Film "Huby 2009"

Miroslavko 5.11.2008 11:20
Film v ČT ma inšpiroval na vytvorenie podobného dielka. Je tu veľa odborníkov v rôznych oblastiach a na rôzne druhy húb. Čo keby sme sa spojili a dali niečo seriózne dokopy ? Zima je čas na scénár a dialógy/monológy/ v interiéri a od jari by sa mohlo postupne začať v prírode. Nápady a prihlášky tu, prípadne na mojom maili. :D

korbačka 10.11.2008 09:39
Pán kolega,dnes som si prečítal Vašu ponuku.Neviem,či ma správne pochopíte-nefotím,neviem kamerovať.Ale ponúkam možnosť spoločného stretnutia Vás a hubárov z Prešov,vybavím Košice,aj niektoré okresy na Východe.Cieľ by bol vypracovanie dohody a príprava uvedeného dokumentu.Scenáre by sa mohli pripravovať,ako aj určiť lokality a obsah.Nechcem mať veľké oči,ale tu by záujem bol.Dajte vedieť,kedy,kde by sme sa, v prípade dohody,mohli stretnúť,alebo čo by bolo pre túto vec najviac potrebné vybaviť.Upozorňujem,ja som v týchto veciach prípravy filmu úpný začiatočník,pokúsim sa pomôc.

Miroslavko 10.11.2008 11:00
Dobrý deň, pán Korbačka.
Ide mi asi o toto. V priebehu zimy by sme si pripravili scénár a urobili návrh nejakého odborného deja a vytipovali by sme lokality, v ktorých by sme neskôr filmovali /samozrejme by sme použili aj príp. existujúce fotografie/. Odvíjalo by sa to od zvolenej témy, ktorá bude podľa dohody a ochoty spolupráce. Film môže byť poňatý či už podľa regiónu, alebo podľa výskytu druhov, prípadne napr. podľa vzácnosti /chránené huby/ - všetko je otvorené.
Časovo to môže byť jeden celoročný, alebo aj rozdelenie na huby rastúce podľa období. V prvom rade potrebujeme dať dokopy tím ľudí /2 až x / ktorí majú záujem. Jeho zloženie bude určujúcim aj pre dej filmu. Oficiálna podpora organizácií, príp. webstránok sa nevylučuje.
.... toľko na začiatok. Aha, ešte : film by bol nízkorozpočtový a v prípade, že by sa našiel nejaký sponzor, bolo by to super. Dosah na regionálne televízie mám a tak ak by sme ho nedostali do celoštátnej, určite by som ho postupne dostal do regionáliek.
A ešte aby to nevyzeralo, že si vymýšľam, toto som točil včera o 11,00 a do večera som to spracoval a dal na youtube, čo je vidieť podľa času pridania a ostatné sa dá overiť v Tepličke n/V. :D
http://uk.youtube.com/watch?v=qT9fOfP8Ew...

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 10.11.2008 11:23
Dobrá myšlienka. Ja môžem ponúknuť nejakú odbornú pomoc pri príprave scenára, no účinkovať priamo vo filme by som nechcel. ![]()

Miroslavko 10.11.2008 18:33
Nechceš ???? Tak prečo tu máš fotku, kde vyzeráš ako Karol Machata v Geľovi Sebechlebskom :D hahaha............
Čo sa odbornosti týka, tajne som dúfal ![]()

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 10.11.2008 19:02
Obliekol som sa do saka, lebo som vstúpil do politiky týchto stránok. ![]()

° pokročilý, atlasár, mykológ 10.11.2008 20:04
pekny dokument - pri hubach mozno by bolo dobre smerovat pozornost na ich ochranu ... hlavne biotopov

Miroslavko 10.11.2008 21:18
dík - a samozrejme ochrana by bola zastúpená v asi ktorejkoľvek zvolenej téme.

spišak 11.11.2008 00:19
Čo tak Nové pohľady na využiteľnosť húb? Zároveň by to zaťažilo odľahčenú tému.

