Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

!VAROVANIE! - lesná stráž Záhorie


portret

cykloduch 10.10.2008 08:56

Ahojte všetci hubári, ktorí chodíte do vojenských lesov na Záhorí (okolie Studienky a Lakšárskej Novej Vsi). Boli sme s priateľom v stredu na oboch miestach, ale našťastie sa nám nepritrafilo to "šťastie" stretnúť sa s lesnou strážou. To sa však nedá povedať o priateľovom kolegovi, ktorý ich stretol cestou z aj tak podpriemernej hubačky pri Lakšároch.
Neviem kde konkrétne pri Lakšároch bol, ale ráno prešiel pod otvorenou závorou so zákazom vjazdu do lesa a kdesi tam, v jej blízkosti zaparkoval, spolu s desiatkami ostatných dôverčivých motorizovaných hubárov. Keď sa vracali poobede k autu, závora bola už spustená dole a stála pri nej lesná stráž, ktorá od každého inkasovala po 5.000,- Sk, resp. vypísali im blok s ktorým sa majú do dvoch týždňov dostaviť na Lesnú stráž v Malackách, kde ich zinkasujú. Keby sa nedostavili, dajú ich k súdu.
Teraz je otázne, či im tú pokutu naparili za to, že stáli za zákazom vjazdu, alebo za to, že boli načapaní na území vojenského priestoru (alebo preventívne za oboje...).
Takže dávajte si pozor hubári, najlepšie je asi podľa lesákov sedieť doma a huby kupovať výhradne od počerných predavačiek na trhu (ktovie či aj im dávajú pokuty za vstup na zakázané územie a ako ich potom zinkasujú...). Ale veď oni si určite vybavili povolenie na vstup do vojenských lesov, že?
To beriem, keď motoristov pokutujú za porušenie predpisov. Naozaj nemajú čo robiť za zákazom vjazdu, ale nechápem, prečo by som sa nemohla ísť slobodne prejsť do lesa, keď tam nič neničím a bordel po sebe (obaly z keksov, prázdnu fľašu a pod.) si vždy odnesiem so sebou. Ozaj by tí vojaci nemuseli byť až natoľko usilovní a aspoň počas hubárskej sezóny by obyčajným ľudkom mohli udeliť "milosť" a povoliť im vstup do lesa aspoň cez víkend a čo ja viem vyčleniť aspoň 2-3 dni v týždni, kedy by mohli slobodne behať po lese, nepočúvať streľby a nebáť sa že ich ktosi odchytí a naparí im pokutu. Radšej by mali pokutovať tých, ktorí robia v lese ten nekonečný bordel. Ozaj nechápem ľudí, ktorí sú schopní pol dňa vláčiť so sebou plné PET fľaše, či plechovky piva a po ich vypití ich odhodiť uprostred lesa. Takí v lesoch nemajú čo robiť. A to isté platí aj pre obaly z keksov a cigariet. Prípadne keď sa môžeme "kochať" pohľadom na celé smetisko pozostávajúce zo starých spotrebičov, pneumatík a podobne. Takýchto by mali pokutovať.
No, už som nejaká dlhá, ale aspoň som sa trocha vysťažovala, môžem ísť zase pekne pracovať.

Reagovať na správu

portret

Máčik 10.10.2008 10:24

Ahoj cykloduch,teda ak tá fotka súhlasí tak si zrejme najmladší senior v celej doline a priľahlých vŕškoch.Ale k veci:Tvoj kolega nedodržal jedenáste prikázanie-Nedáš sa prichytiť!Nie je síce v Písme,ale o to dôležitejšie.A z princípu nejdem-kdekoľvek na svete-za rampu,od ktorej nenám kľúčik!Podľa akéhosi zákona na Slovensku je zákaz vjazdu do lesa,akéhokoľvek,aj keď tam nie je značka.
Asi to podľa popisu bolo kdesi za Mikulášovom,tzv.strelnica.Je tam aj rampa cez
št.cestu,ktorá sa kedysi zatvárala,keď sa naozaj strielalo.Za Mikulášovom sú pekné dubové háje,toto leto tam boli úžasné 2 týždne,láka to...Teda pokiaľ ma informovali "moji"lesostrážcovia"v Perneku,do 5 litrov je za bezpovolenkovú hubačku vo voj.lesoch.Ináč boli milí a zabavili ma,ako sa tak k nám plížili a mysleli si,že ich nevidím.
Postihnutí môžu byť ešte radi,že sa nejednalo o milovníkov kanadských žartíkov,
tí by zavreli rampu a odišli domov./Neviem vyrábať smajlíkov/.

