Úvodná stránka » Diskusné fóra » Fotoškola »

Rada pri kúpe aparátu


portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 11:28

Viem, že už to tu bolo viac-krát riešené, ale chcel by som poradiť s kúpou foťáku s nasledujúcimi požiadavkami:
..mal by byť vode a prachu odolný
..musí snímať do RAW
...ak zrkadlovka, tak objektív s väčším rozsahom zoomu, ktorým môžem robiť zábery aj z väčšej diaľky, je vôbec vhodný teleobjektív na fotenie húb?
..kvalitný a presný live-view, výklopný display, príp. otočný
..plus samozrejme všetky štandardy dobrého stroja..


Díky za komenty.

Reagovať na správu

portret

Padam atlasár, mykológ 5.12.2014 13:05

Koľko si ochotný investovať, cena je dôležitá. Všeobecne platí že je lepšie mať dobré sklo, ako drahé telo s priemerným seťákom. U Canonov nemám prehľad, z Nikonov má výklopák D5300. Zoom obj. na všetko je niečo ako 18-200mm, ale tam asi nebudeš spokojný s kvalitou obrazu a na malé hubky sa vôbec nechytá. Na huby je najvhodnejšie pevné makro sklo s max. ohniskom do 150mm ,tam sa dá povyberať. U dlhších skiel si už príliš ďaleko od huby.

Reagovať na správu

portret

givan pokročilý 5.12.2014 15:36

...ale keď vložíš medzi teleobjektív a telo medzikrúžky, tak sa dostaneš k objektu fotenia bližšie, ak sa nemýlim?

Reagovať na správu

portret

Padam atlasár, mykológ 5.12.2014 17:23

hej je to tak, ale príde mi to ako nezmyselný setup ktorý ma viac nevýhod ako výhod. Neskúšal som niečo také, skôr som by ma zaujímalo ako je to s krúžkami na makráči rád by som šiel aj na väčšie zväčšenie ako 1:1

Reagovať na správu

portret

givan pokročilý 5.12.2014 17:57

To neviem, či by to na makráči fungovalo, medzikrúžky ti umožnia dostať sa bližšie než je minimálna zaostrovacia vzdialenosť objektívu - makráče ich majú malú - teleobjektívy väčšinou veľkú, napr. Tamron 70-300 až 150 cm. Tieto veci určite vieš, ja som sa pripojil do diskusie preto, že tam bola požiadavka "veľkej univerzálnosti zostavy", tak toto ma napadlo.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 20:48

..len neviem, či pri vzdialenosti 150 cm od huby bude dobrá kresba..

Reagovať na správu

portret

givan pokročilý 5.12.2014 21:05

Však preto vložíš medzikrúžky, aby si mohol ísť bližšie ako napr. 150 cm

Reagovať na správu

portret

givan pokročilý 5.12.2014 21:07

Ale jasne, že na huby asi to nie je vhodné

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 21:28

tak isto ako aj na inom objektíve

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 6.12.2014 18:31

..raynox si skúšal na ten objektíf?

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 20:47

..neviem, či mi záleží na cene, viacmenej je to jedno, ale zasa neviem, či má zmysel kupovať úplne to najdrahšie, keď chcem fotiť huby. ..čo sa týka investície, možno 1000 - 1500 za komplet aj s objektívom. Prepáč, že sa pýtam asi pre väčšinu samozrejmosť, ale keď mám pevné sklo, to znamená, že nemôžem vôbec zoomovať a že cvakám len z jednej vzdialenosti?

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 21:17

Nikdy necvakas z jednej vzdialenosti - vzdialenost si upravujes podla velkosti objektu a kompozicie.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 21:50

..to viem, ale upravujem vzdialenost od objektu len posúvaním foťáku aj so statívom.. tak?

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 22:20

ano, ale nie je to nic extra nepohodlne, nastavis si kompoziciu a zacnes sa triafat do DOF, potom zacnes riesit svetlo, skus to s ryzakom a potom zacnes nadavat

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 22:30

tak tu nesúhlasím, nieje nad ryžák

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 22:35

Tak tu ja suhlasim, s ryzakom su neopakovatelne zabery, ale praca s nim je piplavejsia, hlavne bez vyklopaku.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 22:37

a ešte keď hlad dostaneš...