fugi 12.11.2008 20:26
majaM my zobrala temu,tak este usmevne - hubonafta, inak by som bol za scenar,kde by sa islo podla obdobia - vsetky regiony,dalej by v tom boli zamontovany dvojnici
/tu by mozno bolo dobre oslovit aj nejakeho odbornika na pamat,aby sa ludom fixovali rozdielne znaky jedlej a jedovatej huby/,od jedovatych by sa islo k ich niceniu /vykopavanie/ a dalej k ich prospesnosti.k tomu poslednemu by sa hodil aj nejaky vhodny mikroscenar realneho pokusu ako nieco vvyrastie rychlejsie/vacsie...,kry by bol ukazany na zaciatku a potom na konci,pripadne aj pocas trvania filmu /na okrej - co tie huby co nasli nasi krajania na stolovej hore v Amerike?/

fugi 15.11.2008 18:49
to vlastne ani nebolo o temach,ale o ich spracovani - teda nadsktnutie scenara,aj ked podla toho co som od Teba videl ho vlastne nepotrebujes.
dobre dam aj temu - negastronomicke a neliecitelcske vyuzitie hub/?nenasiel som vhodny vyraz na spojenie oboch druhov vyuzitia - priemyselne?historicke? - no ciastocne mozno/ sem by sa dalo dat vyuzitie prachnovca kopytoveho nielen na zakladanie ohny - rumuni z neho robili /este v r. 1975 a teda prevdepodobne aj robia/ pekne,velmi lahke siltovky

Aneri pokročilý 16.11.2008 07:02
Téma "drevokazné huby" by bola veľmi poučná. Okrem ochrany zdravia živých tvorov, by občas nezaškodilo chrániť aj ich "hniezdočká".

Miroslavko 7.12.2008 16:52
No, tak som to nechal chvíľku pospať a myslím, že ak nebude tém viac, celkom by sa mi páčila téma : Jedlé huby a ich jedovatí dvojníci. Čo vy na to ?

busmen 10.12.2008 06:33
ak budeš potrebovať točiť kozáky a smrekáče tak u mňa sú biotopy k dispozícii.

korbačka 11.12.2008 11:56
Pozdravujem pán kolega.Neviem akým spôsobom sa rozhodnete vytvoriť obsah,ale ja ponúkam ako tému-Prvé jarné smrčky.Lokality sú dostupné a "rodiace".Ak by bol záujem,určite sa dohodneme.Sokolík.

Tono od Cirochy pokročilý 11.12.2008 15:32
Plne by som bol za smrčky. Predsa len sú to vlastne prvé jarné huby a tuna sú lokality, kde som našiel tohto roku 9 druhov v jeden deň.

Miroslavko 12.12.2008 15:24
Tie smrčky by skľudom mohli byť - ono postupne pri filmovaní by sme do archívu robili všetky zaujímavé /aj výhľadovo/ huby a zábery by sa použili pri ďalších.
Takže otázka : o ktoré druhy smrčkov by išlo a kto by sa pokúsil dať dohromady nejaký text o nich ? A ešte : kto to fundovane a spisovne /to nie je narážka, ale reálna požiadavka/ rozpovie /prípadne prečíta/ do kamery ?
Kedy, podľa Vašich skúseností, v tých lokalitách smrčky idú ?

korbačka 13.12.2008 01:34
Beriem úplne vážne Vaše požiadavky.Vzhľadom na odbornú a profesionálnu výbavu našich kolegov,nemusí byť obava ani o text,ani o obsah,či prácu s kamerou.Chlapi to vedia.Smrčky budú rásť od marca-apríla.Viem o nich.Tak.

Miroslavko 13.12.2008 09:48
No jasné. Podľa počtu druhov tam rastú prakticky všetky. mal by teda niekto chuť začať písať scénár, resp. ten odborný text ku smrčkom ? Keď budeme mať niečo prvotné, môžeme to dostať do konečnej podoby. A čo sa týka nakrúcania, s marcom či aprílom u Vás naisto počítam.

korbačka 18.12.2008 18:59
Vadilo by Vám,keby som Vás pozval na organizačnú prípravu-Mykologická poradňa,Jarokan,Ešli,bože a všetci.Sokolík.

