Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

Prečo radi hubárčite?


portret

Natalia 23.8.2012 11:55

Zdravím vás. Robím anketu na tému, prečo radi hubárčite? Bola by som rada, pokiaľ by sa dakto zapojil a pár vetami by sa mi k tomu vyjadril Pokiaľ je to možné, poprisím vás krsné meno, odkiaľ ste a vek. Kľudne odpovedajte formou mailu.
Ďakujem pekne.

Reagovať na správu

portret

bleky pokročilý 23.8.2012 14:58

ahoj Natália , Martin, Hlohovec, 29.
...ktosi povedal: "ak ťa trápia starosti a uponáhľaný svet, prejdi sa s otvorenými očami po lese... . Každý človek potrebuje z času na čas vypnúť z tohoto "prepchatého" sveta. Otec ma odmalička viedol k hubárčeniu. Často sme spolu absolvovali výlety, spoznávali nové miesta, ktoré prinášali kopec zážitkov. Les ponúka vždy niečo nové a to ma vždy fascinuje. Mám rád dobrodružstvo z hľadania ako takého a z neustáleho poznávania nových húb. Okrem toho, že prechádzky na čerstvom vzduchu prospejú každému, zároveň obohatia aj tvoj jedálny lístok. Pretože rovnako ako ich rád zbieram, aj ich rád konzumujem . Veľa ľudí si kúpi huby v obchode a pritom príroda ich ponúka zadarmo a často-krát lahodnejšie. Ďalej i preto, že ma zaujímajú rôzne faktory: zloženie pôdy, kde rastú ; rýchlosť rastu; vplyv poveternostných podmienok ; dostatok/nedostatok vlahy ..... , okrem toho les ponúka občas aj nové tváre = nových ľudí, od ktorých sa môžem dozvedieť niečo nové, alebo si doplniť vlastné poznatky z mojej veľkej záľuby - hubárčenia.

Reagovať na správu

portret

Natalia 23.8.2012 16:11

Ahoj Martin
Veľmi pekne ďakujem za zaujímavú a pekne napísanú reakciu Vidím, že patríš k vášnivým hubárom. páči sa mi najmä citát: "ak ťa trápia starosti a uponáhľaný svet, prejdi sa s otvorenými očami po lese... Natom je veľa pravdy. Rada chodím do lesa a človek si tam perfektne oddýchne od všetkého. Pred rokom som bola v Bavorskom národnom parku na 4 dni a lepšie som si tam oddýchla, ako kdekoľvek na dovolenke pri mori. Prajem veľa pekných a dobrých nálezov

Reagovať na správu

portret

m.gabris pokročilý 23.8.2012 18:03

odpovedal si aj za mňa Bleky,
Michal,33,Kent

Reagovať na správu

portret

bleky pokročilý 25.8.2012 08:21

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 25.8.2012 09:13

Natali ahoj !
...tak napíš, prosím, aj o sebe niečo konkrétnejšie, nach vieme, kto je to Natali, a komu, či na čo, či na niečo inšô, či príp. ešte insô bude anketa ponúknutá....či len tak zo zvedavosti, slečny Natali, na zistenie, akí sú Tí hubári vtáci a či nie sú, a ako milujú horičku,...no a "tak ďalej a tak podobne"...prevzatá pesnička od komentátora v rozhlase čo politiku robí meno so zabudol moentálne ...a ďakuje pekne "starý horský vlk" serpico z čarokrásnej a čím ďalej krajšej Banskej Štiavnice

Reagovať na správu

portret

Wascho ml. 30.8.2014 11:19

Vlado, keby Vám ju nešpatil Kuník!?

Reagovať na správu

portret

botulius 4.9.2014 10:20

áno súhlasím, veľa ľudí kupuje huby v obchode ,ja nie,v nedeľu so priniesol plný košík plávok a pečiarok a mal som výbornú pochúťku, niektorí ľudia sa čudujú načo to beriem že vraj taký šmejd by nedali ani psovi, čo Vy na to?

