Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

RADAR USA V ČR


portret

Ešli atlasár, mykológ 28.6.2007 21:59

RADAR USA V ČR - POŠLETE DÁL

Co nám politici "zapomněli" říct?
25.1.2007 René Bartošek *1970. (Sedm let žije v USA.)

Podmínky americké vlády ohledně statusu své případné vojenské základny
v České republice jsou de-facto státem ve státě. Praha by neměla právo vstupu do základny, možnost kontroly jakýchkoliv aktivit americké strany.
Navíc by zaměstnanci základny byli vyjmuti z jurisdikce soudů České
republiky po celém území státu. Takové právní imunitě se netěší ani
diplomatický sbor zahraničních ambasád.
Proč bychom pro vojáky cizí mocnosti na území naší republiky měli připustit stejná privilegia, která přísluší pouze ústavním činitelům ČR? Jaké mají zkušenosti s americkou vojenskou přítomností v jiných zemích?
Nebylo by od věci podívat se trochu na historii základny USA Thule
v Grónsku. Tato vojenská báze byla původně meteorologická stanice, tajně v padesátých letech přestavěná na vojenskou základnu v rámci projektu "Blue Jay". Nikdo se nikoho na nic neptal. V roce 1968 ale došlo v oblasti Thule k velice vážné nehodě, která mohla skončit strašnou katastrofou. Zřítil se tam totiž do moře bombardér B-52 se čtyřmi vodíkovými bombami na palubě. Nikdo nikoho o ničem neinformoval. Naopak se rozběhla silná dezinformační kampaň.
V roce 1991 studie o radioaktivním pozadí podala exaktní důkazy o nad-měrném množství plutonia, které se používá jako materiál pro iniciaci výbuchu vodíkové bomby v oblasti. Jedna z vodíkových pum nebyla vůbec nalezena. Navíc v komplexu základny byly tajně skladovány nukleární zbraně bez vědomí Kodaně.
Teprve v roce 1995 Dánsko přiznalo vinu a zaplatilo odškodnění občanům Dánska a Grónska, kteří byli vystaveni radioaktivitě při práci na americké základně, šlo o sumu zhruba 15 000 000 dolarů. Proč bylo finanční odškodnění za americkou havárii a americké nukleární hlavice přeneseno na dánského daňového poplatníka? Tomu zatím nikdo neporozuměl…
V roce 2001 se prezident Bush obrátil osobním dopisem na premiéra
Grónska, aby intervenoval v prospěch modernizace radarů v Thule. Kodaň proti tomu velmi důrazně protestovala, protože Grónsko je mandátním územím Dánska.
Odpovědí emisarů USA na "odborných konferencích" o tzv. "dvojité slabosti" Dánska bylo toto: ..."Dánsko je slabá evropská ekonomika a člen NATO". Jistě povzbudivý signál z americké strany pro ČR nebo Polsko.


