Úvodná stránka » Diskusné fóra » Fotoškola »

nikon D40


portret

štokino 28.8.2008 20:46

Som chcem začať fotiť, na nete som nasiel zrkadlovku Nikon D40, moc sa do toho nevyznam a preto by som poprosil o nejaky posudok alebo recenziu na tuto zrkadlovku je pre mne v prijatelnej cene a chcem fotit najma INSECTA(Coleoptera, Lepidoptera) a neviem či je na to tato zrkadlovka vhodna a tiež chcem poprosiť o radu či je vhodnejšie začinať zo zrkadlovkou v takejto cenovej hladine alebo s kompaktom v tej istej cenovej hladine dakujem

http://www.najnakup.sk/Porovnaj_digitaln...

Reagovať na správu

portret

root 29.8.2008 23:21

ak si nefotil, ak je to "prvotina" nechoď do toho .. Predstav si že nákup tela je zlomok toho čo potrebuješ ak chceš naozaj fotiť. Treba sa nielen naučiť fotiť, ale kus sa potrápiť aj v PC ..

A pokiaľ máš už skúsenosti - záleží čo a ako chcedš fotiť .-)

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 30.8.2008 00:50

Základný objektív na to čo chceš fotiť teda hmyz nie je to pravé orechové... tada aby som pravdu povedal nikdy som ho na tento účel nepoužil. Potrebuješ macrosklo a to je ďalších 6 a viac tisíc. U compactu sa to určite nie v totožnej miere, ale dá vykompenzovať makropredsádkami za cca 1000,- . Na začiatok 1-2 roky by som ti odporučil compact, dnes sú relatívne lacno dostať aj dosť kvalitné a ako som ti už onoho času písal, odporúčam taký čo má RAW formát. Čo sa D40 týka,je to najlacnejšie zrkadlo od Nikona ... síce zrkadlo, ale žiadne delo, aj cena tomu zodpovedá.

Reagovať na správu

portret

štokino 30.8.2008 10:34

Diky moc, to som si aj myslel vzhladom na cenu, ale chcel som to mat potvrdene niekym, kto sa vyzna, dakujem za príspevky.

Reagovať na správu

portret

Morak13 30.8.2008 15:45

Približne rovnaká cena je aj za Sony DSC-H50 alebo Panasonic Lumix DMC-FZ28. Ja mám H-50tku a som s ňou veľmi spokojný. Jediná vec ktorá niekomu môže chýbať je absencia formátu RAW, ale ten zase vyžaduje úpravý v PC,takže by Vám nemal chýbať...

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 30.8.2008 16:33

K tej RAW-ke len toľko. Síce skúšané na zrkadle, ale fotil som do jpg a RAW súčasne. Rozdielny výsledok je jasne viditeľný a hoci si to vyžaduje viac času, ak ide o detaily, a to pri hmyze zjavne ide, stojí ten čas za to.

Reagovať na správu

portret

mlhoš 30.8.2008 21:42

Všetko záleží od toho ako sa fotografii chceš venovať. D40 je naozaj prvotina do ktorej by som nedoporučoval ísť. Už len systém skiel obmedzuje - musíš použiť len sklá s motorčekom pre autofocus. Aj keď by sa v budúcnosti dal využiť ako druhé telo - to vtedy ak by si sa fotografii venoval v budúcnosti vážnejšie. Ale dobrá cena je na 450-ke od Canonu. Alebo D90 ohlásil Nikon. Ovšem rozhodni sa pre jednu značku aby si využil objektívy.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 30.8.2008 22:55

Mlhoš , predpokladám že Štoki nadväzuje na svoju pôvodnú požiadavku a to aparát komplet do 10.000,- ... teda ak sa medzi tým nič nezmenilo. a to znamená compact.
http://www.nahuby.sk/diskusia.php?parent...
Inak, ja som so 450D veľmi spokojný
PS: Štoki, nemusíš na nový impulz k jednej téme vždy zakladať nové vlákno. Pokračuj v začatom, aby sa neriešilo x-krát to isté.