Reagovať na správu

portret

Máčik 10.10.2008 12:31

Mám chvíľu čas,tak pokračujem.Nie vždy natrafí jeden na férových strážcov.Počul som,že okolo Veľ.Levárov vysypú obsah košikov a podupú.A pokutu k tomu.A.propos
pokuta,tak ma napadlo ako praktického človeka,keď už tí pokutovaní budú na voj.obvode v Malackách,nechsi zoberú o 150 Sk viac a zažiadajú o povolenie.S tým
nápadom umožniť hubárom pár dní v týždni voľný pohyb po voj.lesoch by si asi
pobavila príslušných papalášov.Neviem či sa veľa zmenilo,čo som bol "na vojne",
ale vtedy existovalo len to,čo bolo vo "Vojenských predpisoch".A tam bolo všetko
napr.aj detail,že "..kôň sa zapriaha do voza hlavou dopredu".O prístupe civilistov do lesov by nikto ani neuvažoval!
V rámci objektivity ale musím povedať,že sám som našiel ostrú muníciu,napr. nevybuchnutý delostrel.granát/strelnica za Mikulášovom/,čiže s tými výstrahami
o nebezpečenstve života majú aj trochu pravdy.S tými smeťami,poznám 3 skupiny
1.čo nepochopím sú odhodené vyprázdnené obaly návštevníkov lesa.Svedčí o kultúre
národa,smerom západným som sa s tým stretol len v Taliansku.2.Zbytky po prestavbe domov,staré televízora atď.,domorodci si to vykydnú pred prah...V Taliansku by to nebolo možné,každá obec ma "Dorfšerifa",vinníka by okamžite zistil,pozná situáciu vo svojej dedine.3.Najnechutnejšie a asi najnebezpečnejšie sú smetiská vo voj.lesoch,zase napr.spomínaná strelnica,nechut
né veľkosmetiská,zďaleka ich obchádzam,aj keby v blízkosti raástli hríby zo zlata!Asi relikty zo socíku.možno príspevok bratskej armády?Je to ale svinstvo,
že to tak nechajú!

Reagovať na správu

portret

misobb 10.10.2008 12:43

Zákon o lesoch hovorí: na lesných pozemkoch je zakázané ....o.i. jazdiť alebo stáť motorovým vozidlom, skútrom, motorovou trojkolkou alebo štvorkolkou mimo vyznačených miest atď...
Ďalej má každý právo vstupovať na lesné pozemky....
Využívanie lesov verejnosťou sa nevzťahuje na vojenské lesy
http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzor...

Reagovať na správu

portret

cykloduch 10.10.2008 14:26

Ahoj Máčik, tá fotka je už 4 roky stará, takže som už naozaj senior.
Neviem ako je to s tým vstupom do lesa autom. Napríklad my tiež chodíme do lesa autom, ale nie je tam žiaden zákaz vjazdu. Cez les sa ide pritom cca 1 km po takej širokej lesnej ceste. Ideme si vždy oči vyočiť, čo tam medzitým nejaký dobrák nedal zákaz vjazdu, ale nikde nie je. Neviem či zákaz vstupu autom platí na celé lesy, nech do nich autom vojdeš kdekoľvek, alebo len tam, kde je vyslovený zákaz vjazdu. Kde sa dá také dačo zistiť?
A ešte jedna vec. Ktosi tu v niektorom príspevku písal, že vo vojenských lesoch sa toleruje ísť za ich hranicu cca 200 metrov. Vtedy vraj ešte lesáci nezvyknú pokutovať. Je to pravda?
Písal si, aby si chudáci, ktorí dostanú tú mastnú, 5 tisícovú pokutu zobrali so sebou aj 150,- Sk na povolenie ku vstupu do vojenských lesov. Lenže povolenky sa už vraj vôbec nevydávajú. Tak kde je potom pravda? Celé je to akési zamotané...