Miroslavko 20.12.2008 23:12
Jasné, že nevadilo, bude to iba na prospech veci. Vás je viacej, takže aký máte návrh ?

korbačka 21.12.2008 08:25
Vzhľadom k tomu,že do konca roku som stále v službe v PO aj Dubovici,ozvem sa s konkrétnymi vecami začiatkom roku,.V súčasnosti to zháňanie ide trochu ťažšie.Určite nájdeme spoločnú reč.Pekné sviatky a Hore a hubám zdar!Sokolík.

Miroslavko 22.12.2008 00:30
Výborne, sme dohodnutí, po Novom roku. Tiež prajem hlavne kľudné sviatky a veľa zdravia. Miroslavko.

Tono od Cirochy pokročilý 22.12.2008 20:58
Myslím, že prispejem aj ja, už sa mi rodí v hlave nejaký scenár. Viac v Novom roku. Šťastné a veselé.

Miroslavko 23.12.2008 16:00
... tak to je výborné, ja si tiež myslím, že so scénárom a odborníkmi nebude problém. Už len aby nám to huby neprekazili - šťastné a veselé všetkým a pekný budúci hubársky rok...

Miro L. pokročilý 14.1.2009 07:49
S podobným nápadom už koketujem roky. Avšak podobný film si vyžaduje kopu natočeného materiálu kvôli ďalšej úprave, strihu, ...
Mám za posledných sedem rokov materiál cca 3 hodiny. Zväčša hríby, kozáky z mnohých lokalít.
Teraz otázka: s akou snímacou technikou sa uvažuje, strih materiálu z viacerých druhov kamier nie je najšťastnejším riešením kvôli výslednej kvalite. Ja si viem svoj materiál upraviť softvérovo sám. Venujem sa tomu už deviaty rok, takže prax by tu bola. Aká je vaša predstava o použití kamier, osvetľovacej techniky, použitých záznamových médií, úprave videa?

Miroslavko 14.1.2009 12:55
Čo je to kopa ? pokiaľ je materiál dobrý a dá sa použiť, tak ho až tak veľa navyše netreba. Film o jednom druhu sa v prípade rastu a jasnej predstavy - scénára - dá nakrútiť dosť rýchlo. Keď budú - a verím že budú - pri filmovaní hubofotografovia, ktorí huby vopred prichystajú a nasvietia - presne ako pri fotke, odborníci vopred naplánujú, ktoré znaky sa budú zvýrazňovať, času veľa netreba. Nasvietenie pri dialógu a monológoch v prírode bude možné odrazovou plochou /ale mám aj svetlá/. Viacero kamier ? Načo ? A keby aj, jednou nakrútime detaily a druhou zvyšok. Myslím, že viacero druhov kamier netreba. Video upravím, médium - HDD.
Môže byť ? Rád sa o tom pozhováram aj telefonicky, alebo osobne.

Miro L. pokročilý 14.1.2009 13:30
Mal som zrejme inú predstavu. Robiť film jednou kamerou, jedným kameramanom, zdá sa mi byť, prepáčte za výraz, amatérske. Zúfalo amatérske. Ako chcete zvládnuť mnohé slovenské biotopy, v pomerne rovnakom čase rastu húb, nehľadiac na vrtochy počasia, atď. Moja predstava sa zakladala na zhromaždení video- príspevkov od viacerých kameramanov s identickou, resp. podobnou kamerou, s ich súhlasom publikovať materiál, nasledným výberom vhodných záberov, zostrihaním, ... Skúste si pozorne pozrieť niektorý dokument napr. BBC, pozrite sa na skutočnosti, ktoré predchádzali tvorbe jedného hodinového filmu a zosmutniete.
Trendom by nemala byť priemernosť alebo podpriemernosť. Keď už film, tak niečo, čo tu ešte nebolo. Čo chytí nielen bežného diváka, ale aj odborníka mykológa, filmotvorcov, Aby sa to páčilo napr. aj Barabášovi. To by bol asi úspech. Ozaj, ak chcete použiť jednu kameru, o aký typ sa presne jedná?