Reagovať na správu

portret

štokino 31.8.2008 19:13

jasne ze sa nic nezmenilo Andy, stale to plati..... a dik, posnazim sa...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2008 22:16

Andy Ti síce dobre radí ale nie na hmyz. Huby sa kompaktom dajú, lebo sa nehýbu a zaostrovať môžeš rôznymi metódami vrátane manuálu aj na kompakte. Ak ale chceš zaostriť na pohybujúci sa hmyz, tak radšej zabudni na kompakt!!! Zaostrí síce ale vždy tam, kde netreba a aj to po dobe, kedy už nie je na čo zaostrovať!!! Hmyz je dávno preč. Nikon D40 je fasa stroj na začiatok ale potrebuješ k nemu drahý makroobjektív napr. 105 od Nikonu za takých 25... Lepší by bol nový D90 alebo aj D80, ktorý je na pixmanii za nejakých cca 18-19.000 a k tomu môžeš kúpiť makroobjektívy iných značiek (sú výrazne pomalšie ako originál!!!).
Dobrý tip je aj Canon 450D s lepšou kresbou ako Nikon ale asi trolinku menej má premakané ostrenie. Canon makráč 100mm je o dosť lacnejší ako Nikon 105mm.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 2.9.2008 23:19

Igor. O tom že zrkadlo je o úplne niečom inom sa myslím nemusíme ani moc baviť, je to vidno aj na mojich fotkách do a od 06/2008. Celá dilema sa skrýva v čísle 10.000,- SK. Do tej so zrkadlom a makráčom asi ťažko
Čo sa týka compactu, samozrejme je treba počítať s veľkým odpadom ale dá sa. Najväčší problém je že macro musíš brať zblízka,môžeš vyplašiť hmyz a kým zaostrí(a to často aj na pozadie) a s oneskorením spustí spúšť ... brouka ňet. Ale to je daň za nižšiu cenu.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2008 23:26

No mne je to jasné, že cena je dôležitá ale radšej by som bral D40 so seťákom ako akýkoľvek kompakt...

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 2.9.2008 23:33

Možno by nebolo zlé pozrieť ebay a vyskúšať šťastie, aj to je možná cesta.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2008 23:34

Tak to hej. Zopárkrát som stade kúpil a v pohode...

Reagovať na správu

portret

štokino 3.9.2008 15:41

teda chces povedat ze lepsia by bola ta zrkadlovka v takej podobe v akej je teda myslim tu z mojho linku ako ktrykolvek kompakt???

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 3.9.2008 18:26

Štoki. Zrkadlovka - telo je to čo býva to najlacnejšie, objektívy - nie seťáky s plastovými komponentmi, ale kováky stoja od 7.000... do desiatok tisíc. To je to čo si treba uvedomiť. Možno by bola cesta kúpiť telo trebárs EOS350D alebo 400D od niekoho z fotoportálov, čo prechádza vyššie a dokúpiť Macro objektív. Po čase by si vymenil telo a objektívy máš, ale musíš ostať verný značke Porozmýšľaj o tomto variante. V konečnom dôsledku je lacnejší , lebo za chvíľu zistíš pri compacte, že si vyčerpal možnosti kvalitatívneho rastu a bude ťa to tam tlačiť tak či tak. To ako sa rozhodneš je len na tebe.

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 3.9.2008 19:42

Andy múdra reč Ja som na to "šetrenie" tvrdo doplatil. V čase, keď som kupoval high endový kompakt stála zrkadlovka o nejakých 3.000 viac. Nakoniec som aj tak musel ísť ďalej, stálo ma to však kopu času, peňazí a vysvetľovania doma A samozrejme nervov z dôvodu neschopnosti kompaktu robiť to, čo som chcel. Namiesto tváre zaostrí zásadne na pozadie, ktorého môže byť trebárs iba 10%... A toto nie je vec toho môjho kompaktu. Úplne nový Canon G9, ktorý som skúšal, to robí tiež! Stačí brať človeka z profilu, kedy nefunguje rozpozávanie tváre...