Reagovať na správu

portret

Buki 10.10.2008 14:34

Veru tak - auto do lesa oficiálne nesmie (i keď v primeranej miere to lesníci dakedy tolerujú).
Ak ide o očividne masívny tlak motorizovaných hubárov, musia dačo robiť - kvantá áut v lese sú na očiach lesníckej vrchnosti.
Jasným a právne nespochybniteľným označením, že ide o les, je tá rampa - nezáleží či je zdvihnutá alebo nie...

Reagovať na správu

portret

fugi 10.10.2008 21:41

ten zakaz vjazdu na polné cesty plati uz dost dlho* - je to vsetko bez asfaltu + asfaltky v lesoch a poliach,/cize nemozeme ist z mesta do mesta bo ides polnou cestou/ tusim od ,,cesta 5-tej triedy" a viac
ZAVORA - preco asi nosim na vylety list do pilky na zelezo?
*aj ked moje posledne pokuty boli cca v r.1970 ,,za 100" a okolo r. 87 za 24Kčs!!!
aj ked som bol na asfaltovej ceste bez zakazov a v obci Bratislava /pred znackou koniec obce - pozor ta je teraz az na madarskych hraniciach/,VB to uzavreli duchaplne ,,tak za technicky stav vozidla" - mal som staru skodu100

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 10.10.2008 22:36

tu pokutu dostali za to, ze stali za zakazom vjazdu...chodim do tejto oblasti a viem, ze este ziadny hubar tam nedostal pokutu ked nemal povolenie na vstup - len bol poziadany aby opustil les...no poznam par ludi co dostali pokutu 5000,- Sk za vjazd autom a to este v dobe ked tam neboli zavory, ta suma je rovnaka uz par rokov...ved aj v meste dostanem pokutu (ak ma prichytia) ked vojdem na miesto so zakazom vjazdu...a ako tu uz bolo napisane mozu byt radi, ze pri zavore vobec niekto bol

Reagovať na správu

portret

Kamka pokročilý 12.10.2008 19:42

Ahoj Zuzka, som projektant a rukami mi prešlo už pár projektov realizovaných vo vojenských lesoch...nemôžem samozrejme o tom nič bližšie hovoriť ani písať, ale ja by som do vojenského lesa nemala odvahu vstúpiť ani s povolenkou.

Reagovať na správu

portret

Bibina 12.10.2008 23:16

Tak to ste štastní ľudia,keď sa Vám to nestalo!Dnes som bola s rodinou na hubách na Záhorí.Skoré vstávanie v nedeľu nie je mojím koníčkom,ale rodina sa rozhodla,že čerstvý vzduch,prechádzka a košík suchohríbov nám nikomu neuškodí.....naopak! Po celotýždennom strese v meste bude pre nás tým najlepším nedeľným riešením.A vraj...vo vojenských lesoch je hríbov,ako maku.Hmmm..počula som o tom,že kontrolujú,ale za celú našu hubársku dobu sa nič také nestalo,že by nás niekto zastavil a pokutoval.
Až dnes!Prichádzame do lesa,závora otvorená,tak sme vošli.Lenže...aké bolo naše prekvapenie? V lese stálo auto,v ňom dvaj muži a ako sme sa k nemu blížili zbadali sme na aute nápis:"Lesná stráž".Poviem Vám...až mi od strachu hrklo v žalúdku.Muži vystúpili z auta a poďho k nám.Pýtali od nás povolenie,ktoré sme samozrejme nemali.Tak nás poučili,že môžme dostať pokutu 5 000skk a vraj nás môžu aj natočiť na kameru.Ja už ani neviem čo ďalej vraveli...fakt som sa zľakla ako malé dieťa prichytené pri lašovaní v bare na sladkosti.Zmohla som sa len na ospravedlnenie /jasné,že som sa bála tej 5 000-vej pokuty.Veď keď si predstavím,ako za toľé peniaze musím dlho makať a potom len tak vyhodiť za hríby....a že by to by bola moja najdrahšia Vianočná kapustnica v živote... takú teda naozaj nemusím/ že teda odchádzame nazad do iného lesa,kde sa smie hubárčiť,len nech nás v kľude nechajú hodiť na päte spiatočku.K môjmu prekvapeniu ospravedlnenie prijali a pokuta sa asi pre naše slušné správanie nekonala... a nadôvažok nám jeden z nich povedal,že aj tak nie sú hríby.
Tak sme sa teda pobrali do lesa,kde sa ísť smelo a aké bolo naše prekvapenie?Hríby boli,dokonca plné koše a my sme spokojne popoludní odchádzali domov.Hmmm...a keď sme sa blížili k autám,tam kde sme ráno nesmeli,išiel húf ľudí a myslím,že nikto z nich povolenie nemal.V tom čase tam totiž už žiadna hliadka nebola. Nikomu neprajem zažiť takú nepríjemnú nedeľnú sprchu.Ale aj tak si myslím,že je to trápne....deliť ľudí na vyvolených a nevyvolených ešte aj pri hubárčení,pretože z lesa,kde sme nesmeli sa ozývalo pískanie a veľká vrava tých,čo tam hubárčiť smeli. Tiež by som si zaplatila a ešte s akou radosťou povolenie,len neviem kde a ako sa vybavuje.Tak by som sa aspoň v budúcnosti vyhla takej nepríjemnosti.
Viem napísala som toho veľa,ale tak ma to naštvalo a musela som sa niekomu vyžalovať.A.......celkom mi to pomohlo.
Tak hubári!! Nech sa Vám všetkým darí a pozor na "Zakázané ovocie"/ale to najviac chutí,že????

