Úvodná stránka » Diskusné fóra » Diskusie o hubách »

Červivenie


portret

Marianna 7.10.2014 19:52

Dobrý večer, chcem sa len spýtať, červivejú aj nejedlé, resp. jedovaté huby? Ja som dnes nazbierala Pôvabnicu voňavú, ktorou som si však nie na 100% istá, ale bola poriadne červavá a krásne voňavá. Rástla aj Pôvabnica fialová, tou som si istá. Niekde je písané, že Pôvabnica voňavá je jedná huba, inde že nie.

Reagovať na správu

chameleon 7.10.2014 20:16

Užívateľ Marianna Blaškovičová označil správu ako nerelevantnú.

portret

Padam atlasár, mykológ 7.10.2014 20:27

hmm, tu je veľmi dobrý popis na ňu [373476] áno vyznačuje sa ovocnou vôňou. Ale už len z nevedomosti či jedovaté huby červivejú, by som sa konzumácii bielych lupeňovitých húb vyhol viď hodvábnica veľká (Entoloma sinuatum) .

Reagovať na správu

portret

Marianna 7.10.2014 20:28

Veď práve. Fialovú si nechám a voňavú asi vyhodím Aj z dôvodu možnej zámeny.

Reagovať na správu

portret

Padam atlasár, mykológ 7.10.2014 20:43

tak už len dúfam že s fialovou máte skúsenosti, nepoznám->nekonzumujem

Reagovať na správu

portret

Marianna 7.10.2014 21:23

Poznám Pôvabnicu fialovú. Kedysi nám rástla aj v záhrade pod viničom.

Reagovať na správu

portret

Tori pokročilý, mykológ 7.10.2014 21:41

Xkrát jsem už v lese viděla od slimáků okousané muchomůrky zelené a jiné jedůvky. Jak tu jednou někdo napsal - pokud máte stejnou trávicí soustavu jako slimák, tak se tím můžete řídit.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 7.10.2014 23:59

nejde ani tolik o trávicí soustavu, ale o enzymatický aparát, který daná trávicí soustava obsahuje, to jen pro upřesnění.

Reagovať na správu

portret

vlkodlak mykológ 9.10.2014 01:49

Ani to není přesné, pak ještě zbývá účinek toho, co projde, na organismus.

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 8.10.2014 10:43

Ak si nie ste na 100% istá, že je to pôvabnica voňavá, správne by ste nemali napísať, že ste ju nazbierali, resp. nemali ste ju vôbec nazbierať.

Reagovať na správu

portret

Marianna 8.10.2014 11:57

Zbierala som ju, lebo ju zbierala kamarátka, ktorá ju vraj už roky zbiera. Niesla si domov plný kôš. Ja som mala pochybnosti, preto som sem napísala. No a nakoniec som ju predsa len vyhodila, tak ako ste mi odporúčali. Ona ju volala - hliva. Voní podobne ako hliva ale hlivu poznám a toto hliva nie je.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 8.10.2014 21:53

Nedržal by som sa toho, čo zbiera kamarátka, ktorá pôvabnice nazýva hlivou.

Reagovať na správu

portret

Marianna 12.10.2014 22:46

To že to nie je hliva som zistila až doma. Veď preto som sa radila, lebo sa mi to nezdalo.

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 10.10.2014 18:22

Možno to bola strmuĺka inováťová, tá je vonavá a vie byť veĺmi červivá

Reagovať na správu

portret

Marianna 12.10.2014 22:41

Pozriem si to v atlase ďakujem.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 9.10.2014 00:27

Správu "07.10.2014 20:16, chameleon:" určite nepovažujem ako nerelevantnú, to sa zdá len Vám, lebo ste sa nestretli s toľkým hazardovaním s vlastným zdravím, ako väčšina tu diskutujúcich.
Je taká rozumná zásada, čo spoľahlivo nepoznám, nezberám. Ak si nie som istý, beriem len vzorku, ktorú musím fyzicky oddeliť od jedlých húb a pokúsim sa ju identifikovať.
Ak sa to nepodarí, nezberám.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 9.10.2014 06:40

Ja sa jej zastanem....."ďalšia osoba, čo verí....." Veď preto sa pýta, že neverí, nie? Takže z jej pohľadu sa to môže javiť ako nerelevantné. S ostatným ale súhlasím.