Reagovať na správu

portret

dunčo 23.8.2012 15:24

Pozdravujem, Natália. Volám sa Milan Košarišťan som z Martina ,mám 45 rokov .
Od malička ma k tomu viedli moji rodičia a starí rodičia a ja zase svojich synov.
Bývam v Turčianskej záhradke a tu je možnosť hubárčenia na každú svetovú stranu.
Hory tu sú smrekové, brezové, bukové, zmiešané.Takže každú voľnú chviľu trávime v prírode a je krásne sa poprechádzať, načerpať energiu, oddychnuť si a popritom si najsť aj hubky. Nič tak nepoteší hubára,ako pekný nález a zážitky v prírode.

Reagovať na správu

portret

Natalia 23.8.2012 16:14

Ahoj Milan
Ďakujem za odozvu. Áno, pri Martine máte krásne hory. Určite tam máte množstvo príležitostí na pekné kúsky

Reagovať na správu

portret

Fredegar8 23.8.2012 15:30

Tomuhle se říká sugestivní otázka - účastnil jsem se kdysi několika vyšetřování, tak to vim. Ta tvoje otázka nepřímo říká že houbaříme rádi. To se ale nemusí týkat nás všech, já například nehoubařim rád.

Reagovať na správu

portret

topvideo 23.8.2012 15:35

Dobrá odpoveď, i keď ss som poslal úplne inú.
Takto to vyzerá, že ťa k tomu nútia. Alebo?

Reagovať na správu

portret

gatuzo 23.8.2012 15:55

AHOJ NATI. Volam sa Jaroslav je mi 29 a pochadzam z liskovej [ruzomberok] .Hora je balzam na dusu nikto ta tak nepolaska ako ten les. do tajov hubarcenia ma dostala moja stara mama ked mi ukazovala jej nadherne miesta .A mna to chytilo za srdiecko . Ten dotyk s prirodou je neopisatelny a tych krasnych ulovkou nehovoriac. ZDAR LESU A HUBARCENIU

Reagovať na správu

portret

Natalia 23.8.2012 16:38

Ahoj Jaroslav
Ďakujem ti za reakciu. Súhlasím, hora je balzám na dušu. Je to jediné miesto, odkiaľ ťa nikto nevyženenie (pokiaľ to nie je vo vojenskom obvode ). Pekný deň prajem.

Reagovať na správu

portret

Fredegar8 23.8.2012 16:17

Pro mě je to prostě otázka výživy a obživy, a člověk v mý situaci musí vždycky dávat pozor aby pochůzkou po lese nevydal víc kalorií než kolik jich nasbírá ve formě hub.

Reagovať na správu

portret

bleky pokročilý 23.8.2012 16:02

Zdeněk, nehľadaj za všetkým filozofiu a neznepríjemňuj si zbytočne život. Natália zrejme píše nejakú prácu, napr. diplomovku a zrejme robí dotazník...preto položila konkrétnu otázku. Okrem toho sa na to opýtala zrejme preto, lebo predpokladá, že na tejto stránke nájde na svoju otázku odpoveď. Okrem toho, keď rád nehubárčiš, prečo sa zapájaš do diskusie k otázke ktorá je jasne položená: Prečo radi hubárčite?

Reagovať na správu

portret

Natalia 23.8.2012 16:43

Martin ďakujem, máš pravdu. Anketu robím k jednému článku a kde inde mám nájsť odpoveď, ako na stránke nahuby.sk? Iné by bolo, kebyže sa to pýtam na stránke o pletení ponožiek alebo iného smeru

Reagovať na správu

portret

Natalia 23.8.2012 16:17

Milý Fredegar8. Nikoho nenútim odpovedať na túto otázku. Pokiaľ viem, táto stránka je o hubách, tak som predpokladala, že účastníci diskusie radi budú zbierať huby a vyjadria tak názor prečo. Ale ďakujem aj za tvoj názor, aj ten sa počíta. Pekný deň prajem.

Reagovať na správu

portret

mamapapa 23.8.2012 19:35

Ahoj Natália,

ak chceš môžeš sa niekedy pridať na hubačku so mnou a zistíš o čom to je.
Najviac chodím na hubačku v regióne Trenčín.

Reagovať na správu

portret

lumol 25.8.2012 10:50

Na huby chodím rád pre to že sa dostanem do prírody, čo už znie síce ako klišé, ale je to pravda, že príroda je pre mňa balzam na dušu. No a samotné zberanie húb, je u mňa o ,,nízkych pudoch,, totiž strašne mám rád huby na tanieri, v akejkoľvek úprave.