Reagovať na správu

portret

Máčik 14.10.2008 14:25

Ahoj Cykloduch,keď si sa Ty za 4 roky stala seniorom,čo mám potom povedať ja??
Ale k veci...Otázka vjazdu do lesa bola perfekt zodpovedaná.Tých 200 tolerovaných metrov asi neplatí,počul som o V.Levároch,že striehnu na hranici schovaní a čakajú na prichádzajúcich z lesa,asi je im jedno či bol jeden 200 m alebo kilometre.S tymi 150 Ks som to nemyslel vážne.Vraj povolenia sa vydávali zjari,ale asi,ako sa povráva,sa už nevydávajú.Fakt bude najrozumnejšie sa preorientovať na iné lovištia.
Ohľadom Bibininho zážitku,monitorovať môžu údajne zaparkované autá,aj na ceste aj pri lese je zákaz,s nasledovnou pokutou poslanou domov.Aj by som im to nevyčítal,predminulý víkend parkovali-zrejme v podobných končinách-desiatky áut
v zákaze zastavenia,v meste by ich odvliekli.Nehovoril ten s tými hribmi/asi
vás chcl utešiť/trochu vyhodňarskym prízvukom?Ten je veľmi milý,v mojom prípade
ho jeho asišéf/za volantom/sfúkol,aby menej rozprával.

Reagovať na správu

portret

gverka 15.10.2008 15:18

Priatelia, napadlo mi, že tí povolenkoví hubári majú asi špecialny výcvik proti hroziacemu nebezpečenstvu vo voj, lesoch. Alebo, asi nás zelených bezpapierových chránia a zelenších papierových obetujú?

Reagovať na správu

portret

Bibina 15.10.2008 21:46

Ahoj,Máčik.
Ten malý milý človiečik hutoril takým prízvukom,máš pravdu.Ale ten jeho šéfino-Rambo,xixixi.... spočiatku tak milý nebol!Očlovečil sa asi až potom,keď videl,ako som vytreštila /asi od strachu a prekvapka/oči.Fúúúú.....ja teda nie som žiadna padavka,ale pri tomto stretku som si skoro,sorry za výraz.."cvrkla do textilu"
Hmmm...celý deň som premýšľala,aké to bolo čudné,že táto stráž mala na aute značku PP...Toľko alternatív ma napadlo,ako Sherlocka Holmesa/či nie sú náhodou nejakí falošní vyberači pokút,prečo nestrážia ľudia z oklolia Mauacek a podobné veci/.
Aááále to už je jedno!Hlavne že:"Dopadlo to výborne,jsem jen trochu v šoku"
A to posledné,čo som chcela napísať:Nikdy si nedovolím vstup do lesa s autom.Rešpektujem prírodu,dosť je zdevastovaná zle sa správajucimi ne-ľudmi.Auto som zaparkovala dosť ďaleko,treba sa aj troch poprechádzať.Keď dokážem vydržať v lese cca 6-7 hodín ,tak musím dokázať do jeho krásy vhupnúť po vlastných.Som dosť rozmaznaná,rada sa vozím....ale toto odmietam pri všetkej úcte k prírode.My sme prešli len kúsok za rampu a skoro bolo neskoro.