Reagovať na správu

portret

chameleon 9.10.2014 09:25

Radšej nech zbiera len to, čo pozná. A z neznámych nech vezme 1 kus a ten skúma podľa atlasov, príp.odfotí a dá sem na stránky.
Hazard so životom má veľa osôb ako hobby. Vysvetľujem im, aby neverili poverám a počujem ten hrach padať
Napokon, je to ich život, nech ale neznáme huby nevaria a nedávajú iným.
My chceme žiť

Reagovať na správu

portret

Marianna 12.10.2014 22:45

Joj, všetko čo hovoríte, dobre hovoríte. Ale vy ste sa všetci tak do mňa pustili ... ťažko to nejako komentovať. Len som sa chcela poradiť. Nikoho nechcem otráviť a vôbec nie svoju rodinu. Som skutočne smutná a znechutená. Radšej už do diskusie nikdy neprispejem, lebo ma zas zvozíte pod čiernu zem. Ďakujem všetkým, ktorí mi poradili a pomohli. Ich rady si cením. Chameleón by sa mohol trošku zamyslieť nad svojím prístupom ku mne. Ale možno ste na takéto jeho reakcie zvyknutí ...

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 12.10.2014 23:31

Neber to tak vážne, "pustili sme sa do teba", lebo nechceme aby si sa otrávila. Čiže z číreho kamarátstva.... Sme tu neustále svedkami, že niekto hazarduje so svojim zdravím, tak reakcie sú niekedy trochu "alergické".......

Reagovať na správu

portret

babrli 13.10.2014 06:38

Len sa pekne na stránky vracaj, táto debata ťa môže iba posunúť dopredu, načo sa urážať, keď to všetci mysleli iba v dobrom, niektorí sa ostrejšie vyjadrili, ale jadro bolo rovnaké - pozor, pozor!! Ja som pred rokmi žiadala radu pre vnučku, to by si mala čítať-tie ohlasy trvali niekoľko týždňov a veľa vážených hláv sa tam navzájom pustilo do seba aj do mňa, ale výsledok bol, že mi pomohli. Nezahoď šancu získať férových kamarátov.

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 13.10.2014 09:37

Marianna, hlavu hore. Všetkých tu spája vášeň k hubám. Je tu guláš ĺudí, odborníci na huby, hubárski nadšenci, výborní fotografovia, i tí menej zdatní. Časom stránku spoznáš a niekde sa zaradíš. Ĺudia si tu navzájom pomáhajú, hoci sa nepoznajú. Hubám zdar a pri tých jedlých Dobrú chuť
Inak máš nádhernè meno, o ňom moja obĺúbená pieseň

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 13.10.2014 12:01

V sobotu som mal v Starej tržnici v Bratislave malú výstavu prevažne jedovatých húb. Istá pani chcela odo mňa vedieť na základe slovného opisu, či môže jesť huby, ktoré zbiera. Ukazovala na hnojníky ligotavé, ale nezdali sa jej dosť podobné. Potom išla domov a priniesla v sáčku to, čo minule varila, ale že z viacerých miest zbiera iné huby, ktoré jedáva a že sa jej nič nestalo. V sáčku mala rozdrobené drobné drobuľky, ktoré sa chystala opäť jesť. Je pravda, že drobuľky sú neškodné, ale mal som čo robiť, aby som jej vyhovoril ďalšiu konzumáciu akýchkoľvek húb a odporučil som jej navštíviť hubársku poradňu v múzeu. Za 5 hodín tam prišlo zopár jedincov, ktorí vôbec nevedeli, že takáto možnosť existuje a niektorí sa dokonca dožadovali informácie, kde existuje taký spolok s hubármi, že by radi chodili na vychádzky, atď.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 13.10.2014 13:09

Zaujímavé. Aj podľa toho vidno, že v porovnaní so "všetkými ľuďmi, čo sa zaujímajú" o huby, je "nahubákov" skutočne veľmi málo, možno promile. Aj preto by sme mali byť k takým, ako je napr. Marianna, čo najvľúdnejší. Nie je predsa našou snahou niekoho zdeptať, ale mu pomôcť.