Reagovať na správu

portret

Natalia 25.8.2012 11:33

Zdravím lumol.
Veľmi pekne ďakujem za reakaciu

Reagovať na správu

portret

nikus 27.8.2012 18:15

Mňa od malička fascinovalo to, že niečo nájdem, že to aj poznám, už menej ma baví úprava a jedenie. V neposlednej rade zaváži, že je to pre mňa uspokojenie, že poznám čím ďalej, tým viac húb presnejšie, aj odborný názov. Deti to učím, aj po latinsky, kreslím pexeso ....celkom ma baví, ak sa môžem "pochváliť" vedomosťami pred ostatnými, ku podivu málo ľudí pozná huby podľa odborn. názvu, pozná tak 3-4 huby. Nedávno ma jeden "zaryrý znale hríbov" v Šaštíne presviedčal, po tom, čo som trvala na svojom, že kozák brezový nemá červenú hlavičku, že to tak nieje, veď on je starý hubár. Aj by sme sa boli povadili. Povedala som mu, že ľudové názvy sú rôzne. Dosť ma irituje, že ľudia si nevidia ďalej od nosa, trvajú na tých svojich ľudových názvoch a ešte na vás pozerajú ako na blázna.

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 1.9.2014 08:38

Čo sa týka tých ľudových názvov, nevedel som viacerým vysvetliť, že v Tatrách satan nerastie. Ale teraz im len poviem, že majú "inú terminológiu" a ide o hríb červený.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 27.8.2012 22:33

Rudo, 54 rokov.
Tak ako peniaze, aj voľný čas vždy dajako minieme...
Poznám zmysluplnejšie "míňanie času", ale aj veľa horších spôsobov...
V určitej rozumnej forme a miere je les univerzálny lekár...
Z hubárčenia mám najradšej objavovanie nových, najlepšie vzácnych druhov ich od-fotografovanie a len sem tam niečo do košíka.

Reagovať na správu

portret

Sade atlasár 27.8.2012 23:30

Ahoj, Jozef, Snina, 61
Hubárčim od detstva a v posledných rokoch jem huby každý deň ako hlavné jedlo v akejkoľvek úprave. Posledných 5 rokov sa hubám venujem "na plný úväzok", robím si prieskum, čo všetko u nás rastie, a teraz sa už viac teším z nového druhu, ako z poriadneho hubárskeho úlovku. Les, či lepšie príroda, je pre mňa terapiou, deň bez vychádzky do prírody znášam veľmi zle a vtedy zabehnem aspoň do nášho úžasného parku.

Reagovať na správu

portret

Hřibolog mykológ 28.8.2012 10:00

Útěk do přírody je pro mne stejný jako když dám baterku do nabíječky foťáku. Prostě je to nezbytné, abych se z toho světa nezbláznil. Jinak pochopitleně houbaření mne baví asi jako každého z podvědomých evolučních důvodů, protože jsem sběrači a lovci a je to také jako hledat poklad. Fascinuje mne, že příroda dokáže vymyslet jeden druh na nekonečno možných způsobů, žádná houba není nikdy stejná, to mne dodnes fascinuje.

Reagovať na správu

portret

Lubek 28.8.2012 12:35

Ľubo, Bytča,53.
Ktosi múdry povedal, že: "čas ktorý stráviš na rybách sa ti nezapočítava do života". No a keď zmizli ryby z potokov, ja som si dosadil namiesto nich huby. Úprimne Ti však poviem, že v zásade neviem prečo hubárčim. Často som sa zamýšľal, že čo je "krásne" na symetrickom hríbe. Ako to popísať? Čo Ťa fascinuje na zátiší v prírode kde huba vyrástla. Čo je vlastne krásne na urastenej bedli, ktorá trčí nad trsmi trávy horskej lúky? Čo je krásne na kozáku osikovom s mohutným hrubým hlúbom? Čo ma ťahá do lesa? Zistenie či rastú? Radosť že nájdem? Potešenie z tvaru? Z veľkosti? Z množstva? Radosť z pochvaly (závisti doma či na portále? Chutná odmena za námahu? Zo všetkého niečo, ale už nehľadám presnú odpoveď. Netreba to veľmi riešiť. Ak máš v lese radosť, ak sa tam cítiš dobre, ak Ti nevadia ovady, muchy a riskneš kliešťa, ak Ti ubolené nohy, škrabance a niekedy aj prázdny košík nevadia, choď ! Kým je kam. A váž si to !
Tisíce rokov boli v údoliach potoky stekajúce z hôr a v nich pstruhy. Za môjho života po príchode revolúcie a kormoránov sa v priebehu pár rokov všetko zmenilo.
Tak choď do lesa, užívaj si to a chovaj sa tam tak, aby aj huby neskončili ako tie pstruhy. Veľa šťastia.