Reagovať na správu

portret

Máčik 16.10.2008 17:00

Ahoj Bibina,tak aký je ten svet/vojenských lesov/ malý.Ináč keby to boli falošní
vyberači,asi by boli aj kasírovali. Mali riadne uniformy a kolťáky.Dnes doobeda som sa divil,aké hordy hubárov majú povolenie na vstup.Na spiatočnej ceste zo Šaštína boli STOVKY áut pri ceste až po Malacky.Ozaj som zostal prekvapený,že napriek tomu zrejme každý čosi nájde.Ale parkovanie v VOZ zakázané aj pri ceste,pri lese aj pred značkou zakázané.

Reagovať na správu

portret

Bibina 17.10.2008 01:06

Ahoj,Máčik.
Máš pravdu.S tými vyberačmi /falošnými/ mi napadlo,až keď som to napísala.
A s tými kontrolami je to asi cez týždeň iné.Aj my sme boli minulý týždeň na hubách vo vojenskom lese a nič.Les bol plný domácich aj Bratislavákov ale cez víkend si zrejme dávajú na kontole viac záležať. No ale... nech je to už ako chce,buď to znova riskneme,alebo sa poohliadneme po inom mieste.A dokonca som si všimla,že tí,čo boli v nedeľu vo vojenskom priestore,mali omnoho menej v košíku,ako my vyhnanci.Zrejme do lesa,kde sa smie, nechodí toľko ľudí,je tam väčší kľud a je to bez strachu,či nás niekto neprichytí na zakázanom.Veď keď huby rastú,tak všade,nie?Les má vždy dosť pre každého.
A s tými povolenkami je to pravda,že ich treba vybaviť na jar.Už sa všetky minuli.Dnes som sa na to informovala.Tak si počkám na ďalší rok a budem chytrejšia

Reagovať na správu

portret

Máčik 17.10.2008 13:37

Ahoj Bibina,dali si Tvoje nacionálie do databázy?Ak nie,recidívu Ti nemajú ako dokázať.Len aby človek nenatrafil na inú stráž,nejakí ostrí chlapci,čo naozaj kasírujú bez varovania.Fakt by ma zaujímalo,či už nejaký pešiak zaplatil pokutu.
S autom ísť za značku,či dokonca za rampu považujem za impertinenciu.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 17.10.2008 18:13

ahoj...chodim tam roky a ked rastu huby tak aj dost casto, ale zatial som nepocula o tom aby pesiak platil pokutu, len musel odist z lesa...no ako sa hovori: vyhodia ma dvermi a vratim sa oknom - jednou cestou odidu a druhou sa vratia do lesa

Reagovať na správu

portret

Bibina 20.10.2008 23:39

Nie,nič také,ako nacionále do databázy sa nekonalo.Veď ako som písala....stačil pohľad na mňa a bolo im jasné,ako som z toho vedľa.A moji chlapi to nechali na mňa.Mám talent sypať si popol na hlavu.Oni vedia,že zo všetkého vybrúslim,xixixi....
Stráž nás len otočila naspáky,povedali nám kde sa smie "loviť" a bolo hotovo.

Reagovať na správu

portret

Máčik 21.10.2008 07:44

Neviem,či je to kačica či seriózna správa,ale keď si nalistujete Nový čas,str.10
tak neuveríte vlastným očiam!

Reagovať na správu

portret

MIHALNICA 21.10.2008 08:24

Aj ja chcem neveriť očiam..čo je tam? Prezraďte, lebo viem, že si to určite nekúpim..

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 21.10.2008 08:35

Ahoj Macik, na webe visi zatial iba vcerajsi.. mohol by si nam troska blizsie reprodukovat o co ide?