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 22:39

je to dobry strecing - lahnut, zaostrit, vyskocit - zatienit, vratit sa - skontrolovat zaber, preostrit, hups - vyslo slnko a je to v pr..li, 15 minut break a znovu..

Reagovať na správu

portret

miki49 pokročilý, atlasár 6.12.2014 19:25

...a ja som už na piatom kopci

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 6.12.2014 19:36

...ked idem na turistiku, nefotim huby a naopak..

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 13:36

Mam dojem, ze by si chcel univerzalny objektiv, ktory zvlada od makra hub az po letiaceho kolibrika. Hmmm - taky neexistuje.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 20:50

...to už je prehnané s tým kolibríkom, samozrejme nemyslím vzdialenosti od objektu desiatky metrov, ale max. do 2 m..

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 21:10

 Topoľčiansky hrad vstavač purpurový vstavač purpurový
To je co za blbost - zoom do dvoch metrov. Na fotenie hub, kvetov, hmyzu je najlepsi makrac 1:1 s pevnym ohniskom. Makracom mozes fotit aj napr. portrety, aj krajinku OBR 381921 - v krajnom pripade . Ohnisko okolo 60 az 100mm je na huby optimalne, na hmyz potrebujes vacsie ohnisko. Na zver potrebujes teleobjektiv s poriadnym zoomom, ktory zasa asi nevyuzijes inde - cim vacsi zoom, tym uzsi zaber. Alebo si kup setovy objektiv nejakych 17 - 55 mm, ktorym mozes fotit huby, kvety OBR 383007 - (to iste makracom) OBR 433088 aj krajinu, ale nikdy to nebude ani makro, ani teleobjektiv, aj ked tam narves kdejake medzikruzky a predsadky - vsetky tieto carachy maju vplyv na svetelnost objektivu.

Neviem, ako by sa choval nejaky zoom, ked nan narves napr. Raynox.

Ta prachu a vlhku odolnost je dolezity faktor, predrazi ti sice vstupne naklady, ale usetris neskor.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 21:21

...to som uviedol tie 2m ako príklad. ..bo niekedy tak fotím, ked sú vhodné podmienky, že som od nej tak daleko.. ..odsadíš ju dobre od pozadia. ..ale nechcem porovnávať ultrazoom so zrkadlom, proste chcem taký objektív, aby to zvládol podobne, proste aby mal aj pekný bokeh..

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 21:30

pozri rozdiel tych stavacov - prva je setakom 17-55mm, druha makracom 90mm. Tu mas link na fotostranku http://www.fotocommunity.com/ - do okienka "Help/Service" - vpravo hore, si vloz nejaky objektiv a ukazu sa ti fotky cvaknute tou technikou - urob si obraz.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 15:46

1 - cena
2 - čo chceš fotiť
3 - pri vode a prach odolných telách + prach a vode odolných objektívoch sa výber pekne zúžil

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 5.12.2014 18:30

A hlavne predražil...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 5.12.2014 20:47

ale rozumným smerom

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 20:54

...čo rozumným smerom? ..akosi sa nevyznám v tej stromovej štruktúre diskusie, strácam sa..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 5.12.2014 21:07

že vode a prachuodolné - to znamená pri fotení húb rozumným smerom. Akurát tá cena je potom na zváženie ale podľa mňa sa do toho oplatí investovať. Aj odolnosť tela je dôležitá. Koľkokrát môj foťák v páde letel vzduchom aj so statívom na krkolomných svahoch a ide.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 21:11

jaaj..
..šak to, že sa to predraží a možno šetrnejším zaobchádzaním by to vydržalo no.., neviem sa rozhodnúť..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 5.12.2014 21:26

šetrnejším iste ale treba rátať s tým, čo som písal. Ak Ťa na svahu podtne, tak môžeš šetriť koľko xceš... Všetko skončí v keli. Ale asi aj D7100 je vode, prachu odolný a aj telo má ako poriadny foťák... A stojí menej. Len ten výklopák bude chýbať (iba trochu dá sa to aj bez výklopu).