Reagovať na správu

portret

miki49 pokročilý, atlasár 28.8.2012 16:16

Chcel som tiež niečim prispieť,ale v príspevku Lubeka je povedané všetko.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 28.8.2012 16:40

Je to veľmi pekne napísané, ja to cítim tak nejak podobne. Škoda, že nemôžem kedy (a kde) chcem chodiť do lesa, veľmi mi to chýba.

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 28.8.2012 18:33

Pripájam sa okrem svojej SS aj k tomuto názoru. Lepšie by som to nenapísala.

Reagovať na správu

portret

skarb 28.8.2012 22:31

ahoj mam 33 fero z kezmarku od mala som chodieval s otcom az babkou na huby je to super nemusim najst nic ale ta prechadzka stoji za to aj spolu s rodinkou

Reagovať na správu

portret

Janisto správca galérií, atlasár 1.9.2012 17:22

-Ludek- ,veľmi trefné,dík

Reagovať na správu

portret

*Tulák* pokročilý 1.9.2012 21:32

Lubek veľmi výstižne napísané...stotožňujem sa s Tebou.

Reagovať na správu

portret

1tana 31.8.2014 10:44

Hladam nieco a najdem nieco ine, ale to ine vykompenzuje, ba da aj nieco naviac. Napriklad tuto sezonu - idem pozriet, ci rastu kozaky a najdem hrib jamkaty - prvykrat v zivote. Alebo idem na trezalku a najdem krasne trsy materinej dusky. Alebo banujem, ze na nalezisko pamajoranu, co bolo niekolko km od mojho domu sa uz len tak lahko nedostanem, ale v zahrade sa mi ujme krasny pamajoran od babky z trhu ...

Reagovať na správu

portret

1tana 31.8.2014 10:46

Tana I. Raztocno, 47

Reagovať na správu

portret

golgolik atlasár, mykológ 31.8.2014 21:24

Filip, už 16 Bytča

Pre peniaze....

Ale nie teraz k veci, v podstate hubárčenie má v našej rodine dlhú tradíciu, nepoznám nikoho kto by nechodil aspoň raz za mesiac na huby. Mám to tak trošku zažrané v krvi.

Do lesa si chodím pre relax, zábavu, radosť, potešenie, záľubu ...
Rád pracujem s hubami, sem tam nakuknem očkom aj do mikroskopu, posuším ...

Reagovať na správu

portret

hribarkatanicka 31.8.2014 21:41

tana,chrenovec-brusno,40. ked som bola mala,nasi ma posielali cez prazdniny na dedinu k babicke.decko z mesta-no nudila som sa,,,ale musela som. chodili sme do lesa kazdy den-s kozou ked koza nacala neaky hrib-babicka jej dala palicou po papulke a hrib hodila do nose,co mala na chrbte.hriby nejedli-ovarali ich prasiatkam...popri tom zberala bylinky a ked prisiel neaky dedo s bolavou nohou-vybrala mast v ktorej sa macala neaka bylinka a dedovi nohu mazala.ci som chcela alebo nie-les sa mi dostaval pod kozu.som za to vdacna.lebo ked mam plne zuby ludi,mesta,zhonu,a aj sama seba-idem do lesa.ked su hriby som stastna,rada sa na ne divam,zberam,aj ich cistim a rada ich aj varim a jem.ked su bylinky je to taka vonava radost,ale aj uzitok,ked ta nieco na tele trapi.a hlavne v lese som sama sebou.nemusim sa malovat,mozem ist v teplakoch a som tak "duchom slobodna
"

Reagovať na správu

portret

Miťko 31.8.2014 22:33

Miťo,Martin,48
naučil ma starý otec Zoli, najprv šampiňony, neskôr kozáky a následne hríby som zbieral od 5 rokov, teraz je to iné .... potrebujem si oddýchnuť od zlých ľudí, marazmu médií a moderného kapitalistického sveta.Príroda, tiché rána, les a organizmy v ňom mi dávajú energiu a dobíjajú ma. A tak sa chodím od mája do decembra aspoň raz za týždeň nabiť a napiť. Jo a ešte som pri potulkách stretol pár skvelých ľudí, ktorých mám rád. Čavte mojkáči.