- 2 –

Teď se podívejme poněkud blíže na některé technické aspekty ohledně
radarové techniky a z toho plynoucí rizika a dopady na život lidí.
Třeba takový radar na stíhacích letounech se na zemi nezapíná mimo
případy, kdy pozemní personál provádí testy a údržbu. V takovém případě je testující technik oblečen ve speciálním olověném obleku. Výkon tohoto zařízení je řádově v kW. Radar systému Aegis 4 na lodích US NAVY má pulzní výkon okolo 20 MW.
Při bombardování v Kosově 1998 udělala obsluha radaru amerického křižníku USS CG-Siloh chybu a zapnula radar blízko italského pobřeží
u přístavu Naples. Byla zničena některá technická zařízení meteorolo-gických stanic a operátorů mobilní sítě, které byly několik dní mimo provoz. Jaké byly dopady na zdraví lidi, může přiblížit situace z Azerbajdžánu.
Tajná služba Azerbajdžánu odmítla poskytnout informace ohledně možných
zdravotních rizik při provozu dvou radarů US v oblasti Astara a Khizy.
Studie šéfa Nezávislého centra pro výzkum životního prostředí uvádí,
že 9x vzrostl výskyt rakoviny, 13x onemocnění jater a 19x vzrostl počet dětí narozených s těžkými a neodstranitelnými vrozenými vadami. Nepodařilo se nám bohužel zjistit, jaký radar tam je.
Specifikace radaru FSP=117 je 20-24 MW zářivého výkonu podle toho, jestli systém je mobilní nebo ne.
Radar určený pro americkou základnu v ČR je kolos o pulzním
výkonu 1000 MW. To je 20x více, než výkon radarů, o kterých zatím byla řeč. Negativní dopady se projeví řádově v okruhu mnoha desítek km. Navíc i při bezchybném provozu může dojít k odrazu vln o ionosféru. Pro zajištění provozu je nutný zdroj energie okolo 5 MW. Na základně má být 200 lidí. Zdroj energie musí být nezávislý na okolí. Vezmeme-li
v potaz ještě požadavky na bezpečnost a utajení objektu - je téměř jisté, že půjde možná o podzemní atomový reaktor.
Základní technické specifikace musí mít česká strana již dávno k dispozici, avšak přesto o nich naše "svobodná nezávislá privátní média" pořádně nikoho neinformují – proč asi ?
Obyčejní lidé jsou elitami degradováni na masu, jež nesmí být infor-
mována o negativních skutečnostech a vůbec nemá právo být zapo-jena do schvalování tak závažného procesu, jakým bezesporu je vybu- dování US vojenské základny – a to mimo jakoukoliv pravomoc ČR.
Vláda ani parlament nemají mandát k takovému rozhodnutí bez referenda. Nemluvě o pozici vlády, stojící na dvou přeběhlících a hlasech Strany zelených, která ve svém volebním programu slíbila podporu

- 3 -

referenda a odpor vůči atomové energetice. Na základě volebních programů jim totiž voliči dávali své hlasy.
Záměrně jsme se vyhnuli geopolitickým hlediskům ohledně toho, proti jaké hrozbě má být základna postavena. Samozřejmě na to mám vlastní názor, ale domnívám se, že jde o důležitý veřejný zájem, který by měl být vysoko postaven nad nějaké politikaření.

Uvědomte si, že Česká republika je malá hustě osídlená země. A radar
o těchto technických parametrech bude mít značný negativní dopad na tisíce občanů Česka – nicméně nikdo z nás nebude mít možnost to nějak ovlivnit. Mysleme na budoucnost. A budoucnost a bohatství každého národa jsou jeho děti!!!

S pozdravem

Stanislav Hudec

technik přípravy staveb
ČEZ Distribuce a.s.
Oddělení obnova sítí Střed-Inženýrink
Pracoviště:
Zalužanská 1289/III
293 05 Mladá Boleslav

telefon: 311 115 361
mobil: 602 316 504
fax: 311 115 359
[email protected],
[email protected]

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 28.6.2007 22:00

Přátele z České republiky "BDĚTE!" .... a neblbněte!

Reagovať na správu

portret

milo 29.6.2007 11:41

len si ho nechajte...ked ho Vy odmietnete, tak pojdu s nim k nam a co myslite ze sa stane?....samozrejme ze to odsuhlasia!!!

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 14.7.2008 13:28

Začína to byť aktuálne.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 14.7.2008 13:32

vesmírní lidéToto by mohlo čiastočne pomôcť:

Vesmírní lidé

"Členovia kultu očakávajú v blízkej budúcnosti evakuáciu asi 150 miliónov ľudí, z toho 250-tisíc Čechov a 100-tisíc Slovákov. Tí by sa mali dostať na tzv. Novú Zem nachádzajúcu sa 3 - 5 km nad planétou."

Len 3-5 km nad planétou... no nie je to super? Len či tam rastú huby...

ilustračné foto: OBR 75583

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 14.7.2008 14:00

Ale teraz vážne:

http://video.google.com/videoplay?docid=...

Reagovať na správu

portret

paloH pokročilý 14.7.2008 18:44

tak toto bolo silné kafe, po tomto sa mi nezdá Hlava 22 taká neuveriteľná

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 14.7.2008 19:47

Vsjo jasno!

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 15.7.2008 08:33

Pozdě-už nás zblbli.

