmom na úrovni. Čiže - ak som Slovák, nemal by som robiť triviálne chyby, dokonca vo vybraných slovách.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Asi by som sa mal vyjadriť, pretože som tu tuším prvý spomenul gramatiku.
Tak teda:

- V žiadnom prípade som nikoho nechcel uraziť.
- V žiadnom prípade si nedovolím nikoho z týchto stránok vyháňať, nie sú moje.
- Ak na stránke Angličan píše po slovensky a urobí gramatickú chybu neuráža ma to, naopak, lichotí mi, že sa snaží písať po slovensky. /Rád mu poradím s gramatikou/ Ak bude písať po anglicky, možno sa niečo naučíme.
- Ak zahraničný Slovák zabúda svoj materinský jazyk, je to veľmi smutné. Samozrejme písomný prejav sa tam horšie trénuje, tak chyby určite odpustím.
- Myslím si, že Slováci nemajú vo svete bližšieho priateľa, ako sú Česi.
- Takáto stránka je niečo ako masmédium, noviny, časopis a podobne. Dobrá gramatika je prejavom /nie zárukou/ serióznosti.
- Človek, ktorý neovláda ani základnú gramatiku, vystavuje o sebe informáciu.
- Všetkým, ktorých sa moja prosba o lepšiu gramatiku dotkla, sa úprimne ospravedlňujem. Išlo mi výhradne o gramatiku a úroveň stránky.
- Sľubujem, že už sa polepším a nebudem nič písať, aby som niekoho z týchto stránok nechtiac nevyduril.
- Na moju širokú rachitickú hruď sa zmestí oveľa viac ľudí, ako na tieto stránky.

Váš Husi. (

Reagovať na správu

portret

Bobes 14.8.2006 00:00

suhlasim. Uroven pisaneho prejavu a spravna gramatika urobia o neznamom cloveku omnoho lepsi obraz, ako nejake vymyslene charakteristiky. Jednoznacne si nemyslim, ze by sa Slovakovi mali tolerovat zakladne nedostatky v gramatike, ako su vybrane slova, makke "i" pridavnych menach 1. os. mn.cisla, "ov" na konci muzskych podst.mien a "ou" u zenskych... Veta "boly zme na hubach s koleginov" trha nielen oci, ale aj slovensky patriotizmus
Upozornenia na trapne chabú gramatiku su jednoznacne na mieste!

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Neviem kto si, neviem ako vyzeráš, lebo si si nedal fotku. Keď už hovoríš také rázne slová, nemal by si sa schovávať, nech Ti vidíme do očí. Prednedávnom si vyháňal z týchto stránok Laca Pomšára, teraz pravdepodobne po Tvojich slovách sa tu urazil Korja. Prosím ťa, nerob tu zlú krv. Pokiaľ viem táto stránka nepatrí len Tebe.

Reagovať na správu

portret

Bobes 15.8.2006 00:00

zlu krv? Ale no tak, prosim Ta...len preto, ze si napisem svoj nazor bez skrupuli, tak robim zlu krv? Co by si privital? Bezduche prikyvnutie, bezvyhradny suhlas?
Jednoducho si stojim za tym, co som napisal. Slovak ma ovladat slovencinu slovom a pismom. Aj ked sa daju bez problemov prehliadnut drobnosti, pravidelne chyby vo vybranych slovach by sa nemali vyskytovat... aj ja si uvedomujem, ze nepouzivam diakritiku a mozno sa to niekomu zle cita. Je to len otazka zvyku, na nete tak pisem uz roky, podobne, ako Korja...
Na fotku sa vykasli, mozem tam dat akukolvek a predsa nic nepovie. Presne na toto som mieril, ked som pisal, ze uroven pisaneho prejavu da o cloveku na nete viac informacii, ako charakteristiky a fotky.
Nerobi mi vobec ziaden problem ospravedlnit sa cloveku, ktoreho som - nechtiac - urazil. Ak sa vsak Korja urazil kvoli tomu, co som napisal, myslim, ze sa nemam za co ospravedlnit.

Reagovať na správu

portret

pepan 15.8.2006 00:00

Nedá mi to aby som nereagoval.

