"Virtuální priatelia"

px pokročilý 28.10.2013 11:11
V sekcii "Vaša stránka sa mi objavujú ľudia na "uzavretie priateľstva " s menami . prípadne fotografiami. V poslednej dobe ma to dosť ruší a tak som sa rozhodol , že si urobím istú selekciu, pretože ja svojich "virtuálnych priateľov" mám vybratých a teda poviem, že ich je dosť. A reagujem aj na ponuky. Môj názor je však taký, keby z týchto akože priateľov sa mi aspoň raz za mesiac niekedy ozval pod moju fotografiu tak by som nepísal tieto riadky. Ale v skutočnosti sú tu asi 20 fotografi i nefotografi, ktorí sa pravidelnejšie zapoja do diskusie , či komentárom pod fotku. A tak rozmýšľam na čo sú mi akože priatelia a načo sú ďalšie pre mňa už rušivé ponuky. A tak mažem a mažem,resp.posielam ignorácie a nemá to konca kraja. Načo mi je "priateľ", ktorý je len prihlásený na na stránke Nahuby, aby si len zistil kedy a kde rastú huby. Moja práca s ignoráciami je zdá sa "nekonečná" Načo mi je "priateľ" ten ktorý kedysi v r.2009, či skôr "šuchol" sem svoj portrétik aby si v podstate zistil stav rastu húb, nezapája sa do diskusie ani do iných aktivít. Načo tu v podstate je, len ako zaevidovaný zvedavec. Alebo kedysi v r. pána dal jede košík z dubákmi. A zdá sa , že tento príbeh v náhľade pod "Vaše fotografie" je nekonečný, pretože sa objavujú nové a nové ponuky na priateľstvo a je to sizyfovska práca odignorovať snáď tisíce ponúk. Pojem "priateľ" stráca vlastne svoj skutočný význam. Ostatných to neruší, neprekáža im to, či im to nevadí, alebo im to je jedno ? Aký máte na to názor. Nemalo by sa to vlastne zrušiť toto automatické "ponukovanie" ak mám použiť nespisovný názov. ?

Tori pokročilý, mykológ 28.10.2013 11:20
A je nutné vůbec na ty "Návrhy na priateľov" reagovat? Já ten kus stránky prostě ignoruju, stejně jako kdyby tam byla nějaká otravná reklama. Na Facebooku takisto.

px pokročilý 28.10.2013 11:27
Aj to by bolo riešenie, ale mňa to fakt ruší, veď v podstate je to ako facebook. Pôvodný systém bol jednoduchší, teraz sa musím aj 10 minút preklikávať.

peten atlasár, mykológ 28.10.2013 11:28
Ahoj Pavle, můj názor je ten, že je na každém, koho chce oslovit a zahrnout ho mezi své přátele. Následně je na osloveném, zda-li si oslovitele přidá mezi virtuální přátele nebo ne.
Co se týče nějakých lidí, co se tu jen vyskytnou, nebo tu byli naposledy v čase, kdy bylo Mrtvé more marodné, tak to hovoří samo za sebe.
Co se aktivních přispěvovatelů zde týče, vždy bude na Tobě, zda-li si dotyčného přidáš nebo ne. Pokud to řešíš ignorací, je to Tvá věc, ale pokud opravdu nemáš zájem si dotyčného nebo dotyčnou přidat, napiš SS, že nemáš zájem o přátelsvtí. Je to sice radikální, ale je to fér a když napíšeš důvod, tak je ignorant s inteligencí osla by se o to dále pokoušel...
Ještě bych se vyjádřil ke klikání na fotky a komentářům k fotkám - je na každém, zda-li má chuť, náladu, čas.... se vyjadřovat ke každé nebo jen k některé z fotek, co máš (kdokoli má) u sebe v galerii. Toto nelze nikomu nakázat. Chápu, jak to myslíš - zkrátka "přítel" by se mohl vyjádřit, neboť asi čeká jistou reciprocitu od "přítele".
Na druhou stranu bychom neměli přidávat fotky jen proto, abychom pod nimi měli co nejdelší komentáře, ale proto, že nám to činí radost. Feedback je prima, ale není to přeci alfa a omega našeho počínání zde na nahubách.