Reagovať na správu

portret

cykloduch 21.10.2008 09:20

Ahojky, ozaj a kde sa nachádzajú tie "povolené" lesy? Ja som v okolí Lakšárskej ani Studienky také nevidela. Všetky sú označené ako vojenské.
Žeby v okolí Tomkov? Kam vás to vlastne vyhnali, že tam môžete ísť? Chystáme sa s priateľom v sobotu na huby. Žeby sme skúsili nejaký nový flek?

Reagovať na správu

portret

Máčik 21.10.2008 13:03

Povolenia na vstup do voj.lesov bude vydávyť príslušný obvoddný "Národný výbor".
Domorodcom na 3 r.,cezpoľným na 1.Zuzka,od cesty za Studienkou doľava až po Lakšáre-Mikulášov sú nevojenské.Odporúčam krásne lesy medzi Lakšárskou N,Vsou a
Šaštínom.Ak chceš presné hranice VOZ,nájdi Mapy Pravda v nete,môžeš si to zväčšiť na 1:50 OOO.Som spokojný s mapkami,prehľadné aj s výškovými súradnicami.
Teda Tomky,Závod...netreba povolenie.

Reagovať na správu

portret

cykloduch 21.10.2008 13:50

Ďakujeeeem, možno vyskúšame, dám potom vedieť ako sme pochodili.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 21.10.2008 19:50

obecne urady budu vydavat povolenia len domacim a to na 3 roky a ostatni cize cudzi ako doteraz t.j. na obvodnom urade vojenskeho obvodu Zahorie v Malackach a bude platit 1 rok

Reagovať na správu

portret

Bibina 23.10.2008 00:04

Vo Veľkých Levároch za železničným priecestím je voj.les popri diaľnici naľavo od Blavy,napravo nevojenský/info od domácich/.A ja som myslela,že vojenské sú za rampou a nevojenské bez nej,xixixi.... ale budiš..domáci má pravdu
A info od tých čo nás lapli:dve žlté čiary na stromoch Vojenské lesy,biela čiara na stromoch Nevojenské.Hmmm..zasa som o niečo múdrejšia

Reagovať na správu

portret

cykloduch 23.10.2008 07:30

Ďakujem Bibinka, to si napíšem niekam na ťahák (ktorý potom určite kdesi stratím ), lebo ako sa poznám, určite by som tie čiary poplietla.

Reagovať na správu

portret

fugi 23.10.2008 21:47

vyborne,vdaka za info

Reagovať na správu

portret

Bibina 25.10.2008 01:31

Neboj,keď ťa chytia,ako nás.....tak si tie žlté čiary zapamätáš,ako ja
Ale aj tak som to včera riskla..boli sme popoludní v Levároch a žiadna stráž tam nebola...vlastne nebol tam už nikto.Tak sme pozbierali to,čo zostalo.A nebolo toho málo.Nuž darmo!!! Risk je zisk...a to som sa zapovedala,že už do vojenských nepôjdem....ale keď to zakázané tak chutí

Reagovať na správu

portret

vilot pokročilý 25.10.2008 18:25

Včera nás ,,chytila" alebo prekvapila Lesná stráž...Po zistení, že nemáme povolenie na vstup do objektu nám doporučili, aby sme najkratšou cestou vypadli...Že ak nás ešte uvidia tak už to bude pokuta od 500.-Sk...Tak sme sa zobrali, po ceste sme si doplnili košíky a vypadli sme z objektu...Asi sme mali šťastie.

Reagovať na správu

portret

gverka 26.10.2008 17:07

Si mal byť v lese a nie behať po objektoch

Reagovať na správu

portret

Bibina 27.10.2008 02:11

To je hríbový adrenalín,čooooo???? Vidím,/teda čítam/že nie som sama....ale je to nepríjemné,to bol len fórik Sorry
A kde to bolo?????