Narodil som sa na slovensku, tata je slovák, mama je slovenka tak že aj ja by som mal byť slovák. Ale rád by som vedel čo mám robiť ak mi jednoducho pravopis robil problém od prvých školských ročníkov ???????
Jednoducho je to vec ktorá sa nevie vpratať do mojich buniek, no napriek tomu som dobrý zasa v iných veciach a celkom slušne prosperujem.
Ono je to ako z Lackom vie pekne fotiť, vie dobre slovensky, anglicky a obyčajná skrinka bola pre neho nočnou morou a ja napriek tomu že som automechanikom mám viacej zakaziek v oblasti nábytku ako DRUNA, ktorú riadi kopec ludí čo ovladajú perfektne pravopis a majú dlhoročnú tradiciu.
Ono to bude ako s tým maličkým ľadovým medveďom - tata ty si ľadový medveď aj mama je ľadová medvedica, tak kurňa prečo mi je taká zima ?

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 15.8.2006 00:00

Nehnevajte sa ale toto bude môj posledný príspevok na túto tému.

Pepan, ak si myslíš, že neviem byť priateľom niekomu, kto má problémy s gramatikou, tak sa veľmi mýliš. Ja tomu rozumiem, neboj. Nevyvyšoval som sa nad nikoho, ani si nemyslím, že niekto, kto neovláda gramatiku je nutne horší človek, ako ten čo ju ovláda. Na začiatku som len videl, že niektorým je úplne ľahostajné kde a aké i, či y, napíšu do slova hríby. Ja, keď niečo neviem, snažím sa to zistiť. Iba som poprosil ľudí aby si dali trochu záležať. Nič viac. Ale nemienim nikoho súdiť, keď tak neurobí. Možno si niečo pomyslím. Určite však banujem, že som s tým začal.

Reagovať na správu

portret

Tchert atlasár 15.8.2006 00:00

Pepan, nie som dokonalý, ani nikdy nebudem. A keby som chytil zlatú rybku a urobila by ma dokonalým, mojím želaním by bolo, aby si moju dokonalosť nikto nevšimol.....S dokonalými ľuďmi je to ťažké, sú akísi antiseptickí. A to ja dúfam nie som.
P.S. ...ale ak by som mal dielňu (náradie mám!), tak by som si aj tú skrinku urobil... A potom by si mohol zavrieť firmu...hehe.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 15.8.2006 00:00

Laci mimochodom slovo akýsi ...ludia /aj keď je to množné číslo/ sa píše s mäkkým i po k... nedalo mi, a tu je výklad slov. pravopisu :
akýsi zámeno neurč.
1. vyjadruje zvýraznenú neurčitosť vlastnosti alebo kvality; nejaký, voľajaký: akýsi neznámy človek; ....{prišli tam akísi ľudia} ....; je akýsi mrzutý
2. hovor. (za podst., obyč. v nadávkach) zosilňuje záporné hodnotenie, kadejaký, ledajaký, naničhodný: čudák akýsi
ale už som ticho

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 15.8.2006 00:00

pokúsila som sa o čierny humor- ako Ty - môže byť?

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 15.8.2006 00:00

....kto pochopil... pochopil ...kto nie ...dobre aj tak :o))))))

Reagovať na správu

portret

pepan 15.8.2006 00:00

Lacko nič sa zatvárať nebude ..... bude S.R.O, ja budem navrhovať a ty písať, len je tam jeden problém kto bude pracovať ???????????

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 14.8.2006 00:00

Je zaujímavé, že na moju prosbu odpovedali práve muži, u ktorých som zvyknutá tolerovať zlú gramatiku, aj keď mi to voľakedy robilo problémy. Nuž ak si myslíte, že nie je treba tolerovať chyby- je to každého osobná vec.
Cúvam a mrzí ma,že som sa k čomukoľvek vyjadrila.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Nikdy som nepovedal, že netreba tolerovať....Moja posledná veta o tom dúfam svedčí.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Nevidím zásadný rozpor medzi nami, tiež som obanoval, že som začal o gramatike...

