Kedy rastú huby.

Tatanka - Yotanka pokročilý 4.10.2012 23:43
Podľa toho čo mám odsledované, vačšina letných druhov húb potrebuje teplo a vlhko.
Preto rastú hlavne pred dažďom, keď je sparné počasie. ( teplo, vlhko)
Alebo najlepše po dažďoch keď je tiež teplo a vlhko. Zem sa parí.
Posledný týždeň mi to opať potvrdil. 155 ks hríba smrekového pred dažďom za sparného počasia. Hríbovité huby vǒbec nerastú počas silného dažďa ani náhodou. Vǒbec veľa druhov
húb neznáša lejaky a úplne ich zarazí. To sa stalo presne v stredu. Ešte dnes ráno boli
sliziaky, masliaky aj hríby, muchotrávky a iné druhy húb ako špongije. Zato neskutočné veci sa diali dnes v lese keď sa oteplilo. Začali rásť úplne nové plodnice muchotrávok, sliziakov, masliakov a desiatok iných druhov húb. Plodnice vyrastené pred dažďom boly žmykateľné a
úplne nasiaknuté vodou, v konečnom štádiu života. Hríby som ráno nachádzal zriedkavo. 20 ks
pomerne malých plodníc.
Zato okolo obeda sa diali neskutočné veci. Plodnice sa obiavovali na osvedčených miestach,
kde predtým neboli voľným okom viditeľné. Celkovo som prišiel k číslu 171ks hríba smrekového.
Pritom sa jednalo o unikátne kúsky. Museli vyrásť po dažďoch, lebo boli všetky zdravé a tvrdé.
To isté sa dialo s rýdzikmi, masliakmi, sliziakmi atď.
Takže hríbovité huby rastú podľa mňa pred a po dažďoch, keď je opať vlhko a teplo, nikdy nie za
priameho silného dažďa. A predsa plodnice húb rastú asi pomerne rýchlo za pár hodín, keď majú ideálne podmienky samozrejme. Dnes také u nás boli. Čo na to poviete ostatní? Prosím zapojte sa ak viete prispeť svojími poznatkami z prírody. ![]()

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 4.10.2012 23:58
V skratke, plodnice rastú vtedy, keď im vonkajšie podmienky - pôdna vlhkosť, vzdušná vlhkosť, teplota pôdy, teplota vzduchu a atmosferický tlak najviac vyhovujú. Je tu však ešte jeden malý, nezanedbateľný zádrheľ - musia si počkať, až bude spln.

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 00:08
Samozrejme že húb rastú tisícky druhov aj miniatúrnych, drevokazných.
Ale na klasické letné druhy húb má mesiac vplyv.
S tým splnom to nie je len ten deň.
Asi som to nezrozumiteľne napísal.
Huby rastú najviac týždeň pred a týždeň po splne.
Najmenej rastú týždeň pred novom a týždeň po nove,
Rastú od prvej štvrte mesiaca do druhej štvrte mesiaca.
Pred novom až na výnimky takmer nič.

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.10.2012 07:57
Ty prosím ťa, čo zas píšeš za voloviny, už som sa ťa raz pýtal či čítaš to čo napíšeš, veď ty si oponuješ sám sebe, viď vyššie: "Preto rastú hlavne pred dažďom, Alebo najlepše po dažďoch". Stále chceš nejaké dôkazy že rastú aj inokedy ako pri splne, ja som ti ich predložil v diskusii http://www.nahuby.sk/diskusia.php?parent... môj príspevok z 01.10.2012 22:27 načo si mi neodpovedal a potom diskusiu uzamkly. Tak maj trochu chochmesu a už tu nerozosievaj tie tvoje bludy o ničom.