Miroslavko 14.1.2009 16:56
Pokiaľ som si prečítal, ste zrejme profesionál, ktorý má kopec nespracovaného materiálu :D. Tak to som radšej zúfalý amatér, ktorého dielka bežne vysielajú v televízii, ktorá má rozmer nadregionálnej. V pondelok sa chceme stretnúť a dohodnúť na téme, postupe, scénári a vlastne na základných podrobnostiach, ale Vy už dnes viete, že ideme naraz krútiť "mnohé slovenské biotopy, v pomerne rovnakom čase rastu húb, nehľadiac na vrtochy počasia, atď." ba dokonca, že bude mať hodinu... A čo ak to bude viacej dielov z rôznych území, biotopov, období atď. ?
Ak chcete zhromažďovať materiál od rôznych kameramanov, s kľudom to robte, ale moja predstava je, že tento film odvysielame ešte počas života účastníkov. Píšete, že máme krútiť niečo, čo tu ešte nebolo - tak načo radíte pozerať BBC ?
A p. Barabáš ? nemyslím si, že by bol rád, keby si prečítal, v akom kontexte o ňom píšete. Ozaj, na akej kamere ste nakrútili Váš šuplíkový materiál ? Dá sa pri dnešnom postupe techniky ešte vôbec na niečo použiť ? Aký má formát ?

Andy (&y) atlasár 14.1.2009 17:48
Miro, pozeral som si priebežne tvoje videá, a to nielen tie hubárske. Veľmi pekné spracovanie tém. Držím Vám palce pri tvorbe scenára. Fajn myšlienka a iste bude aj výsledok vašej spolupráce na ešte vyššej úrovni. Do toho chlapci a dievčatá (verím že budú v tíme) ![]()

Miroslavko 15.1.2009 00:31
Vďaka,Andy, tie doterajšie videá sú robené väčšinou takým "flash" systémom, často nevieš /hlavne pri tých medzi ľuďmi/ čo nasleduje a musíš sa bleskovo zorientovať, ale mám pocit, že sa na ne dá pozrieť. Teším sa na nakrúcanie podľa scenára /na leto som sa sľúbil s deťmi nakrútiť aj rozprávku/. A nejaké tie hubárky by sa fakt hodili Martula sa dnes hlásila :D xixixi

hento M. 16.1.2009 21:27
Mirko zdravím ťa myslím že tú to tému sme preberali na bohátke, ja ti fandím držím palec, ja osobne som začal fotit vlani mám tam pár amatérskych foto, ja som s NZ.pokial sa my niečo podarý nafotit dám na stránku a budem rád ked ti to pomôže, k materialom ktoré chceš použiť M.

Miroslavko 17.1.2009 00:20
Čau, Mirko. Vďaka za dôveru - na Bohátke 2009 /ak bude :D / si o tom s Tebou rád pohovorím. Bolo to krásne stretnutie s výnimočnými ľuďmi.

sipovec 25.2.2009 11:06
p. Lukčo!
Máte správnu predstavu. Inak sa to ani nedá urobiť. Ale čo už, použijem jeden frazeologický výraz, zbytočné je "hádzať perly sviniam".

korbačka 14.1.2009 12:42
Pán kolega,na pondelok l9.jan.so zohnal ľudí na prípravu vecí ookolo plánovaného filmu.Bolo by veľmi vhodné,keby Vám vyšiel čas,aby ste mohli byť prítomný.Viem,že okolo toho bude veľa povinností a bolo by najlepšie,keby ste nám to povedal Vy.Súhlas?.Samozrej me,môžete sa mi ozvať aj na č,t.O9O5 276 741-kedykoľvek.Urč ite sa dohodneme.Sokolík.

korbačka 14.1.2009 21:11
Milý mariášsky koroľ od Cirochy.Vdˇaka za vianočné echo.Ak budeš mať čas,skússi ho nájsť na pondelok,l9.januára okolo l7,oo hod.V Koral klube by sme sa chceli stretnúť k príprave plánovaného filmu.Príde aj p.Belan.Tonko,skús popracovať a prísť.Daj vedieť,či tak,alebo tak.Sokolík.

