Úvodná stránka » Diskusné fóra » Knihy, publikácie a bazár »

Zapojte se do nového knižního projektu, bude to stát za to !!!


portret

Hřibolog mykológ 20.6.2013 22:33

Vážení nahubári!

Dovolte mi, abych vám tímto představil nový knižní projekt, který se mi po delší době podařilo prosadit a který Vás doufám zaujme, protože je v mnoha ohledech výjimečný. Stále na knižním trhu, ať už českém nebo slovenském postrádám titul, který by zahrnoval veliké množství druhů, ale zároveň by byl svou velikostí vhodný i do terénu, na exkurze apod. Taková kniha nedávno vyšla ve Francii (Guillaume Eyssartier and Pierre Roux: Le Guide des Champignons: France et Europe) a můžete ji v tomto směru považovat za vzor pro náš knižní projekt. Kdo knihu má, tak věřím, že uzná, že je velmi dobrou terénní pomůckou, byť jsou tam pochopitelně zahrnuté mnohé druhy, které u nás nerostou. V knize je vyobrazeno a s krátkým výstižným textem popsáno více než 1000 druhů a dalších cca 2000 je zmíněno v textech u příslušných druhů. Náhled jedné dvoustrany můžete shlédnout např. zde:

http://www.nhbs.com/images/jackets_orig/...

Kniha vždy obsahuje na jedné dvoustraně tři druhy a na protější straně k nim jsou připojené fotografie. Český koncept knihy bude ve stejné podobě, akorát druhů bude vyobrazeno cca 1000 a dalších cca 1000 bude v knize zmíněno u popisů jednotlivých druhů. Formát knihy bude stejně jako u francouzského titulu 12.5 x 23 cm.

Ale rád bych se vrátil k tomu, proč jsem řekl náš projekt...? Vydavatel se rozhodl tuto knihu udělat s tím, že bude česká i slovenská mutace, což byla i má podmínka, protože původních knih o houbách ve slovenštině je na trhu opravdu pramálo. Rozhodl jsem se oslovit Vladimír Kuncu, zda by byl tak ochoten a slovenskou mutaci knihy by neudělal on. Po delší vzájemné komunikaci jsme se dohodli a jsem rád, že Vám mohu oznámit, že si na tento projekt i přes svůj jistě nabitý program udělá čas. Pravděpodobně nebude nakonec jen překladatelem, ale i spoluautorem, protože jeho znalosti, zejména z oblasti ekologie hub budou pro knihu velmi cenné…

Nyní k samotnému srdci knihy, jak já říkám. Kniha není koncipovaná pro to, aby někomu generovala zisk, ani mě a sám vydavatel vstupuje do určitého rizika, zda se takováto kniha na trhu uchytí a bude se dobře prodávat. Na rovinu říkám, že mi nabídli smlouvu na 7% z prodaných výtisků, přičemž kniha by měla stát cca 700 Kč. Tyto peníze mi budou vypláceny jednou za tři měsíce. Vydavatel bohužel nemůže nabídnout autorům fotografií honorář ani knihu zdarma. To znamená, že (vzhledem k tomu, že je počítáno s tím, že v knize bude mnoho desítek fotografů) v podstatě veškeré tyto prostředky vynaložím na to, aby každý fotograf dostal svou knihu zdarma a pokud (což zdůrazňuji) bude kniha úspěšná, a bude se dobře prodávat, snad zbyde i na nějaký ten honorář pro autory. Přál bych si, aby tato kniha byla z veliké část kolektivním dílem fotografů, kteří zde na nahuby publikují a kterým doufám bude být srdce podobným rytmem. Už od začátku jsem toto dílo takto koncipoval s tím, že věřím, že jsou pro nás houby a jejich focení hlavně srdeční záležitostí a že se (jak věřím) budete chtít na knize podílet.

Věřím, že může vzniknout skutečně unikátní kniha, na kterou můžeme být všichni pyšní. Vzhledem k tomu, že bude určena především vážnějším zájemcům o houby, nebo chcete-li amatérským mykologům, je určitý požadavek na to, jak by měly fotky do atlasu vypadat. Kniha by měla z veliké části obsahovat hlavně atlasové fotky, kde budou jednotlivé druhy zobrazeny tak, aby na nich byly vidět všechny důležité znaky, a také je důležité, aby aspoň na jedné horizontálních stran fotografie bylo dostatek „masa“, které půjde oříznout, protože z důvodu formátu budou mít fotky protáhlejší tvar a samozřejmě nechci u ořezů zasahovat do hub. Dovolím si říct, že krásné atlasovky dělá např. Jirka Polčák, ale i mnozí další.

Kniha by měla vyjít někdy v roce 2015. Brzy sem na stránky vložím nějakým způsobem seznam druhů, které v knize budou, nebo ti, kdo budete chtít do knihy za uvedených podmínek přispět mohou sem psát email a já na tyto zájemce seznam zašlu. Moc bych si přál a věřím, že se do tohoto pro mne a snad i pro vás srdečního projektu zapojíte a budete také např. počítat s tím, že mnohé budu často otravovat ohledně fotografií do knihy na základě toho, co i já sám na stránkách www.nahuby.sk objevím. Pro každý druh se budu snažit vybrat co nejlepší a nejreprezentativnější fotografii a vzhledem k počtu druhů určitě každý fotograf najde v knize uplatnění se svou fotografií.

Omlouvám se, že byl příspěvek tak dlouhý, ještě mi dovolte tímto moc poděkovat Vladimíru Kuncovi, že do projektu vstoupil a jeho zásluhou bude, že kniha vyjde i ve slovenské mutaci. Samozřejmě uvítám, pokud zde k projektu napíše také pár slov.

Děkuji předem všem, kdo se do projektu zapojí, byť jediné, co v tuto chvíli mohu slíbit, je jen to, že každý fotograf dostane knihu zdarma. Ostatní bude záležet na tom, jak moc kniha bude úspěšná… Věřím, že díky vám a vašim krásným fotografiím bude.

Reagovať na správu

portret

L.Ď. pokročilý 21.6.2013 08:39

Záslužný čin. Teším sa na knihu.

Reagovať na správu

portret

juris84 atlasár, mykológ 21.6.2013 08:59

Super nápad a ozaj pekný počin koncept vyzerá sľubne presne také dačo na trhu chýba (v našich jazykoch) už sa teším Michal a prajem úspech

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 21.6.2013 09:06

Děkuji !

Těším se, že se také zapojíte (:

Michal

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 22.6.2013 16:41

Michal výborný nápad-už sa na to veľmi teším-ak sa môžem spýtať,bude kniha obsahovať aj drevokazné huby o ktoré mám ja zvlášť záujem?Prajem hodne úspechov.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.6.2013 09:07

Zdravím, samozřejmě zde budou im dřevokazné houby, ale ještě nevím kolik druhů, nicméně zatím odhaduji tak 50 druhů určitě.

Reagovať na správu

portret

Roman pokročilý 21.6.2013 21:16

Vypadá to na dost slibný počin. Mě se třeba velice líbí Mushroomas and Toadstools of Briatin and Europe, která má trochu podobný koncept jako zde nastíněný, jen teda těch druhů je tam vtěsnáno na jedné stránce mnohem víc.

Podle svých možností taky přispěji a už se těším až si knihu koupím - asi trochu brzo

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 22.6.2013 20:17

Držím palce

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.6.2013 09:08

Děkuji všem za pozitivní reakce !

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 1.7.2013 09:29

Dnes ofiiálně začínáme s V. Kuncou pracovat na knize. Děkuji předem všem, které budu otravovat ohledně fotek, za případnou spolupráci. Až kniha vyjde, určitě pak uděláme na nějakém hezkém místě na Slovensku křest spojený s vycházkou za houbami...seznam druhů bych měl mít hotový do 15. července. U každého jména bude v tabulce info, zda je již vybraná fotka, takže budete třeba moci podle toho zapátrat ve svých archivech, ale kvuli knize projdu v podstatě celý portál nahuby, takže se možná společně dopracujeme ke stejným fotkám. (:

Michal

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 2.7.2013 11:43

Veľmi rád by som prispel nejakou tou fotkou do tejto vreckovej publikácie.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 2.7.2013 12:55

Samozřejmě všichni jsou vítáni, budu postupně, až budu procházet vaše fotky, dám vám vědět, co mne zaujalo.

S úctou

Michal Mikšík

Reagovať na správu

maroš atlasár 3.7.2013 18:37

Užívateľ Mgr Michal Mikšík (Hřibolog) označil správu ako nerelevantnú.

portret

Hřibolog mykológ 3.7.2013 23:25

Děkuji moc !!! Já si také držím palce ((:
Jinak rád uvítám i negativní komentáře v kontextu s nesouhlasným hodnocením....!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 3.7.2013 23:29

Omlouvám se, omylem jsem vaši zprávu označil za nerelevantní...nebyl to v žádném případě úmysl.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 10.7.2013 08:19

Michale, rád bych se též podílel na tomto vynikajícím projektu. Pokud bys i Ty měl zájem, můžeme si plácnout rád Ti dodím nějaké fotografie, jen by to pak chtělo uvést v jakém formátu a jak mají být velké. Kdyby cokoli, zde je můj mail, ten jsem Ti, myslím, jetšně nedával: [email protected], telefony na sebe máme
Knize a houbám zdar!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.7.2013 10:17

Ahoj, určitě rád se podívám na tvé fotky, nebo mi je můžeš poslat třeba v náhledech přes úschovnu nebo na CD. O umístění fotek projevilo zájem už hodně lidí, což mne těší....Děkuji všem za podporu, čeká mne hodně práce, ale udělám vše pro to, aby kniha byla skvělá a byla pro vás užitečná.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 10.7.2013 10:39

Michale, když mi napíšeš mail na sebe a třeba i napíšeš, jaký taxony bys chtěl, popřípadě bych nafotil atlasovky. Zde není moc mých fotek, mám toho nafoceno daleko více. Některé jsou velice pěkné, jiné průměrné až podprůměrné - myslím to, co je tady na webu, tak už to bývá, ale kdybych věděl, že je v tom vyšší smysl, jako je Tvoje budoucí kniha, snažil bych se o co nejlepší nafocení. Resp. kdyby se Ti jakákoli fotka zde líbila, není problém poslat. A jelikož fotím do RAWu, tak i ve vysokém rozlišení i po finální úpravě na kolik pixelů budeč chtít
Je mi jasné, že o to mají lidi zájem, nebudem si mazat med kolem úst, jedna věc je ta, že Ti chceme všichni pomoci, druhá věc je, že se asi většina z nás chce tak trochu zviditelnit a v koupené knize pak ukázat svým blízkým a přátelům foto se slovy, hele, to jsem fotil já. Aspoň tak já to vnímám a cítím. PS: někdy bychom mohli jet spolu pofotit

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.7.2013 13:58

Nyní finalizuji seznam druhů (on se možná bude v průběhu psaní knihy měnit), ale až ho budu mít, pošlu ho všem zájemcům, aby podle něj mohli posílat fotky.
Nemám sice moc čas, ale skoro každé odpoledne jsem na chvíli někde v Pražských lesích, tak se ozvi a můžem někam skočit nebo se domluvíme na nějaký den o víkendu.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 10.7.2013 14:18

Super, tak ho pošli i mě, prosím. Oki, já to mám podobně jako Ty, takže kdyžtak zvednu telefon a uděláme nějakou mykoakcičku nebo samozřejmě o víkendu

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 12.6.2015 23:53

Vidím,že určité "4 individua - tupela"chronicky so všetkým nesúhlasia.