bobineta atlasár, moderátor 28.10.2013 11:47
Zmysel je vo filtrovani ludi s ktorymi chcem komunikovat. Nechapem iba tych obcasnych oslov, ale v kazdej criede sa najde aj skodna. Novacikov je vela, no jednym klikom sa da nahodit delete a je po probleme. Ja si vsak preverujem kazdu ponuku aj ked je to pracne.

px pokročilý 28.10.2013 12:03
To je všetko v poriadku, len ide o to že systém Nahuby mi ich automaticky podsúva, teda vlastne všetkých čo sú v zozname uživatelia, i keď drvivá väčšina je tu už úplne zbytočne. Mali by tu byť podľa mňa len aktívnejší uživatelia, ktorí sa aspoň raz mesiac ozvú. Takto sú to osobne pre mňa len "mŕtve duše " i kedˇfyzicky existujú, ba dokonca už neexistujú. Aj to môže byť.

px pokročilý 28.10.2013 12:06
No s tým delete,asi to je to isté ako keď dám ignorovať. Ale to robím už týždne. Občas kliknem na meno a keď vidím jeden košík z r. 2010 tak už ide do koša/delete/. načo sú mi. Systém Nahuby je tak nastavený, že mi mi ich automaticky zo zoznamu užívateľov vyhodí.

peten atlasár, mykológ 28.10.2013 12:20
Jasně, ale to by chtělo řešit s adminem, aby naprogramoval vyjímku aktivity jednotlivých uživatelů od jistého data a pouze ti by se mohli zobrazovat v návrhu o přátelstvo.

px pokročilý 28.10.2013 12:22
Takže je to podnet a admin by si to mal prečítať, resp, majiteľ stránky, ktorý tento systém vymyslel.

vladok pokročilý 28.10.2013 14:02
možno by bolo hadam vyskúšať naprogramovať voľbu , že virtualny nepriatelia a poslať im spravu a ked sa do troch dni neozvu vylúčiť ich zo strany

Janko44 pokročilý 28.10.2013 14:45
Paľko, chválim tvoj pôvodný príspevok, je to naozaj problém, ktorý by bolo treba riešiť. Ja tiež dostávam ponuky od rôznych ľudí a prvé čo urobím, že si otvorím profil toho človeka. Ak si mám niekoho pridať medzi priateľov, tak o tom človeku chcem aj niečo vedieť, ale ak v profile nemá o sebe napísané ani slovo, žiadne foto, ani žiadne ďalšie informácie, tak načo mi je? Dám jeho ponuku ignorovať. Osobitnú kategóriu tvoria ľudia, ktorí si ani skutočné meno nezadajú do profilu, ale len nejaký pseudomym, nehovoriac už o ľuďoch typu "Užívateľ 258456", tí ma už vonkoncom nezaujímajú. Každý si svojich priateľov vyberá a nikto sa nemôže uraziť, ak jeho ponuku odignorujem.
Aspoň raz do roka si urobím "inventúru potvrdených" priateľov a trebárs toho, ktorý sa mi k mojim fotografiám (a pridávam ich dosť) ani raz za ten rok nevyjadril alebo aspoň neklikol na "Fotografia je zaujímavá", tak toho zo zoznamu vymažem - zruším priateľstvo. Znamená to pre mňa, že ho moje nálezy nezaujímajú a teda načo mi je?

L.Ď. pokročilý 29.10.2013 11:39
Pokiaľ sa dobre pamätám, tak tento systém "priateľov" funguje tak, že len toho fotky vidím, s kým som "priateľ". Tak to tuším bolo prezentované pri posledných úpravách. Pretože aj zriedkavý návštevník týchto stránok môže v budúcnosti pridať pre mňa zaujímavý druh huby, musím byť s ním "priateľ". Tiež ma to otravuje, ale ak natrafím na niekoho nového, tak mu výzvu na priateľstvo zašlem.
Ak sa mi niekoho fotka páči, tak ju označím za zaujímavú, ale nepovažujem to za podstatné.