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 22:33

..dá sa to aj bez výklopáku - veľmi často ležím pri tom.. ..tak v 80% prípadoch..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 6.12.2014 00:40

no to pri tom telkáči, čo má D7100 nebude treba ani náhodou

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 20:52

takže takto asi:
1. do 1000
1b. do 1500
2. fotiť samozrejme väčšinou huby
3. ..šak nemusí byť max odolný, ale aspoň aby bol vhodný do terénu..

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 21:24

ja už som ti písal a máš to za 1. vodoodolné a ked aj makráč tak to máš za 1b.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 22:26

..furt mi to na ten Oly vychádza..

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 22:27

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 22:37

..inak ešte som poškuloval aj po Sony RX10, ale to zasa by bola cesta späť..

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 5.12.2014 22:48

Na margo toho "kompaktu" - po urcitej dobe vyrobca ukonci vyrobu baterii, jasne daju sa kupit nejake faky, ale po case ani tie - teda cely kompakt ti zostane ako tazitko na stole - vratane nevymenitelneho objektivu.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.12.2014 22:56

ultrazoomom ako si spomínal že chceš rozostriť pozadie tak to budeš musieť byť kvôli tomu ďaleko ako doteraz a za hubou nič, pri zrkadle a csc to zvládneš s clonou

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 7.12.2014 13:58

..idem si ho dnes omacať. ..Vojto aj si skúšal ho spolu s Raynoxom?

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 7.12.2014 18:22

čiašočka ovocná lachnetka vosková12-50+raynox OBR 489664
60+raynox OBR 500356

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 5.12.2014 20:52

tak na foťák to máš jasné D750 - vodeodolný a s výklopákom ale vodeodolné zoomy nesledujem. Ale tele na huby je nevhodné. Iba ak, tak hlivy v 5 m výške
http://www.i-electro.eu/Nikon-D750-d2755...

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 5.12.2014 22:39

..sa mi zdá už moc na huby, inak vyzerá to mašina riadna..

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 6.12.2014 00:37

kup si Hasselblad a nebudes lutovat. mozes si pozriet aj obrazky ake robi - http://www.hasselblad.com/promotions/sam... . a teraz maju aj dobre ceny - http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/...

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 6.12.2014 00:42

ten Hasselblad vyzerá ako taký lacný šunt. Že 38.399,79 € ale na huby do prachu dobrý

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 6.12.2014 00:53

tak je, taky sunt je nahuby uplne postacujuci a na street photo by som kupil nieco stylovejsie - http://www.velkaepocha.sk/2012051419533/...
ale inac videl som fotky v plnom rozliseni z toho Hasselbladu a to ma neskutocny dynamicky rozsah, nepozna prepal ani podpal a ani sum. kresba je vsade dokonala. a z milimetrovych hub mozes robit metrove kone. najlepsie teraz dostupne profesionalne Nikony alebo Canony su proti tomu detska hracka.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 6.12.2014 18:17

Reagovať na správu

portret

Hunter pokročilý, atlasár 6.12.2014 10:35

Ked tak pekne ponukas,mohol by si mu robit sponzora

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 6.12.2014 10:48

ako sa spieva v tej pesnicke, predam auto predam motorku ...

Reagovať na správu

portret

Hunter pokročilý, atlasár 6.12.2014 10:59

Tak sa to nespieva,ale takto nemam auto,nemam motorku

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 6.12.2014 11:39

vsak ked predas tak nemas

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 8.12.2014 20:43

..uz je doma, tak sa hram..

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 6.12.2014 01:42

Canon EOS 70D body + Canon EF 100mm F2.8 LIS USM Macro

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 6.12.2014 07:24

Ja som nechcel klasickú zrkadlovku a potreboval som stroj aj na iné veci ako na huby a rastliny a dostal som radu ze vhodný je Olympus stylus 1. Poskúšal som a zistil, ze veru vyhovuje a k tomu som kúpil nadstavec za 65 e a raynox 250 za 65 e a dá sa s tým fotiť vcelku dobre huba do veľkosti cca 0,5 mm aj s hĺbkou cca 0,5 mm ma to aj teleobjektív za 140 e a s ním fotí neskutočne ostro aj objekty hodné vzdialené. Je to kompakt s vlastnosťami zrkadlovky a zatiaľ som spokojný a ma vyklápací display a zmestí sa cely komplet do trochu väčšieho puzdra co bolo tiež kritériom výberu pretože sa mi nechcelo ťahať veľkú brušňu po krkahájoch