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 28.7.2015 21:34

Kľudne si nesúhlas ďalej aj tak budú moje fotky v tejto knihe !

Reagovať na správu

portret

pakito13 pokročilý 30.7.2013 17:04

páči sa mi nápad, knihu si určite zadovážim a rád poskytnem aj niektorú z mojich fotografií, ak bude použiteľná

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.9.2013 22:00

Vážení kolegové, práce na knize s V. Kuncou pilně probíhá a v krátkém čase začnu vybírat ke druhům první fotografie a budu mnohé z vás kontaktovat (a možná i opakovaně) s prosbou ohledně vašich fotek. Vzhledem k počtu druhů se samozřejmě kniha neobejde bez fotografií mnoha fotografů a bude mi ctí a budu velmi rád, pokud své fotky do knihy poskytnete i když samozřejmě budu plně respektovat pokud nebudete mít zájem. Tyto "nahubáky" (: už pak samozřejmě otravovat nebudu. Děkuji všem za pochopení v blízkých měsících a těším se na vaše fotky a spolupráci na knize.

S úctou

Michal Mikšík

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.7.2014 22:47

Vážení kolegové. na atlasu se pilně pracuje. V současné době dopisuji texty, které následně budu předávat k peřkladu V.Kuncovi. Od tohoto měsíce budu oslovovat mnoho z vás s prosbou o poskytnutí fotografií do atlasu. věřím, že i za podmínek, které jsem uvedl na úvodu k tomuto atlasu rádi pro atlas fotkyy poskytnete. Pro mne je to čistě srdeční záležitost a splnění snu a vím, že veškerý můj honorář padne na nákupy výtisků pro spoluatory fotografií a textů a pokud se bude kniha dobře prodávat a bude peněz více, tak i po domluvě v podobě honorářů jednotlivým fotografům.

Zde můžete vidět, jak asi bude ve velmi hrubých rysech vypadat dvoustrana atlasu. Samozřejmě grafika bude asi jiná, ale určitě struktura (tedy 3 popisy a 3 texty a formáít strany) bude jak vidíte

http://www.nahuby.sk/obrazok_detail.php?...

Michal

Reagovať na správu

portret

slavo sp. 10.7.2014 13:06

Michal, pozrel som náhľad a svojím zameraním obsiahlejšieho atlasu do vrecka bude publikácia určite veľkým prínosom hlavne pre praktických hubárov. Atlas chápem ako čisto "makrologickú" prehľadnú pomôcku k identifikácii a poznaniu širšej druhovosti húb, ktorá si nájde široké spektrum priaznivcov. V rámci popisov by som však doporučil zostať len pri makroznakoch ...končiac farbou výtrusného prachu.
V rámci konceptu a účelu knihy mi nejako nesedí uvádzať akýkoľvek mikroznak
/v tomto prípade veľkosti výtrusov/, ktorý je pre praktického hubára aj tak neoveriteľné tabu a na jeho úkor bude pri mnohých taxónoch možno chýbať širší makropopisový priestor.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.7.2014 13:23

Zdravím. Právě že kniha je určena spíše pro lidi, kteří se chtějí houbám věnovat více a hlouběji, proto tam jsou i základní mikroznaky. Ale to si myslím nevadí, ani pokud si knihu koupí kdokoliv.

Reagovať na správu

portret

mamka 12.7.2014 19:10

Držím palce

Reagovať na správu

portret

lucnyk atlasár 13.7.2014 06:57

Prajem ti, aby sa dielo podarilo podľa tvojho očakávania, teším sa na výsledok

Reagovať na správu

portret

maroš atlasár 14.7.2014 00:13

Veľa šťastia a pevné nervy

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 14.7.2014 23:15

Děkuji všem, udělám vš pro to, aby se atlas líbil.

Reagovať na správu

portret

Pmlčoch mykológ 2.8.2014 11:43

To je bezva, já budu zřejmě mezi prvními, kdo si knihu koupí ...bylo by také dobré uvádět do atlasu i mnoho druhů, které chybí v těch velkých atlasech a na internetu se o nich také příliš nedozvím , pokud je to pro vážnější zájemce tak si myslím, že není třeba tam uvádět druhy co jsou v každém větším atlase hub, tím se uvolní místo pro ty málo známé druhy. No ale, samozřejmě tuhle volbu nechám na autorovi, je to jen můj názor . Už se moc těším, až vyjde taková kniha, protože si myslím, že těch kapesních atlasů je až dost a chybí pořádné knihy o houbách...doufám, také, že tam bude hodně askoušů Už se na to fakt těším, úprava knihy vypadá také dobře a přehledně, myslím, že tato kniha bude nakonec náhradou toho Velkého atlasu hub od Hagary, ANtonína a Baiera, přece jen se žádná kniha nemůže prodávat věčně

Reagovať na správu

portret

Pmlčoch mykológ 2.8.2014 11:45

A ještě dodám, že také rád přispěji ohledně fotografické stránky, i když si myslím, že je přece jen malá pravděpodobnost, že se tam moje fotka objeví...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.8.2014 21:11

ohužel askomycety kromě bežných druhů tam zastoupeny ve větší míře nebudou. Musel by texty zpracovávat nějaký odborník a já mám k askomycetům hodně daleko, přeci jen je to hodně složitá skupina hub, ve které se musí čloivěk aspoň trochu orientovat a musí mít namikroskopovaných a určených vlastzními silami mnoho mnoho druhů.

Reagovať na správu

portret

Pmlčoch mykológ 5.8.2014 12:24

To je škoda, protože já zatím neznám žádnou publikaci, kde by ty askouše byli nějak pořádně zpracované, a kolik těch druhů askoušů tam tedy přibližně bude???

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.8.2014 20:49

Několik desítek ano, ale jak říkám, jen známé a snadno určitelné druhy. Myslím, že askomycety a jejich studium spíše vyžaduje monografická díla, doporučuji například Ascomiceti d Italia.

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 2.8.2014 23:09

Nahlad dvojstrany vypada zaujimavo, pri tych popisoch by skutocne bolo uzasne najst aj kresbu vytrusov. Ornamentika jednotlivych vytrusov je uzasna. Mam taky iba jeden atlas. Viem, ze taky atlas by bol velmi narocny na spracovanie, no pre mna najvzacnejsi, aky by som chcela mat. Ak bude texty prekladat Vlado Kunca, kniha bude aj v ceskom aj slovenskom jazyku? Alebo iba v ceskom alebo len v slovenskom jazyku? Drzim palce v pokracovani diela. Tesim sa uz vopred na dalsiu publikaciu do mojej zbierky knih.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.8.2014 21:10

Dobrý den. Slovenskou verzi textů bude dělat Vladimír Kunca. Atlas tak vyjde v obou mutacích. Co se týče výtrusů, tak ty tam nebudou, je to časově nestihnutelné a těžko realizovatelné.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.12.2014 21:12

Vážení kolegové, tento víkend rozešlu všem autorům fotografií, které jsem si ze serveru nahuby předvybral do knihy email s prosbou o jejich zaslání a souhlas s publikováním v knize. Všem Vám předem děkuji za zapojení do knihy. Vybíral jsem z celkem asi 10 000 fotkek, kterými jsem se probíral více než rok abych vybral tu nejlepší. Jak jsem avizoval již dříve, nemohu bohužel přislíbit autorům fotek honorář ale jen výtisk zdarma, ale budu mít ještě s vydavatelstvím jednání, kde se pokusím něco vyjednat. Pro mne je to velmi srdeční projekt a tak spíše apeluji na vaši lásku k houbám a focení....a zapojení se do tohoto projektu v rámci těchto atributů. Věřím, že až kniha vyjde, bude se vám líbit... Ještě jednou předem děkuji všem....Autoři fotografií samozřejmě budou v knize uvedeni.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.12.2014 22:50

Děkuji už teď za odezvu a všem kdo mi posílají své fotografie, velmi mne těší váš zájem....ještě jednou díky !

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 23.1.2015 17:24

Tak kniha už dostala svou obálku....snad se vám bude líbit.

Viz: http://www.nahuby.sk/obrazok_detail.php? ...

Snad se nebudete zlobit, že slovenských je až na druhém místě. Původně tom bylo československých hub ale to už neodpovídá politicko-geografickému faktu. Takže to bylo rozděleno takto.

Michal

Reagovať na správu

portret

Katka pokročilý 29.1.2015 12:04

To nevadí, vieme čítať a hovoriť aj číst a mluvit. Tešíííííííííííííím sa !

Reagovať na správu

portret

L.Ď. pokročilý 29.1.2015 17:37

Urcite si ju kupim.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.1.2015 19:24

Snad se bude líit

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.1.2015 19:30

Můžete se podívat na náhledy ořezů a nahlédnout tak do dílny přípravy knihy

Viz:
http://www.nahuby.sk/obrazok_de tail.php?...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.1.2015 19:35

Až kniha vyjde bude to asi na dlouhou dobu poslední kniha.....pak budu mnoho a mnoho let pracovat na své vysněné veliké dvoudílné monografii o hřibech v CZ a ENG mutaci......mezitím chci vydat hlavně vědecké články

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.1.2015 20:55

Ukázka č. 2:

http://www.nahuby.sk/obra zok_detail.php?...

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 31.1.2015 13:38

Michale, už se těším a držím palce, ať se vše povede.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.1.2015 20:03

Díky Honziku

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.2.2015 17:05

Dnes jsem byl v redakci pořešit mimo jiné ořezy a musím uznat, že grafik je super a i bez mých rad dělá ořezy podle mých představ....všechn y si nakonec stejně zkontroluju a udělám kdyžtak korekce, ale musím je pochválit. Přistupují k tomu velmi zodpovědně.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 19.2.2015 14:12

Pokud vše dobře půjde, kniha vyjde na přelomu dubna a května

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 20.2.2015 14:02

Tady se můžete podívat na finální grafiku knihy:

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 22.2.2015 19:21

Zatím nejlepší cena v předprodeji je zde:

http://www.dobre-kni hy.cz/1000-ceskych-a ...