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 29.10.2013 17:21
presne tak máš pravdu, ten systém je úplne zbytočný prečo by som nemal vidieť všetko, aj tak si už v náhľade pozriem čo chcem vidieť a čo nie, podľa mňa je to úplne zbytočná funkcia, ako písal Paľo, bežného užívateľa akurát stále strašia na pravej strane tie isté ksichty čo si ich nepridal za priateľov

Jaro54 pokročilý 29.10.2013 21:00
Ja mám za priateľov tých,ktorých osobne poznám.To mi stačí.Virtuálne priateľstvá neuznávam.Ty si výnimka,ale možno sa niekedy stretneme.

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 29.10.2013 21:12
Tak je, Vojto. Ja mám to šťastie, že môžem vidiem všetky fotky a aj sa ich snažím všetky pozrieť. Síce mám v ich prezeraní práve vždy koncom roka značný časový sklz, ale vždy sa tam z rôzneho pohľadu nájde niečo zaujímavé, stojí to za to... ![]()

Laci 29.10.2013 21:39
Súhlasím ,ale tu chýba možnosť napríklad si vymeniť obrázky medzi sebou ,ako mail, bez toho aby sme si museli medzi sebou ešte e-mailovať. Nie každú vec chceme zverejniť okamžite ,každému ,alebo pred zverejnením niektorých vecí si chceme overiť (konzultovať s niekým).

Bobesko 30.10.2013 07:51
Dávať na web svoje osobné údaje je nerozumné (jemne povedané). Plne chápem ľudí, čo si profil nevyplnia a sú tu len pod nejakým pseudonymom. Aj ja som jeden z nich. Ale nikoho neotravujem svojimi ponukami ![]()

px pokročilý 30.10.2013 11:38
Lenže systém Ťa ukáže ako Robo robo po mojim "Vaše fotografie" ako návrh na priateľstvo a to ma otravuje, zvlášť keď si Ťa rozkliknem a nevidím nič ani foto, absolútne nič, takže si pre mňa ako jeden z tých Bondov čo prišli na stránku, resp. sa prihlásili z celkom iných dôvodov ako uzatvoriť s niekym "virtuálne priateľstvo ", pripadne sa pochváliť úlovkom či priniesť nejaký nový poznatok a pridať nejaké foto huby,prípadne košík. Tým si pre mňa na stránke anonýmný neznámý a vlastne nikto. Takže si mi tu nanič.

sipovec 30.10.2013 15:13
Chcem Ti dať k tomuto vstupu "Nesúhlas" a aj k ostatným, okrem úvodného. Nakoľko nie som zástancom anonymného "mínuskovania", tak napíšem prečo:
1. Nemám rád arogantných, namyslených, radikálnych, samoľúbych, ješitných, extravagantných a bohorovných ľudí.
2. Nie každý sem chodí iba kvôli TVOJIM fotografiám.
3 Kto Ti dal právo posudzovať Bobeska a iných?
4. "Takže je to podnet a admin by si to mal prečítať, resp.,majiteľ stránky, ktorý tento systém vymyslel." JA som to napísal, tak si to "musí" prečítať!
5. Dobre mienené rady /Pete N., Tori, L.Ď., Bobineta/ neakceptujem.
Viem, že si týmto narobím nepriateľov, ale hádam to nejako unesiem.

