Sloučení Leccinum aurantiacum {207} a Leccinum populinum {2810}
vlkodlak mykológ 24.9.2015 13:09
Leccinum aurantiacum: kozák dubový (Leccinum aurantiacum)
Leccinum populinum: orbília (Orbilia caulicola)
Pokud je mi známo, tyto druhy jsou totožné. Jde o křemenáč krvavý ve smyslu L. quercinum, přičemž L. populinum je jeho část rostoucí pod topoly. Viz též diskuze u OBR 248645 .
Já je sloučit neumím nebo nemůžu.
J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 24.9.2015 20:48
S tým úplne súhlasím. Len mi nie je jasné, prečo som ten druh v r. 2007 vytvoril v atlase, keďže som bol prvý na tejto stránke, kto informoval o taxonomických zmenách v kozákoch a osobne som spravil poriadok s L. aurantiacum a L. albostipitatum v atlase. Musí za tým byť niekoho žiadosť, lebo inak si to neviem vysvetliť a priznám sa, že údajný druh L. populinum ani nepoznám.
J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 24.9.2015 21:11
Tak už nie je na stránke - v atlase alebo mimo atlasu - nič pomenované ako L. populinum. Všetky do jedného som prepísal na L. aurantiacum. No druh v atlase zrušiť neviem. Dal by sa prepísať na iný, no v mapke zostávajú dva záznamy, ktoré sa vymazať nedajú, alebo teda neviem, ako by sa dali vymazať.
vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 24.9.2015 21:25
Tie dva záznamy na mapke som vymazal, ale vymazať komplet celý "chlievik" vie asi len Roland.
Husi moderátor, atlasár 25.9.2015 09:22
Možno keby sme vymazali všetky údaje a v názve nechali len medzeru vytvorili by sme akúsi prázdnu položku, pripravenú pre budúce prepísanie v prípade potreby nového druhu. Teda aby dovtedy ten zbytočný názov v atlase nestrašil. Len nie som si istý, či by sme to bez názvu našli
Hřibolog mykológ 25.9.2015 14:38
Za mne je to jednoznačně takto (v závorce synonyma):
Křemenáč osikový
Leccinum rufum (Schaeff.) Kreisel
[=Leccinum albostipitatum den Bakker & Noordel.]
Křemenáč krvavý (dubový)
Leccinum aurantiacum (Bull.) Gray
[=Leccinum quercinum (Pilát) Pilát et Dermek
=Leccinum populinum M. Korhonen]
Hřibolog mykológ 25.9.2015 20:58
Jediné co je podle mne sporné a na co nemám jednoznačný názor, zda rufum a albostipitatum nejsou dva odlišné druhy....
rudolf2 pokročilý 26.9.2015 00:13
Ten jeden súhlas je odo mňa, je to problematické a skorej môže ísť o zámenu (napr. s k. topoľovým) ako o samostatný druh.