Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

DUBAK SMREKOVY (DUBAK SMREKOVY)!!!


portret

dedabobr pokročilý 1.11.2007 20:20

hríby[91408] a OBR 90634 -Nový druh hřibu??
Kdo tento snímek pustil na houbařské stránky a ještě s pravopisnými chybami?

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 1.11.2007 22:14

Vojto. Na stretku na Tomkoch som o podobnom prípade hovoril. Na TV JO_ ukazovali kapitálny úlovok Hríba smrekového - inak nazývaného .. Dubák.
Niektorí mi potvrdili, že aj u nich sa to používa.
Tiež ma to zaskočilo, tak ako teba. Toto však niekto urobil ako haluz na 2.
Bolo by asi dobré aby moderátor inštruoval prispievateľa že zátvorka je pre latinu, ak sa tak ešte nestalo.
Predpokladám však, že nikto podľa tejto determinácie k obrázku nebude triediť huby. Ale dnes je možno geneticky možné vypestovať Dub smrekový, čo vieš? Šišuldy miesto žaluďov ? Čau, už máte snehu?

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 1.11.2007 22:42

Ještě ne ale ,DUBAK SMREKOVY u nás zatím neroste!

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 1.11.2007 22:51

Najvyšší čas, aby ste nás nasledovali

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 2.11.2007 10:37

No vidíš! A to u nás áno! Rastie!
Pred nedávnom som dala do Diskusií príspevok "Dubový kontra smrekový". Totiž laická verejnosť mnohokrát ani netuší, že vôbec existuje nejaký hríb smrekový. Aj mnohí návštevníci stránok často používajú pre hríb smrekový výraz dubák, dubový. Stačí sa pozrieť do "Výskytu húb". Tam nájdeš koľko dubákov kto nazbieral. A hlavne na záhorí - tam sa to dubákmi smrekovými len tak hmýri.

Reagovať na správu

portret

roland vlastník stránok 2.11.2007 14:58

Boli to dokonca dve registracie s tou istou fotografiou. Jednu registraciu som zmazal. A uznavam, uvedena fotografia je na rozmedzi toho, co sa este do ulovkov hodi alebo nie. Ma to vypovednu hodnotu, ale je to dost nekvalitne. Je to na moderatoroch rubriky huby/hubarske ulovky. Niekedy je naozaj tazke rozhodnut co este pustim a co nie, sam to dobre poznam, kedze som overoval fotografie osem rokov

Reagovať na správu

portret

SauceBox 3.11.2007 09:20

Návrh.
Len pre registrovaných vytvoriť špecialnu triedu, do ktorej by moderátori šupli akokoľvek? nevhodnú foto aj poznámkou pre autora. Mohla by to byť taká "prípravka pre začínajúcich", a priestor pre "učiteľov".
Autor by sa nezobrazoval(?garantovali by sa autorské práva).
Po čase by sa táto trieda fotke sama zrušila a bola by prístupná iba autorovi.

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 3.11.2007 10:32

Myslím, že na takéto fotky je určená sekcia Hubárske úlovky.
Každý nejako začínal a teraz je len na autorovi fotografie, aby si zobral ponaučenie, a snažil sa svoje prezentácie vylepšiť. Bola by škoda, keby ho hneď na začiatku niekto zrušil, lebo nikdy nevieš, čo z neho môže "vyrásť". Existuje ale istá forma slušnej komunikácie, ako dať autorovi vedieť, akých chýb sa dopustil. Osobne preferujem internú poštu, určenú medzi "kritizovaným" a "kritizujúcim". Kritika sa omnoho lepšie prijíma, keď je medzi štyrmi očami, ako keď sa dáva na známosť "celému svetu".

Reagovať na správu

portret

ujo vilo 3.11.2007 11:00

Som veľmi zvedavý, ako by dopadlo porovnanie genotypu modernými molekulárne genetickými metódami.Myslíš si,že to už niekto robil?Ja osobne pochybujem,že taxonómia hríbovitých sa dostala na takú excelentnú úroveň.Je to čisto akademická vec.Mne osobne tiež stačí,že je to "dubák".Aj jeden aj druhý sú jedlé.Podľa fenotypu tento problem zdá sa mi neriešiteľný,či ide o dva samostatné taxonomocké jednotky.S pozdravom nostalgik.