Michal

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 22.2.2015 22:10

a tá slovenská verzia bude?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 22.2.2015 23:51

Ano, ale ta vyjde určitě později, termín odevzdání SK rukopisu je tuším koncem května, takže si myslím, že vyjde tak v červenci. Zeptám se Vlada Kunci.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.2.2015 19:30

tady se můžete podívat na další ukázku:

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.3.2015 21:09

V neděli odesílám poslední část rukopisu. Zároveň už dělám korektury stránek v PDF. Dva a půl roku práce je skoro za mnou....Snad to bude stát za to, jak jsem slíbil.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.3.2015 00:08

Ještě si neodpustím malou ukázku mé nejoblíbenější skupiny

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.3.2015 22:15

tak ještě poslední ukázka, tentokrát pro milovníky ryzců. Snad se vám ukázky líbily a knihu si koupíte, snad už za dva měsíce. Samozřejmě budu rád za kritiku, určitě se na každé knize něco najde. jak jsem již psal, zejména jsem chtěl aby to byla kniha obsahovala super atlasové fotky, které se v normálních atlasech tolik neobjevují

Ukázka zde:

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Jdu dělat rejstřík.....uffff .......podle mého odhadu bude celkem v knize zmíněno 1300-1500 druhů. 1020 druhů bude vyobrazeno

Michal

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 22.4.2015 12:00

... a čo povedal Vlado ? Ten júl 2015 je aktuálny pre slovenskú verziu?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 22.4.2015 12:19

Myslím, že kniha vyjde v obou verzích někdy koncem května plus mínus

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 23.4.2015 12:28

Zatím jen předběžně, ale určitě mám v plánu udělat nějaký křest knihy, pravděpodobně buď na Moravě někde blízko Slovenska nebo přímo na Slovensku. Samozřejmě účast je zejména pro autory fotografií, moje poděkování s cílem je i osobně poznat a předání jejich výtisků, spojená s nějakou exkurzí do přírody apod...dobrým jídlem, pitím apod. Budu to nějak připravovat a postupně dám bližší info.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.5.2015 21:56

Vydavatel už dal na stránky nějkou ukázku z knihy
Viz:

http://www.svojtka.c z/shop/kniha/3401-10 ...

Těch přesaturovaných barev se nelekejte, je to jen v tom náhledu, do tisku to takto nepůjde !!

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 14.5.2015 14:49

Michale, chtěl jsem se zeptat, vydavatel v reklamě na knihu píše: U každého vyobrazení navíc najdete poznámku, kde a kým byl daný druh nalezen a vyfotografován, a stručnou informaci o lokalitě v místě nálezu i její ekologii.
A já to tam na těch ukázkách nikde nevidím?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 15.5.2015 19:04

Ve skutečnosti to bude na konci knihy jako samostatný seznam.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 12.5.2015 21:57

Práve som doprekladal posledný opis z viac ako 1000, ktoré mi boli zaslané. Chvalabohu!
Väčšina opisov a úvodný text sú už nejaký ten týždeň v redakcii a už aj SK verzia sa spracováva.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.5.2015 14:07

Veřejně už nyní musím Vladovi moc poděkovat, protože je to neskutečně hodin práce a ne vždy jsem mu to ulehčil.... Ale jsem rád, že už se to blíží ke konci. Pracuji teď na posledních korektuře asi 150 stran a rejstříku v rámci české verze. Zatím poslední termín vydání je na konci června a ten už by se měl stihnout.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 13.5.2015 16:42

Aj tak si myslím, že Ty si mal s tým podstatne viac roboty.
A vždy si bol ústretový a "akčný"...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.5.2015 17:00

Sice nevím co je ústretový, ale díky Jsem hlavně hrozně rád, že vydavatelství velmi ochotně realizuje trpělivě veškeré změny a opravy, kterých je při přípravě takovéto knihy nespočet a stejně si myslím, že nepůjdou nikdy zcela eliminovat. Myslím, že vydání takové knihy v budoucnu už budě těžké a jsem rád, že se ještě takováto věc podařila prosadit. Snad i konečný výsledek bude stát za to a bude odpovídat tomu, jak mám knihu zatím stále jen v hlavě a nebo na PC

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 13.5.2015 23:32

Hlavne s tým pohľadom do budúcnosti môžem len súhlasiť, mám podobné pocity...

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 14.5.2015 09:53

ústretový - vstřícný
žubrienka - pulec
... teším sa na knihu.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 22.5.2015 14:26

Posílám průběžné zprávy v rámci přípravy knihy. Korektury české verze jsou hotové, připravuje se rejstřík, data k fotkám a seznam literatury, ale to už jsou relativně krátké věci na dodělání. Každopádně termín konec června vyjití knihy by měl platit. V knize bude 1025 druhů, celkem bude zmíněno více než 1500 druhů, kniha bude mít cca 900 stran a ve slovenské verzi se bude jmenovat 1000 slovenských a českých húb. U slovenské verze bude uvedený V. Kunca jako spoluautor.

O knize se také dočtete v katalogu nakladatelství Svojtka na rok 2015

Viz:
http://www.svojtka.cz/public/pdf/kata log...

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 9.6.2015 15:03

vieme niečo presnejšie ? kedy by mala byť vydaná slovenská edícia ? ďakujem

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 9.6.2015 15:25

Informácia z dnešného dňa, SK verzia je to v tomto štádiu: "Texty mam zoradené a poslala som ďalšiu čast na zalomenie. Mám dostať, dnes-zajtra kompletné české zalomenie po opravách a podľa neho dokončím redakciu. Sadzba bude podla môjho odhadu pripravená na 1. korektúru asi o 2 týždne."

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 9.6.2015 19:25

no výborne, ďakujem už sa teším ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.6.2015 16:40

U české verze probíhají poslední revize a dokončuje se rejstřík. Dle mého názoru by mohla česká verze jít za cca 14 dní do tisku

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 28.7.2015 21:38

Bude splnený prísľub,že každý fotograf ktorý sa zapojí do tohto projektu dostane knihu zdarma?Ak som dobre spočítal autorov išlo by o 94.kníh ?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.7.2015 22:02

Ano samozřejmě s tím počítám, byť to nebude hned, protože z veliké části to musím sám zainvestovat, neboť vydavatel mi tolik kopií zdarma neposkytne.

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 29.7.2015 15:21

Poznáváme jarní houby

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 29.7.2015 15:37

Preto som to písal Tono.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 29.7.2015 15:45

Jak jsem z toho co píšete pochopil, nedostali jste knihu? Pokud ne, hned to napravím, musel jsem udělat chybu ve svých záznamech. Zároveň se se Vám veřejně omlouvám. Napište mi do SZ adresu, kam ji mám poslat.

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 9.9.2015 13:45

Michal, ta kniha asi ide cez Hornú Voltu ...

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 17.9.2015 15:39

"Česko - Slovenská pošta" nesklamala. Posielané 14.9. z Prahy a včera, 16.9. už som mal knihu doma. Potešila.
Michal, veľká vďaka.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 29.7.2015 23:55

to je ovšem hrubá chyba!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 09:32

Souhlasím, bohužel neomluvitelná, ale hned napravím

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 30.7.2015 09:55

Míšo, já jsem reagoval na toto: " neboť vydavatel mi tolik kopií zdarma neposkytne"

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 10:44

Aha, no jo no....možná něco vykomunikuju navíc

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 11:10

Definitivní a poeslední datum expedice knihy je poslední srpen. Čeká se až dodá data slovenská strana, kteří samozřejmě mají oproti výchozí české verzi mají časový posun.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 11:22

Jinak slovenská mutace knihy má náklad jen 2000 výtisků, takže pokud se vám bude kniha líbit, doporučuji s objednáním neotálet, hodně si rozeberou knihkupci atd...takže (pokud by se dobře prodávala, což si moc přeji) by teoreticky mohla být brzy pryč....ale možná jsem jen naivně optimistický...

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 30.7.2015 11:42

Práve dnes som zaslal posledné z prvých korektúr SK verzie knihy.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 30.7.2015 11:43

běda, jak tam budou chyby

P.S. jsem rád, že vyjde v obou mutacích!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 12:50

Existuje jedno pravdivé rčení "neexistuje na světě kniha, která by byla bez jediné chyby" Myslím, že je pravdivá

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 30.7.2015 13:19

Tak určitě, souhlasím. Ale na druhou stranu jde taky o to, co je to vlastně chyba? V tomto výroku bych nahradil slovo chyba slovem nepřesnost, pak by se mi to daleko více líbilo, protože chyby by být neměly. Chyba je blbě určený druh (což v atlasech je, ale nemělo by to tam být!) nebo třeba když někdo napíše rizec místo ryzec, to jsou chyby. Ale nepřesnost je něco jiného, je to jen třeba odchylka od normálu a takové se dají v jisté míře docela spolehlivě tolerovat a tím pádem i akceptovat.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.7.2015 12:55

SUPER

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.7.2015 08:20

Tak samozrejme ze spatne urceny druh by tam byt nemel a doufam ze neni. Ale na vetsinu rodu samozrejme nejsem specialista a spoleham na spravne urceni autora. Samozrejme ze jsem si spravnost vzdy overoval nezavisle ale i tak nevylucuji ze nekdo vznese nad nekterym urcenim pochybnost....doufam ale ze ne.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 31.7.2015 08:38

Já Tvému projektu věřím a těším se! Samozřejmě si neodpustím veřejnou kritiku a doufám, že bude ve směs pozitivní

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.7.2015 08:52

Kritika je potřebná vždy. Člověk se pak vyvaruje napříště některých chyb nebo nepřesností, které možná on sám nevidí. Pro mne bude důležité pokud bude celkově kniha kladně přijata. Vím ale, že kdybych ji teď dělal znovu udělal bych mnohem širší úvodní části knihy, ale co už....no ale určitě bude větší než u Hagary, který se omezil na jednostránkový zcela dle mého nepochopitelný úvod

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 31.7.2015 09:02

Pevně věřím, že to tak bude. Co se úvodu týče, tam je to vždy diskutabilní. Neměl by být ani příliš krátký a ani příliš dlouhý. A i kdyby se měl jen omezit na to o čem a k čemu kniha má sloužit, proč vznikla a poděkování spoluautorům et al. myslím, že by to bylo dostačující.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.7.2015 09:40

Tak to zase bude trochu delší , celkem 38 stran

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 31.7.2015 10:36

délka jedna věc, obsah druhá uvidíme a těším se

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.7.2015 12:58

Koukám, že se mám na co těšit (myslím na kritiku )

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 3.8.2015 16:45

O jedné chybce vím a už se bohužel asi nedá odstranit u druhu Lactarius quieticolor je uvedeno české jméno nahnědlý místo osmahlý. Bohužel jsem si toho všiml pozdě a tak se už předem omlouvám....