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 08:22
Aj pred aj po, keď je sparno, nesmie byť dlhé sucho,
inak pred daž´dom by samozrejme neboli.
ˇČítaj pozorne čo píšem. Nepreskakuj prosím medzi riadkami. ![]()

maroš atlasár 8.10.2012 15:34
Vlado,už som to sem párkrát dával:
http://calendar.zoznam.sk/moonphase-sk.p...
alebo:
http://www.polovacka.com/fazy-mesiaca.ht...
Jednoducho si urob pri každej hubačke ku konkrétnemu dňu poznámku-rob to nejaký ten rok,a bude z čoho vychádzať.Ja som zatiaľ neprišiel na nič...

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 00:09
Inak súhlasím. V podstate je to tak.
Neviem prečo Mesiac je taký strašiak,
keď vedci potvrdili, že bez Mesiaca by sme tu asi
ani neboli a ani život na Zemi.

mameluk 5.10.2012 07:05
A možno by vedci potvrdili,že ani bez Slnka by sme tu asi neboli a ani život na zemi...A možno aj bez Saturnu,Marsu a Pluta a iných planét a planetiek...Dva dni tu bolo ticho,už som mal obavu,že Ťa medveď potľapkal po pleci,ale Ty si dva dni pozoroval v lese rast húb a počítal ich...

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 08:23
Čo sa bojíte diskutovať?
Veď máš pravdu tiež.
Aj planéty majú podiel na živote na Zemi.
Suhlasím. ![]()

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 08:26
Predstav si, že som pozoroval a mám v tom čím ďalej jasnejšie.
Bola to asi vyžšia moc čo to chcela. Ja Vám neberem Vaše názory,
ak vôbec nejaké máte. Ne viete sa slobodne vyjadriť.
Ten komunizmus stále cítiť na každom kroku...

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.10.2012 08:38
stále si sa nevyjadril k tej druhej časti môjho príspevku

Jarott atlasár 5.10.2012 08:54
viem si predstavit aj diskusiu,ze autor zalozi vlakno a nikto nezareguje

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.10.2012 08:59
ešte ma to baví
ale dúfam že sa to tu skoro zamkne veď už tu téma s tým istým názvom bola http://www.nahuby.sk/diskusia.php? parent...

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 17:15
Prepáč ja sa vyjadrím.
Nemǒžem na to nič iné povedať,
iba ďakujem veľmi pekne za informáciu.
Ak je to pravda čo hovoríš, tak som
sa mýlil. To je normálne, veď sa tu nejdeme požrať
navzájom. Ja beriem akékoľvek korektné diskusie.
Ďakujem Ti za Tebou odsledované informácie.
Vážim si to, lebo si predložil Tvoje svedectvo a takáto
diskusia sa mi páči, nie osočovanie. ![]()
Prepáč, že som sa neozval skǒr, ale uzamkli diskusiu
a nevšimol som si Tvoj príspevok. Nazdárek!

topvideo 5.10.2012 16:26
Niekedy už mám dojem, že TATANKA, ing, Kaderavý je ako mýtický Jára Cimmerman, veľa toho po ňom zostalo. Najradšej by diskutoval sám so sebou.

Tatanka - Yotanka pokročilý 5.10.2012 17:22
Vieš ale toto je to čo mi tu na diskusii vadí.
Prečo sa posmievate a neprispejete do diskusie
vašími poznatkami.
Fofoja u mňa vysoko stúpol, lebo predložil vlastné pozorovania
a neurážal nikoho. Tak má prebiehať slobodná diskusia.
Z jeho poznatkov vyplýva, že som sa mýlil. Taká je pravda.
Bolelo to? Ja som neni Fico, že nepriznám omyl.
Nikto nie je dokonalý. Či?
Nešlo mi dokázať si niečo, ale poodhaliť tajomstvo
rastu húb. ![]()