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 3.11.2007 12:41

Myslím, že o tom podstatnom sa tu asi zámerne nepíše.
Tu absolutne nejde o to,kto akú fotku poslal a čo napísal do názvu.Ako si už napísala,každý nejako začínal...
V tomto konkrétnom prípade,ktorý tu teraz rozoberáme,ide o to,že bola do systému zaradená tá istá fotografia 2 krát a to s takými nepriehľadnuteľnými chybami v názve.Opakujem 2 krát.Po prvé človek ani nemusí mať fotografickú pamäť,aby si takú fotku všimol a po druhé si myslím,že pri posudzovaní fotografie je rovnako dôležité skontrolovať aj názov a popis a nielen samotnú fotografiu.To by niekto mohol do názvu napísať kľudne napríklad aj ****** ** **** a to by sme chceli?
Užívatelia sú rôzni.Môže to byť dieťa,psychicky narušený človek,užívateľ nezvládajúci gramatiku,alebo neuvedomujúci si určité veci ...,ale je na moderátorovi,aby takéto záležitosti skontroloval a buď zamietol,alebo povolil náležite opravené.Ak toto bude dodržané,tak to tu nebude vyzerať ako v hviezdnej rote superstár.
Napísal som to dosť slušne pani moderátorka?

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 3.11.2007 13:16

Ako Roland vysvetľoval vyššie, boli dve registrácie, s tou istou fotkou. Jedna registrácia bola zmazaná. Čiže predpokladám, že toto je vyriešené. Čo sa týka názvu fotografie, súhlasím s Tebou, je to kardinálna blbosť a názov mal prejsť "úpravami" schvaľujúcich, ale nakoľko fotka ide do galérie úlovkov je vlastne úplne jedno, či tam bude nápis huby, alebo dubák smrekový. Vyjadrujem samozrejme len môj názor.

Reagovať na správu

portret

mz pokročilý 3.11.2007 16:02

Dr. Ivona Kautmanová sa včera vrátila z Dánska. Bola tam pracovne aj ohľadne genetického determinovania druhov. Keďže viem, že mala v dlhodobom pláne nabrúsené na hríbovité huby, možno sa v dohľadnej dobe (niekoľko rokov-momentálne pracuje na niekoľkých iných skupinách húb) dočkáme nejakej genetickej štúdie?! Berte to ako špekuláciu.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 3.11.2007 20:21

Marian, máš samozrejme pravdu. Možno stratím "dobré meno" ale priznám sa Ti, že ja som to schválil. Ak máš ešte chuť, tak si vypočuj teraz moju pravdu. Fotka je samozrejme nanič, keď ju porovnávaš s tými, čo už sú dnu. Ak ju porovnáš s tými, čo sme neschválili, tak je ešte celkom obstojná. Je to hrúza, čo sú schopní niektorí poslať. By si neveril. Na fotke je modré hlavne pozadie, huby sú síce tiež, ale nie zas až tak strašne, takých je tu za tých pár rokov mnoho. Bola to jeho prvá fotka, sám som si stanovil také pravidlo, že keď sú to prvé fotky, som tolerantnejší, ako keď niekto má už čosi za sebou. Nechcel by som sa správať ako primitív, ktorý príde k funkcii a potom sa v nej chová ako Pán Boh! Neviem, či som to schvaľoval raz alebo dvakrát, vždy keď je fotka menej kvalitná pozerám, čo má dotyčný v galérii. Nemal tam nič. A to ani v tom prípade, ak som to schvaľoval dva krát, pretože to pridal na druhej registrácii. Ďalej, keď pozrieš do formulára na pridávanie fotiek, prvý riadok znie: "Názov huby alebo upútavka" a keď pozrieš do galérie Úlovky, tak zistíš, že sú tam nadpisy od výmyslu sveta (Parádny kúsok trocha bližšie, Neviem identifikovať,Úlovok čo poteší, Hríb dubový "starý pán" ...atď.). Takže prečo nie Dubák smrekový? Ja viem, že je to blbosť, ale je to vizitka autora. Tiež nie je jednoduché všetko prepisovať, zameriavam sa najmä na to, aby obrázky, ktoré idú do atlasu a do galérie HUBY boli v poriadku, galériu ÚLOVKY chápem nejak tak, ako napísala Amandi, "kde sa zmestia aj menej kvalitné fotky".
Keď som súhlasil s "funkciou" moderátora, vedel som, čo ma čaká....z jednej strany rozhorčenie "ohrdnutých" a z druhej strany kritika taká, ako bola Tvoja. Ver, že to nie je jednoduché...aj byť prísny, aj objektívny, aj sa nechovať ako majster sveta ...privítal by som skôr pomoc t.j. pragmatický ohlas od stálych návštevníkov (v zmysle "toto už nie") ako rozhorčenú kritiku.
Dúfam, že ma pochopíš.