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 3.8.2015 16:45

O jedné chybce vím a už se bohužel asi nedá odstranit u druhu Lactarius quieticolor je uvedeno české jméno nahnědlý místo osmahlý. Bohužel jsem si toho všiml pozdě a tak se už předem omlouvám....

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 3.8.2015 16:54

myslím, že se zde zas tolik neděje, je to jen staré označení druhu. Toto osobně překousnu a jen to zmíním v kritice. Být tam ryzec hnědý, tak bych to nepřekousnul a překousnul bych Tebe
BTW: někde mám doma v archívu Lactarius quieticolor var. hemicyaneus, toho jsem ještě nikam nedával

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 31.7.2015 21:52

Už som objednal

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.8.2015 08:53

Dnes jsem se zasmál, když jsem viděl, že kniha je na www.kosmas.cz skladem že by se mi někdo vloupal do PC a tisknul pirátské kopie jako u harry Pottera....to jsem musel hodně zaujmout

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.8.2015 09:08

no tak to mě (Harry) Poser
Těším se všici, už aby to bylo

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.8.2015 10:05

Teď už se zbývá jen modlit, že v tiskárně nemají takový vedro, že tam jen chlastají pivo a že se nerozhodnou udělat tu nejstrašnější věc na světě ---- pohnout jakkoliv s barvami. Tam stačí málo a je to jen pár zmáčknutí čudlíčkem, viděl jsem na vlaastní oči jak je jednoduché zprznit jakoukoliv knihu.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.8.2015 10:10

máš pravdu, snad to tak nedopadne, musíme doufat, že to nejsou idioti a že své práci aspoň trochu rozumí.
S tím modlením jsem ale na vážkách, jak tak na to koukám, dnes je in se modlit k Allahovi a to se mi, upřímně, moc nechce

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.8.2015 15:03

No pokud si chceš zachránit krk, tak asi budeš muset (minimálně předstírat)

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.8.2015 17:11

آ اِلَـهَ اِلاَّ لله‎‎ الله أكبر

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 7.8.2015 14:56

Boh je veľký Boh

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 7.8.2015 15:04

Amen

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 7.8.2015 19:56

Tie tvoje" haky baky" som musel po časti skopirovať lebo to naraz ani sa nedalo.Nejak to písmo neštimovalo funkcii kopírovanie vo windowse.Nakoniec sa to podarilo keďže som chcel vedieť čo tie simboly vlastne znamenajú.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 9.8.2015 19:42

je to zkrátka rozsypaný čaj

Reagovať na správu

portret

b.gun pokročilý 6.8.2015 12:44

Na internetu se dá narazit na ledacos, mne zase před nedávnem zaujala na stránkách internetového knihkupectví bux.cz informace, která hlásá, že publikace Čirůvky bude vydána v říjnu 2015 (aktuálně že prý "do naskladnění zbývá 83 dní").

https://www.bux.cz/kni hy/157351-ciruvky....

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.8.2015 13:15

Taky dobrej joke

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 6.8.2015 15:02

Bohužel smutnej. tady ale nic takového samozřejmě už nehrozí

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.8.2015 17:08

což je velká škoda!

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 14.8.2015 15:08

Ještě jsem sem nedal ukázku slovenské verze, takže zde:

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 14.8.2015 16:52

Už ju mám objednanú a teším sa na ňu-verím,že už to bude čoskoro

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 14.8.2015 18:24

Neviem, či už to je definitívna tlač, ale dovolím si malú pripomienku - namiesto "plaviek" by som dal "plávok".

Reagovať na správu

portret

sipovec 14.8.2015 21:51

Uhm... Je to dosť nepríjemný lapsus.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 14.8.2015 22:16

Slovenskou verzi jsem samozrejme nijak nekontroloval protoze nedokazu takove veci posoudit zda jsou spravne ci spatne. Jak jsem rikal asi se sem tam neco najde. Na konci pripravy sk verze to bylo hodne casove hekticke a je mozne ze neco uteklo. Takze prosim o pochopeni

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 19.8.2015 13:17

Aktuální informace: expedice knihy z tiskárny bude 2.9.2015 a cca od 5.9.2015 už by měla být k dostání přes internetové i kamenné obchody. Teď už se jen modlím, aby tisk dopadl jak má, tak držte palce.

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 19.8.2015 13:33

Držíme.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.9.2015 14:14

Kniha dnes opustila tiskárnu.....

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 9.9.2015 19:13

a slovenská verzia?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.9.2015 19:37

O týden později

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.9.2015 22:09

Kniha (CZ verze) skladem už zde:

http://www.megaknihy .sk/nezaradene/19208 ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.9.2015 22:10

Vážení přátelé

Kniha dnes spatřila světlo světa ale dá se z nadsázkou říci, že nešlo o jednoduchý porod ale složitější císařský řez. Jeden výtisk mám nyní doma a pokusím se zhodnotit a říci to podstatné

Negativa:

- ořez knihy ve spodní části stran je asi o 2mm větší než jak mělo být, což znamená, že u hub, kde třeně nebo jiná část byla ťip ťop, že se "neřezalo do houby" tak díky tomu tady už se do houby, byť malinko řízlo. kdybych to nežekl, možná byste to ani nepoznali ale mě to dost naštvalo, protože jsem si na tom dával záležet...naopak logicky nahoře je o 2 mm vyšší foto a nemělo by to tak být. Naštěstí těch fotek, kterých se to dotýká zase není tolik, řekněmě několik desítek, což v kontextu 1125 fotek není zas tak hrozné

- podle mne jsou přehozené vnitřní klipsy (neboli ohybatelné záložky na obálce knihy), ta v přední části má být vzdau a naopak. není to zase tak veliký problém ale v kontextu s tím co je tam uvedeno je to chyba

- poslední věc, co jsem se dozvěděl je, že při ořezu knihy řezací lis spodní plošky stran (což vidíte jen když je kniha zavřená) znečistil nějakými zbytky barvy. V knihkupectví jsem si vybral tu, kde to bylo nejméně, ale je to vidět. Z nakladatelství mi řekli že stáhnou maximum možného nákladu z prodeje a knihy nějak chemicky vyčistí....nevím co si pod tím představit ale budiž.

Pozitiva

- to důležitější je, že tisk jako takový vyšel super, barvy sedí jako zadnice na hrnec, nic není posunuté, gramáž papíru je velmi dobrá a fotky tak neztratili na své kvalitě. Teď samozřejmě vidím mnohem více, že některé druhy by si zasloužili lepší foto ale to už se nedá nic dělat. Po této stránce jsem maximálně spokojený.

Takže suma sumárum:

Tiskárna sice hodně věcí podělala ale to nejdůležitější naštětí ne

Pokud si chcete knihu objednat jdětě na www.zbozi.cz, kde najdete nejlepší cenu a asi vám ještě pošlou nějaké ty co nestihli stáhnout z trhu. Na knize a fotkách to mírné ušpinění nepoznáte vůbec takže pokud vám tonevadí...dá se sehnat už i běžně v knihkupectvcích, kde si pak můžete vybrat tu s nejmenší šmouhou. Na některých výtiscích to skoro není poznat. Nejlevnější cena je kolem 500.

Autorům fotek napíši samostatný email ohledně dodání výtisků

Budu se tu těšit na kritiku, upozornění na chyby atd...abych si je poznačil pro případné druhé vydání....

Ukázka:

http://www.nahuby.sk /obrazok_detail.php? ...

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 11.9.2015 19:06

Michal a slovenská verzia?Kedy sa môžem na ňu tešiť?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 11.9.2015 21:16

Za týden by měla vyjít

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 16.9.2015 09:18

Docela mne překvapuje, že jsem zatím nezaznamenal žádné reakce na knihu, docela by mne to zajímalo

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 16.9.2015 20:25

Michal ja ju mám objednanú už dávno a ešte mi nedorazila.Zaujímav é je však to,že v niektorých kníhkupectvách je už vypredaná. a v ponuke asi ani v predpredaji nebola.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 16.9.2015 21:05

Myslí, že je to tím, že část nákladu se stáhlo aby se vyčistili knihy od té barvy jak jsem psal výše....

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 18.9.2015 11:34

Vůbec nevím proč, ale vydání SK verze se posunulo na 26.10.2015, pokud by se něco změnilo, dám sem echo

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 18.9.2015 19:43

Rád počkám

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 24.9.2015 15:23

Jsem rád, že jsem se mýlil. Mám zprávu, že slovenská verze už je rovněž dostupná k objednání, např. na www.martinus.sk

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 24.9.2015 19:31

Mám ju objednanú v inom kníhkupectve a tam sa zatiaľ objednávka iba spracováva.Ak mi kniha dorazí,dám vedieť

Reagovať na správu

portret

Jaro54 pokročilý 25.9.2015 19:13

Dnes som objednal.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 30.9.2015 12:48

Dnes som ju dostal ako darček. Zatiaľ som zistil iba to, že je poriadne ťažká, ako kameň.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.9.2015 17:03

Tak doufám, že se vám bude líbit

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 30.9.2015 17:52

Už slovenskú verziu?

Reagovať na správu

portret

Tono od Cirochy pokročilý 1.10.2015 07:04

Aj ja už mám doma slovenskú verziu. Musím povedať,že je to veľmi vydarená kniha.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 1.10.2015 08:10

Děkuji, jsem rád, že se líbí, určitě tam budou nějaké mouchy, ale snad bude kniha mít dotisk kde bychom to opravili

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 2.10.2015 10:08

Kniha je krásna a zatiaľ som s ňou spokojný. Samozrejme sa tam nájdu chybičky, napr. na str.718 (slovenská verzia) je pod obrázkom text cez obrázok, stráca sa čitateľnosť tohto textu a okrem toho názvy húb (v rámci tohto textu) sú prehodené - patria k opačným obrázkom. Pri sliziaku ružovom na str. 264 zrejme chýba znak chránenej huby (paragraf v krúžku). Čo sa týka vyjadrovania, asi to neprešlo jazykovou úpravou (čo pri odborných knihách chápem, jazykári by nemuseli úplne chápať odbornosť textu a potom text aj nevhodne upravia). Neviem, koľko sa dá opraviť v rámci dotlače. Pred dotlačou by to možno chcelo diskusiu priamo k téme "tisíc húb - dotlač".