Reagovať na správu

portret

fogo 3.9.2014 08:32

Jano B. Bystrica 66.
Ahoj Miťko, povedal si to presne a výstižne, To čo ma naučil starý otec, teraz ja dávam vnukom To je ten kolobeh v prírode aj v rodine. Som rád, že som ťa znovu čítal !!

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 1.9.2014 14:07

Zdravím Natálko, Petr, 30 let, Praha.

*) doufám, že nevadí, že se zapojí i Čech

Proč mám rád houbaření? Jednoduchých 7 bodů do diskuze:
1) Houbaření vnímám jako kontakt s lesem, přírodou a všemi jejími krásami (ať už je hezky, nebo třeba lije jako z konve - vždy to má své čaro).
2) Do jisté míry je to můj útěk od každodenní šedi v kanclu, od práce a kam jinam než do přírody? Přišlo by mi zbytečné, trávit volný čas nad flaškou, půllitrem či u hracího automatu nebo třeba potulkou po nějakém obřím hypermarketu, jen abych "zabil čas".
3) V lese si srovnám myšlenky; vyčistím si hlavu.
4) Houbaření beru jako doplněk k focení, často jdu do lesa i bez košíku, nebo jen s malým košíčkem, abychom si večer s ženou připravili něco dobrého k jídlu.
5) houbaření beru nejen jako zdraví prospěšné hobby (procházky po lese a dýchání vonných silic stromů), ale i jako naučnou "hru", neb si mohu ověřit fakta a "fakta", která jsou psána v nejrůznějších publikacích.
6) Focení a hledání nejrůznějších druhů hub mne naplňuje, baví mne to a jsem rád, když mohu přispět nějakým nálezem do některého z Českých, nyní i Slovenských, herbářů + jsem rád a těší mě, když se zdejším uživatelům líbí to, co nafotím - ať už je to druh běžný, zřídkavý, vzácný nebo chráněný - to je věc vedlejší.
7) příroda, les, houbaření, focení, tyto stránky... kontakt se stejně zaměřenými lidmi jako jsem já a získávání třeba i nových přátel - i toto, v širším slova smyslu, se dá pokládat za část odpovědi na otázku - prečo rádi hubárčite?

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 1.9.2014 15:59

k bodu číslo dva, flašku si beru sebou

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 1.9.2014 16:18

tak jistě, člověk musí spojit příjemné s užitečným (sedět v hospodě mi přijde neužitečné ).

Reagovať na správu

portret

fofoja moderátor, mykológ, atlasár 1.9.2014 16:19

do hospody nechodím

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 1.9.2014 16:21

já velice výjimečně, cca 2 - 3 x do roka

Reagovať na správu

portret

abrod 1.9.2014 22:51

Rasťo 64... prečítal som si všetky príspevky a dozvedel som sa prečo chodím na hríby :-D
asi v každom príspevku som našiel aj kúsok svojho dôvodu chodenia na hríby :-D

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2014 00:04

No to keby som vedel

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 2.9.2014 11:30

Igore, Ty houbaříš proto, abys přeci mohl nacházet dubáky. No né?

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2014 14:04

kua nebyť Teba, tak to zabalím

Reagovať na správu

portret

PeteN atlasár, mykológ 2.9.2014 14:50

to bude zase nesúhlasů

Reagovať na správu

portret

Igor atlasár 2.9.2014 14:57

kua som už xcel hodiť nesúhlas
Nemusia všetci súhlasiť - napríklad pre slimáky je to základná obživa atď...