Reagovať na správu

portret

štokino 3.9.2008 20:33

Však ano ale zmestil by som sa do tych 10 000???? viem ze rady su dobre ale hovorim moc v tomto este neviem lietat....potreboval by som sa s niekym pozhovarat osobne kto sa vyzna ale to zrejme nepojde..... a co tioe fotoportaly??? ako sa k nim dostanem???? nejaku linku by som poprosil diky moc...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 3.9.2008 20:59

www.vivo.sk
www.fotoaparat.cz
www.paladix.cz (asi naj bazár v česku-a-slovenku)

Reagovať na správu

portret

štokino 4.9.2008 14:26

no niečo som už pozrel su tam tela typu- canon D300 a EOS300D, Nikon N80, v takej cene že mi možno este aj zostane na objektiv možno, no neviem podla coho vyberat a či su to dobré mašiny a tiež podľa čoho vyberať objektívy, som troška mimo z toho....

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 4.9.2008 16:07

Pokiaľ chceš jednoúčelovo fotiť insectu a príležitostne objekty vo vzialenosti 5 a viac metrov odporúčam kúp telo a Macroobjektiv 1:1 - pevne sklo. To by ti na tieto ucely malo posluzit a potom po case popripade zohnat aspon lacne setaky, aby si bol pripraveny na vsetko. Canon a Nikon maju najsirsiu ponuku prislusenstva vlastneho, pripadne pasujucich od inych vyrobcov.

Reagovať na správu

portret

štalo atlasár 4.9.2008 18:50

Pozor Nikon N80 je filmová SLR! A canon D300? To bude asi nejaký omyl. Pred kúpou je potrebné si pozorne zistiť špecifikácie foťáka, aby si nekúpil mačku vo vreci. Inak, videl som už na nete ponuky bazárových DSLR do 10 tisíc aj so seťákom. Aj ja osobne predávam, ale už mám kupca...inak vyberal by som asi z tejto trojice (nikon D80, canon 350D, canon 400D), myslím, že minimálne s canonom 350D sa dá do tvojej cenovej hladiny vmestiť, pri nikone D40 si musíš dať pozor, či má objektív vlastný motorček (ak nie je predávaný so seťákom), inak ti nebude fungovať autofokus. Pri tomto tele by si bol asi aj v budúcnosti z tohto dôvodu obmedzený, keby si dokupoval nejaký nenikoňácky makráč.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 4.9.2008 21:08

Hej, pri tej D40 ma odradilo práve ISO od 200 a nutnosť motorčekového príslušenstva, ktoré je obmedzené.
Tá EOS350D dokáže s dobrým objektívom a ovládaním stroja aj toto http://www.nahuby.sk/foto galeria_autora.... alebo
http://www.nahuby.sk/foto galeria_autora.... myslím že toto by sa ti páčilo
Mašina nemusí byť najmodernejšia, ale musí byť perfektne zvládnutá.

Reagovať na správu

portret

štalo atlasár 4.9.2008 22:14

Súhlas ...

Reagovať na správu

portret

štokino 5.9.2008 09:39

to je fantazia andy...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 3.9.2008 21:05

http://www.kenrockwell.com/nikon/d 40.htm
kopu rád nájdeš na www.kenrockwell.com

Ten D40 je fakt fasa voľba!!! Čítaj tu ale aj na stránke kenrockwell:
NEW: Nikon D60 and Nikon D40x, slightly downgraded versions of the D40, but with more pixels and a higher price. I prefer my D40 over the D40x and D60, even for the same price, and since the D40 costs less, the D40 is the deal of the past two years!