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 2.10.2015 13:02

Děkuji za důležité a zajímavé postřehy !!!

Reagovať na správu

portret

laco PE pokročilý 2.10.2015 18:28

Michal dík. Konečne mám doma poriadnu hubársku knihu. Pekne spracovaná, fotky nádherné, prehľadne zoradené huby. Dík aj Vladovi za preklad. Len musím vymyslieť nejaký vode a špine odolny obal. ☺

Reagovať na správu

portret

laco PE pokročilý 7.10.2015 19:35

Našiel som chybičku na strane 22 obr.17 sú posunuté písmená označujúce tvar výtrusu.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 7.10.2015 20:00

Děkuji znamenám si, jo těch chybiček tam určitě bude více.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 9.10.2015 17:12

Tak dnes som knihu dostal.Michal,gratul ujem k nádhernej publikácii.Je ozaj spravená precízne s krásnymi fotkami.Iba som ju stačil zbežne prelistovať,ale ma veľmi potešila.Trocha je tam menej mojich obľúbených drevokazov,ale to jej nič neuberá na kvalite.Moje poďakovanie patrí aj Vladovi,za preklad do nášho jazyka.Kniha veľmi obohatila moju zbierku a mám z nej radosť.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 5.10.2015 10:01

"Autorům fotek napíši samostatný email ohledně dodání výtisků" mne email neprišiel

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 5.10.2015 11:23

Do konce týdne...čekám ještě na důležité info z nakladatelství ohledně výtisků

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.10.2015 22:15

Ahoj, dnes teprve jsem dostal 10 výtisků SK verze, autorům je budu posílat postupně podle počtu fotografií od nejvyššího k nejnižšímu od příštího týdne...

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 27.10.2015 20:05

Dufam,že k nám Slovenským prispievateľom do tvojej knihy dorazí do Vianoc.Bude to pekný darček...

Reagovať na správu

portret

P_E_T_O 2.10.2015 12:51

kniha je uz objednana, tak som zvedavyy

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 6.10.2015 15:09

Dobrý den všem přeji.
Kolega a kamarád Michal Mikšík ve spolupráci se Svojtka & Co. vydal publikaci 1000 českých a slovenských hub.
Přislíbil jsem mu, že se zde vyjádřím a bez ohledu, že je to můj kamarád, publikaci pokud možno zdravým rozumem zkritizuji. Apropos, co se (ne)líbí mě, může se (ne)líbit někomu jinému a naopak.

Je třeba ocenit Michalovu dlouhodobou práci, shánění materiálů, ať již textových, fotografických, co se nomenklatury týče, sepisování aj. a především to, že byl schopný tuto věc dotáhnout do zdárného konce. Věřím, že měl kolem toho mnoho peripetií a zákulisních bojů, do kterých my nevidíme, nedokážeme si je představit a sestavení takto rozsáhlého díla chtělo svůj čas, ať již se jednalo o den, či noc a stálo ho to mnoho energie a sil. Klobouk dolů, neboť při tom všem má ještě další své povinnosti, zaměstnání, rodinu…
Proto bych chtěl všechny kritiky požádat o pokud možno konzervativní kritiku, žádný osobní boj, neboť osobní boje sem zkrátka nepatří!
Kladně hodnotím barevné a přehledné označení jednotlivých kapitol, stejně tak se mi líbí i vnitřní členění na začátku jednotlivých kapitol. Člověk aspoň nemusí tápat, kde co je, stačí se podívat. Úvodní "kapitola", která je rozdělená do 13 – ti sekcí je na můj vkus stručná, ale přesto je výstižná a nebojím se tvrdit, že si v ní každý najde něco nového nebo si osvěží základy; pro praktického houbaře je dobře strukturovaná a poutavá, neboť obsahuje mnoho doplňujících informací, především fotek či kresby. A jelikož se nejedná o striktně odbornou literaturu, je tam toho tak akorát.
Prostřední, nejtlustší část, obsahuje mnoho druhů hub, fotografií, popisů, možnosti záměny a třeba i další druhy zde uvedené, ale nevyobrazené, což nutí pozorného čtenáře se zamyslet, a pokud ho mykologie více zajímá, pátrat v dalších jiných zdrojích a dohledat si tyto zmíněné druhy. Pro praktického houbaře je zde uvedeno mnoho druhů hub, se kterými se jistě ještě ani nesetkal a pokud ano, dle Michalovy knihy je bude moci třeba i determinovat. Osobně oceňuji fakt, že jsou v knize nejen houby běžné, ale i ty méně běžné, vzácné, zákonem chráněné nebo druhy, které ještě třeba v žádné knize nebyly. Toto v jiných atlasech příliš vidět není a to zde veřejně vyzdvihuji. Michal se vyřádil především na hřibovitých a na čirůvkách, líbí se mi pavučince nebo vláknice (rody, které v atlasech spíše chybí), na druhou stranu bych si představoval, že tam bude více závojenek, především travní druhy mi tam chybí, o trochu více kuřátek popř. helmovek. Ale zase je tam více ryzců nebo voskovek. Celkově je tam málo chorošovitých, ale co si budeme povídat, ač jsou to houby zajímavé a z hlediska lesního ekosystému nenahraditelné a nepostradatelné, než např. hřibovité druhy hub, tak nějak se jim většina lidí vyhýbá… Askouše jsou tam spíše ti větší, čemuž rozumím. Je jich velmi mnoho, zvláště těch malých a pro běžného houbaře se najdou zajímavější druhy hub, které je vhodné publikovat. Resp. kdo chce studovat Ascomycota, jistě studuje z úplně jiné literatury, než je jakýkoli atlas hub.
Nebudu kritizovat fotografie, neboť zde není téměř co kritizovat. Jak jsem napsal výše, osobní anitipatie sem nechci a ani nebudu zatahovat, aby pak někdo neřekl, že nahoře káži vodu a uprostřed piji víno.
Oceňuji, že se Michal rozhodl pro „povšechný systém“ a nebyl tak úzkoprský, samolibý a nafoukaný na své fotografické umění, aby tam dával i fotografie ze svých začátků, kdy fotil ještě na kinofilm a vyvolával si fotky ve vaně, když se jednou za měsíc šel náhodou vykoupat.
Ano, oslovil mnoho z nás, kteří houby rádi fotíme, abychom mu poskytli do knihy nějakou tu fotku. Jistě to každého z nás potěšilo. Výběr byl na Michalovi, dle mě si vybral dobře. Jsem rád, že se do atlasu nedostal žádný hnus, že tam nejsou zbytečné rozmazaniny, nedomrliny nebo naprosto barevně ujeté „taky fotky“ – které můžeme vidět, a v docela velké míře, nejen v jiných internetových atlasech, ale především i v jiných knihách atlasového typu. Zde je třeba nutno poděkovat i grafikům ze Svojtka & Co., že to nezprasili a zachovali se jako profesionálové. Takže fotografie hodnotím celkově velmi kladně a popisy k nim též.
Kapitola data k fotografiím je dalším zpestřením této publikace. Je to dobrý a zajímavý nápad uvést ke každé fotce nějaký ten údaj. Jedna věc mi přijde trochu hloupá, udávat jen např. ČR nebo SR (uvést geomorfologický celek podle mě ještě neznamená, že přijdu o lokalitu) a navíc by to nevypadalo tak blbě. Uznejme sami, že pokud napíši např. hřib rudonachový, ČR – Polabí, Carpinion, 15. 7. 2014, že jsem tím nic neprosral. Ale přání autorů je třeba akceptovat. A co se publikace jako takové týče, tak to není vůbec důležité.
Literatura a rejstříky jsou ok.
Formát knihy: je to subjektivní, ale mě tento formát nevyhovuje, mám raději A4 nebo něco podobného. Při častém listování trpí vazba knihy. Doufám, že mi nezačnou brzy vypadávat listy, to ukáže až čas, ale nejsem z těch, co by se chovali k literatuře jako prase. Michal mi řekl, že jednou podmínkou pro vydání knihy byl tento formát, takže to chápu, ale kriticky jsem to uvést musel. S gramáží papíru jsem spokojený, s grafickou stránkou také. Některé fotky jsou ořezané „na knap“ což mě trochu vadí a irituje, neboť vím, že to tak být nemá. Běžnému houbaři to podle mě vadit nebude a myslím si, že si toho třeba ani nevšimne a pokud ano, nebude tomu připisovat extra zvláštní pozornost. Poslední stránky jsou z laterální strany trošku „okousané“ – já to nebyl.

Shrnutí:
Kdybych měl tuto kniho doporučit, neměl bych s tím problém. Dle mě by neměla chybět v knihovně žádného houbaře či amatérského, snad i profesionálního, mykologa. Je zkrátka vhodná jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Obsahuje realisticky vyobrazené fotografie širokého spektra druhů hub, které korespondují s nálezem houby in natura. (Zkuste srovnat z jinou, např. Německou literaturou). Dle těchto fotek a popisů lze dost druhů hub determinovat! Do mykologických poraden chodí v poslední době (terminus technicus) čím dál tím více lidí, kteří přináší barevné hřiby, ale i jiné druhy hub. Na základě této publikace tam třeba i dojdou, ale s vědomím, že to může být právě to, či ono.
A pokud zajímají houby děti, tak je to výborný dárek k Vánocům (teď jsem si zavzpomínal na svá dětská léta, když jsem měl jediný barevný atlas húb od Aurela Dermeka a jak jsem za něj byl rád).

Vřele doporučuji všem, kteří mají rádi přírodu a houby a chtějí se o nich něco nového dozvědět, něco si o nich přečíst a shlédnout zajímavé fotografie!
Michale, velmi dobrou robotu jsi odvedl, oceňuji a obdivuji Tvou píli, zanícenost, ale i empatii a rozhodnost. Je pro mě ctí, že Tvá kniha má své stálé místo v mé „mykologické knižnici“.
Pete

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 9.10.2015 22:18

Děkuji za pěknou recenzi. Jinak dnes jsem dostal SK výtisky a jsem tedy zhrozený hlavně ze stran str. 40-41 a 718-719, nechápu jak to mohli takto podělat....to je fakt ostuda a je mi to líto. Jsem hodně zklamaný....

Reagovať na správu

portret

tulak222 10.10.2015 11:13

To sa stáva. Ja som si to napr. vôbec ani nevšimol. Vyzeralo to, akoby to tak malo byť. Krásna kniha. Ale chápem, keď je niekto perfekcionalista, sklamanie môže byť na mieste.
Vďaka za krásne dielo.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 22.10.2015 15:33

zatiaľ čo mi padlo do oka, str. 773 zabudlo sa preložiť do slovenčiny "žebernatka"

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.10.2015 18:35

Děkuji za důležitý postřeh

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 29.10.2015 20:06

Aj na str.790 v slovenskej verzii český názov lievikovca kyjakovitého-stročkovec kyjovitý

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 30.10.2015 09:12

Děkuji ! M.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 30.10.2015 13:30

...pojem Macrolepiota som nenašiel v registri latinských mien na str. 796, hoci druhové mená bedlí tam sú, rodové vypadlo ...