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 14.8.2006 00:00

Boštek krásne si to napísala, až mi slza vyhrkla máš pravdu..nikto nie je dokonalý a môže sa pomýliť. Mňe osobne je to jedno ako kto píše...ved predsa sme kamaráti, prečo by sme si mali robiť medzi sebou zlú krv len preto že niekto napísal niečo zle. Veď to je predsa hlúposť.Ja tiež neovládam gramatiku najlepšie a možno aj v tomto texte som urobil chybu...a sice som rád keď mi niekto povie že som niečo napísal zle, uvedomím si to a potom sa snažím tej xybe vyhnúť. Ale podla mňa je fakt hlúposť sa hašteriť ako malé deti za takéto veci ako : ten napísal to zle a ja som to hento a bla bla.
JE TU HLUUPOSŤ , majte sa a nech nám rastú ;o)

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

No vidíš, že to malo nejaký zmysel. Toto bol tvoj zatiaľ najzrozumiteľnejší príspevok.
Myslím, že sa netreba hlavne hneď paprčiť. Ak sa prestaneme rozprávať a budeme si len vinšovať, nebude to o ničom.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Ak povieš, že Ti je jedno ako kto píše, možeš povedať aj to, že je jedno, ako sa ktorá huba volá, hlavne, že dobre chutí, že je jedno kde rastie, že je jedno aká je to fotka, hlavne, že tam niečo je, atď.

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 14.8.2006 00:00

Husi, mne to nevadi ako kto pise pretoze ked tam napise napr. halo bez dlzna a napise tam haló z dlznom aj tak si to precitam tak isto

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Nechajme to. Bavme sa radšej o hríboch.

Reagovať na správu

portret

Tchert atlasár 15.8.2006 00:00

Adamko, nič si nepochopil. Uvidíš to, keď si budeš hľadať zamestnanie. Sú veci, na ktorých v dnešnej dobe záleží - a toto je jedna z nich.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 15.8.2006 00:00

A je jedno, či je jedlá... xixi

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

...a ešte som zabudol.....mne sa píše bez mäkčeňa....hahahahahaha

Reagovať na správu

portret

Korja 14.8.2006 00:00

Ďakujem za prejavený záujem o moje gramatické a slovné vedomosti. Smutné je,že o niekom vyjadrujete svoj názor na základe dvoch vetoV. Interpunkcie sa cez internet NEPOUŽÍVALI dlhé roky, som na nete od 1986, takže je to zvyk nepísať interpunkcie. Tvrdé YYYYYYYYYY som naozaj zabudol, ale to neznamená že som ....................
Mnoho pozdravoV od negramotného korju, /mimochodom, ktorý v zahraničí vydával noviny v slovenskom jazyku / už viac nebudem na tejto stránke.
P.S. ospravedlňujem sa za eventuálne chyby, ktore by mohli niekoho uraziť a útočiť na jeho ČISTÚ slovenskú myseľ.
S pozdravom KORJA

Reagovať na správu

portret

Korja 14.8.2006 00:00

mimochodom, viete aká je najväčšia radosť Slováka ?????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ŠKODORADOSŤ

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 14.8.2006 00:00

Ja som teba neurazil, prečo urážaš Ty mňa?

Reagovať na správu

portret

Mirka (junior užívateľ) atlasár 15.8.2006 00:00

No čo hrdá Slovač?! Ideme sa ďalej baviť o ničom? Každý nech si píše ako chce. Ani niektorí "čistí" Slováci neovládajú gramatické pravidlá, tak čo chcete od zahraničného Slováka?!.... Ľudia, ktorí robia v písaní chyby, sú iní ako my? Myslím, že nie.
Takéto debaty, aké sú tu poslednú dobu vedené,smerujú len k rozbrojom a búraniu vzťahov. To chceme? Ak áno, nech sa páči, pokračujme.