Ero atlasár 16.1.2009 23:14
Nazdar, z Košíc nič nebude, teraz som prišiel od Legošov a každý má v pondelok program. Nehnevaj sa, ERO.

Miroslavko 19.1.2009 00:15
V pondelok 19.1.2009 o 17,00 sa v Prešove v Koral klube uskutoční prvé stretnutie prípravnej skupiny pre nakrúcanie filmu s hubárskou tematikou.
Program :
1. zoznámenie sa a informácia o technických možnostiach
2. výber témy a prac. názvu
3. rozdelenie konkrétnych úloh a stanovenie termínov
4. Ostatné
Prosím zúčastnených, aby prišli s konkrétnymi nápadmi a predstavami, čo sa týka ich práce na filme, aby naše stretnutie bolo čo najkonštruktívnejšie. Pre tých, čo konkrétnu predstavu nebudú mať, nejakú spoločne vytvoríme. :D
Ak treba, môžem niekoho zobrať cestou - pôjdem cca o 14,00 z MT
Zdravím a teším sa. Miroslav.

korbačka 21.1.2009 14:29
Takže môžem konštatovať,že stretnutie sa uskutočnilo podľa dohody v Koral klube v Prešove.Zäčastnilo sa ho lO ľudí-pp.Belan,Humeňanský,Petráš,Ďurček,Ko rbačka,Patrov,Fecko,Ešli,Jarokan,Vykoupil-za horolezcov.HUKOŠLEG/Hubárske košické legendy/ Erom oznámili,že nemôžu prísť.Bolo dohodnuté,že hlavnou témou bude prvá jarná huba-smrčky-vo všetkých,čo sa nájdu do termínu,ich podobách.Scenáristické práce boli rozdelené medzi dohodnutých záujemcov.Miroslavko veľmi konkrétne vysvetlil postup pri spracúvaní materiálu,úlohách a termínových stretnutiach.Je fakt,že filmovanie asi nebude nejaká sranda,ale kus práce.Hlavne pre nás,amatérov.Odborná stránka je na veľmi slušnej úrovni.Čas beží a hlavné bude,aby sa dohodnuté úlohy a postupy pl nili.Potom sa uvidí,čo sme urobili.Pomoc každého,aj ked´nebol na stretnutí je samozrejme vítaná.Taká zberňa info bude v Koral klube,resp.na mojom č.t.-O9O5 276 741,Koral-O51!771372O,e-mail-koralzavináčkryhab odkask.

korbačka 21.1.2009 15:10
Tonko,mrzí ma tá nepresnosť.Takže opravujem-v článku o stretnutí k filmu o hubách,správne meno Tonka od Cirochy je Petrov/omylom bolo uvedené -Patrov/.A pekné chvíle pri tvorbe scenára.Makáš,diable?

Miroslavko 7.2.2009 09:22
prosím o preposlanie scénárov na: [email protected] - lebo na ten blbý zoznam mi nechodia žiadne prílohy...

korbačka 8.2.2009 07:01
Jesíce ešte len ráno,ale ja na huby myslím furt.Miroslavko,môj mstroj v Korale trocha štrajkuje,ale doobeda máš neblbý zoznam.Doma.Sokolík.