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 2.11.2015 22:39

Vážení aktuálni a potenciálni vlastníci vyššie spomínanej SK verzie atlasu,
chcem sa ospravedlniť, že SK verzia atlasu nie je dokonalým dielom. Hoci Michal Mikšík dal dokopy naozaj výbornú knihu, ja som bohužiaľ (okrem iného) nedostal k dispozícii sľúbený čas a priestor na všetky korekcie. V českej centrále vydavateľstva sa údajne rozhodli, že obidve verzie vyjdú naraz a tak mi v lete skrátili čas na posledné opravy o dva týždne. Aj počas dovolenky s rodinou som sa po nociach pokúšal opraviť, čo ešte dôležité bolo treba, ale dostal som sa len k druhej korekcii tretiny húb – z troch prisľúbených korektúr. Prípadné chyby sa môžu objaviť aj v jazykovom prejave, ktorého úpravu som si po odporúčaní redaktorky nechával až nakoniec – čím skôr potrebovali nejaké „hmatateľné výsledky“, takže im stačil aj hrubý preklad. V prvom rade som sa musel, nanešťastie, pri korektúrach sústrediť na občasné systematické chyby redakcie pri vkladaní mojich textov (napr. text neprislúchal obrázku), sporné fakty (znak ochrany prebratý „natvrdo“ z CZ verzie – aj tak ich nakoniec úplne neopravili, niekde neuviedli, hoci som ich o to prosil...) a napr. pravidelne nezapracovávané (nezasielané) zmeny v CZ verzii do SK verzie, na ktoré som často prišiel náhodou, atď.

Pripúšťam, niektoré chybičky idú na môj vrub, ale väčšina z tých, ktoré ešte uvádzate (české mená húb pod obrázkami v medzikapitolách, chýbajúce meno pre rod Macrolepiota v registri atď.), boli mimo môj dosah. Avšak, aj za tieto vaše pripomienky som vám vďačný, a verím, že časom ich budem môcť uplatniť pri reedícii.

P.S. Na druhej strane, aby som sa na redakciu vydavateľstva len nesťažoval, musím vysoko oceniť výbornú farebnú úroveň fotografií, veľmi blízku skutočnosti.

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 3.11.2015 12:46

Vladko.klobúk dole pred Michalovou a Tvojou prácou.Myslím,že každý kto tú skvelu knihu má,vie oceniť námahu,ktorú ste si dali,aby kniha vyšla a to dokonca v oboch jazykoch Kniha je perfektná.či už obsahovo alebo aj počtom a druhom húb.Ako aj píšeš,úroveň farieb fotografií je na vysokej úrovni Iba tam kde sa robí sa chybička spraví.Je to perfektné dielo a patrí k ozdobám mojej zbierky atlasov.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 3.11.2015 13:06

Přesně tak, dobře jsi to napsal. Bylo by bláznovství se domnívat, že v takto rozsáhlém díle se nenajdou nějaké drobné nuance (schválně jsem nepoužil slovo chyby). Já s tím problém nemám, toť ovšem neznamená, že se mnou musí všichni souhlasit (to ani nečekám). Kdo chce moralizovat, nechť si nejdříve sám zkusí takové nebo podobné dílo vytvořit a pak ať se ozývá. Zatím tu proběhly pouze pádné připomínky, aspoň že se tato diskuze nesvezla někam, kde by to bylo zbytečné. Za to díky všem, kteří tu cokoli napsali.
Z mého pohledu jsou tam 2 nejdůležitější věci správě: barevné provedení a správnost určených druhů - a o tom má atlas především být. To, jestli je někde jen slovenský, český název, zda je tam latina dle IF nebo MykoBank apod. nebo zda je tam uvedený měsíc výskytu nějakého druhu "od června do září" a on roste "od května do října" - to je mi docela i jedno a nebral bych to jako zásadní chyby, spíše jen jako ty drobné nunace.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 3.11.2015 13:20

Myslím, že autori sa nemajú čo ospravedlňovať. Súhlasím s tým, že odviedli super prácu. Ak nájdem chybičku (resp. nuansu), tak ju tu uvediem len preto, že pri ďalšom vydaní by to mohlo byť o tú "nuansu" menej. Podľa mňa tak činia i ostatní, dobrosrdečne, dobroprajne. Som veľmi rád, že tú knihu mám.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 3.11.2015 15:32

Těch chyb je mi také líto, přitom stačilo pár týdnů a dalo se to doladit, ale jak už máte objednanou tikárnu jsou drahé storna....což je jeden z hlavních důvodů. V CZ i SK verzi největší chybou je ořez, kdy fotografie hub na levé či spodní straně jsou ořezány více, než mělo být = je tak někde řezáno do plodnic hub, což nemělo být. Ve vydavatelství si mi za to osobně omluvili. Nicméně jinak mi lidé posílají spíše slova uznání, které musím zde ještě jednou veřejně říci směrem k Vladovi, který odvedl obrovský kus práce. NEdávno knihu prezentoval v televizi i Jirka Polčák, kde sdělil, že je to nejkvalitnější atlas co u nás kdy vyšel, za což mu děkuji. Někdy večer sem dám plán rozeslání knih na autory fotografií, jde to trochu pomaleji, tak se omlouvám, protože do toho musím investovat nemálo svých prostředků = od každé jazykové verze jsem dostal 10 výtisků, takže zbytek musím průběžně dokoupit, byť s výraznou slevou. To jen pro vysvětlení.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.11.2015 09:35

SK i CZ verze - autoři s 15 a více snímky - zaslání knihy v průběhu listopadu
SK i CZ verze - autoři se 5-14 snímky - 1. pol. prosince
SK i CZ verze - autoři s 1-4 snímky - 1. pol. ledna

Reagovať na správu

portret

ambr 13.11.2015 15:23

Krásny atlas. Blahoželám autorom k napísaniu a zostaveniu úžasnej knihy. Objednala som si ho na Gorila.sk za 25,42 € + knihu Huby - znaky, výskyt, využitie (Kothe Hans) za 4,- € a som nadšená. Do zbierky mi pribudli super knihy.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.11.2015 16:42

Děkuji jsem rád, že se líbí

Reagovať na správu

portret

Yohaness pokročilý 13.11.2015 19:40

Jednoznačně atlas s nejlepšími fotografiemi hub, co kdy vyšel.

Reagovať na správu

portret

marianzosabinova pokročilý 26.11.2015 11:37

Odkaz na video ku knihe 1000 českých a slovenských húb.
https://www.youtube. com/watch?v=IQDoWmM7 ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.12.2015 11:11

Tento a příští týden doposílám další várku knih na Slovensko pro autory:

Michal Jamrich
Jozef Pavlík
Jaroslav Kuripach
Lubica Kuriplachová
Juraj Komár
Ján Komár
Vladimír Haviar

Prosím, kdo již knihu má a líbila se mu, budu velmi rád, pokud ji doporučíte na www.martinus.sk, aby se podpořil prodej

Moc děkuji

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 4.12.2015 19:30

Stalo sa

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 4.12.2015 20:05

Velmi děkuji

Reagovať na správu

portret

shimie atlasár, moderátor 13.1.2016 12:07

Ahoj Michal
Mne ani otcovi zatial kniha neprisla.

Reagovať na správu

portret

Mahony pokročilý 9.12.2015 12:42

Těším se

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 14.12.2015 17:17

Ahoj Mahony, knihu ti posílám tento týden

Reagovať na správu

portret

Zdenka atlasár, mykológ 16.12.2015 20:21

Dostane se i na mě?

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 16.12.2015 20:55

nedostane.

Reagovať na správu

portret

babrli 17.12.2015 23:05

Škoda, že Martinus má len českú verziu, mne ako laikovi by vyhovovala skôr slovenská. Dnes píšu, že majú na sklade už iba dva kusy. Dúfam, že nebudem banovať, ak si neobjednám českú verziu a počkám na slovenskú.

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 18.12.2015 08:07

Ešte som cez Martinus knihu nekupoval, ale odtiaľ http://www.martinus. sk/?uItem=211292# mám pocit, že knihu ešte majú, a že je dokonca aj osobne k dostatiu v kníhkupectve v Martine (http://www.martinus. sk/martin/), čo je blízko pri Vrútkach...

Reagovať na správu

portret

babrli 18.12.2015 09:52

Pravidelne v Martinuse nakupujem, včera ešte nemali a dnes už som ju objednala, škoda, že už nebude do Vianoc. Ďakujem za upozornenie, prajem krásne a pokojné sviatky Vianočné.

Reagovať na správu

portret

babrli 8.1.2016 21:34

knihu som stihla do Vianoc, krásny darček pod stromček aj sa mi to rýmuje), trocha ťažká, ale krásna, vďaka autorom, rada v nej listujem, podľa nej by som si trúfala ďalšej súťaže nahubákov

Reagovať na správu

portret

Mahony pokročilý 31.12.2015 04:56

Tak jsem se dočkal, kniha došla včera. Myslím, že na ni můžeš být pyšný. Krásné fotografie, kde u většiny hub jsou vidět ty základní makroznaky, výborné členění, je přehledná, dobré popisy. Trochu mě děsí ta vazba, takže musím být při listování opatrný, tak to je mé první nahlédnutí, můžu všem jen doporučit. Gratulace a dík, Michale .

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.12.2015 12:41

Já děkuji !

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 31.12.2015 13:22

Dnes se poprvé slovenská verze knihy ujala prvního místa v prodejnosti (oblíbenosti) v kategorii Huby, hubárstvo na www.martinus.sk. Všem, kdo si knihu zakoupili a přispěli tak k tomuto úspěchu moc děkuji

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 4.1.2016 17:00

..knihu som videl v obchode, je parádna. ..mám si ju objednať Michal, či budeš posielať?

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 7.1.2016 08:58

Pošlu určitě, pokusím se co nejdříve

Reagovať na správu

portret

stepho pokročilý, atlasár 9.1.2016 20:41

Jo díky, už se ťěším na ní..

Reagovať na správu

portret

M a r o š atlasár, mykológ 10.1.2016 15:46

Trvalo mi dlhšie, kým som si knihu ako tak prešiel (stále ju nemám celú prečítanú) a tak si dovolím k nej napísať pár riadkov aj ja. Už tu bolo napísaných veľa postrehov, takže sa opakovať nebudem a nejaké tipy do prípadného druhého vydania napíšem Michalovi do SS.