Reagovať na správu

portret

Luko atlasár 15.7.2008 09:25

... a ktomu by sa hodilo ešte toto http://video.google.com/videoplay?docid=...
Čo sa týka wtc, je ťažké posúdiť, ako sa to stalo v skutočnosti.. je tam veľa nezodpovedaných otázok a s tým čo Richard Gage hovoril súhlasím, ale rovnoko odborne sa dá aj proti tomu namietať. Škoda len, že pravdu sa aj tak nedozvieme...

Reagovať na správu

portret

beercards 15.7.2008 10:36

Mal som krásny sen...celý svet uvalil embargo na USA...na všetko, čo s nimi súvisí...

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 15.7.2008 21:12

Ták a sme na zozname...

Reagovať na správu

portret

bršo 16.7.2008 09:04

fuj fuj Američania, majme radšej Rusov, už tu raz boli, tak keď prídu zase aspoň budeme vedieť na čom sme alebo v čom sme?

Reagovať na správu

portret

lesnýdes 16.7.2008 09:57

Ty si bol ten miliónty zapísaný?

Reagovať na správu

portret

korbačka 16.7.2008 11:00

Naozaj tomu nerozumiem.Tu na týchto stránkach sa vedie vášnivá debata o tom,či sa môže dať info o rastlinkách,hmyze a názory sú rôzne.Potom sa diskutuje o čistote stránky a je zameraní len na huby a problematiku húb.Dobre,také je zameranie a taká orientácia.Kua,ale akým právom sa stane,že táto stránka je ,ťažko to nazvať slušným,obeťou primitívnych politických výplodov.Na tieto účely slúžia noviny,televízpa,rozhlas a nie odborná stránka,ktorá si musí zachovať svoju tvár! Som veľmi sklamaný,že sa toto stalo a úplne vyvrátilo moje predstavy o tom,že tu sú ľudia,ktorí to majú pod paľcom.Ak to má byxť takto,tak doporučujem,aby sa zaviedla rubrika-najkrajšia pornohubočka.Ale nie politika.Som veľmi nasratý.Tak.Sokolík.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 16.7.2008 15:31

Netreba nám žiadnych cudzích vojakov. Alebo áno?

Reagovať na správu

portret

korbačka 16.7.2008 16:31

Uplynulo málo času,ale nevrím,že takáto zvrhlosť sa vyskytla u tohoto pána z PO.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 16.7.2008 19:57

Čo tým chcel básnik povedať?

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 16.7.2008 22:16

Asi ani boh tomu nerozumie!
Mam pocit, ze takto tu skonci akakolvek diskusia s politickym nadychom.
Zrejme niet cloveka, ktorym by nepohli udalosti z jedenasteho septembra 2001, nech uz to sposobil ktokolvek, bolo to priserne!
Memento mori..

Reagovať na správu

portret

korbačka 17.7.2008 06:01

Milý Ešli,som pevne presvedčený,že len nadbytok voľného času a netradičný spôsob jeho využívania spôsobil,že práve politická téma Ťa dostala tam,že si spôsobil to,čoho výsledkom je táto tématika.Neviem či si zle prečítal moje výhrady k tomu,čo podľa Teba ohrozuje svet,ale na tieto stránky to jednoducho nepatrí.O tom majú písať v novinách,počúvať v rozhlase,at´d...Mladý muž,príď do klubu,dáme po jednom,ale nebudeme na seba brýzgať pred celým Slovenskom.Jednoducho,toto má byť stránka o hubáách,a nie o radare.Pochopil si?

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 17.7.2008 20:07

Je to v rubrike "Iné diskusné témy.

Reagovať na správu

portret

korbačka 18.7.2008 00:06

Veľmi si vyčítam,že som bol taký naivný na dovolil som si mať názor. Naozaj,už to radšej nikdy neurobím aby sa to stalo.Máš pravdu vo všetkom.A držím palce Tvojej rubrike-Iné diskusné témy.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 18.7.2008 07:23

čau Ali
Tak ako skládka komunálneho odpadu, tak aj radar v ČR majú jedno spoločné - škodia životnému prostrediu a ja mám na výber. Buď s tým nesúhlasím a niečo preto urobím, alebo si poviem, že je to politika.