Miroslavko 8.2.2009 10:54
... :-D dík, Ali,ale myslel som www.zoznam.sk a jeho blbý poštový klient. Tóno mi scénár poslal /ináč, na prvý návrh sa mi veľmi páčil/ a ja som na ňom hneď začal pracovať. Trošku som to uspôsobil, aby sa nám s ním lepšie pracovalo /aspoň myslím/. Má to dobrý smer. Je tam vypichnutých niekoľko druhov smrčkov a smrčkovcov a dá sa vlastne začať aj s popisnými monológmi /alebo rozhovormi/.

korbačka 8.2.2009 11:58
Došla borovička v Klube,preto posielam spomínané texty-by si neveril,ako chlapom chutí.Keby huby rástli tak rýchlo,ako sa pije pálenka,nemusíme ani robiť krásne,vzdelávacie filmy.Yes.Sokolík.

Miroslavko 17.2.2009 22:21
Tak čo je nové, Ali ? Ide to ? Akosi nemám správy a tak som dosť zvedavý. :D

korbačka 18.2.2009 07:27
Movéoilý Mirko,priebežne sa povinnosti plnia,kontaktov však je momentálne menej-stratil som mobil,vybavujem nový.V priebehu pár dní doplním nové info.Kríza prišla aj na hospodárske zariadenia.Musím kontaktovať aj Tonka od Cirochy.Mám aj nové poznámky k scenáru.Budem sa snažiť byť rýchly,súhlas?

Miroslavko 18.2.2009 21:41
Jasné, veď ma pomýlilo, že som Ti volal a mobil nič.... O.K. Tónko, pošli niečo, ak máš čas. :D

korbačka 27.2.2009 12:02
Pekne pozdravujem,pán kolega.Začnem pozitívne-mobil už mám aj s rovnakým číslom.V sobotu idem na Slánske pozrieť,ako to vezreá v plánovaných lokalitách.Niektor� � poz námky mám na maile.S Tonkom som hovoril,dám mu vedieť.Budúci týždeň sa stretneme prešovčania k príprave.Miroslavko ,dám všetko vedieť.Negatívne veci nemôžem takto napísať.Kríza-nie len vo vzťahoch,aj v hospodárskych zariadeniach.

Miroslavko 27.2.2009 14:01
Výborne, ja dúfam, že cez weekend bude to správne počasie a že v mojich lokalitách nájdem nejaký uchovec... To, čo mi doteraz prišlo je celkom zaujímavé a dá sa o tom točiť. Zavolám, keď budem mať trošku voľna... Keď budete sedieť, určite mi prezvoňte.

korbačka 5.3.2009 14:19
Zdravím pekne.Miroslavko,ví kend bol chaotický,ale na pondelok 9.marca som do Koralu zohnal-Ešli,Jarokan ,Ali,Rado,Ďurček,T onko od Cirochy,Ľudo.J.Hume ňanský nemôže.Cieľom je skompletizovať doteraz získané poznámky k scenáru a organizačné veci.Určite sa Ti ozveme za účelom konzultácie.Ďaľš í,predbežný,term� �n spoločného stretnutia je na 23.marca.To je už najvyšší čas na finalizáciu.No,ale ešte sa budeme rozprávať.Drž sa.Sokolík.

Miroslavko 5.3.2009 15:28
Fajn, chlapci, som rád, že sa stretnete. Prezvoňte mi z telefónu dohodnutého operátora a ja zavolám späť. Držte sa aj Vy, zostava je dobrá, práca bude určite perfektná. Všetkých pozdravujem. M.

Miroslavko 24.1.2009 20:46
Tak ešte z mojej strany niečo. Vášmu záujmu som sa veľmi potešil a diskusia ma utvrdila v tom, že niečo pekné vytvoríme, ak nám bude počasie a zdravie priať. Ako som Vám povedal, ak veci dobre pripravíme, zvládneme to - aj keď si pri tom riadne mákneme, ak chceme, aby bol náš film zaujímavý a dobre pozerateľný. Držím palce a prajem samé skvelé nápady hubárom pri tvorbe scénára.

caddy pokročilý 25.2.2009 00:07
Dobrý den,ač nemohu a ani nechci zasahovat do Vašeho krásného projektu,přeci jen ještě jeden nápad.Předpokládám,že jste všichni tak jako já,prošli tím,co by mohlo být jako pozadí celého filmu,a to :jak vzniká posedlost.Všichni,kdo fotíme a nejenom houby,jsme k tomu museli nějakým způsobem dojít,od plného košíku dobrého jídla až po neobyčejnou krásu od toho nahoře a to baz rozdílu druhů a poživatelnosti.Chodím po lese a jsem šťastný za to,co si nesu na compact flash,to je dnes můj košík.Při tom mám potřebu poznávat a učit se.To by,myslím mohlo být to pozadí filmu,aby to nebyl jen nafilmovaný atlas.
Ahoj všem,Luděk.