V prvom rade oceňujem Michalove úsilie o výber čo najkvalitnejších fotografií. Nebola to jednoduchá úloha, no podarilo sa ju veľmi dobre splniť. Navyše zozbieraním fotografií od množstva autorov tak čiastočne do tohto projektu zapojil veľa ľudí, ktorí určite ocenia, že nejakou fotografiou mohli prispieť aj oni.
Slovenská jazyková mutácia určite nie je pre väčšinou Slovákov nevyhnutná, no je vítaným plusom a predaju knihy môže len pomôcť.
Úvodná "všeobecná" časť knihy obsahuje zaujímavé informácie, ktoré sú obrazovo vhodne doplnené. Čiže by sa nemalo stať, že čitateľ tento úvod prelistuje bez zastavenia-fotografie majú potenciál človeka zaujať a motivovať k prečítaniu textu.
Časť atlasu je spracovaná prehľadne, s dostatkom informácií a kvalitnými fotografiami. Vysoký počet vyobrazených druhov predstavuje ďalšie veľké plus.
Ďalej ma zaujali: zoznam poradní na určovanie húb + výstavy húb, veľké "dvojstranové" fotografie medzi jednotlivými kapitolami, informácie k fotografiám v zadnej časti knihy.

A aby som to všetko zhrnul... Na základe rozsahu knihy, textovej a obrazovej časti patrí toto dielo medzi najlepšie na trhu a všetkým ho môžem len odporučiť. V mojej knižnici patri medzi TOP 3 publikácie, ktoré budem používať.
V dnešnej dobe nie je jednoduché vydať akékoľvek knižné dielo o hubách a o to viac ma teší, že kniha 1000 SLOVENSKÝCH A ČESKÝCH HÚB vznikla v takom rozsahu a kvalite. Preto gratulujem Michalovi a takisto aj Vladovi za výborne odvedenú prácu a prajem im aj do budúcna veľa úspešných projektov.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 10.1.2016 19:56

Děkuji moc !!!! Jsem rád, že se líbí. Snad se ty chybičky podaří v dotisku (pokud bude) ostranit

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 13.1.2016 15:17

mne tiež neprišla

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 13.1.2016 15:24

Ahoj, prověřím. Tuto várku knih jsem neposílal přímo já. Dám vědět, kde se mohla stát chyba.

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 19.1.2016 16:30

Ani Jožko Pavlík ani ja ešte knihu nemáme.Neviem koľko Jožko Pavlík tam má fotiek (určite viac ako ja).Čo som si v diskusii prečítal tak sa mu kniha "odosielala" v skupine Slovenských autorov ! Hoci som mal len 2.fotky tak 1.polovica ledna prešla a nič tak neviem koľko treba ešte čakať. Som zásadový človek a verím na chlapské slovo Michal. Či to bude sliby se slibují blazni se radují... Lebo Michal otvorene potom tu na stránkach nepochodíš už s podporou pri nejakých ďalších tvojích knižných projektoch.

Reagovať na správu

portret

marianzosabinova pokročilý 21.1.2016 18:10

Tú sa dá kúpiť za 22,43 €. Poškodená za 15,70€.
http://www.knihcentrum.sk/1000-slovensky ...
Fotografie:
https://www.google.sk/search?q=1000+slov ...
Fotografie a zoznam autorov:
http://www.svojtka.cz/shop/kniha/3401-at ...

P.S. Mám tam iba 1 fotografiu. Atlas mi tiež ešte neprišiel.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 21.1.2016 20:48

síce neviem čo si chcel tými odkazmi ukázať, ale ako pozerám zatiaľ sa tých výtlačkov pre slovenských autorov k majiteľom veľa nedostalo ak vôbec nejaké, a Michal sa k tomu zatiaľ tiež nejak nevyjadril....

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 21.1.2016 22:53

Ahoj, omlouvám se, jsem zpět. Rozbil se mi PC a nyní mám nový tak už mohu reagovat. Skutečně došlo k chybě v rámci odeslání, částečně i mou vinou. KNihy odešlu nejpozději v pondělí sám, jen mi prosím připomeňte poštovní adresu do emailu [email protected]. Děkuji

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 28.1.2016 13:10

Tak som si kúpil tú poškodenú a mám ju doma a oplatilo sa - dva kúsky lepiacej pásky a je skoro ako by prišla z obchodu - knihu som si už predtým ošahal v kníhkupectve a som rád, že ju vlastním - v podstate je to prvý novodobý atlas ktorý vlastním Dík chalani!!!

Reagovať na správu

portret

marianzosabinova pokročilý 28.1.2016 13:33

... poškodené už vypredali.

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 28.1.2016 14:51

tak som to stihol len tak tak ...

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.1.2016 14:51

Denně teď posílám cca 4 knihy na Slovensko, kdyžtak mi sem dejte průběžně vědět, kdomu dorazila

Díky

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 29.1.2016 22:55

Michal si "pašák" splnil si čo si sľúbil.Ďakujem kniha je doma.

Reagovať na správu

portret

shimie atlasár, moderátor 1.2.2016 11:58

Dnes prisli obe knihy.
Vdaka

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 2.2.2016 14:25

mne neprišlo nič

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 2.2.2016 19:46

Ja tiež ešte čakám.

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 3.2.2016 08:49

tiež čakám

Reagovať na správu

portret

Pirhula pokročilý 3.2.2016 09:51

A do Čech knihy dorazí kdy ? Já mám asi zatím čas...

Reagovať na správu

portret

mino31 správca galérií, botanik, atlasár 4.2.2016 21:35

cakame a cakame, som na konci abecedy

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 3.2.2016 11:55

Na tebe odesláno dnes

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 8.2.2016 14:04

Odesláno dnes (pro fofoju , všem kdo zatím neobdrželi se omlouvám, dělám co mohu, musím do toho investovat nemalé prostředky, zejména za poštovném. Navrhuji, že ti autoři ze Slovenska, kteří knihu neobdrželi zatím, mohla by být klidně cesta proplacení. Když si ji koupíte, pošlu vám přímo peníze, co vás to stálo včetně poštovného, myslím, že pořád to bude pro mne levnější, neb poštovné z Sk na SK by mělo být menší než z CZ do SK. Jen že pokud někdo chce využít tuto možnost, tak nabízím.

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 8.2.2016 15:52

Ja si poštovné zaplatím.Kľudne mi ju pošli čo najskôr.

Reagovať na správu

portret

juris84 atlasár, mykológ 15.2.2016 16:40

ani ja ešte nemám ale nevadí som rad ze vyšiel fajn projekt

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 15.2.2016 17:40

prešiel opäť týždeň ale kniha neprišla

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 16.2.2016 15:47

ani mne nič neprišlo

Reagovať na správu

portret

Shade atlasár, mykológ 16.2.2016 18:58

ja som tiež zatiaľ nič nedostal a zrejme sa ešte asi načakám..čo sa týka toho preplácania, tak kto mi zaručí, že tie peniaze skutočne dostanem, keď si knihu kúpim?

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 22.2.2016 15:49

prešli dva týždne a kniha nikde, Michal neviem čo si mám o tom myslieť...

Reagovať na správu

portret

Pirhula pokročilý 23.2.2016 19:00

Když vidím ty dodací doby, tak se raději také připomínám: "Já už bych ji taky chtěl".

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 29.2.2016 15:55

Michal pre teba je toto už uzatvorená kapitola? mohol by si sa vyjadriť?

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 1.3.2016 18:40

Vojto, jemu asi táto otázka nenaskočila, keď sa zobrazila v mojom profile???

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 1.3.2016 18:56

Hele chlapi, nechci tady kopat za Michala, i když je to můj kamarád. Osobně jsem s ním nikdy problém neměl, co jsme si řekli, slíbili, dohodli, to platilo...
Takže přestaňte řešit chujoviny tady a zkuste mu napsat normálně mail a zeptat se, co je s knihama. Tady ta debata je už tak zasraná, že něco najít, je fakt někdy na dlouho... kde kdo reaguje na kde koho a kde co... jak podotkl Marián.
michal.miksik@gmail. com
To je pro všechny, Slováky i Čechy, kterým měla dojít nebo by měla dojít kniha.
Čau a věřme v lepší zítřky v přírodě i mimo ni.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 1.3.2016 19:44

Petrík keď si to tu našiel ty tak aj Michal to tu najde, je tu na stránkach každý deň, a odpovede na jeho vlastné diskusie sa mu zobrazujú. Ja si o tom už myslím svoje. Keď si prečítaš diskusiu celú môžeš si spraviť obraz aj ty.

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 1.3.2016 19:59

Ok Vojto, nemíním tady průjmovat s dalšími cáfalovinami, napíši Ti SS.

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 1.3.2016 19:40

Marian ono to naskočí každému čo sa tu zapojil do diskusie

Reagovať na správu

portret

Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 1.3.2016 20:05

Aha to som nevedel - tak nech sa to v dobrom skonci

Reagovať na správu

portret

Juli 2.2.2016 18:12

Knihu som si zakupila a velmi sa mi paci. Moja poklona autorom za skvele dielo.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 8.2.2016 12:41

Ďakujem, dnes dorazila aj ku mne
Podpis autora by bol potešil.

Reagovať na správu

portret

Strogov atlasár 2.3.2016 07:11

Ja mám aj s podpisom Palku.

Reagovať na správu

portret

Ešli atlasár, mykológ 2.3.2016 15:07

Ja mám tiež, len som si to všimol až potom čo som to napísal.
Takže dodatočne ďakujem Michal.

Reagovať na správu

portret

marianzosabinova pokročilý 12.2.2016 17:32

V SK verzii je na strane 336 rýdzik jedľový uvedený pod starým názvom rýdzik lososovoružový
(rýdzik jedľový, Lactarius salmonicolor R. Heim & Leclair, ryzec lososový).
Obdobne na strane 632 je pavučinovec inovaťový uvedený pod starým názvom pašupinovka obyčajná (pavučinovec inovaťový, Cortinarius caperatus (Pers.) Fr., sluka svrasklá)

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 12.2.2016 20:10

Slovenské mená som prednostne uvádzal podľa doposiaľ stále platného názvoslovia, a teda podľa checklistu - Zoznam nižších a vyšších rastlín Slovenska.

Reagovať na správu

portret

marianzosabinova pokročilý 12.2.2016 17:53

1000 slovenských a českých húb
Na strane 31 obr. 26: je fotografia Boletus aereus Bull. ex Fr. mne skôr pripomína Boletus pinophilus Pil. et Dermek in Pil.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 16.2.2016 15:04

Ahoj

Ano, je pravda, že plodnice je trochu podobná. Nicméně nález je z teplé vápenaté stráně pod duby šipáky ze známé loality B. aereus, ty bronzové tóny na klobouku nicméně pinophilus nikdy nemívá.