Reagovať na správu

portret

Tchert atlasár 15.8.2006 00:00

Zvláštna diskusia sa tu rozbehla. Nikto z nás sa podľa mňa Korju ničím nedotkol a ani to nemal v úmysle. Nehľadajte zlý úmysel tam, kde ho niet!
Ja som vyjadril svoj názor, že Slovák narodený a žijúci na Slovensku by mal vládnuť rodnou rečou aj písmom.
Mal som to nesmierne šťastie, že ma Slovenčinu učila na ZDŠ vynikajúca učiteľka. Mal som ale aj smolu, že ma na strednej škole učil Slovenčinu totálny pako.
Nie každý bral učenie na základke vážne a nie každý mal výborného učiteľa. To je bez debaty. Čítaním kníh a vlastnou aktivitou sa však dá mnohé, aj keď nie všetko, napraviť. Žeby sa niekto nenaučil vybrané slová????
Nie každý mal v autoškole dobrého inštruktora, ale to neznamená, že sa do smrti nenaučí cúvať, alebo odbočovať vpravo....

Reagovať na správu

portret

Mirka (junior užívateľ) atlasár 15.8.2006 00:00

hehe, chceš ma naučiť cúvať? veľa šťastia :D:D:D

Reagovať na správu

portret

marosko atlasár 15.8.2006 00:00

Nastavme si zrkadlo !!!

Nie je to úbohé posudzovať človeka podľa tvrdého a mäkkého i y ?????
Poznám dosť ľudí zo zlatým srdcom a rukami, ktorým to nejaké iy sem tam uletí, ale ich osobnosť to hlboko zatieni. No poznám aj ľudí s hromadou titulov, ale sú to hovädá, ktoré
sú len vzdelané a nie inteligentné, nepletú si síce iy, ale týmto obyčajným ľudom nesiahajú ani po členky.

Reagovať na správu

portret

oldo mykológ, hlavný moderátor, atlasár 15.8.2006 00:00

Dobre si to napísal Maroško

Reagovať na správu

portret

Tchert atlasár 15.8.2006 00:00

Ak sa snúbi zlaté srdce so vzdelaním a navyše inteligenciou, treba len závidieť.
Mal som na Liptove dvoch priateľov, ktorí už žiaľ nie sú medzi nami. Verte - neverte, obaja boli povolaním pastieri. Ľudia z ľudu, čistokrvná a nefalšovaná človečina. Moja prvá cesta viedla vždy najprv za nimi a ich rodinami. Rozumeli sme si bez slov, aj so slovami. Tam som sa naučil hrať na pastierske hudobné nástroje, stráviac s nimi dlhé hodiny, aj dni....Im nevadilo, že som pánko z Bratislavy, mne nevadilo, že mali len niekoľko tried ľudovej....neboli bohatí majetkom, ani vzdelaním, ale duchom a srdcom....chýbajú mi...
Preto Maroško - ja neposudzujem ľudí podľa vzdelania, mám na nich iné kritériá!
Túto debatu som ja nezačal a zrejme mojím príspevkom ani neskončí. Husi napísal niečo také, že každý podáva o sebe informáciu. Každý, kto píše na stránky sa zverejňuje. Každý ako vie. Je vari nakoniec hanbou písať spisovne? Mne to totiž tak pripadá, že kto píše spisovne, je hodný odsúdenia.....

Reagovať na správu

portret

Milan N. mykológ, atlasár 15.8.2006 00:00

Ano Maroško, napsal jsi to velmi dobře. Znám také několik lidí, kteří svojim mateřským jazykem zrovna neexcelují, ale nevyměnil bych jejich přátelství za nic na světě.
Nezasahoval jsem do této diskuze. Až teď mi to nedalo. Koukejte co z toho na těchto stránkách zase vzniklo. Kdyby jsme se tady bavili jen o houbách, asi by to bylo lepší.

Reagovať na správu

portret

maťko pokročilý 15.8.2006 00:00

Laci, Husi, súhlasím s vami - nehovorím, keď sa niekto občas pomýli (čiarka sem, čiarka tam), ale keď tu dakedy zbadám: "hrýby" a podobné kúsky, tiež ma dvíha zo stoličky....
apropo, gramatika sa neučí len v škole, ale schopnosť správneho pravopisu sa získava napríklad aj čítaním množstva kníh, literatúry... takže hrúbky o danom človeku predsa len dačo napovedajú...

Reagovať na správu