Mischel pokročilý, atlasár 6.10.2012 08:57
Prečítal som všetky Vaše príspevky:odborné,laické,komické až posmešné. Priznávam, neviem či ma spln mesiaca vplyv na rast húb či samotných hríbov. Diskusia sa dostala takmer do roviny o existencii Boha. Existuje -neexistuje? Rastú-nerastú? Podrastú -nepodrastú? Huby-hríby? Každý ma podľa mňa právo na názor ,vieru a presvedčenie v to čo cíti. Ak niekto verí na spln nech sa páči, ak nie život ide ďalej
Som tu zaregistrovaný veľmi krátko, no viem že si vážim každého z Vás bez ohľadu na názor, na výzor, národnosť či nebodaj na druh húb ktoré zbierate či konzumujete. Huby a príroda ma ľudí spájať,odlišne názory viesť ku konverzácii, nie ku konfrontácií a osočovaniu. Toľko k splnu mesiaca ![]()

Delta 8.10.2012 08:43
Suhlas, zda sa mi, ze tato a tejto podobne diskusie uz nie su o hubach, ale ukazat ze ja som mudrejsi a kto je nasprostejsi zo vsetkych...

spišak 6.10.2012 14:22
Nuž áno, je pravda, že Mesiac vplýva na vodu na Zemi a spôsobuje príliv a odliv. Možno pôsobí aj na pohyb vody medzi podhubím a plodnicami. Možno nepôsobí vtedy, keď žiadna voda nie je. IBAŽE:
1. príliv a odliv možno pozorovať na mori, nikdy však nie v pohári vody.
2. (a dôležitejšie). Mesiac pôsobí na Zem vždy ako celé teleso pretože vždy tu je celý a je úplne jedno aká časť z neho je práve osvetlená. Keby na tom naozaj záležalo striedal by sa príliv s odlivom raz do mesiaca, nie dvakrát za deň.
Už vážne je čas s tým prestať.

Tatanka - Yotanka pokročilý 7.10.2012 21:59
A poloha Mesiaca, Slnka a zeme je podľa Teba teda stále rovnaká?
Toto si teraz vlastne nepriamo povedal.
Potom by nebol 28 dňový cyklus spln - nov.

Janko44 pokročilý 7.10.2012 13:59
Keby mesiac mal vplyv na rast húb, potom by ten jeho vplyv mal byť asi všade alebo nie? Pozri si mapku výskytu. Podľa nej zrejme na juhu stredného Slovenska (Revúca, Hnúšťa, Rimavská Sobota, Poltár, Krupina, Šahy) spln vôbec nebol! Alebo tvoja teória platí len pre niektoré časti Zeme? ![]()

kota333 7.10.2012 20:34
absolútne súhlasím - bo keď nenaprší - tak kecania sú o ničom - ale teraz prší a poriadne - ja to píšem z okolia Prešova, ale vnuk hlási to isté - zajtra ? či pozajtra ?
hubky sú pod lístim. kto hladá ten nájde : caves JSK

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 7.10.2012 20:52
A uz je to tu zas, ako burina, ktorej sa neda zbavit....

Tatanka - Yotanka pokročilý 7.10.2012 21:55
Nečítate ma do konca, čo
je u nás na Slovensku "normálne".
A na púšti rastú, keď je spln?
Je to samozrejme jeden z mnohých
faktorov, čo ovplyvňujú rast húb. ![]()

Delta 8.10.2012 08:38
Nikdy netvrdil ze spln je jediny faktor
. p. Hrasko, ja si myslim, ze v tomto pripade ide o to ze juh stredneho a zapadneho Slovenska trpel cely rok nedostatkom vlahy. Nejedna sa iba o okresy vo vasom okoli, pretoze to iste sa da povedat aj o Topolcanoch, Nitre alebo Zlatych Moravciach. Zda sa mi ze mnohi ludia si mylia tieto diskusie s krizovymi vypravami a honmi na Kuderaveho....

0000 8.10.2012 18:34
toľko hádok a pre nič....spln-nespln, ja som tento rok huby videla len v marketoch a u mňa v kvetináči...to sa mi ešte nestalo,joj taká praženica z osikáčikov...mňam