Mihal

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 1.3.2016 20:43

Vážení kolegové. Všem kterým jsem zatím neposlal knihu se velmi omlouvám. Není to rozhodně z důvodu, že bych se na to vyškašlal nebo z ignorace ale čistě z (dočasných) finančních důvodů. Jen abych byl transparentní. Knihy, které jsem dostal zdarma pokrylo 20% všech autorů. Ostatní knihy musím průběžně dokupovat a celkové náklady se vyšplhají na asi 35000. Zatím jsem utratil za knihy nějakých 15 000 a čekám na další injekci v podobě výplaty abych koupil nějaké další a odeslal. Bohužel nejsem rockeferell, neberu manažerský plat a živím celou rodinu s dvěma malými dětmi. Vím, že jsem nesplnil u mnoha slíbený plán ale byl to špatný odhad. Samozřejmě se pokusím co bude v mých silách abych to dohnal a rozhodně svůj závazek splním. Ještě jednou se omlouvám a děkuji za pochopení.

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 2.3.2016 08:17

Ahoj, ja ti to uľahčím, mne ju posielať nemusíš Ja som ju už dostal od Ježiška Je super

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 3.3.2016 08:12

Michal ja knihu už mám. Mne ju posielať netreba
Vďaka.

Reagovať na správu

portret

Fande atlasár 30.5.2016 10:12

Ahoj Michal,už je koniec mája a kniha stále neprišla.Dočkáme sa vôbec toho atlasu?Poštovné si kľudne aj sám zaplatím.

Reagovať na správu

portret

Mijam pokročilý, mykológ 30.5.2016 16:51

Michale, pri mne si tiež nerob starosti, ja som si ju kúpil hneď ako vyšla. Takže už ju mám.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 27.6.2016 21:49

Milí kolegové. Jsou situace, kdy člověk dělá něco v dobré víře a stejně to nikam nevede a pak je čas přiznat sobě i ostatním, že se mu něco nepodařilo a že je slušné se omluvit. Tak je tomu i v případě knihy u které se mi stále zatím ještě nepodařilo doposlat autorům fotografií zdarma výtisky. Nechtěl jsem psát a slibovat dokud bych si tentokrát nebyl 100% jistý, že to utáhnu a dokážu dořešit proto píši až nyní. Jak už jsem někde možná psal, abych mohl postupně doposlat knihy všem autorům je to investice v řádu mezi 20-30 000 Kč což je pro mne nemalá investice. Navíc mne potkala na konci jara ztráta zaměstnání a s tím mnoho starostí i finančních...nyní už jsem v situaci kdy mohu tento rest dořešit a mít čisté svědomí. Postupně napíši všem autorům email s ověřením zda knihu mají či ne a pokud ne, tak si ověřím adresy a pošlu. Mám to rozplánované že do konce srpna by ji měli všichni mít. Těm kdo si ji koupili a nechtějí kompenzaci moc děkuji. Všem kterým knihu stále dlužím se ještě jednou omlouvám a prosím za pochopení a prominutí. S úctou Michal

Reagovať na správu

portret

Shade atlasár, mykológ 25.8.2016 16:50

No, ako počítam tak počítam, do konca augusta (srpna) ostáva už iba 6 dní, takže veľa času neostáva...ale našťastie žijeme v rýchlom a modernom svete, takže stále je reálne stihnúť to. Akurát ma mrzí, že mne zatiaľ ani overovací mail neprišiel, či knihu mám alebo nie, takže to trošku zjednoduším a urýchlim a oznamujem, že ja zatiaľ atlas nemám. Do mailu posielam už iba svoju adresu.

Reagovať na správu

portret

jardan 30.8.2016 16:01

Dostal som sa k tejto informácii až dnes, knihu nemám, ale budem ju určite hľadať po kníhkupectvách, alebo na internete. Zaujali ma pozitívne ohlasy, ale dosť nepríjemne prekvapili nedočkavci, ktorí neváhali autora podozrievať, že im sľúbený výtlačok /možno za jedinú fotku/ nechce poslať a zatajuje sa. Niekto by bol šťastný, keby sa v takejto publikácii objavilo jeho meno a nakúpil by ich pre celú rodinu... Gratulujem autorom k vydarenému dielu /hoci som ho ešte nedržal v ruke a poznám ho len z tejto diskusie/!

Reagovať na správu

portret

Shade atlasár, mykológ 12.9.2016 17:04

Michal, ubehli už 2 týždne odkedy si napísal, že mi posielaš atlas a stále nič. Podobný prípad ako napríklad u Vojta Pšenku alebo Vlada Haviara. Tak kde sa stala chyba???

Reagovať na správu

portret

Pirhula pokročilý 25.8.2017 08:19

Tak už je to rok a pořád nic, ta pošta je hrozný podnik

Reagovať na správu

portret

Zuzka mykológ 25.8.2017 09:28

Stejně tak u mě.

Reagovať na správu

portret

bocacha pokročilý 27.8.2017 10:03

No, takéto dlhé vlákno si nepamätám. Už toho Michala nechajte. Urobil chybu, že vám nejaké výtisky vôbec sľúbil. Vy sami viete, že by ste mu tie fotky poskytli aj bez nároku na odmenu. Tak ho už nechajte žiť a pracovať. Už sa teším na hríbovité.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.8.2017 08:48

Samozřejmě je hodně nepříjemné, toto číst. Je fér abych k tomu samozřejmě něco napsal. Když jsem připravoval knihu 1000 hub, bylo tam několik podmínek, na základě kterých bylo možné vůbec knihu vydat a prostě nedokázal jsem vyjednat dostatečné množství výtisků zdarma což byla chyba a následné zakoupení pro xx lidí bylo pro mne tak složité z důvodů velikých finančních problémů. Ano je mi to líto, ano mnoho desítek lidí knihu dostali, mnozí zase nedostali, ano slíbil jsem a neposlal a za nikoho se neschovávám. Jen chci říci, že jsem to rozhodně nikdy nedělal prvoplánovitě s tím, že někoho využiji a zneužiji jeho ochotu, to musím rezolutně odmítnout. Ano mnohým lidem se omlouvám a je mi to skutečně líto ať mi věříte, či nikoliv. I když to bude trvat déle své závazky ale splním. Nemám v úmyslu se vymouvat, vím, že to byla moje chyba a máte plné právo se na mne zlobit a sypu si tu před všemi popel na hlavu. Ale prosím nedělejte ze mne hned podvodníka s tím, že jsem něco dělal se zlým úmyslem, tak to rozhodně NIKDY nebylo. Jak říkám je mi to líto a za svůj zpackaný přístup se vám omlouvám. eště jedna věc, kterou bych rád dodal. Pokud si někdo myslí, že píši knihy pro pěníze na úkor jiných, tak je na velikém omylu. Dělám knihy pro lidi s tím, aby byly co nejvíce kvalitní a byly hodnotné. Ano máte právo se na mne zlobit, já to beru a zasloužím si to, neměl jsem sliboat něco, o čem jsem 100% nevěděl, že dokážu splnit. Ale prosím nedělejte ze mne podvodníka, jak už jsem psal, nikdy jsem neměl v úmyslu ani jsem neplánoval to, že bych takto někoho zklamal. Vím, že to nic neřeší, ale cítil jsem potřebu to říci. Poslední rok jsem si prošel velmi vážnými zdravotními i osobními problémy, které bych nikomu nepřál, zažíval jsem strašné chvíle, kdy jsem se bál o svůj život a i to byl důsledek do značné míry toho, že jsem spoustu věcí prostě neřešil.... Nesvádím to na to, ale je to pravda. Tak mi to prosím promiňte. Svůj slib stále beru jako závazný, ale prosím dejte mi čas....

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 4.9.2017 13:26

Ač nemám v povaze pro ostré slovo chodit daleko a tedy to se mnou není často jednoduché (nu což, každý jsme nějaký, kdož jest bez viny, nechť hodí masečníkem o strom) - zde se musím Michala zastat.
Michal připravoval knihu v dobré víře a snažil se, aby byla pokud možno co nejlepší, s pěknými fotkami, ucelenými texty, pokud možno bez chyb a s minimem blbě určených druhů. Tohle se mu myslím povedlo a nejsem v tom sám kdo si myslí, že tento jeho projekt je skutečně na velmi vysoké úrovni z hlediska populární mykologicko-houbařské literatury.
Michala znám dobře a není z těch, kteří by nasliboval hory doly a pak zalezl pod zem a děj se vůle Alláhova... Z nikoho z vás nechtěl tahat fotky podloudně a tvářit se jako štědrý chlebodárce opíjející se vaší stupiditou. Michal jen v dobré víře přislíbil vám (nám) všem autorský výtisk, protože jich měl mít od nakladatelství poměrně dost. Ale pak jich dostal o mnoho méně a dle mě rozdával lidem asi podle počtu fotek v knize uveřejněných. Neříkám, že je to tak správně, ale jak se v dané chvíli zachovat... Dalo se říct něco ve smyslu, pokud to vyjde, pošlu vám knihu, pokud ne, nedá se nic dělat, každopádně díky moc za foty, je to vlastně naše společné dílo a z toho buďme všichni nadšeni, mějme z toho radost, neboť díky nám se stává svět hub zase o něco více populárnější, vyprodukovali jsme poměrně solidně obsáhlý atlas hub našimi společnými silami... Ruku na srdce, kniha není drahá, stejně bychom si ji většina z nás koupili bez ohledu na nějaký autorský výtisk... A Míšo, dopředu prosím Tě už raději nic neslibuj. Je lepší očekávat neočekávané, než se nedočkat očekávaného
Zdravím Tě a drž se!

Reagovať na správu

portret

Marika 8.2.2023 16:45

Dobry den! Bude mat kniha dalsie vydanie? Snazim sa ju uz dlhu dobu zohnat, vsade je vypredana. Dakujem za odpoved! Davidova

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 8.2.2023 21:20

Dobrý večer!

Áno, je o ňu naďalej stále záujem a už sa nedá zakúpiť. Oslovil som s tým vydavateľstvo (Svojtka), nech zvážia jej druhé vydanie. Tento rok to však prípadne určite nebude, keďže vydavateľský plán na tento rok už bol schválený skôr, ako som sa ozval.

Kunca.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 9.2.2023 13:11

Bolo by super, keby vyšlo druhé vydanie. Mohli by sa opraviť nejaké chybičky z prvého vydania. A aj čas už pokročil, napríklad máme nový zoznam chránených húb.

Reagovať na správu