Reagovať na správu

portret

hento M. 18.7.2008 22:59

sokolík súhlasim stebou maš velkú pravdu mi tú vojenskú inváziu nezastavíme hríbami, ale zo zbranami, stačí ked moskva odstavý ropu a plyn, a ešte sokolíkovy dam za pravdu máme svoju krásnu stránku, tam patrý krásna slovenská príroda a nie politika ide sezona na buduce sa bavme o hríboch,a nie o amerických zaujmoch to nech si vyrieši praha

Reagovať na správu

portret

vendelko 22.7.2008 15:43

Cafte, paci sa mi ze sa tu da debatovat o vsetkom a nie len o hubach. Chapem ze tato stranka bola zalozena najma kvoli hubam a prirode, ale je super ze su tu aj rozne ine temy kde sa ludia mozu vyjadrit k roznym problemom ved nemoze byt vsetko len o hubach :-D

Reagovať na správu

portret

Jirka Kohl atlasár 26.7.2008 21:38

To je podle mne správný názor (myslím 16.7.2008 09:04, brso). Mě se radar taky nelíbí ale ze všech možných variant jak nasytit vlka aby koza zůstala celá je to optimální řešení kam se dá zajít. Češi by měli nejraději aby je někdo chránil v rámci nějakých institucí jako je NATO a pod. ale nic proto nedělat. Jenže to nejde. Pravda je že toto jde trochu mimo NATO což je asi chyba, ale na druhou stranu je lepší americký radar v Brdech, než všudypřítomný rusáci tak jak tu strašili od r.1968 !!! A co tu měli za zbraně málokdo ví... nějaký radar je proti tomu prd. Bohužel lidi rychle zapomínají....

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 27.7.2008 00:00

Všetko čo sa na svete deje, je možné vďaka jedinej veci. Vždy žije viac sprostých a málo tých rozumných. A tá drvivá menšina výrazne vedie.

Reagovať na správu

portret

fugi 30.7.2008 21:43

a co si nebol na vojne?

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 1.8.2008 08:33

Miro, kde by bola ta naša slovenská príroda, keby sme nepoukazovali na veci verejné, ktoré zjavne s ochranou prírody nemajú nič spoločné, ba naopak škodia životnému prostrediu. Budeme teraz strkať hlavy do piesku, písať len o hubách a tváriť sa, že nás sa to netýka, alebo mávať nad všetkým rukou s tým , že je to politika? Tým len dávame politikom voľné ruky a myslím, že ľudí s podobnými názormi ako máš Ty je prevážna väčšina, preto im všetko prejde.
Nuž porozmýšľajme niekedy o tom!

Reagovať na správu

portret

extremica atlasár 1.8.2008 09:19

Sokolík, henťo a vám podobní. Na internete sa grupujú ľudia rôznych záujmových skupín. Je to normálne, lebo sa môžu poradiť, podebatovať a najčastejšie pohádať o určitých veciach. To je logické a úplne normálne. Hubári o hubách šachisti o šachu psíčkari o psoch a gynekológovia o ...
Lenže existujú určité veci, o ktorých musíme debatovať všetci! Radar, dvojičky, americká arogancia... Čo to nevidíte?!!!! To sú hlavné veci! Lebo sa môže stať, že zrazu nebudú huby, šach, psi a ani tá ...!

Reagovať na správu

portret

paloH pokročilý 1.8.2008 15:43

Dobre hovoríš! Dolejte mu vody!

Reagovať na správu

portret

Slovinec 6.8.2008 06:38

Niekedy si ani neuvedomujeme, ze spievame tu istu piesen, pretoze ten druhy ju môze mat inac zaranzovanu a len velmi tazko ju poznavame.
Ale, i tato beznadejnost ma dobry koniec, pretoze obaja na to na konci prideme, ze to dvojhlasne spievame...

Reagovať na správu

portret

korbačka 6.8.2008 07:17

Napriek tomu,že v tomto prípade máme na vec aj iné pohľady,naozaj sa možno jedná len o búrku v pohári vody.

Reagovať na správu