Reagovať na správu

portret

štalo atlasár 3.9.2008 23:16

Čítal som už dávnejšie jeden test v PC REVUE a 6Mpx D40 podľa tohto testu porazila v kvalite výstupu i niektoré 10 Mpx zrkadlá...tuším SONY ALFA 100 a neviem či aj nejaký Olympus tam nebol namočený. A to nebola do testu priamo zahrnutá, lebo nespĺňala požiadavku testu pre minimálny počet Mpx, použili ju len pre zrovnávačku mimo poradia.

Reagovať na správu

portret

štokino 4.9.2008 13:45

takze tymto chces povedat ze radsej d40- tku v zakladnom stave a s tym objektivom, ktorý je pri nej, ako akykolvek kompakt v takej istej cene???

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 4.9.2008 14:52

Ak chceš ušetriť tak áno Ak chceš zle investovať, tak si kúp kompakt.

Reagovať na správu

portret

štokino 4.9.2008 20:56

nechcem šetriť, ale nedá sa inak...

Reagovať na správu

portret

štokino 3.9.2008 20:42

Andy aku masinu si pouzival do 6/2008 a troska to zhodnot ake to bolo, viem ze sa to zrejme so zrkadlovkou neda porovnat ale stale hovorim na zrkadlovku moje financie nevystacia.... aj ked by som velmi chcel, no proste sa neda....

Reagovať na správu

portret

štokino 3.9.2008 15:22

samozrejme, jasne ze sa oplati viac investovat, lenže ako študent keby som investoval viac ako 10 tis.(ci je pre mne uz aj tak dost vysoka polozka)nevykríval by som iné podstatne veci, hadam sa mi podari pri troche stastia urobit dobre zabery aj s kompaktom .... alebo zeby nie??? neviem fakt nemma skusenosti ale za 10000 moc moznposti nemam akurat tak fakt len kompakt nejaky....

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 3.9.2008 15:25

Dobrý záber kompaktom Ti akurát tak ubzikne pred nosom...

Reagovať na správu

portret

štokino 6.9.2008 12:28

Ten canon EOS 350D sa mi celkom pozdava aj cena nie je vysoka , no do 10 000 sa asi aj tak nezmestim no ale uvidim mozno sa predsa len nieco podari vymysliet ale fakt neviem..., každopadne dakujem za rady a informacie..

Reagovať na správu

portret

štokino 9.9.2008 07:40

Začal som rozmýšlať nad zrkadlovkou, ale na druhej strane s fotenim nemam ziadne skusenosti a tak sa obavam ze zrkadlovka na zaciatok by mohla byt dost velké sústo, nebolo by lepsi nejaky ultrazoom a potom ked nazbieram skusenosti nejake presedlat na zrkadlo???

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 9.9.2008 09:16

Nie prídeš o prachy a ešte Ťa aj je.ne z tej pomalosti. Rob ako uznáš za vhodné, ale potom sa nesťažuj

Reagovať na správu

portret

štalo atlasár 9.9.2008 19:30

Súhlasím s Igorom, pokiaľ to myslíš s fotením vážne, veľmi rýchlo zistíš, že si urobil chybu. Zistil som to aj ja...a po 10tich mesiacoch som kompakt predával.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 9.9.2008 20:02

Začínal som na Yashica Matt - dvojokej zrkadlovke s pevným objektívom na 6x6 zvitkový film. 12 okienok a každé si človek vážil. Manuálna clona a čas na základe expozimetra. Chvíľu sa človek učil,ale naučil. Potom som prešiel na AF(blbuvzdorné) kinofilmové foťáky a ešte predtým než som začal prispievať sem som si kúpil na rodinné foto Kodak Z650. Dva roky som s ním fotil a na jeho možnosti myslím ku koncu obstojne. Dnes som na zrkadle, tiež som sa musel učiť a skoro od piky, ale dá sa. Nesmieš sa toho báť. Je to investícia na roky, ale výsledky za to stoja. Vieš čo hovoril Lenin...

Reagovať na správu

portret

štokino 9.9.2008 20:17

diky andy....teda diky vsetkym, zatial cakam na financnu injekciu a ak pride asi pojdem do zrkadla ,diky za rady

Reagovať na správu