Reagovať na správu

portret

chameleon 13.10.2014 14:58

chameleón to myslí a vždy myslel dobre, takže treba sa zamyslieť nad tým, čo konzumovať, hehe, jak to bolo v tej relácii - jste to co jíte

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 14.10.2014 13:10

Prepáčte, spomenul som si na jedného učiteľa, ktorý to tiež myslel dobre. Pri hodnotení žiakov hovoril: zaslúžiš si 5, ale hovorím 4 a píšem 3.

Reagovať na správu

portret

chameleon 14.10.2014 15:31

Ked bol dobry, tak isto vedel, ze dat spravnu znamku je najtazsia cast pri skusani ziaka.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 20.10.2014 14:31

Áno, viem, celá rodina sme učitelia.

Reagovať na správu

portret

Aneri pokročilý 14.10.2014 12:24

My, čo máme mená, nevieme kto je Chameleon.

Reagovať na správu

portret

konvalinka 15.10.2014 08:56

Dobry den Mariannka, na toto musim reagovat aj ja, hoc s identifikaciou velmi nepomozem. Ide o to, ze pre nas zaciatocnikov su akekolvek informacie dolezite. Pre mna bola tato diskusia poucna a verim, ze i pre mnoho inych. A pravdou je, ze kto sa pyta vyzera hlupo len par minut a kto sa nepyta, ostava hlupy cely zivot. A v pripade hub, hlupost moze byt tym najprijatelnejsim dosledkom. Tak hubarcime a pytame sa dalej.

Reagovať na správu

portret

Marianna 15.10.2014 16:56

Ďakujem. Už sa rozhodne cítim lepšie. Po prvých reakciách na moju otázku som sa skutočne cítila ako "brzda". Ale nie som!

Reagovať na správu

portret

stanoka 15.10.2014 21:14

Vždy, keď si pozriete profil človeka, čo Vám odpisuje, okamžite zistíte, či má zmysel reagovať tým som chcel povedať, že na "chameleon" netreba reagovať je to niekto, kto tu len vypisuje, aby Vás naštval

Reagovať na správu

portret

sipovec 15.10.2014 22:34

...a dával "nesúhlasím".

Reagovať na správu

portret

konvalinka 16.10.2014 19:07

Nie nie, to urcite nie si... Vobec sa netreba nechat odradit ani znechutit. Neviem, preco maju niektori ludia potrebu niekoho podcenit len preto, ze sa v niecom nevyzna tak ako oni. Namiesto toho aby im rozumne poradil a odpovedal na jednoduchu otazku.

!Tymto nechcem do nikoho rypat ani nevyvolavam nejake polemiky!

Inac ja som sa tohto roku s povabnicami stretla tiez prvy krat v zivote. Kupila som si atlas (nie len kvoli nim samozrejme) chodila s nimi za znamymi a kamosmi, co sa v hubach vyznaju a nik si isty nebol. Teraz hovorim o povabnici vonavej a mramorovanej. (aspon si to na 99% myslim) Ale to jedno percento ma nenechalo ich skonzumovat.
Ale povabnicu fialovu a dvojfarebnu pozname a zbierame. A TIEZ ich tu u nas laicky volame hlivy. Moja babka predsa nieje mykolog...

Reagovať na správu

portret

dudo 16.10.2014 08:47

Chameleón je chameleón.
Možno sa vyzná v hubách, ale za svoje meno sa asi hanbí. Ostatné už bolo povedané.

Reagovať na správu

portret

abrod 20.10.2014 04:59

...prihlásený na ,,,nahuby,,, som dlho a dlho som len čítal, potom som nabral odvahu a začal som sa aj pýtať a nielen na huby , moje pocity z niektorých odpovedí ( alebo neodpovedí ) boli tiež zmiešané, ale ako tu už ktosi napísal, treba si vybrať ľudí ktorých odpoveď stojí za zamyslenie :-D
V hubách sa vyznám málo, zbieram len pár druhov ktoré poznám , ale nevzdám sa, budem tu dobiedzať a verím , že sa niečo ešte naučím :-D
Už tu poznám pár ľudí ochotných poradiť aj mne :-D
( ak sa do mňa niekto ,,,pustí,,, prečítam si to za dva dni znova a rozmýšľam ako to myslel ) :-D

Reagovať na správu