Reagovať na správu

portret

lucnyk atlasár 6.12.2014 08:16

Samozrejme, Hasselblad, Mamiya/Leaf, či Phase One by boli najlepšie Ja by som však na tvojom mieste určite investoval do Olyho, OMDčka. Ideálne M1 a pre začiatok špičkový makráč M.Zuiko 60/2,8.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 6.12.2014 10:38

tak teraz vazne. neporadim ti konkretny typ ale poviem do korych znaciek by som isiel ja. ak by som teraz mal kupovat fotak, tak kvoli farebnej vernosti by som zvazoval len 2 znacky a to Olympus a Sony. samozrejme ze sa dobre farby daju dosiahnut aj na inych znackach ale treba pritom pracu navyse a naco si zbytocne veci komplikovat. Oly ma pred Sony tu vyhodu, ze pri tej istej kvalite ma nizsiu cenu a je aj dostupnejsi vybier skiel. live-view u mna nie je dolezity(ani ho nepouzivam), v zivote v nom neuvidite tolko detailov naraz v ramci celej fotky ako ja v hladaciku, to by musel mat format aspon A2. a nemam problem sa hockde vyvalit a keby som sa mal valat v blate, tak to radsej tu hubu presadim. ale ten pripad som este nemal. preto je napr. u mna dolezitejsi kvalitny hladacik viac ako kvalitny live-view.
takze ked to celkovo zhrniem(vykon, cena, dostupnost), u mna je vitaz Oly.

Reagovať na správu

portret

slavo sp. 6.12.2014 21:55

aj moja reč, Martin mrkni na túto stránku... a M.Zuiko 12-40mm Pro
http://robinwong.blogspot.cz/2013/09/oly...

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 7.12.2014 12:06

..vyzera to veĺmi dobre, vďaka Slavo aj za SS..

Reagovať na správu

portret

Comorous pokročilý, atlasár 14.12.2014 19:11

OMD nabízejí se základním seťákem M.Zuiko 12-40mm nebo s M.ZUIKO ED 12-50mm f/3,5-6,3. Bude mezi nimi velký rozdíl při focení hub?

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 14.12.2014 20:56

..no dnes som ho prvykrat odskusal.., ja som ho kupil so setakom 12-50 plus dalsi objektiv 45mm/1,8, ktory sa mi zda lepsi, ale neda sa to hned porovnat, neskor budem mudrejsi..

Reagovať na správu

portret

Comorous pokročilý, atlasár 14.12.2014 23:15

To sis koupil nějakou tu zvýhodněnou sadu, že?
Já koukám pořád na Olympus E-M5, ale říkám si jestli by mi nestačila ta E-PL5 taky s tou pevnou 45mm navíc a přikoupit si třeba ještě pevnou ED 60 mm.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 15.12.2014 14:55

..ano, ten objektif a grip bol k tomu vlastne zadarmo. ..ta PL5 vyzera podobne, asi radsej lepsi objektif..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 7.12.2014 10:12

Igor ešte si neskúšal poriadny Nikon alebo Canon. Ale súhlasím, že Oly je OK.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 7.12.2014 10:59

Igor predstavi si, ze ku kazdemu fotaku a objektivu existuju na webe testovacie RAWy, takze nemusim drzat v ruke vsetky fotaky sveta aby som vedel posudit.

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 7.12.2014 11:46

Ja len, ze kvalita prispevkov 99% prispievatelov na tejto stranke (vratane mna) nie je obmedzena kvalitami fototechniky, ale vlastnymi schopnostami.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 7.12.2014 12:04

a preto je si dobre niekedy precitat nazory napr. na http://kenrockwell.com/ , ten napr. problem s farebnou vernostou u Nikonov a Canonov jasne pomenuvava.

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 7.12.2014 14:12

Vsak OK, len keby sme vsetci z tych masiniek vytlacili aspon to, coho su schopne, bez ohladu na to, ci ide o Olympus, Canon, alebo Nikon. Fotia s nimi ini profici.