Reagovať na správu

portret

botulius 2.9.2014 11:22

hubárčim preto lebo ma to strašne baví,a rád huby aj jem,zbieram aj rôzne druhy plávok do ktorých niektorí ľudia kopú a považujú ich za akýsi šmejd ,čo nie je pravda,včera som priniesol plný košík plávok zelenkastých aj mandľových,lepšiu pochúťku som nejedol

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 3.9.2014 10:18

niektorí si chodia do lesa zakopať, iní zbaviť sa odpadkov...

Je úžasné nájsť si vlastnú hubu po prvýkrát v lese, ktorú máte napozeranú zo stránky nahuby.sk, spoznávať nové huby, kvietky, vnímať vôňu lesa, len tak sledovať, ako poletujú nádherné, farebné motýle, rôzny hmyz, ako lajniak spracováva "guľôčku", alebo likviduje vzácne hnojníky. Byť v lese sám a vidieť, ako Vás pozoruje srnec. Zajko si veselo poskakuje. Urobiť v lese fotozábery a doma ten čarovný okamih znovu prežívať a podeliť sa o krásny zážitok s ľuďmi, ktorí tomu rozumejú. Chodiť na lokalitu a dodatočne sa dozvedieť, že je to rajón diviakov - to je adrenalín.

Les - vďaka Ti, že si.....
.

Reagovať na správu

portret

voloďa 3.9.2014 11:52

Úchvatné rána , keď sa príroda zobúdza. Vzduch osviežený ranným oparom. Po lúke pobehuje zver, ktorá sa v poslednom okamihu snaží ukryť v lese. Východ slnka nad horou, do ktorej sa práve chystám! No a ako čerešnička na torte , nálezy rôznych druhov húb a hríbov, ktoré poslúžia ako pochutina pre celú rodinu! Tak pre toto všetko hubárčim ja- Voloďa!

Reagovať na správu

portret

botulius 3.9.2014 12:04

a to som ešte zabudol dopísať že niektorí ľudia chodia na huby s hrablami, to sa mi ani veriť nechcelo, ale povedal mi to môj dobrý priateľ , stretnúť takého tak ho nimi ovalím

Reagovať na správu

portret

motyliLET 3.9.2014 19:40

richard 43, Presov, hubarcenie milujem koli pokoju kludu mieru v lese to za prve, je to uzasny relax, dalej milujem ten adrenalin ked objevim nejaky hribik alebo inu fajnovu hubu, je to podobny pocit ako ked rybar sedi a caka na zaber len pri hubarceni je to aktivnejsie ovela viacej, no a v neposlednom rade koli tomu vzduchu a voni lesa , ta je uplne najsamfasa a nenapodobitelna

Reagovať na správu

portret

margaretka 3.9.2014 20:25

Prajem veselý večer, Natália
(Gita, Trenčín, vek pokročilý)
Otázka ma prinútila zamyslieť sa nad tým, prečo rodina krúti hlavou nad mojimi úletmi do lesa spolu so psom. Ten jediný nekrúti hlavou, ale chvostom od radosti, keď zahrkocem obojkom...Ten pes to vie lepšie. Hora vlastní nás, nie my ju. Hubárčenie je vášeň hraničiaca s krásnou závislosťou na lese. A les vie, že akumulátor v technokratickom ponímaní ľudí vyzerá ináč, hoci lesný akumulátor dobíja naše baterky a energiu bez toho, že by ju odniekiaľ bral. Les dáva a teší sa z toho ak sa ľudia vedia tešiť, nielen brať. Veď preto takmer celý hubársky úlovok porozdávam. Krása hubárčenia je pre mňa v tom magickom hľadaní a rozhovore s horou. Už počujem dcéru ako hovorí: maminka, ale veď my ťa aj takú máme radi: -)

Reagovať na správu

portret

bobineta atlasár, moderátor 4.9.2014 00:33

Paci sa mi, ze ktosi si nevsimol kedy Natalia Horvatova polozila otazku. Bolo to 23.8.2012 a posledny x reagovala o 3dni neskor a to 25.8.2012, kedy sa aj naposledy prihlasila. Ale i tak je zaujimave citat preco radi chodime na huby
Dievca uz mozno aj zabudlo, ze sa tu zastavilo

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 4.9.2014 07:05

myslím, že sme si to všimli, len by táto téma mala byť moderátorom presunutá do "Iné diskusné témy", je príjemná

Reagovať na správu