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 3.11.2007 23:00

Stano,prečítal som si Tvoj príspevok 5 krát za sebov.Je pravda,že som nečakal,že sa prihlási moderátor zodpovedný za tento malý prehmat.O to viac si ten chlapský počin vážim a to myslím úplne vážne.Tvoje riadky ma aj riadne zarmútili,lebo som pochopil,kam sa to všetko uberá a že zrejme už niet návratu...Ono to vyzerá,akoby som bol nejaký rýpal,ale čokolvek som na týchto stránkach napísal,myslel som to dobre.Hlavne pre stránky dobre.To tiež nieje vďačná funkcia,kritizovať a popudiť si proti sebe kopu ľudí.Alebo keď sa budeme navzájom iba chváliť a prehliadať chyby,staneme sa vari lepšími,kvalitnejšími?
Stano,ešte raz vďaka za tvoje riadky.Kiež by každý takto férovo jednal.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 3.11.2007 23:25

OK. Myslím, že si rozumieme.....Keby bolo po mojom, polovica fotiek by tu nebola, ale nie som tu jediný, tak sa to snažím brať realisticky. Rolo sa to snaží udržať ako "populárno - náučnú" stránku a má na to právo ako majiteľ a správca. Je fakt, že na tejto stránke mnoho ľudí vyrástlo, jak fotograficky, tak mykologicky a začínajú im byť tieto "populárno - náučné" galoty malé. O tom je celý "konflikt". Ja si zase na oplátku vážim Tvoj úprimný záujem o kvalitu stránok (napriek dôsledkom), len si myslím, že by si nemal brať tak tragicky, že to nejde celkom podľa Tvojich (našich?) predstáv. Keď nejde o život....veď to poznáš.

Reagovať na správu

portret

SauceBox 4.11.2007 00:21

Má to jednu chybu, že si to autor môže posúvať sám kde chce. Preto tá špecialna trieda fotiek, o ktorej som písal.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 4.11.2007 00:38

Husi, samozrejme máš moju plnú podporu. Urobil by som to isté. Svojím spôsobom, veď si to vyjadril takto aj ty, súhlasím aj s Mariánom. Tiež by som si želal, aby tieto stránky boli viac odbornejšie a "náročnejšie", ale aktuálne smerovanie, hoci je trocha odlišné, plne rešpektujem. Keďže mi aj v tejto podobe na nahuby.sk záleží, tak som sa tu tiež stal moderátorom.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 4.11.2007 07:42

8-)))

Reagovať na správu

portret

roland vlastník stránok 4.11.2007 13:50

Caute chlapi,

som velmi rad, ze si rozumieme. Velmi si vazim pracu moderatorov, kedze viem ake je to tazke. A to ludia nevidia tie reakcie na nezverejnenie fotografii, ktore idu ako sukromne spravy.

Ja sa tiez priklanam k vacsej benevolencii u prvych fotografii autora. Pokial autorovi nezverejnime ziadnu fotografiu, tak sa minimalne percento dokaze vyhecovat k lepsej kvalite. Pokial nema fotografiu na stranke, tak neni ku comu ani pisat rady a navody.

Minimalna kvalita vsak musi zostat zachovana, a to si myslim ze chalani moderatori robia skvele. Vedia si svoje rozhodnutia obhajit a maju jasno v tom,
preco danu fotografiu nepustia alebo pustia.

A co sa niekedy uplne nepodari, to vieme vyriesit. Staci dat vediet, sme tu a pocuvame, takze sa mozme stale zlepsovat ....

Este raz dik vsetkym moderatorom!

Reagovať na správu

portret

Saly 4.11.2007 17:34

Zaujala ma vaša diskusia a vidím, že to beriete skutočne vážne. Ja som bol donedávne viac menej náhodný návštevník tejto styránky, teto rok ju však navštevujem pravidelne a čítam všetky diskusie. V podstate súhlasím s vami všetkými, Jedni chcú mať z tohto odbornú stránku, iní viac populárnu a násť tú správnu mieru je niekedy ťažké. Preto skutočne fandím moderátorom, že to takto zvládajú a pripúšťajú akýsi kompromis. Hlavne je vychovávať návštevníkov stránky.
Skutočne som veľmi kvitoval, keď som sa kdesi dočítal, že nahuby.sk bola nedávno ocenená ako jedna z najlepších stránok slovenského webu.(mám dojem, že to bolo na sme.sk) Držím vám všetkým palce.

Reagovať na správu

portret

viliam27 atlasár, mykológ, správca galérií 4.11.2007 20:02

Ja sa hlavne snažím ku každej fotke napísať dôvody zamietnutia, kde sa stala chyba a ak sa dá aj poradiť, ako to zlepšiť. Potom ak už pustím fotku na hranici prijateľnosti, upozorním autora, aby sa snažil nabudúce to zlepšiť, lebo inak neprejde. Našťastie je hmyzákov teraz málo.

Reagovať na správu