Tono od Cirochy pokročilý 25.2.2009 08:36
Plne súhlasím, a každá rada a pripomienka je dobrá a vítaná

jarokan pokročilý 1.3.2009 20:25
Rozpoznávanie húb je v scénari prvého dielu rozhodne zakomponované. Teda ak myslíš tou "potřebou poznání" práve to.

korbačka 6.3.2009 05:53
Sqelý nápad.Vyhodnotil som zloženie súčasného prípravného kolektívu,a po drobných úpravách,to budú samé erotické typy,fakt.Určite sa bude scenár doplňovať aj o požiadavky ľudu.Stačí takto?Sokolík.

Miroslavko 19.3.2009 16:55
Dobrá správa pre náš kolektív - pokazila sa mi dvojročná kamera v záruke a obdržal som náhradnú - ten istý typ, ako moja novšia. Vivat SONY ! ![]()

Miroslavko 12.4.2009 10:31
Milí kolegovia.
Budúci piatok a sobotu /18,19.4./ mám plné dohodnuté termíny. Takisto 24,25,26.4. a preto na film v apríli pripadajú ktorékoľvek ostatné pracovné dni podľa potreby. Prvý májový víkend mám už voľný. Ako to vyzerá podľa Vás so smrčkami vo Vašej lokalite ?

korbačka 13.4.2009 13:31
Toto všetko sa musí brať do úvahy.Mirko-Podrhradík-sob ota-l8O,Fintice-nedeľa-l76, Ruaká N.Vea pri cigáňoch-viac ako dosť,ale bojím sa ich aj dotknúť,všetko samá choroba,Sigord-92,a ešte budúrásť.Toto súlen info,čo prišli do MYPO.

Miroslavko 13.4.2009 15:26
Viem, Ali, zoberiem dovolenku v TEN a prídem keď bude treba.
U nás sa tiež rozbiehajú. V sobotu a včera som robil ilustráky typu : včela na deväťsile, červený chrobáčik v hline, potôčik, atď...

Tono od Cirochy pokročilý 16.4.2009 08:02
Bol som pozrieť, keď nepríde nejaká druhá vlna, tak u nás už končia smrčkovce české aj smrčky kužeľovité.

Miroslavko 16.4.2009 08:30
Jasné, u nás teraz idú kužeľovité a české majú cca týždeň čas. Včera som obišiel cca 4 miesta. Nafilmujem ich tu, aj s prípadnými ďalšími, ak by som niečo našiel. Oslovil som aj kolegov z blízkeho okolia ktorí uverejnili obrázky e-mailom, dúfam, že sa ozvú.

Miroslavko 20.4.2009 22:50
Tak teda stretnutie v Koral klube Prešov, medzi 9,00 - 10,00 v utorok 21.4.2009.
Scénár pripravený, smrčky rastú ... :D

Miroslavko 6.3.2009 13:34
Ďakujem Paťovi Sirnému /Fade/ za pomoc pri filmovaní ohnivcov, uchovcov a klanolupeňoviek.

Fande atlasár 12.4.2009 20:13
Nemáš začo,aj na budúce Ti rád pomôžem a hlavne zavolám keď objavím pekný biotop.Držím Ti palce pri nakrútení dokumentu.Ahoj!!!
P.S. Nie som Fade ale Fande.No mne to nevadí.................

Daniel 26.11.2012 07:01
Projekt bol nakoniec uspesny?
Zatial viem len o projekte z 1997 z STV ktory nieje dostat ale o inom som nepocul zo SR.