Reagovať na správu

portret

cykloduch 27.10.2008 07:54

My sme v sobotu 6 hodín behali len pred Studienkou, v lesoch po oboch stranách cesty. Dokopy sme s priateľom našli za košík suchohríbov a 3 malé dubáčiky ako bonus. Okrem toho sme si odtiaľ obaja odniesli chrípku (vďaka premočeným topánkam a zime ) a oškreté auto. Asi nejaký "dobrák" nezniesol, že sme ho mali čerstvo vyglančené, alebo jednoducho to, že sme "paštikári". Pritom sme stáli pekne pred zákazom vjazdu a nikomu sme nezavadzali. Trocha nám to pokazilo radosť z inak peknej prechádzky lesom. S nevôľou sme tiež obchádzali stále sa zväčšujúci bordel v lesoch. Neviem čo sú to za ľudia, ktorí toto robia...

Reagovať na správu

portret

vilot pokročilý 27.10.2008 16:08

Pri rozhľadniach za Plav.Mikulášom smer Lakšáre

Reagovať na správu

portret

fugi 27.10.2008 20:28

tak to sa nam nastastie nestalo,ale okrem jednej jablone sme nic nenasli,v sobotu sme minuli pastikarske korzo a zacali hladat az za Tomkamy a potom za Senicou na Bukovci,okrem par pravdepodobne rydzikov /nezbierame/ a celej kopy mne neznamych hub /odhadol som to na strmulku inovatovu,v atlase mi to ale vyslo na strmulku kyjakovitu/ sme nic jedle nenasli - ani stare,jablcka su ceklkom dobre

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 28.10.2008 11:11

v sobotu tam nebola ziadna lesna straz...Vilot a ja ze preco pri veziach bol vyzbierany rajon sobota bola slaba, ale bolo tam hubarov snad z pol slovenska

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 28.10.2008 12:26

Vůbec nechápu diskuze na této stránce.Proč se všichni snažíte jít někam,kde je to z nějakých důvodů zakázané ,určitě z vašich bezpečnostních důvodů.Je přece dost lesů kde rostou houby a u vás těch míst je dost,proč riskovat nějaké potíže..Zákony by se mě měly dodržovat i v demokracii...I desatero přikázání je založeno jejich dodržování.
Nebo je to potřeba dokázat si něco,co jiní nedělají?Adrenalin jde najít i jinde.

Reagovať na správu

portret

gverka 28.10.2008 13:28

Vojta, bingo!!!!!!!

Reagovať na správu

portret

Martula pokročilý 28.10.2008 19:06

Vojto, máš úplnú pravdu. Na Záhorí je dosť lesov, ktoré nie sú vojenské a v ktorých sa dajú nájsť také isté huby, aké rastú vo vojenských lesoch.Ja roky chodím na Záhorie a napriek tomu, že nechodím do vojenských lesov, s "úlovkami" húb z nevojenských lesov som nadmieru spokojná.

Reagovať na správu

portret

fugi 28.10.2008 19:44

nesuhlasim,podla mna za to nemoze ani adrenalin,ani snaha porusovat nejake nariadenia,skor by som povedal, ze ludia proste nevedia kde sa daju najst pekne lesy a o voj.lesoch sa vie ze tam su huby aj ked inde nie su, ale je tam aj vacsia istota ze Ti auto nerozoberu pocerny zberaci lesnych kovov, pripadne sa najde iny dovod napr. je to pri ceste ...

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 28.10.2008 20:02

fugi mas pravdu...ja poznam dobre vojenske lesy tie medzi Pl. Mikulasom a Laksarskou N.V. a ked sa vobec na huby dostanem, tak idem tam kde to poznam...keby som mala viac casu, tak idem jeden den do Studienky, druhy den zoberiem utokom Tomky a pod... ale budem tuto moju predstavu asi praktizovat az v dochodku, ved v tomto hojnom obdobi som sa do lesa dostala len 3 krat ...a Vojto, nie je to zakazane vsetkym, len treba mat tu povolenku na vstup

Reagovať na správu

portret

cykloduch 29.10.2008 07:53

Áno, rufuss má pravdu. Roky chodíme do tých lesov. Vždy boli vojenské, ale nikto doteraz okolo nich nerobil toľké caviky s povoleniami a pod. Mám tie lesy rada, mám k nim vzťah, páči sa mi tam. A okrem toho (čo je v lesoch na Záhorí dosť problém, lebo sa podobajú ako vajce vajcu) sa v tej lokalite aj trocha vyznám, takže spravidla vždy trafím späť k východziemu bodu.
Verím tomu, že sú v okolí aj iné, podobné lesy, ktoré nie sú vojenské, ale čo si budeme hovoriť... Kto nepozná dobré fleky, nenájde dokopy nič, len sa nachodí.
Okrem toho mi to ani časovo veľmi nevychádza, jednoducho nestíham a tým pádom ani nestíham hľadať nové lokality. Dá sa povedať, že počas celého októbra huby rástli, ale do lesa som sa dostala len tri krát. A to som sa tešila, že som pochodila aspoň časť "svojho" revíru aj keď sa nachádza vo vojenských lesoch.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 29.10.2008 15:04

