komentáre..

Tokaj 27.8.2011 21:04
Poprosil by som užívateľov o presnejšiu identifikáciu a lokalizáciu nálezov.
Napr.Keď niekto uvediie "Hrádok" "Petrovce"a pod Neviem kde to je a čo to znamená.
Podľa mňa by sa mal označiť okres+lokalita a biotop les, zmiešaný les ,lúka a pod.
Stačí heslovite, ale aby človek vedel kde sa nachádzajú tie krásy prírody,ktoré sa tu na naších stránkach predstavujú .

virtue205 atlasár, moderátor 27.8.2011 21:19
Súhlasím s Ivom....často nie je napísané v popise vôbec nič. Mňa by zaujímal hlavne biotop, pretože v atlase tu na stránke pri niektorých hubách chýba

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 27.8.2011 23:40
Bohužiaľ, aj pri mapovaní nálezov dá často veľa práce zisťovať, v akých končinách sa príslušná "Chvojnica" či "Praha" nachádza, keďže z každej existujú minimálne dve. Návrh zosúladiť formulár s herbárovým, ktorý je prekvapujúco dobrý, žiaľ neprešiel, takže sa budeme musieť zmieriť s tým nejednotným vypisovaním koloniek. Formulár pre fotku si zasluhuje zásadnú rekonštrukciu. V niektorých veciach totiž nie je dosť zrozumiteľný a potom chýbajú potrebné informácie.

slavo sp. 28.8.2011 07:24
Súhlas_doplnil som Praha ČR, dúfam, že už bude každému jasné, že je to hlavné mesto ČR, trávim tu dosť pracovného času, tak prečo nie? však ide o huby. Mimochodom si myslím, keď si dôsledný, že vzhľadom na početnosť užívateľov z Česka a tým aj početnosť nálezov idúcich od nich do atlasu, by si zaslúžilo doplniť pri lokalizácii atlasových nálezov českú mapu, presne tak ako to máte na Fotonete... mnohých užívateľov to určite poteší

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 28.8.2011 11:42
Takúto požiadavku môžem len podporiť. Sám však idem aspoň v profile upresniť, že "moja" Domaša je v Ondavskej vrchovine. Vraj je ešte aj nejaká iná. ![]()

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 28.8.2011 11:46
Dalo by sa, ale to tiež vie urobiť len Roland. Možno si tento návrh prečíta.

stepho pokročilý, atlasár 30.8.2011 09:43
...inak v tejto modernej dobe by nebolo mozno zle zadat aj presne GPS suradnice a na tomto webe ich presne prelinkovat na podrobnu mapu..

Pekosek mykológ 30.8.2011 14:22
I když u chráněných nebo vzácnějších druhů bych nechal obecnější popis lokality...

stepho pokročilý, atlasár 30.8.2011 14:32
....ano, myslel som tie GPS suradnice len ako volitelny doplnok. ...co sa tyka popisu prostredia, urcite by bol vhodny aj podrobnejsi popis, co sa tyka stromov, ale aj rastlin, ktore su v okoli a takisto zlozenie pody. ...pripadne aj nejake graficke doplnenie, myslim ako celkovy nahlad na lokalitu formou fotografie.

Tokaj 30.8.2011 19:46
Keď uvedieš okres, tak si myslím že to nie je až také podrobné.Ale biotop pri takých nálezoch to bodne. ![]()

rudolf2 pokročilý 30.8.2011 22:57
Tabuľku s presnejším definovaním biotopu určite áno, presnejšie definovanie miesta je už problematickejšie....

stepho pokročilý, atlasár 1.9.2011 10:52
...ono aj pri uvedeni lokality je to vlastne siroky pojem. ..z vlastnej skusenosti a lokalit, kam chodim do Povazskeho Inovca, konkretne do Kalnice, viem, ze uvedenie miesta nalezu nie je vobec presne, ked uvediem najblizsiu obec, ktora sa nachadza pri mieste vyskytu. ...ak vsak uvediem pri chranenom druhu presne miesto nalezu, neviem, aky to bude mat dopad z hladiska jeho ochrany a ochrany celkovo jeho prostredia, ktore uz je aj tak vo vacsine pripadoch z casti znehodnotene..

fugi 1.9.2011 20:46
niekde som tu uz o tom pisal:
obec - velmi nepresne urcenie lokality ak sa popri tom neuvedie nejaky vyznamny krajinny bod
GPS - kolko ludi pojde zbierat chranene druhy? naviac treba vystihnut aj obdobie ich rastu, to by tam museli spavat.
som za presne GPS, mozno s obmedzenim ich zobrazenia beznemu navstevnikovi stranok - len tak pre istotu

milustek pokročilý, atlasár 1.9.2011 20:58
Pozri Fugi, pokiaľ poznáš chotár, postačí ti aj fotka na ktorej vidno kúsok širšieho okolia. Ja som napríklad pomocou takej fotky odhalila človeka, ktorý necháva po sebe v lese odpadky.
Myslím, že pri konkrétnom mieste nálezu vzácnej huby, alebo rastliny, sú technické vymoženosti vo forme GPS Damoklov meč. Potom sa nediv, keď prídeš na miesto uprostred lesa a nájdeš ho totálne vyrabované ![]()

Tokaj 2.9.2011 22:04
Chránencov vidím znehodnotených aj bez toho ,aby som to dával na stránky a na stránky chodia ľudia o ktorých pochybujem aby išli skopnúť chránenca len preto ,že si ho tam uviedol.Išlo mi oto ,že niekto uvedie napr "Lučka" a nič viac.Keď chcem porovnť nález o ktorom mám pochybnosti tak si len môžem pískať lebo aj tak neviem na čom som.

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 2.9.2011 22:23
Orografický celok, najbližšia obec, miestny názov lokality (nepovinné), biotop.
Súradnice sú úplne nepodstatné a nevyužiteľné, ak nepoznáme ekologické pomery stanovišťa. Nikto tam nebude chodiť, aby to zisťoval. A ak je známa ekológia, potom je zbytočné písať súradnice, úplne stačí aj širšie upresnenie lokality.
Amen.

° pokročilý, atlasár, mykológ 2.9.2011 23:29
Presne tak.
Ak chcem najst nieco co tu niekto nafotil /v zmysle povodneho prispevku/ vo svojom okoli tak potrebujem vediet kde to hladat - popis biotopu. Suradnice mozu sluzit pre moju potrebu aby som vedel kde to najst opatovne ak je to nieco co rastie len na mikrolokalite.

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 3.9.2011 01:02
Mňa najviac fascinuje, keď niekto hodí fotku do diskusie na identifikáciu a nie je tam žiadna zmienka o biotope, nanajvýš stručný opis znakov plodníc, ktoré každý, okrem nevidiacich, z tej fotky vydedukuje. Pritom informácia o biotope je veľakrát cennejšia ako samotný "opis fotky".