Inak dobra stranka, dam si do zaloziek.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 7.12.2014 12:04

..dnes čo robíš poobede okolo 15-15.30?

Reagovať na správu

portret

Balloo pokročilý 7.12.2014 14:13

Sedim na riti a travim obed.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 7.12.2014 15:19

..reku, že či nepojdeme to pevné sklo otestovať..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 7.12.2014 13:28

tak teoretik si dobrý
Kenovi na stránku chodím stále ale to neznamená, že Nikony (nové vyššie rady) nemajú dobré farebné podanie (ideálne iste nie je ako aj iné foťáky ideále nemajú). Kúpil som nedávno nový D5300 a z farieb som bol šokovaný - prosto nie je to nič moc. Ale D800 je iná káva - a to je prax a nie okukané nejaké rawy.

Reagovať na správu

portret

IgorK atlasár 7.12.2014 15:32

Igor, neexistuje nic viac reprezentativne ako surovy RAW konkretneho fotaka s konkretnym objektivom v roznych svetelnych podmienkach a zachytavajuceho siroku skalu farieb. o tom dalej nemienim diskutovat a ani polemizovat. bodka. a ludia si mozu urobit sami nazor, staci sa pozriet do tvojej galerie a porovnat si s galeriou Vojta Psenku, ktory robi fotky tak ako sa robit maju. tymto tuto diskusiu z mojej strany uzatvaram.

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 7.12.2014 18:23

..inak dnes som bol v predajni, dávajú k tomu bonus M.ZUIKOL 45 MM F/1.8, tak možno aj ten by som využil..

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 7.12.2014 18:38

s tou 45-kou mám nafotené všetky hríby kozáky a podobne veľké huby a skupinky, je to parádne sklíčko aj na portréty

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 8.12.2014 20:17

..už je doma..

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 7.12.2014 18:36

Jasne hlavne že musíš mať vždy pravdu
Iná nie je.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 2.3.2015 17:48

to je pekný blud s tými šatami, veď tie dve fotky sú úplne inak farebne vyvážené, všimni si na pravej strane tú červenú farbu, každá farbu pod iným svetlom vnímame inak

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.3.2015 18:04

Vojto, tiež som si to myslel, kým som neprečítal celý článok. Mnoho z toho asi bude monitormi. Keď som kedysi pred pár rokmi chcel vyberať monitor a v obchode som pozeral na farebnú interpretáciu stoviek monitorov toho istého obrázku, pochopil som, že takto to nechcem... Každá značka alebo aj model iné farby. Tak som si povedal, že toto zvládnem aj na iMacu

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 7.12.2014 12:33

nikon robí dobré fotáky, canon dobré tlačiarne a kopírky

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 15.12.2014 17:52

vidim že 3 ludia tu nepoznaju fotovtípky

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 16.12.2014 10:28

..to suhlasim-nesuhlasim nerieš..

Reagovať na správu

portret

° pokročilý, atlasár, mykológ 6.12.2014 11:05

mozno trosku iny uhol pohladu, a male podpichnutie
Neviem cim fotis teraz ale ide ti to podla mna celkom dobre. Co keby si tu investiciu smeroval radsej do mikroskopu ? Mozno neuveris ale otvori sa ti tym do buducnosti potencialne ovela viac moznosti .

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 6.12.2014 18:17

..fotím obyčajnou šunkou kompaktovou - SonyHX a v poslednej dobe začína trochu štrajkovať, tak preto sa rozhodujem o novej kúpe. Čo sa týka znalostí mikroskopovania, absolútne netuším, čo všetko s tým súvisí a čo za tým je a možno o čo prichádzam. Potreboval by som to vidieť aspoň z časti v reále a možno by ma to oslovilo, absolútne sa tomu nebránim, aj keď teda jediný faktor, ktorý je u mňa rozhodujúci a neviem, či by som ho mal dosť popri náročnej práci, je čas.

Reagovať na správu

portret

Janko44 pokročilý 7.12.2014 16:06

Asi pred rokom tu v podobnej diskusii niekto (už si nepamätám kto) napísal (citujem): "Nakoniec aj tak všetci skončíme v Nikone"

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 7.12.2014 18:18

amen

Reagovať na správu