Súhlasím Vojto a súhlasím i s fugim. Keď je to územie označené ako vojenské so zakázaným vstupom, malo by to platiť pre každého, kto nemá vybavené povolenie. Áno a ľudia nevedia, kam majú chodiť, to je dôvod, prečo tam chodia. Potom by ale taký človek nemal nariekať, že dostal pokutu. To isté PR, NPR a podobne. Stačí si naštudovať z mapy hranice Voj. obvodu Záhorie a potom žiadna pokuta nehrozí. Vojenský priestor Záhorie predstavuje len zlomok záhorských borín.

Reagovať na správu

portret

Fredegar8 29.10.2008 15:32

Plný souhlas.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 29.10.2008 19:11

Janko mas pravdu, len ten cas keby som mala viac tak by som si aj novy rajon hladala ale ja mam uz roky povolenku

Reagovať na správu

portret

fugi 30.10.2008 20:09

pekne si napisal ... mali by sa ... , to vidim kazdy den na cestach a co tak ,,chudaci majetni"?ved idu prikladom

Reagovať na správu

portret

gverka 31.10.2008 08:31

Yeraz budem asi zlá, ale nerozumiem tomuto vláknu. Ja som rodená Blaváčka a roky sme chodili na huby na Záhorie. Vari si dobre pamatám, ale vždy bol vstup do vojenských lesov zakázaný a ľudia tam chodili len na vlastné nebezpečenstvo. Vtedy zrejme všetci kašlali na zdravie a životy ľudí, tak nekontrolovali. Dnes v rozvinutom kapitalizme, síce asi z iných dovodov, začali naplňať literu zákona a všetci sa čudujeme. Ešte si pamatám, že ľudia sa prešmykovali na strelnicu, lebo si mysleli, že tam idú jediní a nazbierajú hromady hríbov. Ale takých bolo veľa. Dokonca aj za sociku fungovali povolenky. Aj sme veru mali, ale ani raz sme ju nevyužili. Riziko ostrých a nevybuchnutých ruských bômb bolo veľké. Do iných objektov, kde je vstup zakázaný nechodíme, tak prečo do týchto vojenských priestorov chce každý vstupovať. Vraj sa to má zmeniť, tak počkajme a sme v suchu.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 31.10.2008 16:06

Vierka za sociku sa tam bez povolenky nik neodvazil ist lebo boli prisne kontroly nie ako teraz...po r. 1989 bola zrazu demokracia a hura vsetci do v ojenskych lesov kde predtym mohlo len par ludi na povolenku...no ale vojaci v zaujme bezpecnosti zacali znovu razie, lebo 90% tychto ludi tam chodi aj pocas strelieb (vtedy ani povolenka neplati)a zrazu su vsetci prekvapeni a rozhorceni ak ich pristavia a nebodaj daju pokutu a nechcu si stale pripustit, ze porusuju zakaz. Vierka prave tymto novym preorganizovanim bude tam slobodnejsi pristup ako doteraz ale stale len na tu povolenku , no domacim ju bude vydavat obecny urad

Reagovať na správu

portret

Buki 22.1.2009 15:48

Predbežná aktuálna informácia o vydávaní povoleniek na vstup - napísal som do diskusie "Povolenie na vstup do vojenských lesov na Záhorí"
http://www.nahuby.sk/diskusia.php?parent...

Reagovať na správu

portret

Máčik 23.3.2009 09:45

Pozeral niekto pred 5.00 ST 2?Bola tam rozsiahla diskusia ohľadom VO Záhorie. Žiaľ som -zrejme pre nás zaujímavejší-začiatok nevidel.

Reagovať na správu