Tori pokročilý, mykológ 30.10.2013 15:48
Můžete si nastavit prohlížeč tak, aby ty návrhy přátel nezobrazoval, buď pomocí bookmarkletu (funguje všude, ale vyžaduje zapnutý JavaScript a musíte kliknout na na ten odkaz v záložkách, aby se ty nabídky skryly) anebo pomocí uživatelských stylů (použijí se automaticky pokaždé, když přidete na Vaši stránku. Opera je podporuje nativně, Firefox a Chrome s doplňkem Stylish. Jak je na tom MSIE to netuším, nepoužívám).
URL pro bookmarklet: javascript:$(".p-ziadost").hide();
V uživatelském stylopisu by to bylo: .p-ziadost { display: none; }

px pokročilý 30.10.2013 18:01
Sorry, ale Tebe kto dal právo ma takto Hodnotiť a zaškatuľkovať ? A kto mi dal to právo ? Právo na názor aj keď je dosť odvážny mi dala sloboda prejavu v čom spočíva aj napr. kritika. Sloboda prejavu je mojim Ústavným právom. Však nech si to prečíta aj majiteľ stránky, pretože som sa vyjadril k istým osobám , ktorí mnohí nič nepriniesli pre túto stránku. Nepotrebujem pod každú moju fotku komentáre, ale chcem aby mi neprekážali pod "Vašou stránkou ", pretože môžem komunikovať len s tým s kým chcem a koho si ja vyberiem. Mám virtuálných priateľov, ktorí neboli so svojim komentom ani raz pri mojom foto a predsa. Páčia sa mi ich fotografie, alebo diskusie, či názory pod inými fotografiami, iných užívateľov. A vôbec . V prvom rade som fotograf húb a až potom zberač, pričom nikomu neberiem že len zbiera huby. Tvoj "prínos" pre stránku tiež nevidím, okrem tohoto dosť pofidérneho hodnotenia. Buď si si svoje fotky vymazal, ak vôbec fotografuješ alebo sa hanbíš za svoj profil ? Mám pocit, že v diskusiách som videl Tvoje meno, Alebo, že by som Ťa odklikol ako že Ťa ignorujem? To naozaj neviem. Na Tvoj diskusný príspevok sa nehnevám , beriem ho tak ako je a už naozaj nestal som sa Tvojim nepriateľom. A som presvedčení, že ani ostatní sa nestanú Tvoji nepriatelia. Je to o diskusii. A svojim príspevkom mi nemôžeš ublížiť ani psychický, ani fyzický. Nebojím sa ani toho, že by ma majiteľ, pre názor zablokoval.

fugi 31.10.2013 17:08
Toto sa tu uz tiez riesilo a suhlasim s Tebou. Rolo+par dalsich to ale obhajilo.
Podla mna je pre novacika po rozkukani sa po strankach a prispievateloch jednoduchsie poslat svoje ponuky na priatelstvo par ludom, ako stale rusit ,,prazdnych" priatelov.
Cele by to Rolo mozno ani nemusel rusit,len pridat do profilu moznost volby ,,Automaticky
zobrazovat ponuky na priatelstva". Jej odkliknutim odsuhlasim funkciu ponuky priatelov tak ako funguje dnes a jej nezaciarknutim by som tuto funkciu zablokoval.
add osobne udaje: tie moje som ciastocne zrusil po ,,velkom tresku",ked som odhadol smerovanie tychto stranok smerom k facebooku.

roland vlastník stránok 4.11.2013 21:29
Ahojte,
na zaklade tejto diskusie som upravil, aby sa na stranke uzivatela (Vasa stranka) zobrazovali doporucenia na priatelov len pokial uzivatel nedosiahne urcity pocet priatelov (aktualne je to len 10).
Pre novych uzivatelov su priatelia doleziti, lebo funguju ako ich sukromni 'moderatori'.
Kompletna spravu priatelov sa stale da najst na stranke priatelia:
http://www.nahuby.sk/priatelia.php
Uz by to teda nemalo moc otravovat.
rb

px pokročilý 4.11.2013 21:59
Nebolo mojim úmyslom dehonestovať prihlásených uživateľov, ale táto úprava je výborná a môžem sa venovať ďalšej robote bez rušivých vplyvov.

